• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wątpliwości mieszkańców przy przebudowie Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej... Dzięki lewoskrętom i kładce, po ul. Chwarznieńskiej ma się jeździć szybciej i plynniej...

Pod koniec roku ma ruszyć przebudowa leśnego odcinka ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni. Po zakończeniu robotnicy pojawią się na "witomińskim" odcinku ulicy. Mieszkańcy i kierowcy nie są jednak przekonani, że projekt zaakceptowany przez miejskich inżynierów na pewno udrożni ruch na tym odcinku. Urzędnicy jednak uspokajają.



... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną. ... jednak dopóki nie zacznie funkcjonować system Tristar, korki na dojeździe do niej pozostaną.
1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy. 1,5-kilometrowy odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej przeznaczony do rozbudowy.
Przypomnijmy, że cała przebudowa ul. Chwarznieńskiej została podzielona na trzy etapy. Pierwszy został zakończony we wrześniu 2011 roku. Długo wydawało się, że po zakończeniu inwestycji w Chwarznie rozbudowa ulicy zacznie się na Witominie - od skrzyżowania w centrum dzielnicy do granicy lasu zobacz na mapie Gdyni. Koncepcja została zmieniona. Najpierw drogowcy wejdą na odcinek leśny, gdzie wycięto już nieco ponad 2 hektary lasu. Na Witominie pojawią się dopiero za kilkanaście miesięcy. Kierowcy i mieszkańcy jednak już teraz zgłaszają zastrzeżenia do projektu.

- Ktoś nie pomyślał w ogóle o mieszkańcach dzielnicy i parkujących wzdłuż ulicy Chwarznieńskiej kierowcach. Miejsca parkingowe zostaną nam zabrane, a w zamian dostaniemy tylko większy hałas oraz natężenie pojazdów w okolicy. Czy nie dało się tego zrobić inaczej? - pyta pan Wojciech, jeden z mieszkańców okolicznych bloków.

Kontrowersje wzbudza również kładka zamiast przejścia dla pieszych przy Domu za Falochronem nieopodal skrętu w ul. Słoneczną. Zdaniem mieszkańców starsze osoby mogą mieć problem z pokonaniem schodów, a winda nie zawsze, co pokazuje przykład SKM, musi być czynna. Brak świateł z kolei może dać przyzwolenie kierowcom na jazdę z większą niż dopuszczalna prędkością.

Co jest głównym powodem korków na ul. Chwarznieńskiej?

- Musimy się wpisać w istniejący układ drogowy, nie możemy przecież burzyć domów ani innych budynków mieszkalnych stojących po obydwu stronach ulicy. Trzeba się zastanowić nad wykorzystaniem terenów spółdzielczych pod dodatkowe miejsca parkingowe. Kładka naszym zdaniem, polepszy jakość jazdy na tej ulicy, dodatkowo dołożone zostaną po dwa lewoskręty z każdej ze stron w boczne ulice, które upłynnią ruch. To wszystko, co możemy zrobić - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Nie ma co liczyć także na dodatkowy buspas, na odcinku leśnym, dla autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino. Jak tłumaczy wiceprezydent Gdyni miałby on rację bytu, gdyby jezdnia składała się z trzech pasów. Ostatnio zaniepokojenie zaczęli wyrażać też kierowcy, którzy codziennie w popołudniowych godzinach szczytu stoją w korku na ul. Małokackiej zobacz na mapie Gdyni lub Rolniczej zobacz na mapie Gdyni przed skrzyżowaniem przy CH Vitava zobacz na mapie Gdyni, próbując wjechać na ul. Chwarznieńską lub przedostać się na osiedle Leśniczówka.

- Znamy problem braku przepustowości tego skrzyżowania. Mam ono dobrą geometrię, problemem jest odpowiednie ustawienie sygnalizacji świetlnej. Zostanie ono objęte systemem Tristar i wtedy koordynacja świateł z pewnością się poprawi - zaznacza Marek Stępa.

Ostateczne zakończenie przebudowy Chwarznieńskiej planowane jest na 2016 rok.

Leśny odcinek Chwarznieńskiej już bez drzew.

Opinie (133) 6 zablokowanych

  • przebudowa?

    miala byc przebudowa ul.morskiej w cisowej z koncem lata mamy pazdziernik miesiac jesieni i niewidac remontu a um milczy.2016rok koniec.lepiej napisac 2116rok brzmi opcjonalnie .i jak by co to powiedza ze zdarzyli przed terminem!!tak jak do2010 niemialo byc wysokich podlog i conajmiej 20 gazowych autobusow.mamy 2012 wysokie podlogi smigaja i raptem 14 gazowcow (zamowili teraz 2,sukces!!!)20 lat zkmu i czym tu sie chwalic?zenada dla um gdyni i zkmu!obiecanki cacanki a glupkom radosc.niebedzie remontow a my dalej bedziemy jezdzic zlomami z gryfu lub odkupionymi z gryfu i przerobionymi na trajtki lub odmalowanymi na 150 i147 pytanie kto bierze w lape zeby takie zlomy dopuszczac do obslugi miasta!!!

    • 2 0

  • MTM I WSZYSTO JASNE

    Pewnie przetarg wygra lub wygrała MTM i wszysto jasne

    • 4 3

  • Chwarznieńska (1)

    Największy problem na dziś, to podjazd na Witomino od strony SKM Redłowo. Stacja benzynowa po lewej stronie znacznie ograniczyła szerokość jezdni przez swoje podjazdy, tak w jedną jak i w drugą stronę. Poruszanie się skokami do Witawy, zwłaszcza zimą nie należy do przyjemności. To tutaj nalezy wyciąć las i zbudować dwa dodatkowe pasy ruchu, a na samej górze przy Lidlu udrożnić skrzyżowanie usuwając postój taxi i budując prawoskręt.

    • 10 1

    • Popieram

      • 1 0

  • Zamknac cala Chwarznienska na pol roku i ostro brac sie do roboty....

    Wprowadzic system zmianowy pracy, nie tlumaczyc sie zima ani innymi glupotami, tylko dzialac, dzialac... Tak powinno sie pracowac, budowac drogi, etc...
    Stepa i reszta bandy jednak o tym nie wiedza,
    skoro organizuja przetargi, w ktorych nie ma tego typu zapisow i wymogow.
    ....a co do ewent. zbulwersowanych wlascicieli aut:
    Po pierwsze po to mamy Estakade Kwiatkowskiego i Wielkopolska, by moc objechac wkolo - w sumie nie takie duze kolo.
    Po drugie, jaki to problem przesiasc sie na pol roku czasu na autobus, ktory moglby miec wylaczne uprzywilejowanie do bezposredniej jazdy przez las, tzn. przez obszar remontu.
    Po trzecie apel do tych, ktorym ciezko wyciagnac d*psko z samochodu: Prowadze firme, potrzebuje stale dojezdzac autem do centrum, ale pol roku dla dobra sprawy jestem w stanie zorganizowac sie inaczej.
    Niech zamkna calkowicie te ulice i zrobia cala przebudowe w pol roku, oczywiscie wprowadzajac wreszcie wspomniany zmianowy system pracy.
    I nie kleic gupa z dlugim terminem i z niedasizmem.
    Szczurki i inni urzednicy naprzod dzialac, nie pitolic i pilnowac tempa

    • 7 3

  • Marudy na Białoruś !

    co by nie robili to źle. A tu widzę sami specjaliści od wszystkiego.
    ................no i że, paliwo drogie co ?

    • 1 2

  • Śzczurek, Stępa i całe to towarzystwo wzajemnej adoracji pod szyldem Samorządność nadaje się tylko do wymiany! Po co nam nieudacznicy którzy samodzielnie nie są w stanie nic porządnie zrobić? Teraz tristar ma za nich rozładować korki!? Chciałbym tu zwrócić uwagę, że poprzedni odcinek nie jest skończony na całej długości. O co chodzi z tymi "starymi" odcinkami Cwarznieńskiej między Chwarznem a Sokółką? Wygląda na to że sami stawiają sobie pomniki własnej niekompetencji i głupoty - podobnie jak estakada rowerowa. Tylko, że to stanowczo zbyt drogo kosztuje. DOŚĆ!

    • 4 0

  • ulice Gdyni

    Co tam Chwarznieńska, zobaczcie jak wygląda Lan owa, jakby ktoś ułożył na nie głebokie zlewozmywaki ale to małe piwo dla Prezydenta, on skreca asfaltówka do swojego domu na Wiczlinie.

    • 1 0

  • Skrzyżowanie przed witawa

    Tak jak sporo osób tu pisze, największe korki sie robią na skrzyżowaniu przed witominem od strony redlowa.to jakaś masakra! MAsakra!

    • 1 0

  • AUTOSTRADA MARZEŃ (1)

    ja się pytam kto daje przyzwolenie na wyrzucanie w błoto publicznych pieniędzy tylko po to żeby zawyżyć koszty inwestycji? Po co buduje się wiadukt na 800 metrowym odcinku drogi leśnej? Czy Pan Szczurek chce uraczyć gdynian 800 metrowym odcinkiem autostrady? PRZECIEŻ TO KOMPLETNA PARANOJA - podobnie jak kompletnie zbędne ekrany od obwodnicy w kierunku Chwarzna. Może ktoś się wreszcie tym zajmie!!!!

    • 2 2

    • Jakbyś mieszkał przy ulicy to ekrany nie wydałyby Ci się zbędne.

      • 0 0

  • Przebudowa

    Brawo dla władz Gdyni.Jakakolwiek przebudowa tego odcinka zmieni dojazd do Chwarzna.
    - Niestety,mieszkaniec Gdańska -

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane