• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej

Patryk Szczerba
3 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (116)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
Prace przy stacji PKM trwają. Niebawem zacznie się ich kolejny etap. Prace przy stacji PKM trwają. Niebawem zacznie się ich kolejny etap.

Od poniedziałku, 6.03. 2023 r., rozpoczyna się kolejny etap prac na węźle Karwiny. Będzie nowa tymczasowa organizacja ruchu w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. Zmiany obowiązują w obrębie skrzyżowania z ul. Gryfa Pomorskiego i ul. BrzechwyMapka w Gdyni. Potrwają 1,5 miesiąca.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy zmieniasz trasę przejazdu po informacji o nowej organizacji ruchu, która może przysporzyć kłopotów?

Prace na węźle Karwiny trwają, co oznacza pojawiające się co jakiś czas poważniejsze zmiany w ruchu. Najbliższą zaplanowano na poniedziałek, kiedy tłoczno zrobi się w rejonie skrzyżowania ul. Chwaszczyńskiej z Gryfa Pomorskiego i Brzechwy.

Przyzwyczajeni do dotychczasowej organizacji kierowcy będą musieli na jakiś czas zmienić swoje nawyki.

Zmiana organizacji ruchu Chwaszczyńska - poniedziałek, 6.03.2023

  • zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
  • wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd",
  • ul. Brzechwy zostanie zawężona do jednych (skrajnych prawych) pasów ruchu w obie strony.


Zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd". Zamknięty będzie wjazd ze wszystkich kierunków na Osiedle Fikakowo poprzez ulicę Gryfa Pomorskiego. Dojazd do osiedla możliwy będzie jedynie przez ul. Górniczą,
wyjazd z Osiedla Fikakowo odbywać się będzie bez zmian ulicami Górniczą i oraz Gryfa Pomorskiego, nitką "pod prąd".
- Najpierw wykonamy rozbiórki i wykopy. Następnie sieciowcy przygotują uzbrojenie w miejscach do tego przewidzianych, a potem zakończymy prace już tzw. drogówką i będziemy mogli otworzyć ruch po nowej geometrii - zapowiada Monika Męczkowska z firmy MTM, która jest wykonawcą prac w tym miejscu.
Dodaje, że obydwa skrzyżowania po przebudowie zyskają nową geometrię, dzięki czemu będzie się po nich łatwiej jeździć.

Zmiany mają potrwać 1,5 miesiąca. Dotyczą także rozkładu ZKM Gdynia.

Okolice PKM Karwiny: film z lutego 2023





Przypomnijmy, że ostatnio informowaliśmy, że termin zakończenia prac - planowany na maj - przestał być aktualny. Kontrakt był do tej pory trzy razy aneksowany. Władze miasta tłumaczyły powody zmian w harmonogramie.

- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator prace usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Węzeł Karwiny: jaki zakres inwestycji?



Wiadomo, że buspasy powstaną na odcinkach:

  • od przystanku "Racławicka" do przystanku "Nałkowskiej" z wyłączeniem skrzyżowania Wielkopolskiej-Strzelców-Sopockiej,
  • od skrzyżowania z ul. Male Karwiny do przystanku Źródło Marii w kierunku centrum,
  • od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM "Karwiny 01" w kierunku centrum.

Prace na węźle Karwiny. Film z czerwca



Co zyskają kierowcy na pierwszym etapie budowy węzła Karwiny?



- Buspasy na wiaduktach nie będą wykonywane. Z zakresu zadania została wyłączona przebudowa skrzyżowania Wielkopolska-Strzelców-Sopocka, zatem układ drogowy pozostaje niezmieniony - informował kilka tygodni temu w odpowiedzi na interpelację radnego Michała Bełbota Marek Łucyk.
Dodaje, że miasto przekazało PKP koncepcję przebudowy wiaduktów nad linią 201, umożliwiającą budowę pod nimi zarówno trzeciego i czwartego toru.

Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu Węzeł Karwiny: jest zgoda ws. przebudowy wiaduktu

- Zgodnie z ustaleniami realizacja tego zadania przez miasto warunkowana jest uzyskaniem dofinansowania z funduszy europejskich w takiej wysokości, aby wkład własny gminy nie przekroczył 10 mln zł. Zawarcie porozumienia na realizację tego zadania będzie możliwe po ustaleniu źródeł finansowania - odpowiada Łucyk.

Będzie parking, pętla i zieleń



Przypomnijmy, że inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto. Obejmuje m.in. budowę jednopoziomowego parkingu typu Park&Ride z 140 miejscami. W okolicy będzie też 600 m dróg rowerowych i 2,7 km buspasów, nowa pętla, zieleń i oświetlenie.

Miejsca

Opinie (116) 3 zablokowane

  • No ale jeszcze nie wkopywali wszystkich rur wodociągowych

    • 5 0

  • walnąć po 20 pasów w jedną stronę, wyciąć resztki lasów, zaorać domy, sklepy i przedszkola. (2)

    Bo my kierowcy chcemy mieć lepszą przepustowość. Czego tu nie rozumiecie? Wynocha z naszych dróg, różne zawalidrogi, rowerzyści, piesi, psy, koty, itd. My tu rządzimy i my ustalamy reguły, jasne?

    • 1 32

    • leki bierz

      • 7 0

    • A ty synek nie na lekcjach ?

      • 11 0

  • (2)

    Współczuję mieszkańcom,wieczne korki i 20 lat stracone w aucie.Kiedyś mieszakłem w Gdyni,ale to co się obecnie tam wyprawia,cóż.Teraz mieszakm na prowincji ale korków brak.Polecam.

    • 47 7

    • Svencju

      Gdzie Ty nie mieszkałeś...
      Na zawołanie :)

      • 2 0

    • Ten remont byl bezsensu, chodzi tylko o wyciagniecie kasy i rozliczenie faktur.

      • 18 1

  • Znowu lampa na środku ścieżki

    Do PKM.
    Cała Dynia

    • 8 0

  • Jakość jezdni (7)

    W całym tym remoncie fatalne jest oznakowanie oraz jakość nawierzchni przejazdów tymczasowych. Są niesamowite dziury i deformacje. Przepustowość drogi jest znacznie niższa niż w przypadku zamknięcia tylko jednego pasa. Brakuje zupełnie nadzoru nad wykonywaniami pracami. Bardzo proszę urzędników żeby wreszcie wyszli ze swojego zamku Covidowego i zabrali się do pracy przy nadzorze prowadzonych prac.

    • 86 1

    • (1)

      Mnie najbardziej zachwyca profesjonalne zabezpieczenie glebokich wykopow. Pacholek. Co przy panujacym tam balaganie jest wrecz zastanawiajace jakis sposobem nie ma tam codziennie jakiegos auta w wykopie.

      • 9 0

      • Jedno widzialem w 2 metrowym rowie

        • 6 0

    • (3)

      wystarczy jeździć tyle ile na znaku napisano (30) i nie ma problemu.
      Jak się leci 70 to faktycznie niezlicowane studzienki mogą nawet uszkodzić pojazd

      • 3 21

      • (1)

        30 hahahaha? Przyznaj sie. Znasz to miejsce tylko z teori?

        • 10 0

        • Chyba jeździsz ciągnikiem rolniczym, jeżeli uważasz że ta patologia jest w porządku.

          • 2 0

      • To nawet na 30km/h nie jest dla większych samochodów. Znaków poziomych na jezdni nie ma praktycznie w ogóle, znaki pionowe o zmianie organizacji ruchu są postawione w niewłaściwy sposób. Jeszcze nie widziałem tak, źle zarządzanej budowy.

        • 11 0

    • Brak wyobraźni

      Zamiast zwiększyć ilość środków transportu ( przynajmniej w godzinach szczytu gdy ludzie jadą do pracy, szkoły i z niej wracają) żeby szybciej rozładowywały te tłumy na przystankach, to wpadli na genialny pomysł zlikwidowania wielu połączeń powodujący brak możliwości dostania się do środka lokomocji. Nie mówiąc już o tym, że jak się do niego dopchasz jakimś cudem, to jedziesz w "komfortowych" warunkach jak trzoda chlewna w bydlęcych wagonach i jeszcze słono płacisz. To samo dotyczy możliwości puszczenia koło Riviery, droga Różową większej ilości autobusów ( przynajmniej w godzinach szczytu ) by rozładować korki na głównej i skrócić znacznie czas dojazdu. Po co zbudowali tą drogę skoro nie spełnia swojej roli. Czy nie lepiej wstrzymać się przez 2 godziny szczytu rano i w godzinach popołudniowych gdy jest największy ruch i przepuścić ten nawał pojazdów, nie, wolą udawać, że coś robią przepuszczając po 5 samochodów na zielonym.

      • 7 0

  • Niestety nie wszystkie rury wodociągowe ułożyli

    • 8 0

  • Ale jeszcze wkopali wszystkich rur wodociągowych ogromnych

    • 9 0

  • Czyli tak naprawdę... w zasadzie nic się nie zmienia! (1)

    nie dokładamy ani pasa drogowego, nie przebudujemy skrzyżowania z ul. Sopocką, Przepustowość odcinka pozostaje na tym samym - żenującym poziomie. Remont dla remontu. Fajnie się stoi w korkach.

    • 57 1

    • Mała korekta. Z powodu buspasów przepustowość zmniejszy się.

      • 13 0

  • 600 m dróg rowerowych

    Nie no, serio aż tyle?

    • 9 1

  • Ale skowyt w komentarzach! xD (2)

    Trolle, sio!

    • 1 40

    • Pewnie tam nie mieszkasz (1)

      To wiele tłumaczy

      • 9 0

      • Pewnie przydu*as jakiegoś bonzo z UM Gdynia

        • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane