- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (781 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (312 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Wdrażają Tristar, a kierowcy stoją w korkach
Na większe niż zazwyczaj zatory narzekają od początku września kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie obok Centrum Witawa na Witominie. Gdyńscy drogowcy o korkach wiedzą, tłumacząc ich przyczynę awarią sterownika. Całkowicie sytuacja uspokoi się dopiero po trwającym przełączeniu skrzyżowania na system Tristar i jego kalibracji.
Testem miał być początek września. Początek roku szkolnego oznacza bowiem zawsze większe natężenie ruchu drogowego. I choć samochodów rzeczywiście było więcej, to i tak - zdaniem kierowców - wina leży po stronie ustawiających światła.
- Widać jak się jedzie, że odbywa się majstrowanie przy światłach. Jednego dnia w ogóle nie działały, potem były źle zsynchronizowane. Ostatnio jest lepiej, ale szkoda, że takie prace odbywają się właśnie teraz, a nie w czasie wakacji - wyjaśnia pan Witold.
Podobnych opinii jest mnóstwo, co widać w codziennie aktualizowanym przez nas Raporcie Drogowym. Urzędnicy tłumaczą, że na skrzyżowaniu stawiane są nowe słupy z sygnalizacją świetlną oraz montowane kable, potrzebne do podłączenia skrzyżowania pod system Tristar.
- Okazało się, że podczas prac awarii uległ zegar sterujący czasem w sterowniku. W efekcie sygnalizacja przełączyła się na tryb nocny, który po równo preferuje każdą z nitek skrzyżowania, co spowodowało zamieszanie. Usterka została już usunięta - tłumaczy Karol Kozak z działu inżynierii transportu ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Co ciekawe, początkowo skrzyżowanie nie było ujęte w planach dotyczących nowego systemu sterowania ruchem. Udało się je "dodać", dzięki dodatkowym funduszom, podobnie jak kilkanaście innych skrzyżowań, m.in. w ciągu ul. Władysława IV.
Obecnie pierwszeństwo mają kierowcy zjeżdżający w dół ul. Chwarznieńską. Rano, w czterozmianowym cyklu zmiany świateł, zielone świeci się dla nich dwukrotnie przez ok. pół minuty. Raz w cyklu, w dwa razy krótszym czasie mogli przejechać jadący Rolniczą, Wielkokacką i - co najistotniejsze - Małokacką. Po południu zmienia się czas przejazdu - preferowani są jadący w kierunku Chwarzna. Nocą zaś wszystkie kierunki mają podobny czas przejazdu.
Po podpięciu pod Tristar jazda będzie płynniejsza. Nie zmieni się cykl, jednak będzie można zmieniać czas przejazdu w zależności od natężenia ruchu.
- Do końca października planujemy podłączenie. Bez naszej zgody kalibracja systemu w tym miejscu nie nastąpi. Na pewno trochę to wszystko potrwa, ale powinno się tu jeździć łatwiej - wyjaśnia Kozak.
Miejsca
Opinie (195) 8 zablokowanych
-
2014-09-13 13:51
Na szczęście jestem już na emeryturze i jak rano z kawą w ręku patrzę przez okno na baranów w korkach to mi się od razu humor poprawia.
- 30 41
-
2014-09-13 13:34
Witomino korkuje się także przez zamkniętą Małokacką w czasie meczów ... (1)
... na stadionie.
W ostatni weekend w sobotę Małokacka zamknięta przez mecz, w niedzielę Małokacka, Chwarznieńska przez wyścig rowerowy, a w poniedziałek całe skrzyżowanie (i Witomino) zakorkowane przez brak świateł .....
Radni Witomina! Do roboty!- 53 11
-
2014-09-13 13:38
Radni i mieszkańcy Witomina byli informowani o wyścigu i nawet zorganizowali premię lotną dla kolarzy!
Więc musisz się bardziej zainteresować swoja dzielnicą, bo jesteś do tyłu!
- 25 10
-
2014-09-13 13:37
A to ciekawe....
... bo trzy miesiące temu ZDiZ obiecywał, że kalibracje potrwają do końca sierpnia!!
A wcychodzi na to, że dopiero się zaczynają!!- 43 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.