• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wątpliwości mieszkańców przy przebudowie Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej... Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej...

Pod koniec roku ma ruszyć przebudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Po zakończeniu robotnicy pojawią się na "witomińskim" odcinku ulicy. Mieszkańcy i kierowcy nie są jednak przekonani, że projekt zaakceptowany przez miejskich inżynierów na pewno udrożni ruch na tym odcinku. Urzędnicy jednak uspokajają.



... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną. ... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną.
1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Przypomnijmy, że cała przebudowa ul. Chwarznieńskiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy został zakończony we wrześniu 2011 roku. Długo wydawało się, że po zakończeniu inwestycji w Chwarznie rozbudowa ulicy zacznie się na Witominie - od skrzyżowania w centrum dzielnicy do granicy lasu zobacz na mapie Gdyni. Koncepcja została zmieniona. Najpierw drogowcy wejdą na odcinek leśny, gdzie wycięto już nieco ponad 2 hektary lasu. Na Witominie pojawią się dopiero za kilkanaście miesięcy. Kierowcy i mieszkańcy jednak już teraz zgłaszają zastrzeżenia do projektu.

- Ktoś nie pomyślał w ogóle o mieszkańcach dzielnicy i parkujących wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej kierowcach. Miejsca parkingowe zostaną nam zabrane, a w zamian dostaniemy tylko większy hałas oraz natężenie pojazdów w okolicy. Czy nie dało się tego zrobić inaczej? - pyta pan Wojciech, jeden z mieszkańców okolicznych bloków.

Kontrowersje wzbudza również kładka zamiast przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Zdaniem mieszkańców starsze osoby mogą mieć problem z pokonaniem schodów, a winda nie zawsze, co pokazuje przykład SKM, musi być czynna. Brak świateł z kolei może dać przyzwolenie kierowcom na jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością.

Co jest głównym powodem korków na ul. Chwarznieńskiej?

- Musimy się wpisać w istniejący układ drogowy, nie możemy przecież burzyć domów ani innych budynków mieszkalnych stojących po obydwu stronach ulicy. Trzeba się zastanowić nad wykorzystaniem terenów spółdzielczych pod dodatkowe miejsca parkingowe. Kładka naszym zdaniem, polepszy jakość jazdy na tej ulicy, dodatkowo dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice, które upłynnią ruch. To wszystko, co możemy zrobić - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Nie ma co liczyć także na dodatkowy buspas, na odcinku leśnym, dla autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino. Jak tłumaczy wiceprezydent Gdyni miałby on rację bytu, gdyby jezdnia składała się z trzech pasów. Ostatnio zaniepokojenie zaczęli wyrażać też kierowcy, którzy codziennie w popołudniowych godzinach szczytu stoją w korku na ul. Małokackiej zobacz na mapie Gdyni lub Rolniczej zobacz na mapie Gdyni przed skrzyżowaniem przy CH Vitava zobacz na mapie Gdyni, próbując wjechać na ul. Chwarznieńską lub przedostać się na osiedle Leśniczówka.

- Znamy problem braku przepustowości tego skrzyżowania. Mam ono dobrą geometrię, problemem jest odpowiednie ustawienie sygnalizacji świetlnej. Zostanie ono objęte systemem Tristar i wtedy koordynacja świateł z pewnością się poprawi - zaznacza Marek Stępa.

Ostateczne zakończenie przebudowy Chwarznieńskiej planowane jest na 2016 rok.

Leśny odcinek Chwarznieńskiej już bez drzew.

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • 2016 rok !!!! (17)

    półtora kilometra w 1,5 roku to rekord budowlany w czasach kiedy tunele w skałach tej długości buduje się szybciej.

    • 124 13

    • (2)

      przy innych funduszach...

      • 6 10

      • gdynia przedsiebiorcza (1)

        • 4 2

        • Widzieliscie filmik?

          Alez on jest fascynujacy! 1:08 mocnego kina i zdecydowanej adrenaliny! No i kino w tym miesiacu mam juz zaliczone. Dziekuje Panie "redaktorze".

          Ps. Jesli chodzi o ankiete to: PRZYJDZ I SPRAWDZ!

          • 8 0

    • hmm, zwroc uwage ze wjazd na "vitomino "od chwarzna jest dosc waski - po prawej domy (1)

      po lewej wlasnie klocek, dla ktorego ma byc kladka, plus wiadukt i sciezka dla zwierzat - tego sie nie robi w 2 m-ce...

      • 4 8

      • Tego sie w ogóle nie robi, tylko wyznacza taki przebieg trasy by był przyszłosciowy

        A teraz? Przebudowę skończą i juz system bedzie niewydolny. Wystarczy, ze na wiczlinie i Chwarznie postawia jeszcze kilkanaście bloków.

        • 3 0

    • takie tempo mamy w kraju, a w szczególności w Gdyni. Pamiętam, że Wiśniewskiego tez robili ok 2 lat. Czyli mniej więcej tylko co węzeł Karczemki w Gdansku.

      • 9 5

    • zwróć uwagę (2)

      że przy przebudowie utrzymany jest ruch drogowy. Gdyby go tam nie było to śmignęli by z pracami.

      • 9 6

      • Tak jak śmigają z drogą dojazdową do Ergo Areny?!

        • 6 6

      • to niech zamkna Chwarznienska na czas remontu

        Po pierwsze po to mamy Estakade Kwiatkowskiego i Wielkopolska, by moc objechac wkolo - w sumie nie takie duze kolo.
        Po drugie, jaki to problem przesiasc sie na pol roku czasu na autobus.
        Po trzecie prowadze firme, potrzebuje dojezdzac autem do centrum, ale pol roku dalbym rade inaczej.
        Niech zamkna calkowicie te ulice i zrobia remont w pol roku, oczywiscie wprowadzic wreszcie zmianowy system pracy i nie kleic gupa z dlugim terminem

        • 6 4

    • Wysoka jakość oddawanych do użytku dróg... wymaga czasu... LOOOOOOOOOLLLLLLLLLLL (1)

      • 5 4

      • Nie, najlepiej na chybcika i na mokre.

        Łosiu.

        • 0 0

    • tworzenie tuneli w skale nie jest wyczynem.

      Wiercisz w twardym materiale - prawda. Jednak potem nie musisz się o nic martwić. Wierć sobie w jakimś mule, pod rzeką, gdzie ciągle są przecieki i wszystko chce się osunąć.

      • 6 3

    • w skałach łatwiej budować drogi niż na bagnach lub sypkim piasku

      • 5 2

    • Naucz się czytać ze zrozumieniem...

      Ostateczne zakończenie przebudowy 2016 rok!!!
      Pierwszy odcinek był wykonany w niespełna rok. Minęło trochę czasu i biorą się za drugi, który też zajmie im ok. roku. W końcu zrobią trzeci, ale nie wiadomo jeszcze kiedy zaczną jego przebudowę.

      • 5 1

    • A trasa dojazdowa do obwodowej będzie kiedyś? (1)

      Czy już zawsze będzie się przeciskało Chwarznieńską? Gdzie tu sens? Apeluję do ludzi odpowiedzialnych za to co jest tematem rozważań: WEŹCIE TE PIENIĄDZE NA PRZEZNACZONE NA GŁUPIĄ PRZEBUDOWĘ I WYBUDUJCIE KILKUPASMÓWKĘ PRZEZ LAS, OMIJAJĄCĄ WITOMINO. Samochodów przybywa...

      • 3 1

      • Kilkupasmówkę zbuduj u siebie na wsi, a od lasu sie odbimbaj.

        • 4 0

    • Wykonawcą firma MTM!!

      • 1 0

  • Bez strachu.

    O co te pretensje?
    Termin realizacji ekspresowy, założenie pierwszorzędne, infrastruktura pomysłem najwyższych lotów, przyroda nieważna.
    Więc o co chodzi?

    • 13 27

  • Na odcinku leśnym (6)

    nie robią się korki. Wąskim gardłem jest właśnie przejście dla pieszych + przystanek koło domu seniora.
    Być może dobrym rozwiązanie byłoby drogę zrobić na estakadzie także przejście byłoby pod drogą bo nie ma tam dobrego rozwiązania bo jest za wąsko. Poszerzenia tej ulicy jest błędem - jeżeli część ruchu przeniesie się z ulicy Wielkopolskiej i Morskiej to mieszkańcy Chwarzna, Sokółki, Wiczlina nie będą w stanie włączyć się do ruchu na skrzyżowaniu z obwodnicą.

    • 25 25

    • przeciez maja swoj pas na wlaczenie sie z obwodnicy? jechales tam kiedys?

      bez sensu jechac zakorkowana wielkopolska czy blizej przez chwarzno? wez pomysl chwile

      • 4 3

    • Dokładnie - ta cała przebudowa to bezsens (2)

      Zamiast zrobić porządną drogę dojazdową do obwodnicy, to oni "remontują" coś co i tak będzie działać kiepsko. Chwarznieńską całą dobę zapierniczają samochody, korki, stłuczki, piesi którzy ładują się wprost pod koła. Ta ulica to dramat, bo prowadzi przez osiedle mieszkaniowe, nie tak powinno być. Obwodnicę Witomina trzeba wybudować.

      • 5 6

      • gadanie

        Kładki, tunele dla pieszych, sygnalizacja swietlna na skrzyzowaniu wielkokacka hodowlana oraz jeden prawoskret dla mieszkancow ulic widna, uczniowska, pogodna i byłoby po problemie.

        • 2 0

      • Obwodnica Witomina?

        Mam nadzieje, że nikt nigdy nie wyda zgody na wycięcie lasu. To miejsce rekreacji dla mieszkańców i nie powinniśmy tego niszczyć. Wieśniaki z Wiczlina nie będą wycinać lasów Witomina!

        • 2 3

    • zgadza się (1)

      Na leśnym odcinku jest OK. A najwęższym gardłem jest skrzyżowanie przy Witawie; w godzinach szczytu jazda od strony Redłowa to koszmar. Zresztą trudno to nazwać jazdą: stanie w korku przez co najmniej kilkanaście zmian świateł.

      • 5 0

      • wszystko przez to ze ludzie nie potrafia ruszyc na swiatlach. jeden ruszy, drugi dopiero zastanawia sie gdzie w obecnych czasach zamontowali mu w aucie pierwszy bieg. Jak juz go znajdzie i uda mu sie go wrzucic to oczywiscie jest juz czerwone. PARANOJA

        • 11 0

  • Do mieszkańców. Tam musi być pożądny przejazd (3)

    jak sie coś nie podoba to wypad np. na inna dzielnicę.

    • 39 41

    • tylko to co oni proponują w kolejnym etapie to nic nie da

      • 8 1

    • nie wiesz to sie nie wypowiadaj

      • 1 2

    • Mieszkańcy Witomina byli tam wcześniej niż jakieś buraki z Chwarzna

      I oni mają większe prawo głosu niż "nowobogaccy" z mieszkaniami 35 m2 za Obwodnicą gdzieś na Sokółce, Zieleniszu czy innym Wiczlinie.
      Nie mieszkam ani na Witominie ani Chwarznie-Wiczlinie, ale rozumiem mieszkańców tej pierwszej dzielnicy. Miasto chce zlikwidować przejścia dla pieszych (i wprowadzać kładki - pomysł z lat 70tych!), rozszerzać ulicę pod ich domami i rozdzielać miasto ekranami akustycznymi. Brawo Gdynia - miasto z morza, marzeń, barier dla mieszkańców i wzorców urbanistycznych z lat 70tych.

      • 2 1

  • Taaa...wątpliwości i kontrowersje... (3)

    bo Pan Wojciech nie będzie mógł zaparkować swojego trabanta a Pani Zofia zasapie się wchodząc na schody zatem precz z przebudową, niech jest jak jest.... co to w ogóle za artykuł? o czym on jest?

    • 55 15

    • o tym, że każda inwestycja drogowa w mieście jest przedmiotem ścierania się różnych (1)

      interesów i punktów widzenia. Nie ma prostych rozwiązań- są tylko inteligentne wybory. Jeśli miasto będzie myślało nadal głównie lub co gorzej wyłącznie na temat ułatwień poruszania się samochodem, liczba i skala tych konfliktów będzie tylko narastać.

      • 4 2

      • gdyby były masowe protesty to rozumiem

        a tak to mamy zmyślonego przez dziennikarza Pana Wojtka, bo kiedyś pod podobnym artykułem przeczytał komentarze i sobie wymyślił treść tego gniota. Tak się pisze tu artykuły.

        • 2 1

    • ten artykuł to bicie piany!

      wszyscy powinni być wdzięczni za inwestycje i rozbudowę infrastruktury, a na takiego "Pana Wojciecha" nie powinno się zwracać uwagi...

      • 3 3

  • odicnek 3 to kiła i w UM ktoś musi sie obudzić (3)

    Odcinek 3witomiński to tylko lewo i prawo skety pod oknami mieszkańców bez ekranów. więc w całości wielkie wydane pieniądze a efekt marny taki jest UM w gdyni. proponuję aby readkacja trójmiasto.pl przemówiła do rozsądku włodarzom że to co zamierzając zrobic potem to początekl XIX wieku

    • 13 19

    • po pierwsze po 19 praktycznie ruchu tam nie ma, po drugie czego chcesz? mieszkasz w miescie... (1)

      na zasadzie - tak niech beda drogi i autostrady ale daleko od moich okien - mieszkam w centrum od wielu lat i jakos wieczorem halasu nie ma a w dzien pracuje... no moze nie liczac idiotow w "sportowych" wydechach by 80'-90' i gwiazd na bikeach

      • 13 5

      • HAHHAH

        Nie ma ruchu ?? HAHAHHA

        • 1 1

    • Sorry, dałem Ci minusa przypadkowo, ale masz racje

      Rozdzielanie Witomina szeroką, okropną trasą tylko dla wygody mieszkańców wiejskich dzielnic Chwarzno i Wiczlino to głupota... Jak ktoś kupił mieszkania dwa razy taniej na jakims "Wiczlino Ogród" czy inne "Sokółka" to musi się liczyć z tym że będzie dojeżdżał dłużej.

      • 2 2

  • tunel

    Tylko tunel. Witomino jest przecież na wzgórzu.

    • 16 12

  • a Tristar ma coś udrożnić? (1)

    bez przesady, ale napaćkanie w systemie bezkolizyjnych relacji raczej nie zwiększy przepustowości skrzyżowań.

    • 21 4

    • To jest droga do i z obwodnicy-ruch jest całą dobę.

      Wiadomo- raz mniejszy raz większy ten ruch, ale przeszkadza jak cholera. Takie trasy powinny być prowadzone z dala od bloków, a nie wprost pod oknami. Ani to dobre dla mieszkańców ani dla kierowców.

      • 6 2

  • (9)

    Jakoś przy budowie Słowackiego można było wyburzyć domy. Ale w Gdyni Stępa jak zwykle wie lepiej.

    • 33 13

    • (4)

      to żeś zapodał przykład nieszczęsnej ulicy Słowackiego... Lepiej mądrze milczeć. Pomyśl.

      • 10 10

      • nie rozumiem (2)

        Idea poszerzenia Słowaka jest przeze mnie popiera. To, co zrobiono nie jest popierana. To, że wyburzono kilka domów jest faktem. Może nie?

        • 5 5

        • rozumiem, że się różnimy

          • 2 3

        • Nie burzyć! Kurde no własność prywatna to powinna być świętość

          chcecie znowu komuny?

          • 1 0

      • dlaczego

        nieszczęśnej. Obecnie jeździ się tam o wilel lepiej , chociaż na pełne efekty trzeba zaczekać do zakończenai prac . Wiem co mówię, gdyż mieszkam obok i często z tej ulicy korzystam.

        • 3 0

    • trafne spostrzeżenie gdynia powinna sie uczyć od Gdańska (2)

      • 10 7

      • um gdynia nigdy nie bedą uczyć się od (1)

        Gdańska, doktryna im nie pozwala. Prędzej będą korzystać z doświadczeń Kartuz i to zresztą robią :)

        • 10 6

        • No to dobrze. Bo Gdańsk bierze doświadczenia z pobliskiego Pruszcza

          A jednak Kartuzy są ladniejsze niż Pruszcz

          • 2 0

    • Pan

      Stępa jakoś wszystko robi stepa , ten urzędas już się wypalił , czas na duże zmiany w UM w "mieście z marzeń" !!!

      • 1 2

  • dlaczego nikt nie liczy pieniędzy które tracą ludzie / firmy przez takie guzdranie?

    no ale w Polsce oczywiście wylanie asfaltu czy budowa metra to wielkie wydarzenia i marsjańska technologia

    • 28 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane