• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac

Patryk Szczerba
24 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (235)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny

- Kiedy koniec prac na węźle KarwinyMapka? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.




Czy z powodu remontów masz problemy z poruszaniem się po Trójmieście?

Prace przy budowie węzła Karwiny ruszyły w październiku 2021 roku. Od tego czasu można obserwować postępy na ulicach Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Kierowcy mogą to robić zza szyb samochodów, które jadą w okolicy powoli, zwłaszcza w godzinach szczytu. Nie brakuje bowiem utrudnień spowodowanych zwężaniem jezdni. Wśród kierowców pojawia się coraz więcej pytań o termin zakończenia prac.

Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji



Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.

Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.

Elementy wpływające na inwestycję



Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku



Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.

- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?

  • Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
  • przebudowa trakcji trolejbusowej,
  • przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
  • przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
  • przebudowa kanalizacji deszczowej,
  • roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
  • budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
  • budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.


Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?



  1. Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
  2. ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
  3. układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
  4. przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
  5. oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.


Dlaczego nie uruchomiono buspasów?



Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk

- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.

Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej



- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Najlepsze w Trójmieście
Ranking: Nadzór budowlany


Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.



Przebudowa Nowowiczlińskiej Przebudowa Nowowiczlińskiej

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.


Węzeł Karwiny: więcej informacji

Miejsca

Opinie (235) ponad 10 zablokowanych

  • To budowa tej drogi w ogóle ma być skończona?

    To żeź mnie teraz zaimponował :o

    • 22 0

  • Wszedzie dziury w asfalcie takie, że zawieszenie można zniszczyć. Każdy odcinek rozkopany i pracownicy są tylko tam, gdzie akurat zaczynają kopać, reszta leży odlogiem.

    • 31 0

  • Dlaczego nikt nie mówi, że nie będzie przebudowy wiaduktu nad torami PKM ( miasto nie doszło do porozumienia z PKP odnośnie pieniędzy) oraz ul. Sopockiej. Cała ta "inwestycja" potrzebna jest jak zęby w d*pie.

    • 36 1

  • Patologia

    Ten remont to dramat!!! Po co pozamykali pasy na czas zimy i tak nic nie robią, masakra!!!

    • 46 0

  • Koniec

    wyprowadzam się z tej przeklętej gdyni, tu się nie da mieszkać! zasilę ulubiony urban sprawl

    • 25 1

  • Roboty...

    Co my tu chcemy...Moi drodzy, a pamiętacie ile lat trwała budowa estakady Kwiatkowskiego?..a my co? Myk-myk i węzeł chcemy? W okolicach 35 będzie

    • 16 2

  • Rozkopali całą ulicę od Sopockiej po Nowowiczlinską, ciągle zakorkowane, a niewiele sie tam dzieje! Tam sie powinni pracownicy uwijac jak mrówki, a ze świecą ich szukac!!

    • 52 1

  • Jazda po Gdyni (9)

    na co dzień jest masakrą. Jestem obecnie na kolejnej z cyklicznych od wielu lat delegacji w Białymstoku, tutaj drogi są europejskie (w dobrym tego słowa znaczeniu) a mieszkańcy nie wiedzą co to korki.

    • 138 10

    • To nie prawda z tym Białymstokiem (1)

      • 7 12

      • Prawda na 1000%

        • 6 5

    • W Gdyni 622 auta na 1000 mieszkańców, (3)

      w Białymstoku 491 samochodów na 1000 mieszkańców. To robi różnice. W o 50.000 mieszkańców większym Białymstoku, jest mniej zarejestrowanych pojazdów.

      • 12 5

      • tez mi duza roznica - u nas pewnie ze 100 osob jezdzi wylacznie w weekendy samochodem, to sklepu, albo do rodziny, bo np. pracuje zdalnie, albo jest na emeryturze. Tego statystyki twoje nie mowia, a ma duze znaczenie.

        • 12 4

      • Zlikwidujmy więcej autobusów, to aut na pewno ubędzie

        • 13 1

      • i 74 wozy drabiniaste (widać, że większość nimi jezdziła)

        • 2 2

    • Korki i tłok w komunikacji miejskiej,

      to norma we wszystkich miastach. Pokaż miasto gdzie tego nie ma.

      • 3 3

    • Raport TomTom Traffic 2023

      Z tym Białymstokiem to jakieś chore wizje autora. W obszarze metropolitalnym Białystok jest na 4 miejscu w Polsce pod względem długości przejechania 10km, trójmiasto na 7. W samym odcinku miejskim trójmiasto jest na 9 a Białystok na 10 miejscu. Przypomnieć trzeba, że obszar trójmiejski ma zdecydowanie gorsze warunki geograficzne do rozbudowy sieci drogowej. Nie da się zrobić ringu wokół miasta i głównie trzeba polegać na drogach równoległych.

      • 2 1

    • chyba białoruskie jak cala tamta kraina

      • 1 3

  • Po co buspas na Dąbrowie (3)

    skoro zlikwidowaliscie 23? Ograniczacie transport publiczny i budujecie buspasy. Komu wciskacie te propagandę państwo urzędnicy?

    • 58 2

    • o i jest ktoś z wiecznie narzekających mieszkańców Dąbrowy (1)

      • 0 8

      • O i jest ktoś z urzędu piejący peany pochwalne

        • 8 0

    • tak jak wciskasz o 23 wielce niezbędnym trajtku

      • 0 9

  • MTM i wszystko jasne.

    Dalej wybierajcie firmę która nie ogarnia nawet swoich pracowników.

    • 48 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane