- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (294 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (238 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (186 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (101 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (53 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (244 opinie)
Ważą się losy mostu zwodzonego w Sobieszewie
Zobacz, jak będzie wyglądał w przyszłości most zwodzony w Sobieszewie. Film stworzyła firma Archlogic na zlecenie spółki Europrojekt.
Gdański ZDiZ planuje w Sobieszewie budowę mostu zwodzonego. Projekt jest gotowy, ale potrzebne są jeszcze pieniądze. Niebagatelne, bo ok. 87 mln zł. O tym, czy miasto zagwarantuje środki na budowę, przekonamy się już w piątek.
Jest jednak dobra informacja dla mieszkańców tej części Gdańska. W piątek w Urzędzie Miejskim ma zapaść decyzja o ewentualnym zapewnieniu pieniędzy na budowę mostu zwodzonego. Po spotkaniu m.in pracowników Wydziału Programów Rozwojowych i gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni dowiemy się, czy przedsięwzięcie będzie m.in. uwzględnione w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska. Wtedy też okaże się, czy władze miasta zwrócą się do Unii Europejskiej o ewentualne dofinansowanie inwestycji.
Aby obiekt mógł powstać, Gdańsk musi wygospodarować ok. 80 mln zł w budżecie. Kolejne siedem milionów musi też dołożyć gmina Pruszcz Gdański, głównie by sfinansować przebudowę dojazdów do obiektu.
Czy jest już gotowy projekt przedsięwzięcia?- Tak. Mamy go w rękach od końca zeszłego roku. Przygotowany został przez firmę Europrojekt Gdańsk. Staramy się teraz o uzyskanie zezwoleń na budowę mostu - wyjaśnia nam Mieczysław Kotłowski z gdańskiego ZDiZ, który nadzoruje inwestycję.
Most zwodzony w Sobieszewie miałby powstać kilka metrów na północ od istniejącego mostu pontonowego. Miałby on dwa uchylne przęsła. Natomiast już na Wyspie Sobieszewskiej powstałoby rondo. Projekt przewiduje m.in. budowę ścieżek rowerowych, a także chodników.
Most zwodzony w Sobieszewie po wybudowaniu byłby drugim mostem otwieranym, zapewniającym dojazd na wyspę. Aktualnie trwa przetarg na realizację mostu zwodzonego w Przegalinie nad śluzą między Wisłą a Martwą Wisłą. Ma on być gotowy w maju 2012 r. Jak będzie wyglądał po przebudowie? W naszym artykule z grudnia ubiegłego roku znajdziesz wizualizację i plan przebudowy.
Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku informuje, że na wniosek mieszkańców Wyspy Sobieszewskiej, z dniem 12 lutego 2011 r. wprowadzone zostają korekty w rozkładach jazdy linii 112, 186 i 212.
W dni powszednie autobusy kursować będą częściej niż dotychczas. W ramach zmian zwiększona zostanie również częstotliwość kursowania autobusów linii 112 w soboty, niedziele i święta. Dzięki takiej modyfikacji rozkładu, w weekendy obsłużona zostanie większa liczba przystanków na Wyspie Sobieszewskiej oraz zwiększy się liczba kursów bezpośrednich do Dworca Głównego.
Jednocześnie, z uwagi na małe zapotrzebowanie, autobusy linii 212 nie będą kursowały w soboty, niedziele i święta.
Dodatkowo, w celu lepszej obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przegalina, od 12 lutego 2011 r. autobusy linii 212 będą zatrzymywać się w obu kierunkach na przystanku "Przegalińska" na ul. Przegalińskiej, który dotychczas był obsługiwany wyłącznie przez linie 112 i N9.
Miejsca
Opinie (178) ponad 20 zablokowanych
-
2011-02-09 06:44
ostatnio zaoszczędzili parę mln w przetargach na drogi wiec nie widzę problemu:]
- 9 2
-
2011-02-09 07:04
Wizualizacje (1)
Pan Adamowicz cały czas mami nas wizualizacjami,a co z realizacjami.Chwali się że zaoszczędzono pieniądze na innych przetargach, ale nikt nie dochodzi że były one zawyżone.Myto za przejazd to panu prezydentowi możemy wprowadzić za wjazd do urzędu.Nic tylko POpulistyka.
- 10 3
-
2011-02-10 10:51
Klakierzy
Ci co zanegowali tą opinię pewnie pochodzą z POmroczności jasnej lub siedząc na stołku w urzędzie przyklaskują budyniowi.
- 0 0
-
2011-02-09 07:12
A gdyby tu wasze dziecko przechodziło w przyszłości, (1)
i nie mówcie że nie macie dziecka bo możecie mieć.
- 16 0
-
2011-02-09 07:45
I z brzegiem zepnie drugi brzeg...
...
- 9 0
-
2011-02-09 07:15
Błąd w wizualizacji !!!
Na przystanku - zdaje się Wiślinka ...
stoi autobus w WARSZAWSKICH barwach komunikacji miejskiej :D
Alle ZooOOOoonk!- 7 4
-
2011-02-09 07:18
Kpmu przeszkadza obecny most?
Przecież spełnia swoje zadanie!
- 4 16
-
2011-02-09 07:19
Projekt przewiduje likwidację pętli autobusowej??? (1)
Projekt przewiduje likwidację pętli autobusowej???
Biedni mieszkańcy Sobieszewa:P- 3 2
-
2011-02-10 19:45
jak byś uważnie przeczytał to byś wiedział, ze mos jest przesunięty a pętla dalej jest
- 0 0
-
2011-02-09 07:29
A taka ładna wizualizacja
prezydencie Adamowicz pomyliłes zawody ty jesteś miszczem:-) reklamy i wrzodem w urzędzie dla mieszkańców Gdańska ale jak ciebie wybierają to chwała im i cześć
- 5 3
-
2011-02-09 07:35
Opłaty za most (1)
TAK ale to jednostki pływające powinny dopłacać za opcję zwodzonego mostu a nie kierowcy gdyż to dla tych kilku jednostek (w tym większość turystycznych) most kosztować będzie 80 a nie np. 30 mln. Więc dla frajdy tych kilku zapaleńców (często z poza Gdańska) my gdańszczanie dopłacamy do droższej konstrukcji mostu.
A przecież jest droga morska dookoła.- 4 10
-
2011-02-09 07:59
Wisła Śmiała jest drogą wodną od ponad stu lat!!! Nikt tego nie zmieni!
Drogi dla pojazdów samochodowych mogą powstawać w różnych miejscach.
- 5 0
-
2011-02-09 07:46
(1)
opłaty za most ? tak - jak na autostradzie , popieram , w końcu z czegoś trzeba ten most utrzymać
- 2 10
-
2011-02-09 08:37
Myto
Ciekawe jak byś tam mieszkał czy byś płacił za rogatki.Zanim coś napiszesz to pomyśl.
- 1 1
-
2011-02-09 07:53
Bardzo fajny pomysł (2)
Taki most mogliby zbudować nie tyko w Sobieszewie ale też w Gdańsku aby odciążyc centrum. Czyli przedłużyć jakby ulice Wałową. samochody zmierzający w kierunku Gdyni lub innych dzielnic Gdanska nie musieli by stać w korkach.
- 6 4
-
2011-02-09 12:04
Wałowa z mostem- koniecznie! Bardzo dobry pomysł, poważnie (1)
- 1 1
-
2011-02-09 15:43
wystarczy zwodzona kładka na Ołowiankę
dla pieszych i rowerzystów
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.