• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wątpliwości ws. sygnalizacji w centrum Gdańska

Rafał Borowski
10 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Zdjęcie feralnego skrzyżowania, opatrzone podpisami naszego czytelnika. Zdjęcie feralnego skrzyżowania, opatrzone podpisami naszego czytelnika.

Zielone światło mają jednocześnie piesi, jak i jadący prostopadle do przejścia dla pieszych kierowcy. Taki problem - zdaniem naszych czytelników - występuje na przebudowanym niedawno skrzyżowaniu ulic Toruńskiej i OkopowejMapka w centrum Gdańska. Urzędnicy zapewniają, że organizacja ruchu na skrzyżowaniu jest dobra, a sygnalizacja działa poprawnie.



O problemie poinformował nas czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.

Czy zdarza ci się przejść albo przejechać na czerwonym świetle?

Przebudowa skrzyżowania ulic Okopowej i Toruńskiej była jednym z elementów budowy nowego wiaduktu Biskupia Górka. Przypomnijmy, że ta szeroko zakrojona inwestycja zakończyła się z początkiem lipca.

Po przebudowie kierowcy wyjeżdżający z ul. Toruńskiej uzyskali spore udogodnienie. Mogą teraz nie tylko skręcać w ul. Okopową, ale również skierować się na ul. Nowe Podwale Grodzkie, która prowadzi do tunelu pod Forum Gdańsk oraz w kierunku ul. Augustyńskiego.

  • Zdjęcia opisanego w artykule skrzyżowania.
  • Zdjęcia opisanego w artykule skrzyżowania.

Zielone światło dla pieszych i kierowców?



Zdaniem naszego czytelnika korzystanie z tego skrzyżowania może być problematyczne dla kierowców. Powód? Jego zdaniem sygnalizacja świetlna została źle zaprogramowana, co może doprowadzić do wypadku.

- Na zrobionym przeze mnie zdjęciu widać, że na przejściu dla pieszych pali się zielone światło. Zielone światło mają też kierowcy jadący prostopadle do tego przejścia. Ponadto załóżmy, że w tym kierunku pojechałyby np. trzy samochody, którym zapaliłoby się czerwone światło. Dwa z nich przez moment stałyby na samym środku skrzyżowania, po czym dostałyby zielone... wraz z prostopadle idącymi pieszymi. Zgłosiłem to do Gdańskiego Centrum Kontaktu. Trudno mi uwierzyć, że wcześniej nikt tego nie zgłaszał, gdyż sygnalizacja działa w ten sposób przez całą dobę od kilku miesięcy - opisuje pan Marcin.
  • Zdjęcia opisanego w artykule skrzyżowania.
  • Zdjęcia opisanego w artykule skrzyżowania.

Urzędnicy: sygnalizacja działa poprawnie



Mogłoby się wydawać, że doszło po prostu do pomyłki, która szybko zostanie skorygowana. Urzędnicy zapewniają jednak, że sygnalizacja świetlna działa we wskazanym miejscu poprawnie.

Zielone światło dla kierowców uprawnia ich bowiem wyłącznie do przejazdu przez skrzyżowanie za sygnalizatorem, a nie przez przejście dla pieszych.

- Linia sygnalizatorów dla wyjeżdżających z ul. Toruńskiej nadaje sygnał czerwony w momencie, gdy na przejściu wzdłuż ul. Okopowej jest nadawany sygnał zielony. Załączone zdjęcie zostało wykonane w fazie głównej, tj. podczas nadawania światła zielonego dla kierowców poruszających się ul. Okopową. Kierowcy jadący z kierunku centrum skręcający w prawo zobowiązani są ustąpić pierwszeństwa pieszym przechodzącym przez jezdnię. W tej lokalizacji funkcjonuje dodatkowe skrzyżowanie z wyjazdem z tunelu. Linia sygnalizatorów tego skrzyżowania znajduje się za przejściem, a więc należy ją traktować jako osobne skrzyżowanie. Mówiąc wprost: pojazd wyjeżdżający z Toruńskiej nie jest w kolizji z przejściem dla pieszych. To dwa różne skrzyżowania - komentuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Oznacza to, że na przejściu dla pieszych kierowcy muszą im ustąpić pierwszeństwa. Wciąż istnieje jednak ryzyko, wspomniane przez naszego czytelnika, że auta, które nie zdążą opuścić skrzyżowania, zablokują na jakiś czas pasy.

Miejsca

Opinie (135) 2 zablokowane

  • Panowie urzędnicy prosze mi wyjaśnić dlaczego ....

    Skręcając z Adamowicza w dół Kartuskiej nie widzę sygnalizatora powieszonego akurat nad pętlą indukcyjną. Czy musze wyjaśnić co sie stanie z moim kręgosłupem jak ktoś niewyhamuje? Dlaczego zielone światło dla pieszych przez Adamowicza przy wyjeździe z Jasienia załącza sie razem z zielonym dla samochodów wyjeżdzających z Jasienia i skręcających m.in. na Morenę czy nie mogą się te światła dla piszych włączać razem ze światłem zielonym dla aut skręcających do Jasienia z lewego pasa Adamowicza jadąc od dołu? Panowie urzędnicy wam kury
    ...... prowadzać!

    • 3 0

  • Obecnie jest to najniebezpieczniejsze miejsce w Gdańsku.

    Co chwila tam są stłuczki. Fatalnie zostało to rozwiązane. Powstał bubel zagrażający zdrowiu i życiu mieszkańców Gdańska.

    • 7 0

  • Klasyka (2)

    Czy nasi rodzimi inżynierowie to idioci? Co rusz jakiś klops, to skrzyżowanie jest już wisienką na torcie, istne #100latplanowania.
    Dokładane są kolejne ulice ale pomimo to z punktu A do B trzeba nadkładać coraz wiecej drogi bo zamiast miasta mamy przelotówki.
    Niech w końcu planowaniem zajmą się porządni urbaniści, a nie stetryczali inżynierowie ruchu

    • 56 8

    • do lektury

      i**otami są nasi rodzimi internauci, zamiast poczytać kodeks drogowy to wypisują swoje bezmyślne komentarze

      • 3 2

    • Te światła programują stażyści pracujący za pensję zbliżoną do minimalnej. Stare tetryki siedzą i piją kawę i tylko przybijają pieczątki pod tym, co młodzi wypocą

      • 0 0

  • Kto to zatwierdzil ?!!!

    Czy gdańscy urzędnicy w ogóle myślą? Coraz więcej jest , napiszę dosadnie, d**ilnych i niebezpiecznych rozwiązań. Taki sam problem, jak opisany w artykule, występuje przy wyjeździe z galerii Forum w lewym kierunku. Czy trzeba czekać na wypadek ? Kolejny bezsens - skrzyżowanie Havla z Armii Krakowej, zmodernizowane dopiero na podstawie projektu obywatelskiego w ramach budżetu. Okazuje się że było możliwe mądre rozwiązanie. Wprowadzono też kretyńskie ograniczenie predkosci na Grunwdzkiej tłumacząc wypadkami pieszych, ppodczas gdy piesi przechodzą tam tylko na światłach! Nie wspomnę już o zmianie ruchu w okolicy Opery , gdzie jest teraz ruch jednokierunkowy w wielu ulicach, ktorymi nikt praktycznie teraz nie jeździ. Może ktoś z Urzędu miał w tym osobisty interes bo nie widzę sensu wprowadzenia zmiany przez którą codzennie jest korek ?!

    • 7 0

  • POdobno to miasto wolnosci -cytujac klasyka !!!! w czym problem ??

    • 1 0

  • Jak osobne skrzyżowanie?

    Skrzyżowanie to połączenie dróg oddalonych mniej niż 15m od siebie. To co nagle tam jest załamanie czasoprzestrzeni? To powinni dodać mrygające żółte światło uwaga piesi.
    Powinien tam być sygnalizator przed przejściem świecący na czerwono albo jeszcze lepiej oddzielne fazy dla pieszych i aut albo brak świateł.
    PS
    Nie dziwię się że takie głupoty robią skoro całe trójmiasto ma przed pasami do skrętu w lewo strzałkę prosto i w lewo a następna jest już prosto. To mam się patrzeć na każdy malunek na jezdni bo ostatni może być inny? Znaki powinny być tak zrobione żeby wystarczyło raz je odczytać. To jak mam skrzyżowanie za 100m to już niemogę zmienić pasa?

    • 4 0

  • Urzednicy dzialaja niepoprawnie i nieprzyzwoicue

    Tacy urzednicy co zaprzeczaja faktom powinni byc zwalniani dyscyplinarnie.Napewno organ odpowiedzulialny za myslenie i mowienie prawdy nie dziala poprawnie...

    • 2 0

  • Paranoja !

    Było dobrze -należało by poprawić jezdnie od Bramy Wyżynnej do Traktu Św.Wojciecha a nie budować monstrum,które doprowadza kierowców do obłędu.Np.Jak wjechać do tunelu pod Forum od strony Traktu Wojciecha ? Tunel jest ok.ale tylko wtajemniczeni wiedzą jak do niego wjechać,brak dokładnej rozpiski jak się poruszać po tym monstrum.

    • 2 0

  • Źle zaprojektowali

    Wyjazd z pod forum oraz z na przeciwka nie powinien mieć zadnej sygnalizacji świtlnej jest ona zbędna. Ludzie stoją pod całym forum zamiast olać to czerwone i włączać się na główną po przez zieloną strzałkę... (Robią tak aby juz kierowca o niczym nie myślał tylko słuchał się świateł przez które i tak są większe korki)

    • 2 0

  • Inżynierowie z Bożej łaski

    Z racji zawodu jeżdżę po tym skrzyżowaniu wiele razy dziennie, to nie jedyny problem. Proszę spojrzeć na skret w prawo w stronę Warszawy, przy budynku policji. Wcześniej możliwy był skret na dwa pasy ruchu, teraz powiększono wysepkę, że możliwy jest wjazd na jeden pas, który po kilku metrach rozdziela się na dwa pasy. Dzięki temu gdy lewy jest zajety, tworzą się korki, bo nie da się wjechać na prawy. Wyjeżdżając od strony stacji Gdańsk Południe w stronę traktu lub centrum pasy ruchu są moim zdaniem zle oznaczone i takich kwiatków jest wiecej. Z Toruńskiej nie da się pojechać prosto pod wspomniany dworzec bo pali się w tym momencie czerwone światło

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane