• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej autobusów na Chwarzno, gdy powstanie buspas

Michał Sielski
14 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Mieszkańcy nie jeżdżą autobusem, bo nie ma buspasów. A skoro nie ma zainteresowania, to ZKM likwiduje kolejne połączenia i samochodów przybywa. Mieszkańcy nie jeżdżą autobusem, bo nie ma buspasów. A skoro nie ma zainteresowania, to ZKM likwiduje kolejne połączenia i samochodów przybywa.

Do dzielnicy Chwarzno-Wiczlino zobacz na mapie Gdyni dociera tylko jedna linia autobusowa. Mieszkańcy domagają się kolejnych połączeń, ale ZKM odpowiada, że dodatkowe kursy nie były wykorzystywane, więc zostały zlikwidowane. Sytuacja może zmienić się po wytyczeniu buspasa na ul. Małokackiej, bo na razie przejazd komunikacją nie jest konkurencyjny czasowo względem samochodu.



Co skłoniłoby cię do przesiadki z samochodu na komunikację miejską?

Z Chwarzna-Wiczlina do pętli SKM w Redłowie, a także na Karwiny, można dojechać autobusami linii 121. Miały być one rozwiązaniem komunikacyjnych kłopotów jednej z najbardziej oddalonych od centrum dzielnic Gdyni. Gdy w styczniu 2009 r. oddana została pętla przy przystanku SKM w Gdyni Redłowie zobacz na mapie Gdyni, na linii 121 wprowadzona została dwukrotnie wyższa niż obecnie częstotliwość. W godzinach szczytu uruchomione zostały też dodatkowe kursy linii 221, na skróconej trasie Redłowo SKM - Chwarzno Sokółka.

- Niestety, połączenia te były skrajnie niewykorzystane i z dniem 1 grudnia 2009 r. zlikwidowane zostały kursy linii 221, a w kolejnych latach - z tego samego powodu - zmniejszana była liczba kursów na linii 121. Obecnie brak popytu wynika z prozaicznego powodu: przejazd autobusów do Witomina ul. Kielecką - buspasem - jest o wiele szybszy niż objętą korkiem ul. Małokacką - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Nie wszyscy mieszkańcy się z tym zgadzają. Do kursowania autobusów linii 121 jest bowiem sporo zastrzeżeń.

- Linia 121 nazywana jest "linią widmo". Autobus jeździ co godzinę i niezwykle rzadko zjawia się na przystankach o czasie. Tymczasem docelowo Wiczlino ma pomieścić 60 tys. mieszkańców. Przy ul. Łużyckiej pracuje kilka tysięcy osób, a znalezienie tam wolnego miejsca parkingowego graniczy z cudem. Dzieje się tak między innymi dlatego, że z najmłodszej dzielnicy Gdyni nie można dojechać do Redłowa bezpośrednio - podkreśla nasz czytelnik, pan Piotr.
Buspas przyspieszy dojazd?

Problem w tym, że jazda autobusem przez ul. Małokacką zobacz na mapie Gdyni jest obecnie znacznie mniej opłacalna czasowo, niż wybór własnego samochodu. Ale to może się zmienić, gdy miasto zdecyduje się podjąć odważną decyzję, ułatwiającą korzystanie z komunikacji miejskiej.

- Rozważane jest wytyczenie w ul. Małokackiej buspasa w kierunku Witomina i jeśli takie przedsięwzięcie zostanie zrealizowane, to być może wróci uzasadnienie dla częstszego połączenia Chwarzna z Redłowem. Popyt w autobusach linii 121 jest stale monitorowany - podkreśla Marcin Gromadzki.
Na koniec I kwartału 2016 roku w Gdyni było zarejestrowanych 190 tys. 539 samochodów. Co roku przybywa kilka tysięcy kolejnych. Współczynnik samochodów na 1 tys. mieszkańców jest wyższy niż w Londynie, Berlinie, Nowym Jorku, a nawet w Dubaju.

Miejsca

Opinie (95) 3 zablokowane

  • Buspas na Małokackiej to dobry pomysł (1)

    Tylko trzeba wówczas zwiekszytć częstotiwość jazdy autobusów.

    • 3 3

    • Poszerzyć Małokacką!!!

      • 2 0

  • buspasy

    Bus pasy nic niepomogą mieszkańcom chwarzna. Znajduje sie tam za dużo wąskich gardeł i właśnie tam tworzą sie korki. Potrzeba nowych PASÓW

    • 6 1

  • Warto....

    ..wreszcie poszerzyć most przy wylocie ul.Małokackiej.Za mało uwagi poświęca pan Stępa wszystkim przejazdom kolejowym w Gdyni.

    • 2 0

  • (4)

    W końcu głos rozsądku - buspasy, zbiorkom, rowery zamiast poszerzania ulic i tolerowania dzikiego parkowania w śródmieściu.

    • 27 30

    • Piesiewicz ić stond !

      • 1 3

    • bus pas dla 3 linii na krzyż które tam jeżdżą śmieszni gdyńscy idioci jak zawsze mają epokowe pomysły linia W co 30 minut linia 192 jeżdżąca znikąd donikąd i autobus widmo 121 5 kursów na krzyż a cały dzień Małokacka ma być zwężona

      • 1 7

    • Na wieś się wyprowadź, jak ci ruch uliczny w XXI wieku przeszkadza.

      • 3 8

    • zbiorkom? to chyba w Rosji, Iwanie

      • 4 3

  • Obłuże bus pas (3)

    Bus pas na Estakadzie niestety nie zdaje egzaminu. Kierowcy po przejechaniu po nim, zmieniają pas i na zjeździe do Obłuża Centrum blokują pas do jazdy na wprost i lewoskrętu. Autobusy powinny być puszczone pod estakadą a przy wieździe powinny mieć pierszeństwo.

    • 27 4

    • jak nie zdaje egzaminu? bo za bzdury....

      • 1 0

    • "przy wieździe"

      Przepraszam, przy czym???

      • 2 0

    • autobusy powinny być traktowane jako pojazd uprzywilejowany

      w końcu tam w środku siedzi co najmniej 50 ludzi, w godzinach szczytu pewnie ze 100 - ale nie, Janusz z tablicami rejestracyjnymi z powiatu nie ustąpi. ot, i tak to się kręci

      • 5 5

  • jak dla mnie super

    • 0 4

  • Bus pas na Malokackiej nie jest potrzebny (1)

    Wystarczy by 121 jeździł Sokółka - Malokacka - SKM - Kielecka - Sokolka
    Przydałby się natomiast Bus pas na Rolniczej.

    • 9 4

    • potrzebny dla 3 linii na krzyż które razem nie mają nawet 30 kursów dziennie

      • 0 5

  • Kiedy nowy tabor? (2)

    Dlaczego przewoźnicy komunalni wypuszczają w niedziele stare trupy. W ostatnią niedziele jechałem autobusem linii 150 myślałem że nie dojadę (szarpało, autobus wył jak stado krów, biegi zmieniał jakby chciał, a nie mógł) to chyba był solaris. Na liniach S i Z nowe autobusy, a reszta złomy.

    • 12 1

    • (1)

      Bo na S i Z wygrała inna firma przetarg która zakupiła nowe pojazdy

      • 2 1

      • po taniości zakupiła i zobaczymy jak długo one będą takie ładne i piękne wygrali przetarg żydząc na wszystkim co już parę razy pokazali

        • 1 0

  • Buspasy to bzdura (4)

    Na całym świecie się likwiduje buspasy, bo zmieszają przepustowość dróg. Nie po to się buduje dwupasmowe jezdnie, by po jednym pasie jeździł jeden autobus co kilkanaście minut, gdy tymczasem setki samochodów stoją w korku na sąsiednim. Gdzie niby mają być wytyczane buspasy? Na tych wąskich drogach z jednym pasem w każdą stronę? A kiedy będzie przebudowa Chwarznieńskiej przez Witomino? A kiedy Kielecka, Rolnicza i Małokacka będą miały po dwa pasy w każdym kierunku. Kiedy doczekamy się przebudowy wiaduktu na Małokackiej? Po co powstały durne progi dewastujące zawieszenia samochodów w ciągu Wiczlińskiej? (Lepsze byłyby światła w godzinach pracy szkoły - garby dewastują auta 24h/dobę a tysiące kierowców zaraz za garbami dodaje gazu). Co to za inżynierowie ruchu wymyślają takie idiotyzmy? Ci co ściągali na kolokwiach i koledzy za nich poszli na egzaminy?

    • 57 41

    • Bzdury (1)

      Podaj przykłady miast z całego świata, gdzie likwiduje się buspasy i są to miasta cywilizowane. W innym przypadku cała Twoja wypowiedź jest niewiarygodna i pozbawiona sensu.

      • 19 1

      • w Warszawie są one na ulicach gdzie są minimum dwa pasy dla samochodów a w Gdyni kretyni zrobili z Kieleckiej wąską dróżkę gdzie samochody ledwo się mijają by zrobić śmieszny bus pas jeszcze światełka zrobili żeby autobusik na pałę się wepchnął przed stojące samochody

        • 2 14

    • szczur to ty?

      • 1 0

    • ah, swieta przepustowosc, pokaz te przyklady calego swiata?

      bo ja widze odwrotny trend. Samochodow jest juz skrajnie za duzo, koszty nowej infrastruktury rosna absurdalnie, coz, duza czesc bedzie musiala porzucić kochane samochody i przesiasc sie na autobusy. Jak ktos wkoncu bedzie mial odwage byc politykiem XXI wieku a nie schlebiac ludowi, ktory sie domaga wciaz nowych i szerszych ulic. Oraz darmowych parkingow w centrum,

      • 15 2

  • Tylko częstotliowość kursów może (4)

    kogoś przekonać do zmiany samochodu na komunikację miejską. Co z tego, że autobus pojedzie o pięć minut krócej jak jeździ co pół godziny? Nie lepiej kupić dwa krótkie autobusy zamiast jednego długiego i puścić je dwa razy częściej? Pewnie nie bo wyjdzie droższy zakup nieco, a i kierowcę trzeba zatrudnić. A to się pewnie nie opłaca. Pasażer ma płacić i nie narzekać.

    • 41 0

    • (2)

      Czytałeś w ogóle artykuł? Kursów było mnóstwo, ale je ograniczyli, bo nikt nie jeździł.

      • 2 6

      • jakie mnóstwo ile kursów dziennie miało to 121/221?10-12?

        • 4 0

      • Nikt nie jeździł 8 lat temu

        z osiedla które wtedy nie istniało ;)

        • 6 0

    • więcej dadzą kursów

      jak się przerzucicie na komunikację-ale wy wolicie szroty i koło się zamyka-wszyscy stójmy w korku

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane