- 1 Jakie są najwyższe budynki w Gdyni? (72 opinie)
- 2 Jakie rejsy na mierzeję byłyby atrakcyjne? (159 opinii)
- 3 Zamiast w dziesiątkę, trafili kulą w płot (142 opinie)
- 4 Tłumy na Trójmiejskim Marszu Równości (844 opinie)
- 5 Uważajmy, kogo wpuszczamy na klatkę (169 opinii)
- 6 Gotówka? Są miejsca, gdzie nią nie zapłacisz (285 opinii)
Węzeł Karwiny: dlaczego prace wyhamowały?
Korki na ul. Wielkopolskiej w popołudniowych godzinach szczytu.
Prace na węźle Karwiny wyraźnie wyhamowały. Kierowcy narzekają zwłaszcza na zwężenie na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej w kierunku Karwin, co powoduje olbrzymie zatory. Urzędnicy tłumaczą, że prace wstrzymano, bo trzeba nanosić korekty w zaprojektowanych rozwiązaniach dotyczących podziemnej infrastruktury teletechnicznej w tym rejonie.
- Zgłoszenia od kierowców
- Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
- Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
- Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
- Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni w niedawnej odpowiedzi na interpelację radnej Mirosławy Król przyznał, że stan zaawansowania prac na koniec marca to 60 proc.
Kierowcy rozbudowę oglądają zza szyb samochodów, które w okolicy jadą powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Dotyczą blisko 35 tys. mieszkańców Dąbrowy, Karwin i Małego Kacka, którzy codziennie dojeżdżają z domu do pracy i szkoły samochodami bądź autobusami.
O tym, że inwestycja się opóźni wiadomo było już kilka miesięcy temu.
Zgłoszenia od kierowców
W ostatnim czasie do naszej redakcji trafiło kilka zgłoszeń od kierowców, którzy są zaniepokojeni postępami prac, a właściwie ich brakiem.
- Organizacja ruchu jest przeprowadzana bez żadnego poszanowania czasu użytkowników drogi. Obecnie jest potężny korek do wysokości skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego, bo wyłączono na wysokości krzyżówki jeden pas z ruchu o długości 40 m. Dlaczego? Tego nikt nie wie, bowiem nie są na nim prowadzone żadne prace. Ten odcinek jest już wyremontowany. W efekcie trzy pasy ruchu z powodu tego wyłączenia kanalizują się w jeden pas, żeby potem znowu przejść w dwa pasy - skarżyła się w e-mailu pani Monika.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Kup mieszkanie w okolicy węzła Karwiny
Odcinek ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji benzynowej jest newralgicznym miejscem. Jeden z czytelników sugerował, że wykonawca - firma MTM - mógł popełnić błędy w realizacji, stąd brak robotników na budowie i oczekiwanie na rozwiązanie sytuacji.
- Na cud zakrawa fakt, że jeszcze nikomu nie puściły nerwy i odreagowywanie kierowców ogranicza się do pisania komentarzy pod artykułami i do przeklinania za kółkiem - pisze inny czytelnik.
Urzędnicy: trzeba zmieniać projekt
O sprawę zapytaliśmy urzędników z Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni. Okazuje się, że powodem nie są wykonane już prace budowlane, a dokumentacja projektowa, którą trzeba poprawiać ze względu na to, co odkryto pod ziemią.
Warto wiedzieć, że inwestycja jest prowadzona przez firmę MTM w formule zaprojektuj i wybuduj, po tym, jak pierwsza wersja projektu trafiła do szuflady po kontrowersjach związanych z zakresem inwestycji.
- Spowolnienie prac na ul. Wielkopolskiej na wysokości stacji AMIC związane jest z koniecznością usunięcia niezinwentaryzowanych kolizji teletechnicznych oraz przyjęcia innych rozwiązań technicznych w zakresie kanalizacji deszczowej, niż zostało to określone w dokumentacji projektowej z uwagi na konieczność uwzględnienia stanu istniejącego - wyjaśnia Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.
Władze miasta: takie sytuacje się zdarzają
Więcej można dowiedzieć się z odpowiedzi na wspomnianą wcześniej interpelację.
Wiceprezydent Gdyni informuje w niej, że na etapie opracowywania dokumentacji projektowej kolizje te są rozwiązywane, ale nie zawsze jest to możliwe.
- W pasach drogowych występuje duża ilość infrastruktury i niestety zdarza się, że z uwagi na natrafienie na niezinwentaryzowaną infrastrukturę, rozbieżności w danych wprowadzonych na mapy przez właścicieli infrastruktury z występującymi w terenie rzędnymi obiektów istniejących, ujawnienie w istniejących kanalizacjach dodatkowych kabli czy światłowodów, roboty trzeba przerywać i dokonywać korekt w zaprojektowanych rozwiązaniach, co spowalnia tempo prac - tłumaczy Marek Łucyk.
Dodaje, że zaistniała konieczność przełożenia, przesunięcia czy przebudowy infrastruktury należącej do wielu podmiotów, a kolizje te występują na całym obszarze robót.
Aneksy już były, ale trzeba kolejnych
Przypomnijmy, że z wykonującą prace firmą MTM podpisano już trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej.
19 stycznia podpisano z kolei aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.
W związku z następnymi kolizjami niebawem mają zostać podpisane kolejne dokumenty.
- Obecnie dokonujemy szacunków i analiz, żeby móc określić niezbędny czas do zakończenia wszystkich robót. Termin zakończenia prac według umowy to maj 2023 roku. Ostateczne terminy podane zostaną po podpisaniu aneksu - opowiada Arkadiusz Trzeciak.
Za kilka dni start prac na Nowowiczlińskiej
Dodajmy przy okazji, że niebawem ma się rozpocząć kolejna inwestycja związana z węzłem Karwiny - przebudowa ul. Nowowiczlińskiej.
Po zmianach powstanie przede wszystkim buspas, który połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Będzie też chodnik i droga dla rowerów. Koszt prac, które wykona firma WPRD Gravel to 24,945 mln zł brutto.

Prace mają być prowadzone etapami, by nie powodowały wielkich utrudnień, ale należy założyć, że i tak będą one spore.
Wykonawca ma 30 tygodni na ich wykonanie i 7 tygodni na uzyskanie odbiorów oraz pozwoleń, by inwestycja została formalnie zakończona i oddana do użytku. To oznacza, że nową ulicą pojedziemy na początku 2024 roku.
Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride ze 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-26 08:01
(11)
Serio? Nie posiadają aktualnej dokumentacji technicznej? To nie jest przedwojenne miasto, jak Warszawa, Gdańsk. Kwrwiny budowano w latach 80. Jaja sobie robią. Ewidentnie nie przygotowano należycie dokumentacji. To pierwsza kwestia, kolejna to, że nic nie tłumaczy rozgrzebywania prac na innych odcinkach, porzucania na kilka miesięcy, nie oddawania tego, co dokończone.
- 307 8
-
2023-04-26 12:29
Władze miasta w 2019 zamroziły budowę i teraz wychodzi że to katastrofalny bład wart minimum 10 mln- stać ich
to nie ich pieniądze, całe życie mieli z górki - nietykalni- za niegospodarność powinni trafić za kratki
- 27 0
-
2023-04-26 12:35
Wystarczy że jakaś firma (5)
Nie zrobi instalacji zgodnie z projektem tylko zgodnie z jego własnym widzimisię i jak mu pasuje.
Takich inwestycji jest masa. Jak się jest w "branży" to nie ma zdziwienia.- 9 17
-
2023-04-26 12:53
(3)
I co, brak odpowiedzialności? Miasto nic nie sprawdza nic nie wymaga?
- 20 3
-
2023-04-26 14:31
A widziałeś, aby kiedyś sprawdzało? (1)
Zapraszam na chodnik na ul. Wielkopolskiej na wysokości Placu Górnośląskiego w kierunku Al. Zwycięstwa. Ktoś musiał coś zrobić i go rozebrał. Ale złożyć już nie potrafił. Była jakaś kontrola? Sprawdzili? W d.pie to mają!
- 11 0
-
2023-04-27 09:06
Tym bardziej wina miasta, prawda?
- 1 0
-
2023-04-28 11:44
niczego
- 0 0
-
2023-04-26 18:41
Kierownik nadzoru, to celebryta?
podpis na dokumentach traktuje, jak autograf dla fana.
Zbyt mała odpowiedzialność osób w urzędzie za odbiory. Szarego Kowalskiego to karami potrafią zmobilizować a z urzędu to papier wszystko przyjmie.- 2 0
-
2023-04-26 13:21
w latach 80-tych robiono byle jak
nikt sie nie troszczył czy zgodnie z planem czy nie, miała być rura albo przewód no to była a gdzie? co za różnica
- 7 4
-
2023-04-26 15:42
A
ile jest tych studzienek wystających tych wszystkich grzbietów tylko słychać jak
samochody podskakują a jak napada deszcz dziury zasłoni i wtedy ratuj się kto może........- 3 0
-
2023-04-26 17:24
To że budowano Karwiny nie tak dawno, wcale nie oznacza że dokumentacja jest aktualna. Więcej realizmu.
- 3 5
-
2023-04-26 19:04
Może oni wynajmują No koparkę na tydzień i heja lecą
Kopać dziury na wszystkich lokalizacjach? Potem oddają koparkę i wynajmują walec i znowu to samo
- 1 0
-
2023-04-26 09:47
Od początku tempo było ślimacze a organizacja robót fatalna (2)
Najwyraźniej wykonawcy są opłacani za czas robót. W miarę sprawnie poszło im tylko rozwalenie wszystkich skrzyżowań na odcinku paru kilometrów, jezdni, chodników oraz beznadziejne oznakowanie. Blamaż na całej linii. Czy w bieżącej 10-latce oda im się zakończyć budowę przed rozpoczęciem prac remontowych?
- 195 3
-
2023-04-26 18:45
Gdynia odcięta (1)
Witomino w remoncie, Karwiny w remoncie, Koleczkowo w remoncie, Pucka w remoncie
- 1 0
-
2023-04-27 10:46
Teraz powinni jeszcze zacząć coś na łączniku obwodnicy z estakadą i do Gdyni tylko od zatoki będzie można wpłynąć
- 0 0
-
2023-04-26 07:18
(22)
Problem nie dotyczy tylko wspomianych dzielnic! Opóżnienia na węźle Karwiny ma wpływ na wszystkich korzystajacych z obwodnicy! To jedna z 2 dróg, by wydostać się z centrum Gdyni.
- 362 11
-
2023-04-26 07:51
Mtm (8)
Mam tylko trzy maszyny firma rodzinna szczurzej gawędy wygrywają wszystkie przetargi jakim cudem gdzie wszędzie mają opóźnienia i cichą gwarancję na nie placenia kar umownych tutaj powinno wejść CBA wszyscy widzą, że coś się kręci pod stołem.
- 73 3
-
2023-04-26 08:34
(5)
może opóźnienia to nie wina MTM, a braków w dokumentacji infrastruktury podziemnej?
(ale to byłoby nudne wytłumaczenie i nie byłoby na kogo wylewać swoich frustracji) ;)- 7 52
-
2023-04-26 08:52
(1)
Ok, ale dlaczego rozgrzebane jest wszedzie i nic nie jest nigdzie dokonczone. Wiele miejsc jest juz zalane asfaltem, dlaczego nadal jest tam zwezenie? Dlaczego nie odtwarzaja chodnikow? Caly obszar wyglada jakby bylo tam bombardowanie. Nie tylko ulica jest rozwalana, ale pieszy czy rowerzysta tez nie ma w ogole jak przejsc.
- 70 0
-
2023-04-26 09:31
Pracę trzeba szanować.
Bo to są pozorowane działania rodem z Niemiec gdzie w ciągu kilku lat po raz kolejny rozkopują po 10 km autostrady i oprócz działających czasem radarów (60 km/h) nic długo się nie dzieje.
- 11 9
-
2023-04-26 09:07
Oczywiście, że takie sytuacje się zdarzają, tylko że wtedy nie rozkopuje się kolejnej drogi! Urzędnicy w Gdyni to jakieś ameby intelektualne, bez zdolności organizacyjnych.
Dwa jedyne dojazdy do obwodnicy rozkopane i zero jakiegokolwiek zastanowienia czy chociaż głupich przeprosin, za brak organizacji. Tylko tupet i nonszalancja kosztem mieszkańców.- 66 0
-
2023-04-26 11:01
Przetarg był w formule projektuj - buduj, więc za dokumentację projektową również odpowiada MTM...
- 27 0
-
2023-04-26 11:20
skoro jest to kolejna inwestycja z takimi samymi opóźnieniami to powinno to być uwzględnione w przetargu
- 10 0
-
2023-04-26 09:29
Skandal do kwadratu
A może raczej Urząd Kontroli Skarbowej i prokuratura więcej zdziałają w tej sprawie?
- 29 0
-
2023-04-26 09:46
Niestety taka prawda
Tylko problem polega na tym, że dopóki nie zmieni się Prawo Zamówień Publicznych to oni są na prawie. Wygrywają bo są najtańsi. Miasto nie chce ich karać bo nie mają pieniędzy na inwestycje więc im tańsza firma tym lepiej dla budżetu. A jak im dowalą kary to następny raz nie przystąpią do przetargu . A ci co przystąpią będą już drodzy. Koło się zamyka. Koniec końców cierpi zwykły obywatel
- 14 10
-
2023-04-26 09:41
jak ktoś używa roweru to max 10x więcej dróg (3)
ale co tam każdy lubi autkiem nie
- 1 26
-
2023-04-26 12:45
to pojedź sobie rowerem do Białegostoku cwaniaczku
- 12 0
-
2023-04-26 16:18
(1)
Tak - wsiądę na rower z wózka inwalidzkiego i podjade pod Wielkopolską. Moja sąsiadka także z dwójka dzieci, które nie dostały się do przedszkola pod domem tylko na Wzgórzu również będzie jeździła na rowerze a i panie w przedszkolu oczywiście poczekają aż mama dojedzie po dzuevi
- 7 0
-
2023-04-30 00:13
parkomet
A jeszcze musi opłacic parking a przede wszystkim znalezć miejsce ?
- 0 0
-
2023-04-26 09:46
Nie. Masz jeszcze PKM i autobusy. (3)
Komunisto w dizlu. Sam płać za swoje drogi
- 2 38
-
2023-04-26 11:33
Nie ma PKM na Dąbrowie. Trzeba do PKM dojechać przez rozkopane Karwiny. I nie denerwuj się tak, bo żyłka pęknie.
- 24 1
-
2023-04-26 13:05
Frajer pompka
- 3 1
-
2023-04-26 17:11
Sama płać za swój autobus
Ale jak bilecik emerycki wyjdzie bez dotacji 20 zł to będzie skowyt
- 6 0
-
2023-04-26 10:37
Dodatkowo autor pomylił Mały Kack z Wielkim Kackiem.
- 8 0
-
2023-04-26 12:12
spoko, jedź przez Witomino :P (1)
aaa wait, tam też zaczęli "modernizację"
- 22 0
-
2023-04-27 11:27
Często najszybszą drogą dojazdową z centrum Gdyni na Dąbrowę jest Morska - Estakada - Obwodnica
- 2 0
-
2023-04-26 15:25
Ta sama firma budowlana
To chyba nic dziwnego. Na Karwinach i na Budowlanych buduje ta sama firma czyli MTM. I wszystko jasne.
- 8 0
-
2023-04-26 20:01
Policz raz jeszcze i zapewne wyjdzie ci inny wynik.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.