- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (187 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (341 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (305 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (108 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (52 opinie)
- 6 W majówkę ruszają linie sezonowe (74 opinie)
Ważą się losy nowych tramwajów. Stare czekają na remont
Podpisanie umowy na zakup 15 nowych tramwajów wciąż odwleka się w czasie, a naprawa 11 wozów może okazać się za droga dla miejskiego przewoźnika. Czy i kiedy pasażerowie mogą liczyć na nowe pojazdy?
Na umowie z Pesą na dostawę 15 niskopodłogowych i dwukierunkowych tramwajów Jazz Duo, od blisko trzech miesięcy brakuje już tylko podpisu.
Powód? Gdańscy urzędnicy wciąż czekają na gwarancję unijnego dofinansowania dla Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVA.
Umowa w tej sprawie miała zostać zawarta na przełomie sierpnia i września. Dlaczego do tej pory tak się nie stało?
- Centrum Unijnych Projektów Transportowych wciąż prowadzi ocenę naszego wniosku o dofinansowanie. Planowany termin podpisania umowy to koniec października 2017 roku - informuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wartość kontraktu z bydgoskim producentem wynosi 138,375 mln zł, a Unia ma dołożyć do niego 70,4 mln zł. Gdy dofinansowanie zostanie przyznane, a umowa z Pesą podpisana, bydgoski producnet będzie miał 11 miesięcy na dostarczenie pierwszych pięciu pojazdów. Pozostałe 10 trafi do Gdańska w ciągu kolejnych siedmiu miesięcy.
Stare tramwaje czekają na decyzję
Poślizg może pojawić się również w przypadku modernizacji 11 tramwajów typu N8C. Ich remont miał pochłonąć niecałe 5,7 mln zł - tak szacował GAiT. Tymczasem łączna wartość ofert przekroczyła kwotę 10,2 mln zł. Złożyły je dwie firmy, każda na inną liczbę tramwajów.
Pierwszą jest Modertrans, specjalizujący się w remontach pojazdów szynowych. Poznaniacy są zainteresowani pierwszą i trzecią częścią przetargu obejmującą w sumie naprawę układu napędowego i sterowania w trzech tramwajach. Modertrans życzy sobie za to 5 mln 448 tys. 900 zł. GAiT liczył, że pochłonie to najwyżej 3 mln 690 tys. zł.
Ofertę na część drugą - modernizację układów napędowych i sterowania w 8 tramwajach -
złożyła spółka 4 i B z Gdańska, która chce za tę usługę 4 mln 772 tys. 400 zł. Również w tym przypadku kwota wyraźnie mija się z założeniami przewoźnika. GAiT planował, że nie powinno to kosztować więcej niż 1 mln 968 tys. zł.
- W najbliższych dniach zarząd podejmie decyzję czy mimo wysokich kosztów zrealizować te zadania - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT-u.
Jeśli umowy zostaną podpisane, to zmodernizowane tramwaje będą wracać po remoncie do Gdańska w okresie między końcem lutego a końcem maja 2018 roku.
Miejsca
Opinie (173) 3 zablokowane
-
2017-09-21 19:56
(1)
Pislam wy_____lyc z gdanska,miasto gdansk wolne od pislamuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!.
- 4 9
-
2017-09-23 19:04
W Gdańsku siedzi PO
Troszkę b8 nie wyszedł...
- 0 0
-
2017-09-21 20:05
Niemickie nazwiska i barwy na niektorych tramwajach z teoretycznie wolnego mista - nie chcemy!!!
- 7 4
-
2017-09-21 20:10
Przejedźcie się starszymi autobusami, jak wszystko trzeszczy, jak skrzynie szarpią (1)
Ale po co remontować - trzeba pokazać społeczeństwu jakie to stare złe, złomować i nowe kupić. Bo na zakup nowego jest dofinansowanie a na remont szarpiącej skrzyni - nie. Skrzynia jak padnie całkiem, to nieopłacalna będzie ani naprawa ani wymiana - trzeba będzie autobus skasować.
Ale jak się dba, tak się ma - ja swój starszy samochód remontuje na bieżąco - ma być sprawny i nie wracać na holu i tak też jest.
Kupiliśmy Dortmundy w wieku naszych Konstali, gdzie niemiec dbał i płakał jak sprzedawał, jeszcze przyjeżdża do Gdańska się nimi przejechać :)- 2 0
-
2017-09-21 20:51
Najstarsze tramwaje w Dortmundzie są starsze o 5 lat niż Gdańskie Dortmundy
Nawet Niemcy przyjadą po swoje stare tramwaje. W Dortmundzie kupił przewoźnik na oś wschód-zachód nowe tramwaje typu Bombardier Flexity Classic 8Z, ale dokładnie przed rokiem z 47 tylko 28 było na trasie, pozostałe stały w warsztacie. Najstarsze tramwaje w Dortmundzie pochodzą z 1973 r. i zostały sprowadzone z Bonn. N8C zostały zbudowane w latach 1978–1982.
- 2 0
-
2017-09-22 01:39
Zmieńcie 8-mki stare klekoty, nie cierpię w to coś wsiadać.
- 1 0
-
2017-09-22 01:39
Kosztem pracownikow
Od kilku lat nie było pożądanej podwyżki tylko resztki,ale też tylko dla wybranych.W zarządzie na Jaskowej żyją jak paczki w masle tylko tyłki im rosną.Ile jeszcze.Będzie dobrze jak wybiorą prezesa z pracowników zaplecza a nie jak jest teraz ze jest nim kumpel Adamowicz i nic dla fizoli nie jest lepiej tylko szlachta się pasie
- 7 1
-
2017-09-22 01:41
Prawda jest taka, że w porównaniu do innych miast np. Warszafki, Krakowa czy wspomnianego Elblaga w Trójmieście tramwaje w większości prezentują się bardzo dobrze. Przystanki są też dopasowane, a nie jak w Krakowie, że wsiada się z poziomu jezdni i z zakupami trzeba się podciągnąć na barierce..dla starszych lub niesprawnych masakra jakaś.
- 2 2
-
2017-09-22 06:31
Mnie dziwi ze coraz nowsze tramwaje a miejsc siedzących w nich coraz mniej.
Ten kto je projektuje nigdy chyba tramwajem nie jeździł.
Podłogi krzywe, pod kątem... Źle się stoi tak strasznie...- 3 1
-
2017-09-22 08:35
Tramwaje
Ukraina chce sprzedać 30 letnie tramwaje.
- 1 2
-
2017-09-22 10:04
jakie tramwaje wybijcie to sobie z głowy nowe muzeum trzeba budować bo ciepłe posadki potrzebne budyniowi do tego przy okazji kilka apartamentów się w takim muzeum wydzieli jak przy okazji muzeum II wojny
- 1 0
-
2017-09-22 10:58
Czyli wybory niedługo
Ludzie musieliby być idiotami, żeby tramwaje przykryły Amber Gold, mieszkania na zaspie, czy chociażby sprzedaż EPEC.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.