• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Chylonia zmieni dzielnicę. Umowa na prace podpisana

Michał Sielski
23 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Tak obecnie wygląda plac Dworcowy w Chyloni.
  • Zamknięte Targowisko Chylonia 23.09.2019 Podpisanie umowy na przebudowę Węzła Chylonia
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Plac Dworcowy w Gdyni. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Wizualizacja. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Juan Luis Mangas Murillo, Roverpol Sp. z o.o. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Juan Luis Mangas Murillo i Wojciech Szczurek podpisują umowę. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.
  • Juan Luis Mangas Murillo i Wojciech Szczurek podpisują umowę. 23.09.2019 - podpisanie umowy na przebudowę węzła Chylonia.

Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek oraz Juan Luis Mangas Murillo z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras uroczyście podpisali w poniedziałek umowę na przebudowę placu Dworcowego w Chyloni, który stanie się węzłem przesiadkowym z prawdziwego zdarzenia. Prace pochłoną 45,8 mln zł i potrwają niecałe dwa lata.



Hiszpańskie konsorcjum ma 96 tygodni na wykonanie prac, po których konieczne będą jeszcze procedury odbiorowe. W tym czasie korzystanie z placu Dworcowego będzie praktycznie niemożliwe, już niebawem nie będzie też można na nim parkować samochodów.

Po zakończeniu prac teren zmieni się nie do poznania.

- To będzie nowa jakość przestrzeni publicznej i zachęta do pozostawienia samochodu w domu lub w tym miejscu, na parkingu naziemnym lub podziemnym. Mam nadzieję na zmianę postawy społecznej i jeszcze częstsze korzystanie z transportu publicznego, który konsekwentnie rozwijamy i promujemy. Wierzę, że dla nas wszystkich, dla gdynian, troska o środowisko jest priorytetem - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Władze miasta chciałyby bowiem, by korzystający z węzła zostawiali tam swoje samochody i przesiadali się na SKM lub ZKM, by podróż kontynuować właśnie komunikacją publiczną. W tym celu powstanie parking na 140 samochodów i 48 rowerów.

Takie zmiany zajdą po przeprowadzeniu prac w okolicach dworca w Chyloni. Takie zmiany zajdą po przeprowadzeniu prac w okolicach dworca w Chyloni.
- Węzły integracyjne, a ten jest pierwszym z planowanych, będą silnie powiązane z komunikacją miejską, zarówno w oparciu o trasy dotarcia, jak i powiązane z komunikacją tranzytową. System informacji pasażerskiej, możliwość przemieszczania się po dzielnicy rowerem, carsharingiem czy nowoczesnym taborem autobusowym zachęci do zostawienia swoich samochodów w domu, a to przełoży się na oszczędność czasu i pieniędzy - prognozuje Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.
Co powstanie na węźle Chylonia:

  • parking podziemny,
  • przebudowa placu Dworcowego,
  • nowa trakcja trolejbusowa,
  • droga rowerowa wzdłuż ul. Kartuskiej,
  • jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym,
  • zespół toalet publicznych,
  • nowe oświetlenie,
  • monitoring.


Tak będzie wyglądał plac Dworcowy po przebudowie. Tak będzie wyglądał plac Dworcowy po przebudowie.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł. Po drugim przetargu okazało się, że do planowanej na budowę węzła kwoty Gdynia musi dołożyć 10 mln zł.

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • Kiedy strefa przesiadkowa na Karwinach? (2)

    Ta, ktora miala byc juz chyba z rok temu.

    • 83 12

    • A co wolisz? Odcięcie Karwin od świata, czy węzeł przesiadkowy?

      • 0 10

    • Wtedy kiedy odbudują most czyli nigdy lub gdy ten całkowicie się zawali

      • 17 3

  • Na 100% nic z tego niebędzie

    jak zawsze w gdyni

    • 14 3

  • A kiedy tunel i wiadukt na puckiej? To powinno isc w tym samym czasie (3)

    trzeba myslec szerzej i planowac szerzej z rozmachem nie bac sie wydac na potrzebne inwestycje. Jak mieszkancy pogorza, obluza i oksywia maja korzystac z tego wezla skoro beda stac w miega korkach na przejazdach kolejowych. Budujcie z glowa kompleksowo. No i mam nadzieje ze firma z Hiszpanii ktorej dobrzez rzyczymy nie polozy tego projektu jak np wloska firma Pizzaroti S5:-(

    • 38 3

    • (2)

      Myślisz ze wiadukt na puckiej aż tak rozladuje ? Będą dalej korki chylonska mam bardzisiaj mała przepustowość wszyscy będą lecieć bo jest wiadukt a będziesz stał dłużej niz teraz

      • 8 9

      • nawet jesli (1)

        Nawet jesli bede stal to wylacznie przez duzy ruch aut, ale glownie w godzinach szczytu, a nie dodatkowo przez pociagi przez ktore i tak stoje nawet poza godzinami szczytu. Duzo roznych drog alternatywnych i tak poprawi przepustowosc, nie bojmy sie tego. To mieszkancy Gdyni maja miec lepiej. A to sa inwestycje wazne i na lata.

        • 8 5

        • radykalnej zmiany można oczekiwać jedynie w przypadku przerzucenia obwodnicy

          na druga stronę torów... I likwidacji torów na Hutniczej.
          Pucka to kosztowna popierdułka, bo nie ma gdzie rozładować ruchu. Wynika z zaniedbania sprawy na samym początku budowy portu a potem bazy Kriegsmarine. I w końcu przy budowie blokowisk w Chylonii. Jakoś w centrum powstały cztery wiadukty, na peryferia zabrakło sił i pomysłu...

          • 4 6

  • wsie potiomkinowskie

    Może i zmieni ale nie w kierunku oczekiwanym przez mieszkańców i logikę problemów komunikacyjnych.
    Od strony Chylońskiej jest niewielkie zapotrzebowanie na miejsca parkingowe, jeśli już to typu "podrzuć i znikaj". Powstanie garażu może zachęci paru użytkowników do przeciwnego niż pożądany posunięcia, bo z komunikacji zbiorowej przesiądą się do samochodu... A chyba nie o to chodzi...
    Po drugiej stronie torów jest Hutnicza i znacznie większy strumień ewentualnych klientów komunikacji zbiorowej. Którzy na pewno nie zdecydują się na forsowanie przejazdów kolejowych aby ryzykować brak miejsca w przyszłym garażu i krążenie po okolicy.
    Więc całe to przedsięwzięcie ma cel, który pewnie się wyjaśni, gdzy okaże się, jakie będą losy terenów po "smutnej pamięci" targowisku. Na pewno przyda się ta budowla budowanemu "mrówkowcowi" na rogu Puckiej i Chylońskiej lub innym pomysłom magistratu na "malowanie trawy na zielono" i wykazanie się bezcelowym przepałem kasy na dyskusyjną potrzebę.
    Chyba, że to ukryte dorzucenie "górki" Budimex'omi, który ponoć ma robić modernizację układu torowo - drogowego wokół portu i ten garaż. W tym likwidacja kolizji torów z drogą na Puckiej. Piszę ponoć, bo nic nie widać aby w tej podpisanej sprawie się działo...

    • 18 1

  • Śmiechu warte

    • 12 1

  • Poczekamy, zobaczymy.

    Tyle lat obiecanek, że nie wierzę. Za 96 tygodni zobaczymy. Podobnie jak z przejazdem na Północnej.

    • 15 1

  • Dobrze jest się grzać prezydencie

    Przy megalomizmie zamiast powiedziec ze zmiana skrawka dzielnicy to rzeczywiscie cos obowiązkowego lata wstecz
    Trojmiasto.pl, nie usuwaj komentarzy ;)

    • 17 1

  • Taa, wszystko piękne na papierze

    Po co parking podziemny, dużo tańszy garaż naziemny.. Obecnie kolej nie jest zsynchronizowana z autobusami spod dworca... A po drugiej stronie meksyk.. gdzie brud, smród i ubostwo...i Hiszpanie muszą nam budować... Zenua

    • 20 2

  • a tunel pod torami będzie?

    • 21 1

  • Węzeł przesiadkowy

    powinien być znacznie większy, zakup biletu metropolitalnego powinien być jednocześnie bezpłatnym biletem parkingowym. Rozwiązanie które dawno zastosowano w wielu miastach w Europie.

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane