• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wiadukt na Puckiej powinien już być, a przetarg nawet nie ruszył

Michał Sielski
9 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (193)
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają. Żeby kierowcy nie stali w korkach, potrzebne jest zakończenie prac miasta i PKP. Na jednym z przejazdów ma być wykonany wiadukt, na drugim tunel. Tylko że kolejarze znowu się spóźniają.

Gdyby pierwotny termin inwestycji został dotrzymany, obiecany przez PKP wiadukt nad torami na ul. PuckiejMapka w Chyloni byłby już gotowy. Ostatnio kolejarze zapewniali, że do końca 2022 r. ruszy przetarg, ale nie został ogłoszony. I przez najbliższe miesiące nie będzie.



Czy Gdynia powinna sama dokończyć wiadukt i nie czekać na PKP?

Przypomnijmy:
  1. Przejazd przez tory w ciągu ul. Puckiej to od lat mordęga dla mieszkańców Gdyni.
  2. Na podniesienie szlabanów czeka się nawet 40 minut.
  3. Sprawdziliśmy to zresztą sami, robiąc nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
  4. W 2019 r. pojawiło się światełko w tunelu: Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, z którego wynikało, że w 2021 r. będą tu bezkolizyjne przejazdy.

Film z listopada 2017 roku


Z porozumienia niewiele jednak wynikło, przynajmniej po stronie PKP. Gdynia zaczęła już bowiem prace nad swoją częścią. Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem i na koniec tego roku część drogowa powinna być gotowa. Problem w tym, że kolejarze nadal nie ogłosili przetargu na sam wiadukt. Co dalej?

Przetarg na wiadukt dopiero w drugiej połowie roku



- Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka linii Gdynia Chylonia - Wejherowo - Lębork, w tym budowę wiaduktu kolejowego, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Puckiej, planowane jest w II połowie roku - informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Wszystko wskazuje bowiem na to, że PKP nie ma jeszcze pieniędzy na wykonanie tych prac.

- Zadanie zostanie zrealizowane w ramach zadania pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk" po zapewnieniu środków finansowych pochodzących z perspektywy UE na lata 2021-2027 - dodaje Przemysław Zieliński z PKP PLK.

Miejsca

Opinie (193) ponad 10 zablokowanych

  • Zdjęcie główne wprowadza w błąd. To nie ten przejazd

    • 1 0

  • Niewiarygodne (12)

    Maleńka Rumia obok potrafiła zbudować tunel a chluba Polski, okno na świat, miasto z morza i marzeń itd.itp. nie potrafi...

    • 86 8

    • Chluba Polski? Ta wioska (3)

      • 7 16

      • chyba dawno tam nie byłeś

        Przejedź się do Rumi, Wejherowa... są dużo mniejsze a przez ostatnie lata mocno podgoniły Gdynię ( o ile nie przegoniły ) chyba w każdej kwestii, oprócz zadłużenia...

        • 1 1

      • (1)

        wracaj do Bojana

        • 7 11

        • Niech wraca na Rodos !!!

          Proszę nie obrażać Bojana które ma już bardzo bliski dostęp do trasy kaszubskiej

          • 7 0

    • Bo Rumia zbudowała sobie ten tunel sama. Bo to w interesie Rumi był ten tunel, nie kolei. A Gdynia jak zwykle szuka jelenia, który zrobi za nich. Po czym wyłazi Szczurek czy inny Łucyk i twierdzi czego to on nie zrobił

      • 4 1

    • Umiesz czytać? (3)

      To państwowe PKP ma opóźnienie. Na dodatek robi tak umyślnie.

      • 17 18

      • jakos z tym PKP Rumia byla w stanie sie dogadac (1)

        Moze czas na korepetycje?

        Albo secesje Cisowej i Chyloni...

        • 11 2

        • Tak się dogadują ...

          Nie ma windy na peron SKM .

          Parę lat po remoncie .

          • 2 0

      • tak, wszyscy robią tobie umyślnie a ty jesteś zawsze pokrzywdzony :D odłóż już tą kule wróżbito

        • 10 7

    • sama jesteś maleńka

      50 tys. ludzi to nie takie małe miasto. Radzi sobie za to dobrze i to się liczy. A 5x większa Gdynia nie umie sobie tunelu zbudować 30 lat. Rumia nie robi takiej inwestycji tylko dla siebie. Korzystają z tego i to bardzo kierowcy z Gdyni, Redy i W-wa. Dobrze, żeby Gdynia zaczęła myśleć nieco szerzej. Stanowimy bądź co bądź jeden organizm miejski czy ktoś tego chce czy nie

      • 11 1

    • Ale przebrnąłeś choćby przez ten jeden akapit tekstu za tytułem czy za trudne było?

      • 3 0

    • Nie taka maleńka, większa od Sopotu

      • 7 2

  • przyganial kociol garnkowi... (2)

    A Karwiny ida planowo??! Nie tylko obecne wykopki ale rowniez przyszle, zwiazane z przebudowa wiaduktow kolejowych...

    Gdzie jest obwodnica Witomina?

    Poza tym, jak zwykle artykul sciemnia, inne ilustracje, inna tresc... Przeciez wiadukt ma byc nad torowiskiem portowym, a zdjecia pokazuja przejazd przy Chylonii. To calkowicie odmienne zadania...

    Jesli strategie rozwoju miasta opiera sie o srodki centralne, to przy tej "koldrze" trzeba chodzic... Ona zawsze bedzie krotka...
    Trzeba miec sojusznikow i zainteresowanych. Inaczej zawsze bedzie sie u klamki do przedpokoju...
    Z umiejetnosci politycznych magistrat raczej egzaminu nie zdaje...

    • 23 0

    • Sojuszników ? (1)

      No to podaj kogo .

      • 0 0

      • no, nad tym też trzeba pracować, taki job...

        Wszystko zależy od motywacji. Jak na ten przykład gdyński przedstawiciel z PSL.
        Jakoś dało się ścieżki wydreptać:

        "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

        • 0 0

  • Ludzie, czy Wy potraficie czytać ze zrozumieniem? (1)

    A może inaczej, czy w ogóle czytacie treść, czy tylko tytuły. Bo takie odnoszę wrażenia czytając część komentarzy. Może więc krótko, teren jest PKP, działanie PKP, kasa PKP i z Unii. Gdynia jedynie co może to gadać, marudzić. Mogli by zrobić dojazdy, ale do czego jak nie ma projektu. PKP zbudowało tunel w Wejherowie i Rumi, i to ma być kolejne zadanie. Fakt, że PKP przegina. Mają Gdynię w nosie. I to mi się bardzo nie podoba, bo odnoszę wrażenie, że jest to działanie celowe ze strony PKP

    • 3 2

    • jesteś w błędzie

      Tunel w Rumi to budżet miasta.
      Wiadukt przy Zaroślaku w Gdańsku, to budżet miasta.

      Co do Puckiej, to dokonano podziału zadań i odpowiedzialności. Było to przedstawiane i komentowane na tym portalu.

      Czy PKP ma w nosie Gdynię? Trudno powiedzieć... Można się spierać, czy 2 miliardy wsadzone w okolice portu są dobrze czy źle wydatkowane. Z mojej strony żałuję, że to tylko odtworzenie stanu posiadania po dziesiątkach lat (rabunkowej?) eksploatacji i nic nowego w węźle kolejowym, którego założenia powstały prawie 100 lat temu...

      I tak lepiej niż biurowy kampus między Polską a Jana z Kolna...

      • 2 2

  • Rządowa spółka PKP nawet jeszcze nie ogłosiła jeszcze przetargu ale winny jest samorząd

    Orlen nas okradł ale winna jest opozycja

    • 1 2

  • Naprawdę, czasami jest mi szkoda zwykłych mieszkańców Gdyni (9)

    My też mamy tutaj za miedzą rydwany i inne problemy... Ale Poprostu z tymi torami tam to jest naprawdę klopot dla zwykłych mieszkańców.
    Ja się zastanawiam, co by było np.w Sztokholmie, gdzie sieć komunikacji i drog w mieście jest chyba najlepsza na świecie, gdyby tym miastem zarządzali (nawet w trójkę) nasi szanowni prezydenci miast....

    • 34 4

    • Gdyby mieli karła i kłamcę, to też by mieli problemy! (3)

      • 2 1

      • Ani Wojciech ani Marek nie wyglądają na karłów. (2)

        • 1 0

        • (1)

          Karły umyslowe

          • 0 0

          • Nie zgadzam się.... trzeba niezłego umysłu, żeby przez tyle lat mamić wyborców i wygrywać.

            Żeby robić zamisnki z deweloperem i wydać sporą część dopłaty na demontaż Infoboxu.

            • 1 0

    • Akurat w Sztokholmie, położonym głównie na wyspach, jest całe mnóstwo potencjalnych wąskich gardeł.

      W całej Szwecji jest ok. 0,46 samochodu na mieszkańca, w Polsce ok. 0,66. Sztokholm jest jednym z najmniej "zasamochodowanych" miast Europy. Za wjazd do miasta samochodem obowiązuje opłata. Gdyby "nasi rządzący" spróbowali podobnych rozwiązań, szybko poczuliby przy urnach gniew polskiego janusza, niestety! A szkoda

      • 1 6

    • nasi w Sztokholmie?!

      Pewnie podzielili by go na trzy...
      I postawili rogatki...

      • 2 2

    • szkoda mieszakańców? przecież to oni ich wybierają (1)

      • 5 2

      • Wybierają bo coś im obiecują

        Jak ma autohandlu. Gwarancja do bramy, później się nie znamy

        • 7 0

    • Rządowe PKP nie buduje celowo.

      • 4 7

  • Bo nie o to chodzi, by złapć króliczka (10)

    Ale by gonić go i kasa płynie, jeden z najważniejszych projektów i zero efektów,tak jak od lat ciągnąca się sprawa obwodnicy Witomina, po czynach ich poznacie można podsumować działania władz.

    • 99 5

    • W przypadku Witomina trzeba podziekowac Wojtkowi S.

      To dopiero mistrz bajeru. A wybory coraz blizej. Nie zdziwie sie WS ze bedzie obiecywal cuda... a ja powiem, czas juz twoj sie skonczyl, spadaj razem ze swoja partyjka na smietnik historii.

      • 1 0

    • O co Ci chodzi ?

      To wina władz Gdyni czy PKP ?

      • 3 2

    • (2)

      Trzeba być dzbanem żeby nie zrozumieć, że to PKP robi pod górę.

      • 6 4

      • Kłamiesz dzbanie! To siwy imituje inwestycje

        • 3 2

      • może lepiej złożyć wniosek

        o przyłączenie Cisowej i Chyloni do Rumi?!

        • 5 4

    • (1)

      Oczywiście czytanie ze zrozumieniem to problem dla obywateli którzy nie rozumieją, że to nie wina władz a PKP

      • 6 3

      • do Rumi

        na korepetycje...

        • 4 4

    • także wybory niebawem (2)

      nie musi wygrać PIS ani PO pamiętajcie

      • 2 3

      • Może to PKP nie powinno wygrać...

        • 3 0

      • Konfa - dziękuję postoję.

        • 6 1

  • Bilety (1)

    drożeją a w pendolino zaduch, ciasnota i ustępy tak małe, można wypróżniać się tylko na stojąco.

    • 11 8

    • proponuje schudnąć

      jeśli się do kibelka w pendolino nie mieścisz to nadwaga musi być bardzo duża

      • 2 0

  • Czy autor wie o czym pisze?

    Na zdjęciu jest przejazd z ulicy Puckiej do Chylońskiej, czyli w ciągu lini 202. Ale pinezka jest na przejeździe pomiędzy ulicą Hutniczą, Pogórzem Dolnym, czyli na lini 201 i 228 . W ciągu lini 202 chyba miał być tunel ?

    • 4 0

  • Bzdury (1)

    Panie Redaktorze, bzdury Pan wypisuje. Na przyszłość proszę się lepiej przygotować do tematu. Czekanie które Pan opisał dotyczy przejazdu na Puckiej koło Netto, a tam nikt żadnego wiaduktu nie planuje (przebąkiwano o tunelu, ale to jeszcze ciągle fantastyka). Natomiast wiadukty mają powstać nad torami "do portu", na północ od Hutniczej, w miejscu gdzie praktycznie nie ma problemów z przejazdem (zamykają go rzadko i na krótko). Te wiadukty niewiele zmienią, bo przejazd i tak zostanie. W kwestii dojazdu do dzielnic północnych najszybciej cokolwiek zmieni Droga Czerwona.
    Na przyszłość więcej rzetelności i przygotowania do tematu życzę.

    • 20 0

    • Propaganda celowo sieje zamęt

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane