• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt Biskupia Górka coraz droższy

Michał Brancewicz
29 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Pierwsza nitka wiaduktu Biskupia Górka jest od kilku miesięcy gotowa. Budowa drugiej potrwa jeszcze rok.
  • Część starego wiaduktu, który przebiegał nad torami kolejowymi została już zdemontowana.
  • W miejscu starego wiaduktu powstanie druga nitka nowej przeprawy nad torami kolejowymi.
  • Rozcięty stary wiadukt Biskupia Górka.
  • Pierwsza nitka nowego i ostatnie fragmenty starego wiaduktu.

O kolejnych 8 mln zł wzrosną koszty budowy wiaduktu Biskupia Górka. Powodem są odkryte w zeszłym roku na terenie budowy fortyfikacje, przez które konieczne stało się przesunięcie układu drogowego i parkingu kubaturowego. Budowa drugiej nitki wiaduktu ma się zakończyć za rok, natomiast parking i część dróg zostanie oddana do użytku dopiero w 2021 roku.



Jak miasta powinny reagować na rosnące koszty prac budowlanych?

Wartą 143 mln zł inwestycję realizuje firma Budimex. Dofinansowanie, jakie otrzymało miasto z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wyniosło 113,9 mln zł.

Jednak odkrycia obiektów historycznych - m.in. kazamatów Bastionu WiebegoBaszty Nowej - którego dokonano wiosną zeszłego roku, spowodowało nie tylko wydłużenie o ponad rok terminu realizacji, ale też podniosło koszty budowy wiaduktu Biskupia Górka wraz z układem drogowym oraz poziomowym parkingiem naprzeciwko budynku urzędów wojewódzkiego i marszałkowskiego.

  • Odkrycia archeologiczne spowodowały, że parking kubaturowy musiał zostać nieco przesunięty w stosunku do pierwotnego położenia.
  • Budowa parkingu i dróg dojazdowych potrwa do 2021 roku.
  • Budowa piętrowego parkingu, który jest częścią całego przedsięwzięcia.

Konieczne było przesunięcie ulicy i parkingu



W marcu pisaliśmy o tym, że wartość kontraktu, z powodu wydłużenia terminu prac, wzrosła o 3,3 mln zł, a teraz konieczne było dołożenie kolejnych 8 mln zł z budżetu miasta.

- Wzrost kosztów wynika z konieczności przesunięcia układu drogowego oraz parkingu kubaturowego, co wymagało przeprojektowania. Poza tym pojawiły się dodatkowe kolizje z podziemnymi sieciami - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Warto wspomnieć, że w zeszłym tygodniu budowlańcy dokonali kolejnego historycznego odkrycia. Pod ul. Augustyńskiego natrafiono bowiem na fragmenty XV-wiecznych fortyfikacji.

Część prac potrwa do 2021 roku



Czy to odkrycie również może spowodować wzrost kosztów budowy?

- Jest za wcześnie, by to przesądzać. Nie wiemy, czy to odkrycie będzie niosło za sobą jakieś skutki, czy też nie - przyznaje Bartosiewicz.
Na ten moment budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka ma się zakończyć jesienią przyszłego roku. Z kolei prace związane z częścią układu drogowego wokół wiaduktu oraz przy budowie piętrowego parkingu zakończą się dopiero w 2021 roku.

Opinie (282) ponad 20 zablokowanych

  • budżet na przyszłość jest mały

    inwestycji większych brak, więc trza trochę wydłużyć, rozciągnąć to co jest by wydoić trochę kasy dla siebie

    • 5 3

  • Jak widać...

    juz nie tylko robyg ale i budimex ma silne powiazania w ukladzie miejskim. No i przynajmniej wiadomo kto zaplaci za te wyimaginowane prace dodatkowe, podobnie zresztą jak na nowej bulonskiej- podwyżką za smieci drodzy mieszkańcy. Dalej popierajmy polityke waskoustej, brawo!!!

    • 9 6

  • tyle kosztują apartamenty? przepraszam teraz kolekcjonujemy kamienice. tych sporo do przejęcia w gdansku

    • 6 3

  • wiadukt

    Estakada władzom miasta i FRAG przeszkadza. Ale ten koszmarny bubel w postaci wiaduktu Biskupia jest cacy, A dlaczego?

    • 10 4

  • czas opodatkować kierowców. (3)

    kosztują mieszkańców zbyt dużo

    • 6 13

    • ja już płacę w podatkach na komunikację miejską

      z której nie korzystam.

      • 2 1

    • a moze bilety podnieść o 100%

      na poprawę komunikacji?

      • 2 0

    • Nie budować ścieżek rowerowych,pieniądze przeznaczyć na domy dziecka

      • 1 0

  • Tutaj kazda inwestycja jest opozniona celowe dzialania mafii z po

    • 8 6

  • Wiadukt

    Nikt nie pomyślał o mieszkańcach Zaroslaka odcieto ich od jakiegokolwiek połączenia komunikacyjnego po wielkich awanturach puszczono mały autobus który kursuje trasą niewiadomą dla kogo a nie kursuje np do miejsca gdzie jest najwięcej sklepu np Pasaż na Chełmie aby mieszkańcy starsi wiekiem mogli zrobić zakupy i wrócić na Zaroslak decyzji dyrektora zakładu komunikacji fatalna skandaliczna

    • 13 1

  • Te 8 milionów można lepiej wykorzystać niż topić je w kupie starych cegieł, te fragmenty umocnień powinni rozebrać a cegły

    ...sprzedać miłośnikom historii fortyfikacji...

    • 7 3

  • Od Adamowicza ni się nie zmieniło

    Aneksik do aneksika , itd., itd., idt .............

    • 9 4

  • A kiedy SKM zostanie przedłużone na południe? (1)

    Dotąd PKP się tłumaczyła, że pod starym wiaduktem brak miejsca na czwarty tor. Ale teraz to już wszystko powinno być zaplanowane.
    Polskie Linie Kolejowe - do dzieła!

    • 8 2

    • nigdy

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane