• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac

Patryk Szczerba
24 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (235)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny

- Kiedy koniec prac na węźle KarwinyMapka? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.




Czy z powodu remontów masz problemy z poruszaniem się po Trójmieście?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku. Od tego czasu można obserwować postępy na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Kierowcy mogą to robić zza szyb samochodów, które jadą w okolicy powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Wśród kierowców pojawia się coraz więcej pytań o termin zakończenia prac.

Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji



Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.

Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

Elementy wpływające na inwestycję



Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku



Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.

- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?

  • Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
  • przebudowa trakcji trolejbusowej,
  • przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
  • przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej,
  • roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
  • budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
  • budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.


Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?



  1. Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
  2. ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
  3. układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
  4. przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
  5. oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.


Dlaczego nie uruchomiono buspasów?



Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk

- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.

Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej



- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Nadzór budowlany


Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.



Przebudowa Nowowiczlińskiej Przebudowa Nowowiczlińskiej

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Aby żyło się lep... gorzej (20)

    Urzędnicy chcą maksymalnie utrudnić życie mieszkańcom naszego miasta. Powtórzę: naszego, bo to jest nasze miasto, my w nim żyjemy, mieszkamy, pracujemy, odwozimy dzieci do placówek, coraz częściej do lekarzy.
    Jesteśmy świadkami zmasowanej ilości inwestycji i zmian, które wpychają nas, mieszkańców, do totalnie drogiej, a niebawem jeszcze droższej, i sztucznie wykastrowanej, komunikacji miejskiej, na rowery, hulajnogi i w końcu pieszo. Tutaj, choćby sprawa Dąbrowy i wyłączenia ulicy Anyżowej.
    Wyjazd z rodziną do centrum ZKM-em, przykład 2+2 (w tym wózek i bagaż dla dziecka - bo dziecko wymaga pewnego zaplecza) komunikacją miejską = sami sobie sprawdźcie te chore ceny biletów. Do tego powrót do domu, bo jakość trzeba wrócić, zupełnie nieopłacalne. A gdzie tu, chociaż niewielkie zakupy? Nie wspominając już o przesiadkach...
    Ponadto, w autobusach regularnie torby emerytów podróżują na siedzeniach, krzywe spojrzenia na maluchy, które też są ludźmi i mogą potrzebować odpoczynku na fotelu. A weź wejdź z wózkiem, to wbijać się trzeba, bo regularnie zapatrzeni w swe mega-komórki udają, że nie widzą.
    Bądźmy realistami. Nie mamy własnych szoferów z limuzynami, stąd wyjazd własnym samochodem w takich warunkach jest naprawdę tańszy i bez takich problemów.

    • 240 21

    • buahahhahahah madka zorientowała się że 500 plusy to też obowiązki hahahahahah

      • 0 0

    • (10)

      Pytanie gdzie te staruchy jadą rano? Do pracy? Ja jadę I stoję, a później w pracy 10 godzin na nogach

      • 8 14

      • Jadą do lekarza postać w kolejkach ...

        • 0 0

      • (1)

        Idź do szkoły, przestań być tępym dzbanem, zdobądź wykształcenie i poszukaj pracy, w której nie będziesz narzekał na to, ze musisz ją wykonywać na stojąco.

        • 3 11

        • Nie ma bardziej tępej osoby od ciebie, na całym forum trójmiasto pl

          • 1 1

      • (5)

        Ja nie widuje rano, jak to pogardliwie określasz staruchów. Widzę natomiast młodzież, która za przejazdy nie płaci i rozsiada się ze smarfonami w całym autobusie.

        • 20 3

        • starsi są (4)

          i są mega niekulturalni. A ta młodzież dobrze że jeździ bo potem lament , ze rodzice wożą i generują korki. Więc się zdecyduj. Pomijam, stan żałosny - rozkład jazdy. Młodzież żeby zdążyć do Wrzeszcza z Karwin ta komunikacją musi wyjść 1,5 godziny wcześniej - masakra PKM raz na godzinę !!!!

          • 15 10

          • Autobusami w Gdyni jeździ wyłącznie lewackie oszolomstwo

            I to tylko dlatego że wierzy w eko-ideologię. Polityka Szczurka i jego kliki doprowadziła do tego, że wszyscy inni wrócili do swoich samochodów.

            • 0 1

          • (2)

            Decyduje się, młodzież niech sobie jeździ, ale płaci pół ceny. Może tez zgodnie z polityka władz miejskich jeździć rowerem. Ludzie do pracy tez musza wychodzić 1,5 h wcześniej i jeszcze za to płacić.

            • 9 5

            • tu nie o płacenie chodzi (1)

              tylko o problem młodzieży w komunikacji, kiedyś mieli miesięczne i spoko. od pewnego wieku znowu płacą,
              Płaczecie ze jeżdżą i płacz jest że rodzice wożą . Zdecydujcie się. Tez pracy masz wybór choćby samochód, Rowery pomijam, bo to uważam indywidualna sprawa. Gdynia stała się drogim, nieprzyjaznym miastem. Najdroższe chyba bilety na komunikację, najdroższe parkowanie,

              • 13 6

              • Owszem chodzi o płacenie. Młodzież za darmo, starsi za darmo, rodziny wielodzietne za darmo itd. Kto ma konkretnie na to zarobić? Miasto będzie w nieskończoność zdzierać z pracujących? Owszem mam wybór, pojadę autem, bo komunikacja miejska w Gdyni to już parodia.

                • 14 1

      • O, młody dynamiczny się odezwał... Jak rozumiem "staruchy" mają siedzieć w domu i oddawać emeryturę wnusiowi (czyli Tobie)? Czy może mają siedzieć w domu i jak najszybciej zejść z tego świata, żeby młodemu Julkowi nie przeszkadzać?

        • 13 2

    • chcieliście remontów (3)

      To je macie

      • 4 8

      • Mamy kontrakty dla kolegów i szwagrów szczura

        • 3 1

      • (1)

        To nie sa remnoty, lecz zwykly bordel. Mija 4 rok, gdy Karwiny i Wielki Kack sa rozprute. Slownie: czwarty rok.

        • 19 0

        • Właśnie też mi się wydawało że ta farsa trwa o wiele dłużej niż to co oni tu piszą że od końca 2021, pewnie nie zauważyli że budowa węzła WK generowała taki sam paraliż Karwin i Dąbrowy a węzeł Karwiny tylko dołożył swoje

          • 9 0

    • Szczurek to gorsza tragedia dla Gdyni niż czasy okupacji niemieckiej

      • 2 1

    • Każdy woli samochodem,

      to się nie może udać, albo wyjdziemy ze strefy własnego komfortu i wysiądziemy z samochodu, albo zabetonujemy się w korkach, nie można budować wyłącznie nowych dróg.

      • 2 3

    • Spoko, spoko, Szczur jest entuzjasta zielonego oszołomstwa więc w imię walki z klimatem zrobi nam tu 15 minutowe getta i po co ci będzie wtedy komunikacja. Samochody maja zniknąć, komunikacja zbiorowa też. Luz, jeszcze chwila i nie będziemy się tym przejmować.

      • 19 6

    • Dzieci nie płacą za przejazd.

      Zrób trzecie, też będziesz miał za free

      • 12 29

  • (2)

    Moze tak trojmiasro.pl.zada trudne pytanie miastu gdynia, dlaczego ta budowe nie jest wykonywana zgodnie z pierwotnym planem: co z przebudowa wiaduktu? Czy juz znowu ktos przemilcza fakt, ze Marszalek zakwestionowal finansowanie bez realizacji tej przebudowy?

    • 86 4

    • O to, to.

      • 0 0

    • Trójmiasto pisało o wiadukcie. Niejednokrotnie. Chodzi o spór z koleją, nie potrafią się dogadać (chyba z PLK).

      • 1 5

  • Dzien 19.04.2023 nic sie tam nie dzieje

    Roboty stoja w miejscu, nic tam od miesiąca sie nie dzieje. To jakis obraz nedzy i rozpaczy. polska w ruinie

    • 0 0

  • Osoby odpowiedzialne za inwestycje

    Osoby odpowiedzialne za inwestycje powinny przed i po pracy przejechać się po wielkopolskiej.

    • 0 0

  • MTM

    Firma która nigdy nie dotrzymała terminów,zawsze wygrywa przetargi nisza cena,czy po roku opóźnień cena jest ta sama czy ile razy większa od konkurencji.Teraz wygrała przetarg na Witaminie.Karwiny nie skończone,Witomino nowe gigantyczne korki i parę ludzi z łopatami jak było na Pogórzu, gratulację panie Szczurek.

    • 0 0

  • Karwiny

    Za dwa lata będzie tak jak jest. Rozgrzebane, robotników brak, a jeśli są to zajęci rozmowami lubo też oglądaniem przyrody.

    • 0 0

  • Niech się pie....

    • 0 0

  • Budowy w Gdyni

    Budowa na Karwinach urzędnicy twierdzą że wszystkie sieci podziemne są wykonane to kłamią teraz dopiero się zaczną pracę na ul. Wielkopolskiej r. Nałkowskiej i wzdłuż wielkopolskiej do Buraczanej na pewno nie będzie to dwuga połowa 2023 a dalej sparaliżują chwarzno i zaraz będą wchodzić na ul. Chwarznieńska na Witominie od witawy w górę duża inwestycja współczuję mieszkańca jak jest to jedyna droga i jeszcze z drugiej strony miasta Gdynia ul. Unruga od estakady do bossmańskiej będzie wesoło i zakorkowanie. Miasto wprowadza jakieś fale, busy i inne wyżucanie naszych pieniedzy jak ludzie nie mają co jeść i drożyzna w sklepach.

    • 1 0

  • Gdynia Karwiny (2)

    Inwestycja robi wrażenie , ale Firma MTM po raz kolejny organizacyjnie tego nie ogarnia.

    • 96 11

    • Ważne że szwagier, brat j wujek zarobili. Rodzina prezydenta najważniejsza!

      • 2 0

    • Co robi ?

      Wrażenie ? Umarłem ze śmiechu. Burdel jeden wielki, a korki jak były tak będą, bo jaśnie wielmożny prezydent nie potrafi się dogadać w sprawie wiaduktów. Masakra nie inwestycja. Dwa lata korków i dalej nikt nie poniósł konsekwencji za aneksiki podpisywane z kolegami.

      • 24 2

  • Jak był bałagan na obwodnicy to szczur z kucykiem... (5)

    ...głupa rżneli i dzwonili na policje. Jak bałagan jest z ich inwestycją to wszystko idzie zgodnie z planem haha.

    • 124 8

    • (2)

      Puki co to Ty rżniesz głupa. Gdynia zgłaszała policji, że Pol-Aqua tamuje ruch blokując pasy wedle własnego widzi mi się, nie z powodu przedłużania się inwestycji!

      • 2 19

      • Póki co (1)

        Zapraszamy do szkoły. A później bierz się za komentarze. MTM zmienia organizację ruchu nawet nie pytając kolegów z UM. Zadzwoń do wydziału inwestycji to się dowiesz, że szeregowi pracownicy ze strachu palcem nie kiwną

        • 7 0

        • Bo MTM to "rodzina" oni nawet nie muszą stawać do przetargu

          żeby w Gdyni wygrać

          • 3 0

    • Bo szczur to odrażająca, antypolska kanalia!

      • 4 0

    • Oni palą frana przez cały czas od kiedy pracują w UM

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane