• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karczemki do poprawy. Poważne błędy w wykonaniu

Maciej Naskręt
23 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Nie wiadomo jeszcze, ile pochłonie wykonanie naprawy i czy opóźni to oddanie inwestycji. Nie wiadomo jeszcze, ile pochłonie wykonanie naprawy i czy opóźni to oddanie inwestycji.

Poważny błąd wykonawczy na budowie Węzła Karczemki. Niestarannie wykonany nasyp oraz złe odwodnienie spowodowały, że jezdnia już się ugięła i stoi na niej woda. Budimex ma to naprawić jak tylko polepszy się pogoda, choć jego przedstawiciele zarzekają się, że wszystkie prace wykonali zgodnie z projektem.



Jak bardzo ugina się jezdnia wraz z barierami widać dopiero na zdjęciu po naniesieniu linii pomocniczej. Jak bardzo ugina się jezdnia wraz z barierami widać dopiero na zdjęciu po naniesieniu linii pomocniczej.
Są kłopoty przy budowie Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Wykonawca niestarannie wykonał nasyp na zjeździe w relacji Żukowo - Gdynia. Grunt zarwał się, a jezdnia znacząco ugięła się pod ciężarem przejeżdżających samochodów.

Kolejnym błędem było niestaranne wykonanie odwodnienia węzła, umożliwiającego zjazd z obwodnicy do centrum handlowego Auchan przy ul. Szczęśliwej. Z tego powodu wody opadowe zalegają na jezdni i poboczu.

- Rzeczywiście doszło do ugięcia jezdni. Obecnie jezdnia już nie osiada. Sytuacja jest monitorowana przez geodetów, którzy wykonują cyklicznie pomiary. Jej stan nie zagraża bezpieczeństwu ruchu. Przed zakończeniem budowy zostanie naprawiona. Musimy jednak zaczekać na sprzyjające warunki pogodowe - tłumaczy Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Budimex S.A.

Jak często przejeżdżasz przez Węzeł Karczemki?

- Jeśli chodzi o zjazd do Auchan, to zaistniały tam mały problem z odwodnieniem został już usunięty - dodaje rzecznik.

Sprawę związaną z zapadniętą jezdną przedstawiliśmy też inwestorowi - gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W trybie pilnym zwrócił się on do nadzoru budowy o szczegółowe wyjaśnienie sytuacji.

Jeszcze nie wiadomo, ile pochłoną koszty naprawy uszkodzonego nasypu ani kto za to zapłaci. Władze spółki Budimex podkreślają, że prace zostały wykonane zgodnie z projektem. Gdzie zatem popełniono błąd? - Trwa ustalanie bezpośrednich przyczyn usterki - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

- W miejscu, gdzie doszło do uszkodzenia jezdni, w dolnej części nasypu, znajduje się przepust. Ten jednak jest we właściwym miejscu. Problem tkwi zatem nieco wyżej, pomiędzy nawierzchnią jezdni a właśnie przepustem - dodaje Michalski.

Przebudowa Węzła Karczemki to inwestycja zlecona i nadzorowana przez gdański oddział GDDKiA. Generalnym wykonawcą jest przedsiębiorstwo budowlane Budimex. Za realizację zadania otrzyma 186,5 mln zł. Ok. 65 proc. tej kwoty będzie pochodzić z Unii Europejskiej - z funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja rozpoczęła się wiosną 2010 r. i potrwa do maja 2012 r. Projekt rozbudowy węzła przewiduje poszerzenie obwodnicy i wykonanie licznych bezkolizyjnych zjazdów z drogi ekspresowej. Widowiskowa będzie łącznica na wiadukcie, umożliwiająca zjazd z obwodnicy, z kierunku Gdyni w stronę Gdańska.

Przedsięwzięcie obejmuje też realizację nowego węzła drogowego, zapewniającego bezkolizyjny dojazd do Centrum Handlowego Auchan.

Miejsca

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • urwac ... (1)

    nie mozna komus za tu urwac w calosci jaj!!??

    • 6 0

    • trzeba by je znależć

      • 1 0

  • W normalnym kraju po czyms takim, prezydent miasta podalby sie do dymisji (3)

    I na kolanach wyczolgalby sie z urzedu.

    • 10 3

    • ludzie ten człowiek nie wie gdie jest ten węzeł

      • 0 0

    • (1)

      I jeszcze dałby się pobić publicznie!

      • 3 0

      • Albo sam by to poszedl naprawic przed praca

        • 0 0

  • Pytanie do wykonawcy i do inwestora??? (1)

    Widzę jak po niewykończonej i na pewno nie oddanej do użyteczności kładce dla pieszych położonej nad obwodnicą na wysokości NORAUTO poruszają się ludzie!!!
    Jak to się ma do przepisów o zakończeniu budowy, i do dopuszczeniu do używalności publicznej?
    Gdzie przepisy BiHP?

    • 5 2

    • naganiają klientów do centrum AUCHAN........., umowa centrum ale z kim: z miastem czy z BudimeXem

      • 2 0

  • To sie nadaje do Centrum Sprawiedliwości... (2)

    • 83 3

    • nie nie (1)

      tam to nadają się sprawy jak np dasz w d*psko własnemu dziecku za to że próbowało wkładac paluchy do gniazdka elektrycznego albo jak będziesz chciał odwołac się od mandatu z fotoradaru, bo przekroczyłyś prędkośc o 6 km/h. O aferach gospodarczych ciiiiiiiiiiichosza

      • 14 3

      • Zaraz kojarzy mi się z aferą hazardową, a takich afer jest pełno.

        • 2 1

  • Estakada od strony Kiełpina.

    W " ćwiartce " węzła od strony Kiełpina cała niecka terenu posiadała przed II wojną swoją sieć drenażową odprowadzającą wody gruntowe do jeziora Jasień. Istniała ona na starych mapach. Teraz w trakcie budowy została odcięta od swojego naturalnego zbiornika . Przy najbliższych dużych opadach teren będzie zalewany albo osiądą nasypy po kilku normalnych latach użytkowania . Co wtedy ? Kto pokryje koszty remontu?(Przebudowy)

    • 6 0

  • TO DOPIERO POCZĄTEK!!!!!!

    LIPA! LIPA! WIELKA LIPA!!!!!

    • 2 0

  • Żadna to nowość, (2)

    gwarancja sie skończy za kilka lat i będą mogli zrobić płatny remont.

    • 105 8

    • i to jest przykre w tym kraju, takie ciężkie pieniądze idą na te drogi, a partactwo nadal olbrzymie

      • 1 1

    • 1.Na wiadukcie Saurona wystąją pręty i leci z niego tynk.
      2.bariery ochronne przy tym wiadukcie to jakaś fantazja.
      3.Znak zjazdu na Gdynie zaslania wiadukt Saurona. Jadać pierwszy raz trzeba ostro hamować,aby w porę zjechac.

      • 8 2

  • Piszcie i mówcie co chcecie ale jak Skansak albo MTM buduje to jest o wiele szybciej, ładniej i bez poprawek. (3)

    • 1 5

    • O wiele szybciej, ładniej i bez poprawek ... (1)

      ...tylko jak Skanska buduje a reszta powinna się od tej firmy uczyć.

      • 3 1

      • hahahahaha

        • 0 0

    • bez MTM bedzie ok

      • 2 0

  • BUDIMEX ... i wszystko jasne.

    • 4 0

  • przy takiej inwestycji (7)

    zawsze coś może się schrzanić, naprawią i będzie po problemie, po co to biadolenie ????

    • 7 7

    • (2)

      w Chinach czy Skandynawii buduje się mosty mające 40 czy 50 km długości i jakoś błędów nie ma natomiast tu dekle nie umieją dobrze wykonać zjazdu z obwodnicy ręce opadają

      • 2 3

      • no no "svenska qvalitet" było widać w grudniu 2006 na E6 jakieś 80km na północ od Geteborga

        "...wieczorem (20.12.2006) 500-metrowy odcinek drogi na południe od Munkedal zapadł się pod ziemię. 14 samochodów, a w nich 26 osób wpadło w osuwisko. Nie odnotowano przypadków śmiertrlnych. Droga E6 jest zamknięta. 15 000 samochodów, które codziennie przemierzają E6 między Geteborgiem a Oslo, jest przekierowywana na mniejsze drogi. Również linia kolejowa, tzw. Bohusbanan, biegnąca równolegle do drogi uległa zniszczeniu. " - cytat z

        • 0 0

      • Nadzorowałeś budowę mostu 40 km w Chinach lub Skandynawii

        Że tak autorytarnie stwierdzasz?

        • 1 1

    • (1)

      jakoś na zachodzie błędy się nie zdarzają nawet przy większych inwestycjach.Nauczmy się odpowiedzialności.Po to te biadolenie

      • 5 3

      • Tak Ci się tylko wydaje

        "Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma"

        • 1 0

    • jak wiadukt sie pod toba zawali i zaliczysz glebę to tez napiszę że go naprawią

      zawsze się może zepsuć o po co tyle hałasu?

      • 5 0

    • Dokładnie tak miałem napisać

      Na papierze można sobie liczyć, a wykonanie często stawia dodatkowe wyzwania. Poprawki są normalne.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane