• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielki Młyn walczy o przetrwanie. Chce postawić na regionalne produkty

Katarzyna Moritz
12 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Fundamenty dawnych kamienic pod skwerem Heweliusza
  • Dom Handlowy Wielki Młyn ma stać się Centrum Regionu.
  • Na ostatnim piętrze handlujących nie ma w ogóle.
  • Na ponad 70 boksów wynajętych jest obecnie tylko kilka na parterze.

Regionalne produkty spożywcze, rzemiosło i regionalna gastronomia mają być receptą na ożywienie wnętrz Wielkiego Młyna, który jako centrum handlowe od lat wegetuje.



Czy takie centrum promujące region to dobry pomysł?

Powolny, ale stały spadek atrakcyjności Wielkiego Młyna widać od wielu lat. Działające tu od 20 lat centrum handlowe ma coraz mniej klientów, coraz mniej kupców i coraz mniej atrakcyjną ofertę. Do tego dochodzą problemy z cieknącym dachem czy ogrzewaniem.

Ale mimo wszystko Wielki Młyn to wciąż zbyt atrakcyjny obiekt, w zbyt atrakcyjnej lokalizacji, by miał stać pusty i rozpamiętywać lepsze czasy. Dlatego jego zarządca, Wojewódzkie Zrzeszenie Handlu i Usług, próbuje tchnąć w budynek nowe życie. Receptą na to ma być utworzenie tu, nastawionego nie tylko na turystów, Centrum Regionu z ofertą produktów i usług regionalnych.

- Chcemy sprzedawać tu i serwować regionalne jedzenie, bo na Pomorzu mamy aż 170 regionalnych produktów spożywczych, które warto promować. Do tego będzie tu rzemiosło i wyroby artystyczne. Na stałe pojawią się tu także wystawcy z całego Pomorza, Kaszub, Kociewia i Żuław, którzy będą promować swoje miasta i gminy - wylicza Michał Szulta, jeden z pomysłodawców Centrum Regionu.
Pomysłodawcy Centrum nie chcą rywalizować z działającymi w śródmieściu Gdańska dużymi obiektami handlowymi. Klientów, w tym turystów, chcą przyciągnąć raczej ofertą kulturalną czy kulinarną.

- Przez Rajską przewijają się tłumy turystów, którzy idą od Neptuna do ECS lub odwrotnie. W ręku mają przewodnik z informacją, że Wielki Młyn ma ponad 650 lat i jest jednym z najstarszych tego typu obiektów w Europie. Wchodzą więc, ale natychmiast wychodzą, bo ich tu nic nie zatrzyma. Chcemy, by tu weszli i zostali na dłużej - dodaje Wojciech Korzeniewski, wspólnik Szulty.
Wkrótce zmieni się baner na Wielkim Młynie, a 23 i 24 października odbędzie w nim pierwszy targ produktów regionalnych i tradycyjnych. Wkrótce zmieni się baner na Wielkim Młynie, a 23 i 24 października odbędzie w nim pierwszy targ produktów regionalnych i tradycyjnych.
Pierwsze małe zmiany pojawią się już za kilkanaście dni. 23 i 24 października na drugim piętrze Wielkiego Młyna odbędzie się targ produktów regionalnych i tradycyjnych. Kolejne edycje targów będą odbywały się w kolejne piątki i soboty.

- Zgłosiło się do nas 20 wystawców. Będzie można skosztować tradycyjnych wypieków, naszych kaszubskich kiszonek, mięs, wędlin, produktów z gęsiny. Będą też miody, pojawią się warzywa, owoce i zioła. Każdemu z targów będzie towarzyszyć inne wydarzenie kulturalne - zapowiada Szulta.
Na parterze Wielkiego Młyna pojawił się sklep Ufufu - marki stworzonej m.in. przez pochodzącego z Kaszub, jednego z najbardziej wszechstronnych i uznanych polskich projektantów - Michała Starosta. W listopadzie natomiast zostanie zorganizowany w Wielkim Młynie jarmark świąteczny. W przyszłości pojawią się też stałe punkty gastronomiczne, w których np. będzie można upiec chleb, a dzieci zyskają specjalną strefę zabaw.

Budynek będzie też stopniowo przechodził metamorfozę pod kątem spójnej aranżacji wnętrza nawiązującej do historii młyna, a Muzeum Archeologiczne ma w nim stworzyć stałą ekspozycję historyczną. W planach jest także remont będącego w opłakanym stanie dachu i instalacja centralnego ogrzewania.

Miejsca

Opinie (160) 4 zablokowane

  • MŁYN wykończony już dawno

    prezesi powinni sobie dać większe premie ,jak padnie to dobrze !

    • 2 1

  • Knajpka na poziomie przy muzyce np.jazzowej

    • 1 1

  • Odtworzenie koł wodnych

    Proponuję aby odbudować koła wodne które mogą służyć jako pradnice zasilające centrum na którym dodatkowo można zarobić odsprzedajac prąd a z jednego koa zrobić np stałą atrakcję typu Stary Młyn w Poczdamie.

    • 4 1

  • Pies z kulawą nogą tam nie przyjdzie.

    Słaby marketing, brak dobrego parkingu - to powoduje brak chęci odwiedzenia tego miejsca.

    • 5 4

  • Taka nieśmiała sugestia. (1)

    Może by zamiast wielkich projektów dach i rynny naprawić ?

    • 7 1

    • naprawdę nie ma takiej potrzeby

      • 0 0

  • Wielki Młyn-zrobić oryginalną piekarnię połączoną z historią tego miejsca+przestrzeń (4)

    by usiąść posłuchać muzyki, spotkać się "w Młynie"- coś co będzie tętniło życiem, co przyciągnie turystów, coś związanego z tradycją Gdańska- to nie powinny być kolejne sklepy- to zbyt piękne miejsce które przez lata marnowano.

    • 32 1

    • a jaka muzyka miałabyć tam słyszalna? (2)

      Rap,disco,pop? Jak na klimat tego obiektu to gospel tam by pasował.

      • 1 0

      • jazz, blues, nastrojowa- fortepian- coś odprężającego na żywo- to chyba nie jest (1)

        aż takie trudne znaleźć w trójmieście muzyków, którzy mogliby coś zagrać

        • 2 0

        • jeżeli taka muzyka to w porządku

          • 0 0

    • Tyle że piekarnia będzie nierentowna

      a dopłacamy już do wielu obiektów nierentownych w Gdańsku

      • 0 2

  • zburzyć !

    postawić szklano, betonowo, metalową konstrukcję i mcdonalds czy inne silikony do jedzenia. Sukces murowany.

    • 4 2

  • Bez reklam na elewacji!

    Radzę zdjąć wszystkie reklamy z elewacji i pozostawić jedną tabliczkę z informacją WYROBY REGIONALNE. Wiszące płachty z plastiku zniechęcają aby zajrzeć do środka.
    Wewnątrz jest niby spójna stylistyka, tylko czemu tyle szkła, przez to odbieramy to wnętrza sztucznie i chłodno.

    Jestem ciekawa jak uda się zmyślnie połączyć modne ubrania i regionalne kiszonki? - ja bym postawiła wyłącznie na jedzenie, knajpki, winiarnie, fajną muzykę (niekoniecznie regionalną)

    • 13 1

  • Jarmark Bożonarodzeniowy (1)

    W Wielkim Młynie zmieści się Jarmark Bożonarodzeniowy. Pod dachem, ciepło i regionalnie, a reszta straganów na skwerze.

    • 14 1

    • Super pomysl

      i grzaniec, takie miejsce eventowo kulturalne plus wszystko co region oferuje

      • 3 0

  • Zamknac to

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane