• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Węzeł Kwiatkowskiego na obwodnicy do liftingu. Znikną korki

Maciej Naskręt
8 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni. Węzeł Kwiatkowskiego w Gdyni.

Jest szansa, że znikną korki na Trasie Kwiatkowskiego przed Obwodnicą Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA chcą, by od strony portu samochody wjeżdżały na ekspresówkę dwoma pasami ruchu, zamiast - jak jest obecnie - jednym.



Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska. Tak w uproszczeniu będzie wyglądał zjazd na obwodnicę z Trasy Kwiatkowskiego w kierunku Gdańska.
Wszystko wskazuje na to, że niebawem korki na Węźle Kwiatkowskiego w kierunku Obwodnicy Trójmiasta będą już tylko wspomnieniem. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zamierza na splocie drogi miejskiej i ekspresówki zmienić nieco organizację ruchu drogowego.

Przede wszystkim na końcu Trasy Kwiatkowskiego jadąc w kierunku Gdańska zniknie zwężenie, które powodowało potężne zatory w godzinach popołudniowych.

- Tuż przed Węzłem Kwiatkowskiego obwodnica ma trzy pasy ruchu. Prawy pas Obwodnicy Trójmiasta bezpośrednio przed włączeniem się łącznicy z Trasy Kwiatkowskiego zostanie zamieniony na pas awaryjnego postoju. Zyskamy teren, na którym wydłużymy lewy pas Trasy Kwiatkowskiego, by umożliwiał włączenie się w obecny środkowy pas ekspresówki. Natomiast prawy pas Trasy Kwiatkowskiego stanie się prawym pasem jezdni zasadniczej obwodnicy - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Pomysł poprawy organizacji ruchu powstał po spotkaniu urzędników z przewoźnikami.

- Wydostanie się z portu a potem jeszcze z Gdyni ciężarówką to jest dla nas koszmar i realne straty. Dzięki usprawnieniu przewoźnicy zyskają cenny czas - opowiada pan Mariusz, który kilka razy w tygodniu odbiera towary z gdyńskiego portu.

Czy zmiana organizacji ruchu wpłynie na korki?

- Zmiana organizacji ruchu wymaga prac budowlanych, ale nie będą miały one dużego zakresu - tłumaczy Michalski. Drogowcom trudno tutaj wskazać też koszt zmian, będzie on znany po wykonaniu robót.

Dla kierowców będzie to nowe rozwiązanie drogowe - niespotykane dotąd na ulicach Trójmiasta. Trzeba będzie tam zachować szczególną ostrożność po wykonaniu zmian. Niemniej planowany lifting ma zapobiec licznym wypadkom i kolizjom w tym miejscu, które powstały wskutek najechania na tył innego pojazdu.

Czy na pewno i w jak dużym stopniu poprawi się bezpieczeństwo? Odpowiedź poznamy po wprowadzeniu zmian, czyli już latem.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • (1)

    I wieśniaków z GKA i GKS

    • 2 1

    • a co to ma za znaczenie

      fakt duzo burakow jezdzi z dziwnymi rejestracjami ale gda czy ga tez ma swoich mistrzow kierownicy. kupa siedzi w glowie a nie w tablicy

      • 0 0

  • pomysł zmierza w dobrym kierunku ale jest po prostu S Ł A B Y

    1. zbyt krótki pas rozbiegowy z lewego pasa z Kwiatkowskiego. Jeśli nikt nie zjedzie z pasa tego jadący od strony Chylonii to kierowca może mieć z lewej strony ścigantów z prawej strony ścigantów, bo oni mają jeszcze dużo wolnego pasa a z tyłu kogoś, kto sobie pruje spokojnie za poprzednikiem. A zatem niebezpiecznie
    ZATEM jak rozwiązać ten problem, który stworzył tępy projektant ? Niestety potrzeba kasy na to aby wyżej puśćic estakadą oba pasy Kwiatkowskiego a tam u góry pociągnąć z kilkaset metrów jeszcze oba pasy , do wzniesienia a jeden pas aż po Chwarzno , gdzie, mam nadzieję powstanie z czasem jakiś sensowny węzeł a nie jakaś atrapa. Trzeba pamiętać o zimie, podczas której TIRy nie są w stanie podjechać pod ta górę. Estakada rozwiąże i ten problem.

    • 1 0

  • Swiatła

    Zrobic swiatła ,jak te następne na wielkopolskiej

    • 0 0

  • pas

    szybciej zwiększyć prędkośc, aby auta włączające się do ruchu miały większą prędkość,pomiętajmy że droga idzie pod górkę, wspułczuję TIR-om pozdrawiam

    • 2 0

  • Wreszcie!

    Bardzo dobry pomysł.Jeżdżę tam kilka lat.Poprawi się wjazd na obwodnicę.Będzie łatwiej.

    • 0 0

  • co na to buraki co każą zawsze jeżdzić prawym pasem

    postoją na takim wlocie to może zmądrzeją .Choć wątpię.

    • 0 1

  • Jesli chcecie liftingu to zróbcie do porządnie (10)

    Zmieńcie promień tego zjazdu oraz spowodujcie by rozbieg nie był pod górę.

    Obecnie każe się hamować do 50, jechać pod górkę i bezpiecznie włączać się do ruchu.

    • 137 5

    • prawda jest taka ze załadowane tiry nie dają rady podjechać pod estakadę i na obwodnicę.. czasami jest tak źle że cała obwodnica w tym miejscu za zjazdem wlecze się niemiłosiernie... za duży kąt nachylenia drogi... `

      • 1 0

    • (1)

      -co za debil wymyślił włączenie się na obwodnicę jadąc 50km/h????!!!!!!!...no i jeszcze pomiar prędkości - korki murowane!!!
      ....no ale jak się zrobiło zakręt nie wyprofilowany to 50km musi być. Na taki zakręt czekaliśmy 30 parę lat. Tyle właśnie te połączenie budowano :)

      • 31 1

      • TO połączenie

        TE połączenia, tłuku ze Słoikowa.

        • 11 9

    • (5)

      Twoja propozycja nie jest LIFTINGIEM tylko kompletna przebudową :)
      Urzędasy chcą sie pokazać, że niby robia coś dla społeczeństwa

      • 23 3

      • A kompletna przebudowa to nie lifting? Lifting kompletny (4)

        • 5 0

        • a czy jak zmieniłem kobietę na młodszy, mniej pomarszczony i nie zrzędzący model to jest lifting permanentny czy przebudowa :) (3)

          • 18 0

          • Ale za to pewnie bardziej kosztowny.

            Tak miało być, ale pierd***my smartfon puścił tekst, kiedy poprawiałem błąd.

            • 7 0

          • Ale pewnie za to bstdzie

            • 1 0

          • pójscie po rozum do głowy ;)

            • 13 0

    • jakis debil minusuje?

      • 21 9

  • a propos korka (15)

    Kolejną przyczyną tworzenia się korka na zjeździe z estakady na obwodnicę jest policja, która dość często ustawia się na końcu zjazdu. W efekcie kierowcy snują się za sobą tak by nie sprowokować policjanta do zatrzymania. Jeżdżę tędy codziennie i jeżeli po godzinie 15 tworzy się większy zator na estakadzie to z 80 % prawdopodobieństwem na zjeździe stoi patrol. I proszę nie interpretować tej opinii jako słowa przeciwko policjantom. Ukłon w ich stronę bo nie chciałbym robić tego co oni muszą.

    • 125 3

    • dokladnie, też jeżdżę tamtędy codziennie i jak jest korek to zawsze policja stoi.. heh.. a jak nie ma to idzie gładko :)

      • 0 0

    • Wystarczy jechać 50 tak jak znaki proszą na zjeździe - jeden za drugim. (12)

      Ale zawsze trafi sie jakiś lolo co musi tam wyprzedzić ile się da aut i na łuku wpychać na chama bo stoi policja.

      • 17 17

      • jak tam stoi policja to wszyscy jada 20km/h

        • 2 0

      • Ograniczenie powinno się kończyć zaraz po wyjechaniu na prostą (8)

        jak samochód ma się rozpędzić z 50 do 110 na obdowdnicy?

        • 32 1

        • (6)

          Dodam że pod górkę.

          • 21 1

          • Z lepszym stosunkiem mocy do masy musisz posiadać wózek. (5)

            Ja na tym krótkim odcinku (wjazd-szczyt) rozpędzam się do 130 z 50 km/h. Wystarcza na większość, ponieważ ten podjazd od strony Chyloni jest naprawdę stromy i nie wielu leci tam więcej niż 110. Z rzadka znajdzie się baran w służbowej skodzie jadący około 150km/h.

            • 5 5

            • (4)

              No to moja klarcia jest troszkę szybsza

              • 0 0

              • tzn? (3)

                jaka klarcia?

                • 0 0

              • kijanka (2)

                clarens

                • 1 0

              • chyba clarus, albo carens (1)

                no, chyba że to składak ;)

                • 5 0

              • Że, niby, z dwóch jeden?

                Hmmm...

                A czyj przód, czyj tył?

                Tak z ciekawości.

                • 3 0

        • Akurat z tym to moje auto nie ma problemu

          ale jeśli próbować Oplem Corsą 1.2 to faktycznie jest problem

          • 6 0

      • jest minus od pięciu lolków (1)

        • 5 2

        • sa jeszcze panikarze ktorzy zwalniaja do 30km/h

          • 22 1

    • "Nobel" dla projektanta tego węzła.

      Pewno jakiś komuch niedokształcony i bez wyobraźni projektował ten węzeł i teraz trzeba poprawiać. Typowo po Polsku.

      • 2 5

  • (1)

    korki to dopiero będą jak zaczną to robić

    • 0 2

    • Wystarczy przemalować pasy

      Nie będzie dramatu, ale to w niczym nie pomoże, za przybędzie wypadków.

      • 0 1

  • 70km/h różnicy prędkości !

    Jak płynnie włączać się do ruchu 120km/h na obowodnicy, jeśli na zjeździe z estakady jest max 50km/h? Lewy pas estakady i tak przytka się jakby go nie było, a ilość kolizji prawdopodobnie dramatycznie wzrośnie - a każda kolizja na obwodnicy to kilkugodzinne wielokilometrowe korki.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane