• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jest termin zakończenia prac

Patryk Szczerba
23 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Prace na Wielkopolskiej. Film z końca kwietnia

- Kiedy zakończą prace na węźle Karwiny? - to pytanie zadaje sobie wielu kierowców. - Prace związane z przebudową dróg na Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny zakończyć się w październiku, o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności - deklaruje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone



Czy przebudowa węzła Karwiny jest dla ciebie uciążliwa?

To, że prace przy budowie węzła Karwiny nie idą zgodnie z planem, nie jest już dla nikogo tajemnicą. 11 maja minął termin umowny zakończenia inwestycji. Tymczasem udało się do tego momentu wykonać jedynie ok. 2/3 prac.

Tłumaczenia władz Gdyni i protest na Wielkopolskiej



Urzędnicy tłumaczyli, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.

W dzień, kiedy miały się skończyć, działacze Gdyńskiego Dialogu zorganizowali na miejscu protest przeciw przedłużającej się inwestycji.



Węzeł Karwiny: pytania o koniec prac i uciążliwości dla mieszkańców



Władze miasta są bombardowane pytaniami dotyczącymi zakończenia inwestycji węzeł Karwiny nie tylko przez społeczników, ale i mieszkańców. O postępy prac pytają też przedstawiciele opozycji z Prawa i Sprawiedliwości.

W jednej z ostatnich interpelacji radny Marcin Bełbot dopytywał, dlaczego zdecydowano się na tak szeroki zakres prac, obejmujący odcinek ul. Wielkopolskiej od skrzyżowania z Racławicką do ul. Górniczej.



- Z jakiego powodu miasto realizuje przebudowę dróg na tak długim odcinku jednocześnie - od skrzyżowania Sopocka - Wielkopolska do skrzyżowania Chwaszczyńska - Nowowiczlińska. Czy przeprowadzono analizę wpływu na ruch drogowy realizacji inwestycji w tak dużym zakresie? Czemu nie zaplanowano podzielenia prac na kilka etapów? - pytał w interpelacji radny PiS.
Okazuje się, że wpływ na tak szeroki front robót miała umowa o dofinansowanie. Przypomnijmy, że projekt pod nazwą "Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - Gdynia Karwiny", w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, jest dofinansowany z budżetu środków europejskich do kwoty blisko 55 mln zł.

Władze miasta: mamy czas do końca roku



- Zgodnie z założeniami instytucji dofinansowującej zakres rzeczowy winien się wpisywać
w typy projektów wskazanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, co w tym przypadku z uwagi na planowany końcowy efekt ma miejsce - odpowiada na interpelację Marek Łucyk.



Przyznaje, że Gdynia zdecydowała się na tak rozciągniętą powierzchniowo i przez to uciążliwą inwestycję, bo nie miała wyjścia. Termin złożenia dokumentów potwierdzających jej wykonanie kończy się w grudniu.

- Złożenie dokumentów, zgodnie z deklarowanymi przez gminę terminami zakończenia przedsięwzięcia, limituje wypłatę końcowej transzy dofinansowania. Przekroczenie terminu rozliczenia może powodować nałożenie na gminę korekt finansowych. Dlatego też, aby zapobiec takim lub podobnym sytuacjom, zaistniała konieczność rozpoczęcia prac związanych z przebudową węzła Karwiny jeszcze w trakcie niezakończonych robót realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, które obejmowały swym zakresem przebudowę S6 wraz z odcinkiem ulicy Nowowiczlińskiej i Chwaszczyńskiej - wskazuje Marek Łucyk, dodając, że budowa Trasy Kaszubskiej przedłużała się, co nie jest winą Gdyni.

Węzeł Karwiny: kiedy koniec prac i jaki zakres prac?



W odpowiedzi na interpelację pada również deklaracja dotycząca terminu zakończenia robót.

- Prace związane z przebudową dróg na odcinku ulicy Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej powinny się zakończyć w październiku br., o ile nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności. W planach inwestycyjnych miasta nie ma przebudowy wiaduktów na ulicy Wielkopolskiej - wyjaśnia Marek Łucyk.


Przypomnijmy, że budowa wiaduktu na Karwinach ma zostać sfinansowana z "Funduszy Europejskich dla Pomorza", którymi dysponuje samorząd województwa, a sam wiadukt będzie traktowany jako II etap inwestycji węzeł Karwiny. Gdynia dołoży się do inwestycji, ale w kwocie nie większej niż 10 mln zł i pozostawi rezerwę terenową dla ewentualnej budowy czwartego toru.

Porozumienie to efekt mini-konfliktu Gdyni z PKP, co mogło skutkować wstrzymaniem dofinansowania dla inwestycji, które przydziela Urząd Marszałkowski.

Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu

To ustalenia ze spotkania w 2021 r. Rok później do PKP trafiła koncepcja dla zamierzenia pn.: "Budowa wiaduktów drogowych nad linią kolejową nr 201 w ciągu ul. Wielkopolskiej w Gdyni".

- W ocenie miasta może stanowić dla spółki PKP PLK SA materiał wyjściowy do przygotowania kolejnych opracowań projektowych. Stanowi wypełnienie zobowiązania ze spotkania w 2021 r. - mówi wiceprezydent Gdyni.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji



Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (227) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Władze miasta do wymiany

    Paraliż Gdyni jest porażający. Władze zafundowały nam dosłownie armagedon drogowy. Bez straty godziny lub dwóch w korku nie można ani wyjechać, ani wjechać do miasta. Jeśli pro opozycyjne władze Gdyni chcą czymkolwiek zaimponować mieszkańcom, to właśnie nieudolnością i kompletnym brakiem wizji funkcjonowania tak "rozciągniętego" miasta. Współczuję wszystkim mieszkańcom dotkniętych bezmyślnością władz. Mam nadzieję, że wyborcy będą o tym pamiętać

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Pociągi PKM (5)

    A kiedy zaczną jeździć pociągi PKM w odpowiednią częstotliwością, aby ta inwestycja miała sens ?

    • 113 3

    • Nie zaczną - przepustowość nie pozwala (3)

      Szczurek wolał Boczkowi budować parking, zamiast przebudować wiadukty nad torami.

      • 28 3

      • wiadukt należy do PKP i to PKP powinno budować wiadukt

        • 0 0

      • (1)

        Dwutorowa linia nie jest w stanie przepuszczać więc pociągów niż jedną para na godzinę ?

        • 18 1

        • Ta dwutorowa linia jest linią towarową

          Priorytet mają towarowe, a PKM I osobowe tylko kiedy jest wolny "takt".
          To był jeden z argumentów za przebudową wiaduktów i dołożeniem torów przy przystanku PKM Karwiny.
          Kwestia elektryfikacji tego odcinka pod PKM to insza inszość....

          • 15 3

    • Co z odcinkiem ( zwężeniem przy "Polifarbie" Wielki Kack

      • 2 0

  • Jak by robili etapami

    skrzyzowanie 1 d oskrzyzowanie 2 itd to szyb cie jb yzrobil i imniej utrudnien, tylko pote msie przenosza n pskrz 2 a potem 3 itd a ta kzajel icał yteren i pracuja raz na poczatku ,arz w srodku, nie ma robotnikow na całej długosci...

    • 0 0

  • Arogancja władzy nie zna granic

    Durny lud wszystko kupi, ale kurdła za jaką cenę?

    • 0 0

  • Przejście dla pieszych

    Karwiny to wielka inwestycja, ale ja jestem szczerze zdziwiony budową przejścia dla pieszych na Piłsudskiego w Gdyni. Co się dzieje, że nikogo tam nie ma z drogowców

    • 0 0

  • oj ludzie, ludzie

    w komentarzach widać jak Wam można wyprać mózgi. Prace przy takiej inwestycji powinny być prowadzone wg konkretnego klucza. To znaczy - przygotowanie inwestycji ( dokumentacja, przetarg ), faza wstępna ( sprawdzenie projektów, inwentaryzacja w terenie, dobór podwykonawców, określenie koniecznej ilości robotników i ich zapewnienie, zapewnienie sprzętu, maszyn ), faza wykonawstwa ( wykonywanie prac zgodnie z harmonogramem na podstawie fazy wstępnej ) i zakończenie inwestycji ( próby, pomiary odbiory, dokumentacja odbiorowa i powykonawcza, uzyskanie pozwoleń z urzędów itp ). A praktyka mówi - przetarg na łapu capu plus najniższa cena, wykonawstwo tzn rozkopujemy i dalej się zobaczy, wyszukanie błędów w dokumentacji, problemów w terenie i wystąpienie o przedłużenie terminu, niedotrzymanie terminu i wystąpienie o roboty dodatkowe, awantura wokół inwestycji i protesty mieszkańców, a na koniec kończenie inwestycji na biegu. Dodatkowo Pan Kucyk wam wyjaśni, że tak jak jest, tak być musi.

    • 2 0

  • ze 20 lat nie byłem w Gdyni (4)

    czy ruiny na Polifarbie dalej stoją?

    • 28 1

    • Pewnie tak

      • 0 0

    • Aaa jak!! :-))

      • 0 0

    • mają się świetnie, zdążyła wyrosnąć na nich okazała flora - można to podziwiać z Trasy Kaszubskiej

      • 2 0

    • Szczurek wystąpił o wpisanie ich do rejestru zabytków.

      Zamiast zabytku przy Śląskiej, który się zawalił.

      • 16 0

  • Bardzo prosimy i szybkie zakończenie prac, ludzie maja utrudniony dojazd do pracy a dzieci i mlodziez do szkół!!!

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie widać pracowników budowlanych na budowie (24)

    Problemem jest brak ekip budowlanych. W ciągu dnia widocznych jest tylko kilka osób pracujących na całym odcinku budowy. Sytuacja z brakiem budowlańców nieco polepszyła się po licznych artykułach opisujących stan robót. Prawdopodobnie przerzucono pracowników z innych robót.

    • 317 8

    • Brak ekip (1)

      W rejonie Karwin prowadzona jest duża inwestycja w centum tuż obok UM na Al Marszałka jakiś ćwok wymyślił spowalniacz na wysokości UG Oceanografia rozgrzebany temat grubo 3 tygodnie nikt nie może ogarnąć coA za bajzel tu ja się wkurzam oby tylko Wam którzy mieszkacie w rejonie operacji Karwiny bajzel skończył się do Października trzymam kciuki

      • 14 0

      • Aleja spowalniacz

        Ten spowalniacz rozgrzebali chwilę przed Wielkanocą i do dziś nie jest ukończony

        • 3 0

    • (4)

      To tak nie działa.

      • 8 22

      • A jak ? (3)

        • 12 1

        • Robotnicy mają swoje specjalizacje (2)

          jedni, na jednym odcinku robią prace ziemne, a drudzi - inni, prace drogowe. Koleś jeżdżący walcem nie będzie robił przyłącza gazowego, czy kolektora burzówki.

          • 5 19

          • Prace

            o których piszesz robią podwykonawcy co widać czasami na budowie. MTM robi tylko roboty drogowe, a raczej markuje te prace. Nabrali robót w całym Trójmieście i teraz robią bokami.

            • 8 0

          • W tym przypadku nie używaj liczby mnogiej, napisz:

            Jeden robi pracę zimne
            Jeden prace drogowe
            Koleś jeżdżący walcem.

            • 15 1

    • ja nie wierzę że wykonawcy takie wydłużanie się opłaca (11)

      płace coraz wyższe i materiały coraz droższe więc im szybciej skończy tym więcej zarobi, tym razem chociaż częściowo wierzę jednak oficjalnym tłumaczeniom że po prostu pod ziemią był taki bałagan że bez odcięcia dzielnicy od wody i prądu nie dało się prowadzić prac bez przestojów, to niestety jest w Polsce standard że bez rozkopania drogi nie wiadomo co się pod ziemią napotka, cały prl budowano bez planu...

      • 7 20

      • (3)

        Przez wiele miesięcy to tam można było znaleźć punktowo dwie maszyny (nawet nie trzy) i 5 ludzi, z tego co najmniej jeden patrzący na pozostałych.

        • 25 1

        • Z tego jedna maszyna była zepsuta. (2)

          • 16 1

          • (1)

            To kupcie sobie okulary i wyciągnijcie nos z komórek. Zobaczycie więcej

            • 0 12

            • Uświadomię Cię: łopata to nie maszyna.

              • 12 0

      • (4)

        Jeśli firma nie ma ludzi do zabezpieczenia jednej budowy to po jakiego ... bierze pięć na raz. Sopot-3 Maja (ukończona), wiadukt na Brzeńźnie (w wielkich bólach chyba skończony),rozkopane od dwóch lat Karwiny, Witomino i Budowlanych w Gdańsku.
        Taki front robót przerasta tę firmę. UM Gdynia daje przyzwolenie na takie działania. W Sopocie kudłaty chyba tak się z nimi nie pieści bo tam kończą w terminie

        • 44 1

        • Tą firmę przerasta skopanie ogródka.

          • 22 0

        • (2)

          O racja Panie, racja.

          • 13 0

          • (1)

            Jak każdy generalny wykonawca działają podwykonawcami. Jeśli małych podwykonawców jest w każdym mieście odpowiednia ilość, to mogę robić jedną inwestycje albo sto.

            • 1 10

            • Najwyraźniej nie ma odpowiedniej liczby podwykonawców i nie mogą robić 100 inwestycji na raz

              • 13 0

      • (1)

        Plany instalacji były i są, ale czasem np. pan Józek obecnie emeryt puścił coś na skróty i wyszło 50 metrów bliżej. Pamiętajcie też, że jeszcze w latach 80/90 Wielkopolska od placu Górnośląskiego to była jedna brukowana jezdnia dwukierunkowa aż do granicy Gdyni. Widziałem jak budowano drugą nitkę, a trolejbus 23 miał wtedy pętlę na wysokości stacji benzynowej Orlen i dalej do domu to już z buta albo czekać na 121, 171 lub 172. A nie tak, jak teraz autkiem pod klatkę schodową.

        • 6 6

        • Trzeba było odwiedzić pana Józka przed budową i przycisnąć, gdzie on puścił te instalacje. A założe się, że nikt nawet nie próbował go odwiedzić. W latach 90tych nie byliśmy aż tak do tyłu, żeby nie potrafić nanieść na papier projektu powykonawczego. Wstyd dla miasta, że tego nie odpilnował, teraz to i tak jest Gdyni wina.

          • 12 3

    • Ludzie tam nie chcą pracować,

      bo żeby zacząć o 7, w pracy muszą być o 5.

      • 2 1

    • pracownicy pracują zdalnie.

      • 31 0

    • Nie chodzi o to żeby było widać pracowników. Chodzi o to żeby robota szła do przodu. (1)

      • 20 2

      • To fajnie bo nie widac ani jednego ani drugiego.

        • 47 0

    • Się dziwisz,fachowiec za minimalną nie kiwnie palcem.Dlatego biorą z nagonki ludzi co łopaty w ręku nie mieli.

      • 8 16

  • Bzdury Łucyka

    Stwierdzenie o ile nie wystąpią nowe okoliczności to termin może się wydłużyć ?? Czy nowe okoliczności to np. fakt że nikt na etapie projektowania inwestycji nie zauważył lini teletechnicznych !! i dlatego wydłużono termin zakończenia obecnych prac i zwiększono kwotę realizacji inwestycji !! Przyczyna jest fatalne przygotowanie procesu realizacji inwestycji , złe przygotowania procesu przetargowego wyboru wykonawcy czego skutki widzimy codziennie patrząc na kilku pracowników na całym odcinku robót. Wszyscy winni tylko Łycyk chce dobrze ale wszyscy mu przeszkadzają. Stawiam butelkę że już zapowiadane przeszkody w realizacji się pojawią i koniecznym będzie nowy termin. Najlepiej przed wyborami samorządowymi.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane