• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach

Patryk Szczerba
13 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane. Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane.

Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.



W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar. W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar.

Czy Tristar pomoże rozwiązać korki na Chwarznieńskiej i Małokackiej?

Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć. Jeszcze w sierpniu praktycznie o każdej porze dnia przez skrzyżowanie ulic Chwarznieńska, Rolnicza, Małokacka, Wielkokacka zobacz na mapie Gdyni z każdej strony jechało się bez utrudnień.

Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.

- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.

Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.

- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.

Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.

Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.

- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.

Miejsca

Opinie (195) 8 zablokowanych

  • do zwolenników Tristara (6)

    Będziecie jeszcze płakać, jak jeden z drugim straci prawko i to w 30 minut ;-)
    około tyle trwa przejazd z Gdańska do Gdyni po godzinach szczytu, bo wszystkie skrzyżowania nafaszerowane są kamerami. Wystarczy że przekroczysz przodem maski linię warunkowego zatrzymania gdy dojeżdżasz do czerwonego i już masz kwit i punkty :-D Do tego przejazd na pomarańczowym, telefon w ręce, brak pasów, odcinkowy pomiar prędkości i masz ponowny egzamin. Już widzę te kolejki w PORD :D

    • 46 21

    • engineer

      Fotorejestratory TRISTAR nie służą do wręczenia mandatów. Co za głupoty wygadujesz nie mając pojęcia o niczym. Pozdrawiam

      • 8 10

    • (4)

      Te kamery nie mają homologacji do pomiaru prędkości i nie można na ich podstawie karać mandatami, pisali już o tym na portalu, także spoko, typowa polska fuszerka jak zawsze...

      • 15 8

      • Niestety to co piszesz tyczy się tylko pomiaru predkosci... (3)

        Takie wykroczenia jak komórki i przejazd na czerwonym świetle mogą być z tych urządzeń karane. Na przykładzie Wejherowa (skrzyżowanie na wylocie w stronę Lęborka)

        • 19 8

        • Za przejazd na czerwonym powinni karać, czasem jednak trudno tego uniknąć...

          • 13 9

        • nie mogą być narzędziem do łapania (1)

          czas poznać swoje prawa

          • 17 7

          • Tak jest, nie ma to jak cwaniactwo.

            • 13 12

  • Na Elblaskiej jadac od strony rafinerii jak Tristar wyczuwa auto to od razu zapala mu czerwone swiatło , nawet w nocy

    • 24 22

  • Obwodnica Witomina

    Przebudowa witomińskiego odcinka pomoże, ale tylko na kilka lat.
    Obwodnica Witomina tak czy inaczej powstanie. Ale wówczas nie będzie już dotacji unijnych, Witomino zostanie zniszczone przez przebudowę obecne drogi.

    • 36 11

  • a jednoślady?? (2)

    Prawda jest taka, że pętle indukcyjne Tristara nie wyłapują (wszystkich) jednośladów. Tzn. mojego najczęściej nie wyłapują, zatem czasem czekam pod światłami nawet 8 minut - np. rano w niedzielę, kiedy ruch jest niewielki. Muszę czekać na samochód, który za mną stanie, żeby uaktywniły się światła.
    Tzn. czekałem, bo teraz jeżdżę normalnie - na czerwonym. I innym też tak radzę!

    • 42 20

    • motocykle sa wszedzie (1)

      nawet na czerwonym swietle..i wlasnie dlatego nie lubie motocyklistow..
      jedzie srodkiem..ni to lewym ni to prawym pasem ale ja mam patrzec w lusterka co sekunde bo a noz jakis duren sie nagle pojawi

      • 14 0

      • ja tez nie jestem idealnym kierowca

        • 6 8

  • No i dobrze niech robia

    tylko jak widze co sie dzieje to nie wiem czy to cos pomoze..kamery kije muje dzike weze za kupe kasy a i tak stoimy i bedziemy stac w korkach..

    • 52 0

  • Nie lubie narzekac ale

    tam gdzie Tristar nie byl potrzebny np. ul Slaska gdzie nie pamietam zeby byly jakies mega korki tam skrzyzowaniazostaly ujete w projekcie..a na witominie gdzie zaczelo sie mega korkowac tam slrzyzowanie nie bylo w poczatkowych planach..gdzie tu sens???

    • 20 32

  • A co ze Slowackiego?

    Kamery dzialaja a korek od obwodnicy do Grunwaldzkiej, jak zawsze byl tak jest.

    • 32 21

  • Bo TRISTAR to zbieraczka pieniedzy (1)

    Już widać pełno fotoradarów zamontowanych .Poznać je można po tym ze maja ledowa lampę błyskową. Teraz się zacznie korespondencja z mandatami do uregulowania,

    • 43 13

    • O TYM NIKT NIC NIE MÓWI

      Poza tym system potrafi rejestrować wszystkie numery rejestracyjne przejeżdżających aut wraz z rozpoznawaniem twarzy kierowców.Tworząc odpowiednie aplikacje można inwigilować wszystkich i wszystko.

      • 24 1

  • to w gdańsku jest permanentna awaria!! (1)

    bo tu to świateł nawalili co kilka metrów i każde sobie chodzi!!! jak ma nie być korków jak na pierwszym zapala się zielona to kilka metrów dalej zapala się czerwone!!! no chyba, że to są testy jak się odpali sristar jak łupić zniecierpliwionych kierowców co to depną by zdążyć a tu szczęśliwi urzędnicy przyślą mu mandat i będą trąbić o sukcesie i piracie drogowym!! a rowerzysto powiem tak: jak chcecie ścieżki rowerowe to płaćcie podatki od roweru

    • 43 13

    • Tristar czyli: więcej korków, więcej stłuczek i więcej zabranych uprawnień za pierdoły niczemu nie zagrażające, a władza będzie kaskę trzepać na kolejne bezsensowne inwestycje.

      • 22 0

  • jak zarobić kupe milionów?

    rozwalić działający system (w latach 80 i 90 "zielona fala" działała), potem zbudować za miliony system, który nie działa, potem za następne miliony go naprawiać a potem go wdrażać kilka lat biorąc oczywiście za to też grube miliony. Warunek jest jeden, nigdy nie zrobić tak, aby działo działało bez zastrzeżeń, zawsze zostawić coś sknoconego, co pozwoli zarobić następne miliony.

    • 39 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane