• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach

Patryk Szczerba
13 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane. Skrzyżowanie przy Witawie rano i po południu jest zakorkowane.

Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa zobacz na mapie Gdyni na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.



W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar. W ostatnim czasie na miejscu pracują robotnicy z firmy Qumak, którzy podpinają skrzyżowanie pod Tristar.

Czy Tristar pomoże rozwiązać korki na Chwarznieńskiej i Małokackiej?

Po tym, jak zezwolono na jazdę po leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej po dwóch pasach w obydwie strony, korki miały się znacząco zmniejszyć. Jeszcze w sierpniu praktycznie o każdej porze dnia przez skrzyżowanie ulic Chwarznieńska, Rolnicza, Małokacka, Wielkokacka zobacz na mapie Gdyni z każdej strony jechało się bez utrudnień.

Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.

- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.

Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.

- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.

Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.

Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.

- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.

Miejsca

Opinie (195) 8 zablokowanych

  • Te wszystkie kontrolne zabawki

    tylko proszą się o pozew o uporczywe prześladowanie obywateli przez miasto.

    • 45 14

  • Tristar by dzialal jak nalezy gdyby nie bylo burakow co nie znaja znakow drogowych

    gdzie mozna 70 , a gdzie 60 i tam gdzie tylko 50 ,buraki jeżdżą 100

    • 39 20

  • (13)

    To skandal, moje Tico od samego rana pracuje na najwyższych obrotach, co chwila dohamowania... ogumienie jest na skraju wytrzymałości.

    • 163 30

    • no :) widzimy cie z leksusa rano !!! (8)

      tylko dlaczego ty ciagle w kapeluszu jezdzisz z rózancem w reku ? moze to dlatego sa te dohamowania ?.

      • 21 33

      • (6)

        dobrobyt brak humoru pogarda i nienawiść idą ze sobą u niektórych w parze...

        • 43 13

        • Jak ktoś nigdy nie miał i nagle ma to faktycznie pogardą też. ..

          • 11 10

        • (3)

          Dokladnie,cebulak musial juz odbic pilke jakims lexusem z rana:) Takie to osiolki internetowe mnie wkurzaja najbardziej :)

          • 30 7

          • tak tak potomku bosych antków bądź niemry i czerwonoarmisty wyzwoljiciela.. (1)

            • 0 25

            • :)

              • 11 9

          • Lexus jest lepszy od merola.

            • 9 15

        • moze to ksiadz w leksusie ?

          wiec nie oceniaj zbyt szybko . Moze by ci po znajomosci taniej np. poswiecil to tico i by sie hamulce poprawily . Wierz w moc !

          • 27 6

      • "L" jak Lexus, a w srodku Lanos siedzi :)

        • 20 8

    • ogumienie jeszcze fabryczne? (1)

      • 23 1

      • Nówka z ubiegłego roku z adnotacją "made in DDR".

        • 22 0

    • (1)

      Koła "dwunastki" kręcą się jak szalone...

      • 24 3

      • Tico zielone, kierowca zielony ..............

        • 20 3

  • stępa (1)

    a co windami na super kładce? zepsuły się już?

    • 46 12

    • Wybudowali i .......

      Myślą o dachu.... ale poco pytam ???? czy na chodnikach jest dach ???

      • 32 7

  • Doni (2)

    Kasa na konta a społeczeństwo ma ładne kamerki do oglądania kiedy stoi w korkach, ale mogli zamiast kamer zamontować telewizory było by taniej i ciekawiej.

    • 101 21

    • zamiast pakować te miliny w inteligentne skrzyżowania to chciało im się tristran
      no ale kasa na kocie się zgadza, reszta nie ważna

      • 12 8

    • Telewizory?? Lepiej nie, bo bedziemy musieli płacić abonament RTV w paliwie :)

      • 28 9

  • Karwiny - wk......iny (1)

    Zróbcie porządek z Karwinami - nie da się przejechać od Sopockiej do obwodnicy rano i po południu, żeby 3 razy nie stanąć. I nieważne z jaką prędkością się jedzie !

    • 48 8

    • Trudno żeby było inaczej

      Skoro na odcinku 2 km jest nasr*ne 8 świateł.

      • 28 8

  • Przecież nie chodzi o to żeby łatwiej się jechało tylko żeby "swoi" mogli zarabiać na poprawianiu systemu, ulepszaniu przez najbliższe 10 lat do czasu kiedy trzeba będzie system wymienić - bo wtedy też będzie można zarobić

    • 31 25

  • To straszne (5)

    korki w miastach.

    heh

    • 96 26

    • Jakby ludzie, którzy nie muszą, zrezygnowali z samochodu to byliby mądrzy

      • 14 11

    • Aby lepiej i spokojniej sie jeździło

      Wystarczy , aby zamontowali sekundniki przy sygnalizacji i już by było plynniej i spokojniej Czemu nikt na to nie wpadł ? Może po to by tristar przynosił zyski z mandatów ?

      • 21 9

    • niektórzy woleliby żeby wszyscy siedzieli w kosciele lub byli na pielgrzymce za miastem (1)

      • 15 20

      • Lub w hipermarkecie z 15 zl w kieszeni, lub w domu przed TV z Lisem, lub ......

        • 26 1

    • Czyżby następna miliony wyrzucone w błoto???

      • 20 10

  • tristar

    Ciągle mówią "wdrożą" - niech się wypowiedzą ,jak już wdrożą i jak działa - mam nadzieje,że mnie będzie już korków.
    ps. "obowiązkiem lekarza jest wyrażanie się językiem zrozumiałym dla pacjentów"
    niech pan Kozak wyjaśni, co to jest kalibracja

    • 28 25

  • Ciekawa sprawa z tym ręcznym ustawianiem.

    Czy przypadkiem nie miało być tak, że to komputer optymalizuje sterowanie światłami, a nie panowie w waciakach? Zastawili tacy ostatnio w Gdańsku na Bramie Oliwskiej całą szerokość drogi rowerowej furgonetką, a potem niespiesznie gwarzyli przy skrzynce sterującej. Jeśli Tristar i jego obsługa tak mają działać, to lepiej zlikwidujmy w ogóle całe to elektryczne badziewie.

    • 39 16

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane