- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (38 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (132 opinie)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (169 opinii)
- 4 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (545 opinii)
- 5 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (147 opinii)
- 6 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (169 opinii)
Wielu chętnych do budowy parkingów podziemnych w Gdańsku
Osiem firm jest zainteresowanych wybudowaniem wielopoziomowych parkingów w śródmieściu Gdańska. Do wyboru jest pięć lokalizacji. Tego czy i gdzie powstaną nowe miejsca parkingowe dowiemy się wiosną, po negocjacjach z potencjalnymi inwestorami.
Przez niemal dekadę ta sztuka się nie udawała. Dlatego urzędnicy stali się bardziej elastyczni w poszukiwaniu partnerów, którzy muszą wyłożyć prywatne pieniądze na budowę. Nie wymuszają ani konkretnych lokalizacji, ani też wielkości nowych parkingów.
Taka postawa może przynieść efekt, bo na najnowszy apel miasta zareagowało aż osiem firm (lista na końcu tekstu). To, jak dotąd, największe zainteresowanie tym przedsięwzięciem. Z czego może to wynikać?
- Rynek się zmienia, firmy z tej branży nabierają doświadczenia, utrwalają się przepisy. A my ze swojej strony daliśmy im większą swobodę przy wyborze miejsc i parametrów obiektów- mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
Do wyboru jest pięć lokalizacji: Podwale Przedmiejskie , Podwale Staromiejskie , Targ Rybny i Targ Węglowy oraz Długie Ogrody . W przypadku pierwszych czterech mowa jest o stworzeniu przynajmniej jednopoziomowego parkingu podziemnego, natomiast w ostatniej może powstać parking naziemny.
W przyszłym roku odbędą się negocjacje, które mają trwać od lutego do czerwca.
- Do rozmów mogą zostać zaproszone wszystkie firmy. Jeśli negocjacje będą przebiegały zgodnie z naszymi oczekiwaniami, to umowę podpiszemy w drugiej połowie przyszłego roku - zapowiada Bojanowski.
Według wstępnych założeń najwięcej miejsc parkingowych może powstać na Długich Ogrodach (parking naziemny). Pod uwagę brane są dwie opcje - 776 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych lub 719 miejsc plus 9 dla autobusów. Obiekt może mieć maksymalnie 14 m wysokości. Wygląd fasady budynku musi być skonsultowany z pomorskim wojewódzkim konserwatorem zabytków.
W ramach parkingu przy Podwalu Przedmiejskim rozważane są dwa warianty powierzchni oraz sposoby parkowania. Większy będzie w stanie pomieścić 342 pojazdy parkowane w sposób tradycyjny, natomiast w wypadku zastosowania automatycznych urządzeń parkujących, ta liczba zwiększy się do 681. Parking o mniejszej powierzchni pomieści odpowiednio 242 i 486 aut.
Według planu parking pod Podwalem Staromiejskim ma zostać podzielony na dwie części: jedna pomieści od 121 do 242 pojazdów, druga między 242 a 484 - w zależności od sposobu parkowania.
Jeśli inwestor wybierze lokalizację na Targu Węglowym, to pod jego powierzchnią będzie mógł umieścić ok. 162 miejsc parkingowych.
Koncepcja dla parkingu na Targu Rybnym zakłada, że pod ziemią powstanie obiekt z 43 miejscami parkingowymi, a na powierzchni klatka schodowa z windą.
Numy Investments i Hemswell Investments z Warszawy (prezesem obu jest Christian Guy Gaunt)
Budimex H Sp. z o.o. z Warszawy
Immo Park Gdańsk Sp. z o.o. z Krakowa (należy do portugalskiej firmy budowlanej Mota-Engil)
City Parking Development Group-1 Sp. z o.o. z Grudziądza
PPP Park Sp. z o.o. z Warszawy
NDI Projekt 102 Sp. z o.o. Sopot
Corinne Investments Sp. z o.o. z Warszawy (jest częścią grupy budowlano-deweloperskiej Rabot Dutilleul z Francji)
Opinie (97) 4 zablokowane
-
2016-12-19 16:35
(2)
Proponuję parking podziemny pod Urzędem Miasta i pod Szpitalem Wojewódzkim !!!
- 12 1
-
2016-12-19 17:52
Tam właśnie budują parking na 1100 samochodów w forum radunia (1)
- 1 1
-
2016-12-20 00:24
Od szpitala wojewódzkiego i wejścia na sor do kawałek.
- 0 0
-
2016-12-20 00:22
Potrzebny parking przy szpitalu wojewodzkim !!!@
Jedzie się na sor i nie ma gdzie zaparkować - dramat !!@
- 5 1
-
2016-12-20 00:01
Powinni zrobic więcej bezpłatnych miejsc parkingowych .
Nie każdego stać na wydawanie połowy pensji na miejsca parkingowe . Kiedyś tak nie było .
- 3 2
-
2016-12-19 19:57
(1)
ile skapnie dla budynia miejscówek ?
- 4 5
-
2016-12-19 23:53
700 darmowych miejscówek dla urzędników
UM i radnych PO.
- 0 1
-
2016-12-19 23:40
zamiast tworzyć plany budowy parkingów (2)
warto opracować całościowy plan zarządzania popytem na parkowanie samochodów.
Szczodre tworzenie miejsc do parkowania zwiększa uzależnienie mieszkańców od samochodów. To nie jest pomysł na zrównoważony rozwój miasta.- 3 2
-
2016-12-19 23:53
oczywiście
nie ma miejsc postojowych?
Niech wprowadzą płatne parkowanie na Długich Ogrodach to zobaczą czy brakuje miejsc postojowych.
Nagle się okaże, że miejsc jest dużo i parkingów nie trzeba budować...- 0 1
-
2016-12-19 23:52
A następnie stworzyć kompleksowy plan zarządzania planowaniem popytu na parkowanie. Takie podejście jest przyszłościowe i odsuwa wizję budowy parkingów w nieskończoność.
- 0 0
-
2016-12-19 21:31
panie Michale Brancewicz- dlaczego nie zadal pan pytania ile miasto chce ZAPŁACIĆ tym "inwestorom"? (1)
Ostatnio chcieli 74 miliony za 550 miejsc. Wychodzi 134 tysięcy zł za każde pojedyncze miejse. Plus opłaty za dziesiątki lat. super deal
- 1 1
-
2016-12-19 23:51
nie zapomnij że trzeba zlikwidować te kilkaset miejsc na ulicy
- 0 0
-
2016-12-19 23:50
Wielki Młyn nadaje sie na parking
Dobra lokalizacja, odpowiednia kubatura no i pusto w środku.
- 0 1
-
2016-12-19 21:21
(1)
Zamiast Staremu Miastu, urzędnicy powinni przyjrzeć się Zaspie, Przymorzu, Żabiance itp. Tam to dopiero nie ma gdzie
parkować. Podejrzewam że, zamiast wynajmować garaż, znalazłoby się wielu chętnych na wielopoziomowe parkingi.- 1 3
-
2016-12-19 23:49
niech spółdzielnia zafunduje swoim członkom parkingi wielopoziomowe
ja nie chcę żeby miasto budowało szkieletory dla mieszkańców Zaspy czy Przymorza. Niech sobie sami zbudują parkingi
Zamiast nich miasto powinno budować baseny bo bida z nędzą w tej chwili- 1 0
-
2016-12-19 14:43
(1)
Zgodnie z zasadami elementarza polityki komunikacyjnej, rozdział kierunek szacunek odległości do 10 km można pokonywać pieszo lub na rowerze. Powyżej 10 km pieszo, na rowerze lub zbiorkomem. Budowa parkingów zachęca ludzi do korzystania z nich. Jest to zjawisko niekorzyste, sprzyjające umieraniu miasta. Podobnie jak budowanie mieszkań zachęca ludzi do zasiedlanie ich. To są działania szkodliwe dla tkanki miejskiej, powodują powstawanie gett. W Detroit potworny sznyt zwany Metropolitan Detroit Koley pociał tkankę miejską i ludzie przestali uśmiechać się do koni a konie do rowerzystów.
- 10 14
-
2016-12-19 23:32
uwaga na trolla kradnącego nicki
bełkot powtarzany nawet kilka razy nie przestaje być bełkotem
- 1 0
-
2016-12-19 22:30
Kto wygra?
Wygra ta firma, która dogada się z budyniem.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.