- 1 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (275 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (228 opinii)
- 3 Umorzono śledztwo ws. pożaru hali sportowej (31 opinii)
- 4 W majówkę ruszają linie sezonowe (56 opinii)
- 5 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (173 opinie)
- 6 Napad na bank miał być żartem (139 opinii)
Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy do liftingu. Znikną korki
Jest szansa, że znikną korki na Trasie Kwiatkowskiego przed Obwodnicą Trójmiasta . Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA chcą, by od strony portu samochody wjeżdżały na ekspresówkę dwoma pasami ruchu, zamiast - jak jest obecnie - jednym.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem korki na Węźle Kwiatkowskiego w kierunku Obwodnicy Trójmiasta będą już tylko wspomnieniem. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na splocie drogi miejskiej i ekspresówki zmienić nieco organizację ruchu drogowego.
Przede wszystkim na końcu Trasy Kwiatkowskiego jadąc w kierunku Gdańska zniknie zwężenie, które powodowało potężne zatory w godzinach popołudniowych.
- Tuż przed Węzłem Kwiatkowskiego obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Pomysł poprawy organizacji ruchu powstał po spotkaniu urzędników z przewoźnikami.
- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu.
Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.
Czy na pewno i w jak dużym stopniu poprawi się bezpieczeństwo? Odpowiedź poznamy po wprowadzeniu zmian, czyli już latem.
Miejsca
Opinie (155) 1 zablokowana
-
2014-04-09 12:50
(1)
I wieśniaków z GKA i GKS
- 2 1
-
2014-06-28 00:41
a co to ma za znaczenie
fakt duzo burakow jezdzi z dziwnymi rejestracjami ale gda czy ga tez ma swoich mistrzow kierownicy. kupa siedzi w glowie a nie w tablicy
- 0 0
-
2014-05-05 23:11
pomysł zmierza w dobrym kierunku ale jest po prostu S Ł A B Y
1. zbyt krótki pas rozbiegowy z lewego pasa z Kwiatkowskiego. Jeśli nikt nie zjedzie z pasa tego jadący od strony Chylonii to kierowca może mieć z lewej strony ścigantów z prawej strony ścigantów, bo oni mają jeszcze dużo wolnego pasa a z tyłu kogoś, kto sobie pruje spokojnie za poprzednikiem. A zatem niebezpiecznie
ZATEM jak rozwiązać ten problem, który stworzył tępy projektant ? Niestety potrzeba kasy na to aby wyżej puśćic estakadą oba pasy Kwiatkowskiego a tam u góry pociągnąć z kilkaset metrów jeszcze oba pasy , do wzniesienia a jeden pas aż po Chwarzno , gdzie, mam nadzieję powstanie z czasem jakiś sensowny węzeł a nie jakaś atrapa. Trzeba pamiętać o zimie, podczas której TIRy nie są w stanie podjechać pod ta górę. Estakada rozwiąże i ten problem.- 1 0
-
2014-05-04 10:18
Swiatła
Zrobic swiatła ,jak te następne na wielkopolskiej
- 0 0
-
2014-04-13 07:30
pas
szybciej zwiększyć prędkośc, aby auta włączające się do ruchu miały większą prędkość,pomiętajmy że droga idzie pod górkę, wspułczuję TIR-om pozdrawiam
- 2 0
-
2014-04-11 11:11
Wreszcie!
Bardzo dobry pomysł.Jeżdżę tam kilka lat.Poprawi się wjazd na obwodnicę.Będzie łatwiej.
- 0 0
-
2014-04-09 23:46
co na to buraki co każą zawsze jeżdzić prawym pasem
postoją na takim wlocie to może zmądrzeją .Choć wątpię.
- 0 1
-
2014-04-08 21:16
Jesli chcecie liftingu to zróbcie do porządnie (10)
Zmieńcie promień tego zjazdu oraz spowodujcie by rozbieg nie był pod górę.
Obecnie każe się hamować do 50, jechać pod górkę i bezpiecznie włączać się do ruchu.- 137 5
-
2014-04-09 22:56
prawda jest taka ze załadowane tiry nie dają rady podjechać pod estakadę i na obwodnicę.. czasami jest tak źle że cała obwodnica w tym miejscu za zjazdem wlecze się niemiłosiernie... za duży kąt nachylenia drogi... `
- 1 0
-
2014-04-08 23:07
(1)
-co za debil wymyślił włączenie się na obwodnicę jadąc 50km/h????!!!!!!!...no i jeszcze pomiar prędkości - korki murowane!!!
....no ale jak się zrobiło zakręt nie wyprofilowany to 50km musi być. Na taki zakręt czekaliśmy 30 parę lat. Tyle właśnie te połączenie budowano :)- 31 1
-
2014-04-08 23:19
TO połączenie
TE połączenia, tłuku ze Słoikowa.
- 11 9
-
2014-04-08 22:06
(5)
Twoja propozycja nie jest LIFTINGIEM tylko kompletna przebudową :)
Urzędasy chcą sie pokazać, że niby robia coś dla społeczeństwa- 23 3
-
2014-04-08 22:08
A kompletna przebudowa to nie lifting? Lifting kompletny (4)
- 5 0
-
2014-04-08 22:26
a czy jak zmieniłem kobietę na młodszy, mniej pomarszczony i nie zrzędzący model to jest lifting permanentny czy przebudowa :) (3)
- 18 0
-
2014-04-08 23:12
Ale za to pewnie bardziej kosztowny.
Tak miało być, ale pierd***my smartfon puścił tekst, kiedy poprawiałem błąd.
- 7 0
-
2014-04-08 23:09
Ale pewnie za to bstdzie
- 1 0
-
2014-04-08 22:48
pójscie po rozum do głowy ;)
- 13 0
-
2014-04-08 21:22
jakis debil minusuje?
- 21 9
-
2014-04-08 21:13
a propos korka (15)
Kolejną przyczyną tworzenia się korka na zjeździe z estakady na obwodnicę jest policja, która dość często ustawia się na końcu zjazdu. W efekcie kierowcy snują się za sobą tak by nie sprowokować policjanta do zatrzymania. Jeżdżę tędy codziennie i jeżeli po godzinie 15 tworzy się większy zator na estakadzie to z 80 % prawdopodobieństwem na zjeździe stoi patrol. I proszę nie interpretować tej opinii jako słowa przeciwko policjantom. Ukłon w ich stronę bo nie chciałbym robić tego co oni muszą.
- 125 3
-
2014-04-09 22:53
dokladnie, też jeżdżę tamtędy codziennie i jak jest korek to zawsze policja stoi.. heh.. a jak nie ma to idzie gładko :)
- 0 0
-
2014-04-08 21:19
Wystarczy jechać 50 tak jak znaki proszą na zjeździe - jeden za drugim. (12)
Ale zawsze trafi sie jakiś lolo co musi tam wyprzedzić ile się da aut i na łuku wpychać na chama bo stoi policja.
- 17 17
-
2014-04-09 22:52
jak tam stoi policja to wszyscy jada 20km/h
- 2 0
-
2014-04-08 22:18
Ograniczenie powinno się kończyć zaraz po wyjechaniu na prostą (8)
jak samochód ma się rozpędzić z 50 do 110 na obdowdnicy?
- 32 1
-
2014-04-08 22:21
(6)
Dodam że pod górkę.
- 21 1
-
2014-04-08 22:36
Z lepszym stosunkiem mocy do masy musisz posiadać wózek. (5)
Ja na tym krótkim odcinku (wjazd-szczyt) rozpędzam się do 130 z 50 km/h. Wystarcza na większość, ponieważ ten podjazd od strony Chyloni jest naprawdę stromy i nie wielu leci tam więcej niż 110. Z rzadka znajdzie się baran w służbowej skodzie jadący około 150km/h.
- 5 5
-
2014-04-08 22:46
(4)
No to moja klarcia jest troszkę szybsza
- 0 0
-
2014-04-08 23:14
tzn? (3)
jaka klarcia?
- 0 0
-
2014-04-08 23:28
kijanka (2)
clarens
- 1 0
-
2014-04-09 13:33
chyba clarus, albo carens (1)
no, chyba że to składak ;)
- 5 0
-
2014-04-09 16:43
Że, niby, z dwóch jeden?
Hmmm...
A czyj przód, czyj tył?
Tak z ciekawości.- 3 0
-
2014-04-08 22:39
Akurat z tym to moje auto nie ma problemu
ale jeśli próbować Oplem Corsą 1.2 to faktycznie jest problem
- 6 0
-
2014-04-08 22:10
jest minus od pięciu lolków (1)
- 5 2
-
2014-04-08 22:17
sa jeszcze panikarze ktorzy zwalniaja do 30km/h
- 22 1
-
2014-04-09 08:09
"Nobel" dla projektanta tego węzła.
Pewno jakiś komuch niedokształcony i bez wyobraźni projektował ten węzeł i teraz trzeba poprawiać. Typowo po Polsku.
- 2 5
-
2014-04-09 14:48
(1)
korki to dopiero będą jak zaczną to robić
- 0 2
-
2014-04-09 22:07
Wystarczy przemalować pasy
Nie będzie dramatu, ale to w niczym nie pomoże, za przybędzie wypadków.
- 0 1
-
2014-04-09 22:06
70km/h różnicy prędkości !
Jak płynnie włączać się do ruchu 120km/h na obowodnicy, jeśli na zjeździe z estakady jest max 50km/h? Lewy pas estakady i tak przytka się jakby go nie było, a ilość kolizji prawdopodobnie dramatycznie wzrośnie - a każda kolizja na obwodnicy to kilkugodzinne wielokilometrowe korki.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.