- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (213 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (345 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (321 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (118 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (57 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (26 opinii)
Ważą się losy nowych tramwajów. Stare czekają na remont
Podpisanie umowy na zakup 15 nowych tramwajów wciąż odwleka się w czasie, a naprawa 11 wozów może okazać się za droga dla miejskiego przewoźnika. Czy i kiedy pasażerowie mogą liczyć na nowe pojazdy?
Na umowie z Pesą na dostawę 15 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo, od blisko trzech miesięcy brakuje już tylko podpisu.
Powód? Gdańscy urzędnicy wciąż czekają na gwarancję unijnego dofinansowania dla Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVA.
Umowa w tej sprawie miała zostać zawarta na przełomie sierpnia i września. Dlaczego do tej pory tak się nie stało?
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych wciąż prowadzi ocenę naszego wniosku o dofinansowanie. Planowany termin podpisania umowy to koniec października 2017 roku - informuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wartość kontraktu z bydgoskim producentem wynosi 138,375 mln zł, a Unia ma dołożyć do niego 70,4 mln zł. Gdy dofinansowanie zostanie przyznane, a umowa z Pesą podpisana, bydgoski producnet będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Stare tramwaje czekają na decyzję
Poślizg może pojawić się również w przypadku modernizacji 11 tramwajów typu N8C. Ich remont miał pochłonąć niecałe 5,7 mln zł - tak szacował GAiT. Tymczasem łączna wartość ofert przekroczyła kwotę 10,2 mln zł. Złożyły je dwie firmy, każda na inną liczbę tramwajów.
Pierwszą jest Modertrans, specjalizujący się w remontach pojazdów szynowych. Poznaniacy są zainteresowani pierwszą i trzecią częścią przetargu obejmującą w sumie naprawę układu napędowego i sterowania w trzech tramwajach. Modertrans życzy sobie za to 5 mln 448 tys. 900 zł. GAiT liczył, że pochłonie to najwyżej 3 mln 690 tys. zł.
Ofertę na część drugą - modernizację układów napędowych i sterowania w 8 tramwajach -
złożyła spółka 4 i B z Gdańska, która chce za tę usługę 4 mln 772 tys. 400 zł. Również w tym przypadku kwota wyraźnie mija się z założeniami przewoźnika. GAiT planował, że nie powinno to kosztować więcej niż 1 mln 968 tys. zł.
- W najbliższych dniach zarząd podejmie decyzję czy mimo wysokich kosztów zrealizować te zadania - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT-u.
Jeśli umowy zostaną podpisane, to zmodernizowane tramwaje będą wracać po remoncie do Gdańska w okresie między końcem lutego a końcem maja 2018 roku.
Miejsca
Opinie (173) 3 zablokowane
-
2017-09-21 15:00
Najbardziej wkurzające jest "nowe"stare malowanie tramwajów w szwabskie barwy freie stad danzig (3)
- 16 10
-
2017-09-21 17:56
Ty byś głąbie wolał pisowskie
Lub radiomaryjne
- 4 3
-
2017-09-21 20:00
Budyn zniemcza nas na siłę. Stop! (1)
- 2 3
-
2017-09-21 20:54
Gdańsk musi być wolnym miastem!
Może wyprowadzić się do innego miasta.
- 2 0
-
2017-09-21 15:08
PiSzewia zrobi tu Koreę płn. (1)
i się skończy debilne cwaniaczkowanie "wszystko lepiej wiedzących" głąbów !
- 4 9
-
2017-09-21 16:31
a platfusy
Wprowadzają model brazylijski. Bogaci w centrum, a reszta w fawelach zaspy, żabianki, przymorza i moreny. I lumpenliberalne dotacje do prywatnych biznesików z publicznej kaski. Ale tu lubisz ten ciepły oddech na karku, c'nie
- 3 2
-
2017-09-21 16:15
Układ jest taki:
Jedni robią robotę w Poznaniu za 5 baniek. Drudzy wygrywają przetarg na 5 baniek i zlecają Poznaniowi. Dlaczego Poznań sam nie wystartował? No bo taki jest układ?
- 5 1
-
2017-09-21 16:40
Unia NIE da NIC (4)
zobaczycie, że przez ten PiSi GANG nowe tramwaje przejadą Gdańskowi tylko koło nosa !!!!
- 6 7
-
2017-09-21 17:03
przestań straszyc zaKODowany bo to juz nanikogo niedziała i gdybys miał mózg wiedział bys ze nikt nic za darmo nie daje (3)
wpłacamy kupe kase do UE a zyski zachodnich firm za niszczenie Polski sa 1000krotnie wieksze niz te ochłapy które dostajemy jako dotacje i łaski nam nie robią!
A Niemcy są nam winni jako odszkodowanie minimum 10miliardów euro!!- 2 5
-
2017-09-21 17:58
Głupi, głupszy, pisowiec
- 4 1
-
2017-09-21 17:58
Głupi, głupszy, pisowiec
- 3 2
-
2017-09-21 19:02
Noooo , śmigło to ty masz już na amen urwane pisiaku
poza tym idź i weźcie od Niemców te mityczne reparacje .... buuuaaahhahahaaaiiii ... no i od ruskich oczywiście też .. iiiihihihihiiuuuu .... a w zamian pisi GANG dostanie kopa w zad i naraśka .... tak się skończy wasze durne piszewickie chojraczenie ... tzw "ręka w nocniku" was czeka , źle Nas Polskę bo do kotła wciągacie wszystkich , albo "jak Zabłocki na mydle" goli i weseli ;))))
- 1 2
-
2017-09-21 16:57
Ludzi trzeba, nie pojazdów !! (1)
Kupują i kupują te pojazdy, a kierować niema komu, ani naprawiać niema komu...
Ostatnio był tu artykuł, że kierowców brakuje a przede wszystkim ludzi którzy te autobusy i tramwaje naprawiają !!!- 5 3
-
2017-09-21 17:03
zezłomowac wszystkie diesle i niebedzie brakowało ludzi do pracy i naprawy
- 1 1
-
2017-09-21 17:51
Nic z tego
Gdańsk nie kupi nowych tramwajów a Pomorze nie kupi nowych pociagow elektrycznych
- 4 3
-
2017-09-21 18:02
Gdańsk jest siłą w oku dla PiSlamu (1)
Podobnie jak cała Unia
Zrobią wszystko żeby wepchnąć kraj w łapy Putina- 6 8
-
2017-09-22 05:50
Ale ty jesteś głupi ,zindoktrynowany lewaku.
- 2 2
-
2017-09-21 18:04
Miało być "solą w oku"
- 1 6
-
2017-09-21 18:54
Przejazd tramwajem. (1)
Dzisiaj jechałem tramwajem który miał duże wibracje.Myślałem że się zaraz rozkręci cały.I się rozkręcił.Włączył się system awaryjnego hamowania.Po tym był tylko zjazd do zajezdni.
- 5 2
-
2017-09-21 18:58
No i co dalej?
Pitolisz dla pokolenia?
- 2 0
-
2017-09-21 19:42
A to frajerstwo PO tylko sycza jak zmije opanujcie sie oszolomy
- 5 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.