• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: trzy lata prac za 101 mln zł

Michał Sielski
16 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Widok z góry na przystanek PKM Karwiny i okolicę

Wykonawcą węzła KarwinyMapka została firma MTM. Za 101,7 mln zł powstaną parkingi, buspasy i nowe jezdnie. Inwestycja ma być gotowa w maju 2023 roku.



Korzystasz z węzłów przesiadkowych w Trójmieście?

Do przetargu zgłosiło się pięciu wykonawców, ale najlepszą ofertę złożyła firma MTM z Gdyni, która nie tylko najtaniej wyceniła prace, ale też zagwarantowała, że zakończy je 50 dni przed terminem określonym w przetargu. Dzięki temu na początku maja 2023 roku węzeł Karwiny ma być gotowy.

- Celem budowy węzła jest ułatwienie poruszania się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni, w tym zmiana naszych przyzwyczajeń transportowych. Chcemy, by mieszkańcy w większym stopniu korzystali z publicznych środków transportu: autobusów, kolei, a rezygnowali z samochodów. Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przetarg odbywał się w formule "zaprojektuj i wybuduj", więc na prace budowlane jeszcze poczekamy. Najpierw musi oczywiście powstać projekt.

Zakres prac w ramach węzła Karwiny. Zakres prac w ramach węzła Karwiny.

Co powstanie w ramach węzła?



  • parking "park&ride" przy stacji PKM Karwiny,
  • buspasy na ul. Wielkopolskiej,
  • nowa pętla autobusowa,
  • przebudowa ul. Sopockiej,
  • przebudowa ul. Strzelców.

Finansowanie unijne inwestycji



Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkujące współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Przypomnijmy, że zapowiadana budowa ma być najważniejszym, ale dopiero pierwszym etapem inwestycji. Priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny, chętnie finansowane ze środków UE.

W przyszłości kolejne etapy



Władze Gdyni tłumaczyły to przy okazji pytań radnych z opozycji o usunięcie z projektu przebudowy niebezpiecznego dla pieszych i kierowców skrzyżowania Wielkopolskiej - Spokojnej - Grażyny.

- W pierwszym etapie zostaną zrealizowane prace, dzięki którym poprawi się infrastruktura dla transportu publicznego, czyli m.in. wydzielone pasy ruchu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym jest niezmiernie istotne - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.

Opinie (191) 8 zablokowanych

  • Zamiast tego czegoś,po co to komu,powinni tunel już budować w Chyloni...

    • 4 3

  • Wolałbym 3 pasy na Wielkopolskiej...

    ale zawsze to coś...

    • 11 1

  • Jak to sie mowi, przebudowa za 100 mln zlotych to sie w glowie nie miesci. ale w kieszeniach urzednikow juz tak.

    • 7 0

  • Gdynia XXI w.

    Budowniczowie Gdyni w grobach się przewracają -26 m-cy za jeden węzeł drogowy.Śmiechu warte tempo.

    • 7 3

  • MTM? na Hallera już są dziury w asfalcie, który dopiero co kładli

    • 8 0

  • Tak naprawde teraz,o ile zaczną wogóle, to Karwiny zablokowane będą z dwóch stron... (3)

    O ile z Dąbrowy można obwodnica przez Witomino to do Orłowa do roboty jak mam jechać? I ile godzin wczesniej wyjść z domu?? 2,3 godziny? Skrót za Spokojną do Kolibek jest przejezdny? Kiedyś tam za małolata sie rowerami jezdziło teraz chyba musze jakiejś Łady Nivy poszukać czu Uaza i w teren... do czego to doszłow XXI wieku w środku Europy, demokratycznego państwa... ale mamy takiego Szczurka jakiego wybralismy

    • 8 3

    • Zawsze możesz znowu jeździć rowerem

      • 0 3

    • Nie podpowiadają urzędnikom

      Co jeszcze mają zepsuć albo zakorkować.

      • 1 0

    • A wystarczyło poprzeć projekt kładki dla samochodów na Karwinach, i by było gdzie przejechać,

      ale nie, puśćmy cały ruch południowej Gdyni i Sopotu jednym węzłem i patrzmy jak się korkuje przy każdym wypadku, remoncie, w godzinach szczytu.

      • 4 0

  • Mamy Trzy Maszyny

    Ale damy radę!

    • 9 0

  • MTM...tak...

    No to nie 3 tylko pewnie z 5 lat i jakość jak na dzikich stepach... Dlaczego znowu najtańszy?

    • 4 0

  • Tym Panom już dziękujemy.... (1)

    My dla urzędników czy urzędnicty dla nas? Koncepcja Wezła? Dobre sobie... Dobudowanie bus pasa i poszerzenie jednego wlotu nie czyni z tego skrzyżowania wezła. Jak nie wiecie panowie z Urzędu w Gdyni jak wygląda węzeł to popatrzczie jak się buduje parę kilometrów dalej przy Obwodnicy.
    Panowie z zaściankowej Gdyni chcą się wzorować na zachodnich miastach. Ale tam już wszystko co można zbudowano a my mamy infrastrukturę rodem z PRL.
    Zmieńmy Szczurka i ekipę na kogoś z większą wyobraźnią bo będzie coraz trudniej żyć w Gdyni.

    • 10 3

    • Ludzie z wyobraźnią i to dużą są potrzebni, żeby wymyśleć jak zmniejszyć zadłużenie Gdyni.

      Obecni geniusze zaczęli już zastawiać udziały w PEWiKu pod kolejne kredyty.

      • 1 1

  • Jak dla mnie

    do końca maja 2023 to jednak nie są 3 lata, ale co ja tam wiem, matematyki nie studiowałem ¯\_(ツ)_/¯

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane