- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (52 opinie)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (111 opinii)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (94 opinie)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (114 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (198 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Ważą się losy nowych tramwajów. Stare czekają na remont
Podpisanie umowy na zakup 15 nowych tramwajów wciąż odwleka się w czasie, a naprawa 11 wozów może okazać się za droga dla miejskiego przewoźnika. Czy i kiedy pasażerowie mogą liczyć na nowe pojazdy?
Na umowie z Pesą na dostawę 15 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo, od blisko trzech miesięcy brakuje już tylko podpisu.
Powód? Gdańscy urzędnicy wciąż czekają na gwarancję unijnego dofinansowania dla Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVA.
Umowa w tej sprawie miała zostać zawarta na przełomie sierpnia i września. Dlaczego do tej pory tak się nie stało?
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych wciąż prowadzi ocenę naszego wniosku o dofinansowanie. Planowany termin podpisania umowy to koniec października 2017 roku - informuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wartość kontraktu z bydgoskim producentem wynosi 138,375 mln zł, a Unia ma dołożyć do niego 70,4 mln zł. Gdy dofinansowanie zostanie przyznane, a umowa z Pesą podpisana, bydgoski producnet będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Stare tramwaje czekają na decyzję
Poślizg może pojawić się również w przypadku modernizacji 11 tramwajów typu N8C. Ich remont miał pochłonąć niecałe 5,7 mln zł - tak szacował GAiT. Tymczasem łączna wartość ofert przekroczyła kwotę 10,2 mln zł. Złożyły je dwie firmy, każda na inną liczbę tramwajów.
Pierwszą jest Modertrans, specjalizujący się w remontach pojazdów szynowych. Poznaniacy są zainteresowani pierwszą i trzecią częścią przetargu obejmującą w sumie naprawę układu napędowego i sterowania w trzech tramwajach. Modertrans życzy sobie za to 5 mln 448 tys. 900 zł. GAiT liczył, że pochłonie to najwyżej 3 mln 690 tys. zł.
Ofertę na część drugą - modernizację układów napędowych i sterowania w 8 tramwajach -
złożyła spółka 4 i B z Gdańska, która chce za tę usługę 4 mln 772 tys. 400 zł. Również w tym przypadku kwota wyraźnie mija się z założeniami przewoźnika. GAiT planował, że nie powinno to kosztować więcej niż 1 mln 968 tys. zł.
- W najbliższych dniach zarząd podejmie decyzję czy mimo wysokich kosztów zrealizować te zadania - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT-u.
Jeśli umowy zostaną podpisane, to zmodernizowane tramwaje będą wracać po remoncie do Gdańska w okresie między końcem lutego a końcem maja 2018 roku.
Miejsca
Opinie (173) 3 zablokowane
-
2017-09-21 07:02
ale powiedzcie szczerze (4)
Czy jak po Gdańsku jeszcze 10-15 lat temu jeździły prawie same stare składy 105Na , to czy awarie były tak częste jak dzisiaj?
- 30 5
-
2017-09-21 11:00
Awarie były, tylko Internetu nie było...
- 13 1
-
2017-09-21 10:22
Codziennie około 10% tramwajów zjeżdżało (lub było spychane) awaryjnie do zajezdni. Tyle w kwestii niezawodności 105Na.
- 8 2
-
2017-09-21 07:32
(1)
Nie, bo 105Na to wytrzymałe pojazdy a N8C to awaryjny złom więc GAiT woli je modernizować
- 11 5
-
2017-09-21 07:39
Ale modernizacja czegoś, co już przyszło po modernizacji parę lat temu to może być tylko gdański wymysł.
- 9 1
-
2017-09-21 10:33
No tak
GAiT to downy. Nawet tramwajów nie potrafią kupić, a ten ich goebbles Leszek Krawczyk pół roku temu sciemnial jak to już za sekundę kupią sprawne tramwaje.
- 10 1
-
2017-09-21 07:22
Przecież Gdańsk ma dużą nadwyżkę budżetową, (1)
jaki jest problem zakupu nowego taboru. Dzisiejszy jest chyba najsłabszy w kraju. Zamiast stawiać kolejne muzea nikomu niepotrzebne inwestujcie w komunikację.
- 20 6
-
2017-09-21 10:23
Po co płacić z budżetu miasta, jak można dostać dotację unijną?
- 5 0
-
2017-09-21 10:15
Niemiecki zlomy do remontu nalezy kupic a Niemcy kupia sobie nowe
Wiecej pseudo soli i pseudo piachu sypcie zima na drogi
- 7 4
-
2017-09-21 10:08
Nie chcemy niemieckiego złomu !!Tylko nowe trawmwaje!! Niemiecki złom kupowany 2 razy drozej niz warty!
Merkel płakała jak sprzedawała ,ale ze śmiechu :)
- 16 3
-
2017-09-21 08:45
Tramwaj (1)
Być może będzie tak że wniosek o dofinansowanie zostanie odrzucony. Nic nie wyjdzie z tych tramwajowych planów Gdańska.
- 6 1
-
2017-09-21 10:04
no coz
pisuarczycy sa do tego zdolni....
- 3 4
-
2017-09-21 10:00
No...niemożliwe !!!
- 1 0
-
2017-09-21 09:45
A Niemcy mają ten plus.że
-Zawsze znajdzie się ktoś,kto stare tramwaje od nich zabierze
- 16 2
-
2017-09-21 09:33
dostaniemy dotację, ale na tramwaje pełne afrykańczyków z pontonami pod pachą :-D
- 9 6
-
2017-09-21 09:03
Stare tramwaje
-Należy chyba na złom przeznaczyć
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.