• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważą się losy mostu zwodzonego w Sobieszewie

Maciej Naskręt
9 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 

Zobacz, jak będzie wyglądał w przyszłości most zwodzony w Sobieszewie. Film stworzyła firma Archlogic na zlecenie spółki Europrojekt.



Gdański ZDiZ planuje w Sobieszewie budowę mostu zwodzonego. Projekt jest gotowy, ale potrzebne są jeszcze pieniądze. Niebagatelne, bo ok. 87 mln zł. O tym, czy miasto zagwarantuje środki na budowę, przekonamy się już w piątek.



Czy budowa mostu zwodzonego w Sobieszewie jest potrzebna?

Według planów sprzed 2008 r. budowa nowego mostu zwodzonego w Sobieszewie nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska miała trwać właśnie w tej chwili, a jej zakończenie datowano na 2012 r. Informacja o przyznaniu Polsce organizacji Euro 2012 trzy lata temu nieco ją storpedowała. Pieniądze w budżecie Gdańska zostały przesunięte na zadania związane z organizacją mistrzostw. Nowy obiekt miał zastąpić istniejący most pontonowy, który jest w złym stanie od wielu lat.

Jest jednak dobra informacja dla mieszkańców tej części Gdańska. W piątek w Urzędzie Miejskim ma zapaść decyzja o ewentualnym zapewnieniu pieniędzy na budowę mostu zwodzonego. Po spotkaniu m.in pracowników Wydziału Programów Rozwojowych i gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni dowiemy się, czy przedsięwzięcie będzie m.in. uwzględnione w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska. Wtedy też okaże się, czy władze miasta zwrócą się do Unii Europejskiej o ewentualne dofinansowanie inwestycji.

Aby obiekt mógł powstać, Gdańsk musi wygospodarować ok. 80 mln zł w budżecie. Kolejne siedem milionów musi też dołożyć gmina Pruszcz Gdański, głównie by sfinansować przebudowę dojazdów do obiektu.

Czy jest już gotowy projekt przedsięwzięcia?- Tak. Mamy go w rękach od końca zeszłego roku. Przygotowany został przez firmę Europrojekt Gdańsk. Staramy się teraz o uzyskanie zezwoleń na budowę mostu - wyjaśnia nam Mieczysław Kotłowski z gdańskiego ZDiZ, który nadzoruje inwestycję.

Most zwodzony w Sobieszewie miałby powstać kilka metrów na północ od istniejącego mostu pontonowego. Miałby on dwa uchylne przęsła. Natomiast już na Wyspie Sobieszewskiej powstałoby rondo. Projekt przewiduje m.in. budowę ścieżek rowerowych, a także chodników.

Most zwodzony w Sobieszewie po wybudowaniu byłby drugim mostem otwieranym, zapewniającym dojazd na wyspę. Aktualnie trwa przetarg na realizację mostu zwodzonego w Przegalinie nad śluzą między Wisłą a Martwą Wisłą. Ma on być gotowy w maju 2012 r. Jak będzie wyglądał po przebudowie? W naszym artykule z grudnia ubiegłego roku znajdziesz wizualizację i plan przebudowy.

Korekty w rozkładach jazdy linii autobusów miejskich 112, 186 i 212.

Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku informuje, że na wniosek mieszkańców Wyspy Sobieszewskiej, z dniem 12 lutego 2011 r. wprowadzone zostają korekty w rozkładach jazdy linii 112, 186 i 212.

W dni powszednie autobusy kursować będą częściej niż dotychczas. W ramach zmian zwiększona zostanie również częstotliwość kursowania autobusów linii 112 w soboty, niedziele i święta. Dzięki takiej modyfikacji rozkładu, w weekendy obsłużona zostanie większa liczba przystanków na Wyspie Sobieszewskiej oraz zwiększy się liczba kursów bezpośrednich do Dworca Głównego.

Jednocześnie, z uwagi na małe zapotrzebowanie, autobusy linii 212 nie będą kursowały w soboty, niedziele i święta.

Dodatkowo, w celu lepszej obsługi komunikacyjnej dzielnicy Przegalina, od 12 lutego 2011 r. autobusy linii 212 będą zatrzymywać się w obu kierunkach na przystanku "Przegalińska" na ul. Przegalińskiej, który dotychczas był obsługiwany wyłącznie przez linie 112 i N9.

Miejsca

Opinie (178) ponad 20 zablokowanych

  • Dla mnie to paranoja. (3)

    Jaki jest sens i cel budowy mostu zwodzonego??? Czy kiedyś wyjdziemy ze średniowiecza??? Przy zamkach, nad fosami budowano mosty zwodzone! Wtedy to miało sens, bo most podnoszono\opuszczano sporadycznie. Dzisiaj mówimy, planujemy rozwój turystyki regionu, wyspy, Pętla Żuławska, itd, a z drugiej strony takimi rozwiązaniami sami to blokujemy. Co zmieni, co poprawi most zwodzony w praktyczności ruchu wodnego i kołowego, w stosunku do obecnego mostu??
    Dalej ktoś będzie musiał czekać. Albo żaglówka, albo autobus. Na jedno wychodzi. Rozwiązaniem jest albo tunel, albo wiadukt. Jeżeli nie ma na taką inwestycję środków, to lepiej chyba nie wydawać 100mln na półśrodek jakim niewątpliwie będzie most zwodzony...

    • 8 8

    • Tor wodny

      Czy wiesz szanowny internaucie co to jest tor wodny i jakie konstrukcje mostów rozwiązują całość sprawy. POZDRAWIAM Ps.Odsyłam do literatury fachowej w tym zakresie znaczenie toru wodnego dla jednostek pływających.Rozwiązywanie komunikacji mieszanej tz.morskiej i lądowej.Jak rozumieć przeszkodę na torze wodnym/konstrukcje mostowe/co jest dobre dla rozwiązań komunikacji lądowej nie musi być dobre dla komunikacji morskiej.

      • 1 0

    • widziałeś kiedyś wiadukt nad wodą??? (1)

      bo ja nie ? ale są na ziemi rzeczy, które się filozofom nie śniły...;)

      • 3 0

      • Oczywiście masz rację. Myślałem o moście, z rozpędu napisałem wiadukt :-))

        • 1 0

  • Wizualizacje (1)

    Pan Adamowicz cały czas mami nas wizualizacjami,a co z realizacjami.Chwali się że zaoszczędzono pieniądze na innych przetargach, ale nikt nie dochodzi że były one zawyżone.Myto za przejazd to panu prezydentowi możemy wprowadzić za wjazd do urzędu.Nic tylko POpulistyka.

    • 10 3

    • Klakierzy

      Ci co zanegowali tą opinię pewnie pochodzą z POmroczności jasnej lub siedząc na stołku w urzędzie przyklaskują budyniowi.

      • 0 0

  • Rozebrać i w to miejsce, dać prom...

    który będzie darmowy, ale dla samochodów będzie płatny! Wyjątek to autobusy będą za darmo przewożone.

    • 0 4

  • Wizualizacja imponująca

    Nie ulega żadnej wątpliwości iż atrakcją mostów pontonowych jest ich bujanie w w zakresie ustalonym przez konstruktora , projektanta ale czy o to chodzi w tym przypadku?.Wydaje się że potwierdziła się stara prawda iż prowizorki są najtrwalszym elementem w każdym przypadku.To tyle refleksji natomiast od strony ekonomicznej tam gdzie występuje bogactwo liczb , ilość włożonych pieniędzy w tą inwestycję i jej możliwości amortyzacyjne w porównaniu z nakładami remontowymi oraz braku możliwości poprawy komunikacji są tym elementem aby poważnie zająć się tą sprawą.Wbrew pozorom ważny element poprawy komunikacji w naszym mieście.

    • 2 0

  • za stworzenie filmu firma wziela kilkanascie tysiecy zlotych. albo i wiecej. a na drogach pelno dziur. na chodnikach kilkogramy psiego g*wna. tak sie pierze brudne pieniadze. o to jest budyniowy raj. swiat iluzji.

    • 4 0

  • tak próbowal dostac pozwolenie w 2007r !!

    ale firma funkcjonuje od 2008. to medialny kit! duzo w tej sprawie jest niejasnosci i nieprawidlowosci. tak jak adamowicz ma lisickiegood czarnej roboty tak i ma te firme! po za tym kolesie budynia maja dzialeczki na szadolkach, musi wzrosnac ich wartosc po zzamknieciu skladowiska a caly syf zostanie przeniesiony na wschód. przeciez z zachody wieja wiatry i moglyby skazic gdansk toksyny ze spalarni. a tak beda sie meczyc mieszkancy na wschod od rafinerii i spalarni czyli wislinki, ploni, gorek zach, stogów, wyspy, rudnik, przejazdowa i okolic...miasto ma to w d... licza sie interesy i bezmyslnosc.od lat tu sie nie inwestuje tylko wpieprza coraz to wiecej przemyslu. ostatnio bylem w wisline przy tej wietrznej pogodzie, wiatr wial z zachodu a syf z oczyszczalni i rafinerii byl niemilosierny. nie szlo oddychac, te wszystkie dymy i smrodu tu opadaja, az gorzko w gębie się robiło...masakra.nie wiem czy nowi mieszkancy elaganckich domów maja wszystko gdzies? zreszta sami palą nie wiadomo czym zatruwając siebie i innych. cóż takie społeczeństwo, tacy polityczy. jesetsmy czascią nich..nie jestesmy idealni. ale przemyslu w tekj czesi juz starczy. rozbudowana rafineria, oczyszczalnia, spalarnia osadów i halda stanowczo starcza!!!!!!!!!!!

    • 5 0

  • słyszalem ze niby prywatny inwestor sie zglosil.... (1)

    na budowe spalarni ale to tylko przykrywka miasta. po protestach mieszkancow ploni, wislinki i sobieszewa stworzono firme wlasnie wtym samym roku (2008) ktorej malo znany wczesniej prezes z gotówka chce postawic spalarnie w tej samej okolicy. skad ma tyle kasy i gdzie tu interes? jak narazie sprawnie mu idzie, jak tak dalej pojdzie to otksyny bd już wkrótce. miasto ze swoja inwestycja sie ociąga. nie chce zrzucac na siebie odpowiedzialnosci stad ten chwyt. stawiac z dala od tych pieknych terenow ale zniszczonych przez poprzednie ekipy.

    • 0 0

    • niby prywatny inwestor sie zglosil....

      Zgłosił się, firma nazywa się WIT i już raz starała się w innym mieście o budowę spalarni ale nie otrzymała pozwolenia. Przez 14 dni był w Urzędzie Miasta dostępny wniosek w sprawie postępowania administracyjnego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla spalarni.http://www.gdansk.pl/srodowisko,696,17261.html
      Oczywiście wnieśliśmy uwagi oraz wniosek o bycie stroną w postępowaniu . Nadal czekamy na odpowiedz z Urzędu Miasta, zgodnie z k.p.a. już dawno temu minął termin a my nadal nie otrzymaliśmy odpowiedzi. No cóż chyba będzie trzeba się o nią upomnieć.

      • 3 0

  • Panie Prezydencie a co z mostami zwodzonymi na Starym Mieście? (7)

    W połowie lat 90-tych powstała koncepcja ożywienia dróg wodnych w Gdańsku, która zakładała przywrócenie możliwości otwierania się mostów na Starym Mieście.
    Pan Paweł A. jak obejmował swoje stanowisko zapewniał publicznie, że priorytetem będzie odbudowa Wyspy Spichrzów oraz przywrócenia mostów zwodzonych m.in. most Kamieniarski itd. w celu zwiększenia atrakcyjności turystyki wodnej.

    Lata lecą a w tej materii cały czas cicho, miasto ma inne polityczne priorytety do których trzeba będzie co roku dokładać na utrzymanie kilka(naście) milionów złotych.

    • 88 8

    • Za tym mostem jest nastepny ... obietnica nie przemyślana (2)

      Ile to juz nam obiecano ....
      - basen olimpijski
      - Kolejkę linowa na Biskupia Górkę
      - Hotel w w Twierdzy Wisłoujście
      - Odbudowę Wyspy Spichrzów jak z okresu międzywojennego
      Prawda jest taka - gdyby nie Euro 2012 nasza budyniowa władza w nosie miała by remonty budowy i reorganizacje a życie płynęło by spokojnym w ręcz leniwym trybem jak z zadanych lat.
      Pamiętajmy ze oni pracują dla nas i są po to by od nich wymagać to co obiecali !!!

      • 9 0

      • Ale Ty naiwny jesteś (1)

        Oni pracują dla nas !!!! dawno się tak nie usmiałem. Oni pracują dla siebie, ewentualnie dla partii i to wszystko. Zapomnij o takich pojęciach jak misja społeczna, powołanie, wyższe cele i tp. pierdoły. Proponuę zmienić nazwe tego miasta nu Budyniogród - pochodna od ciemnogrodu, bo tylko ciemnogród może byc tak głupi, żeby ze strachu przed jakimikolwiek zmianami wybierać takie miernoty na kolejne kadencje.

        • 8 2

        • Ewentualnie może być Chłańsk, jak nazywali Gdańsk panowie szlachta w XVII wieku

          • 0 0

    • Przecież ECS jest ważniejsze...

      • 0 0

    • Ta koncepcja to po prostu zły pomysł.

      • 2 1

    • Wyspy Spichrzów - wizja Budynia to szkło i metal jak budynek LOT

      65 lat po wojnie a wyspa wygląda jak wyglądała w 1945

      • 7 1

    • kilkaset nawet

      • 5 0

  • ni ma piniedzy

    • 0 1

  • a spalarnia będzie ?

    wtedy to dopiero db smierdziec w okolicy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane