• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wkrótce pomkniemy rowerem przez Zaspę i Przymorze

Krzysztof Koprowski
9 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Obecnie droga wzdłuż al. Rzeczypospolitej oraz ul. Chłopskiej pełna jest dziur i nierówności, a dodatkowo jest wąska. Obecnie droga wzdłuż al. Rzeczypospolitej oraz ul. Chłopskiej pełna jest dziur i nierówności, a dodatkowo jest wąska.

Miłośnicy dwóch kółek już wkrótce będą mogli się cieszyć z kolejnych kilometrów gładkich jak stół dróg rowerowych w Gdańsku. Właśnie rozstrzygnięto przetarg na budowę ścieżek na Zaspie i Przymorzu. Skorzystają też kierowcy.



Prace na ul. 3 Maja trwają już od kilku dni. Na razie są to przygotowania, lada dzień pojawi się też sprzęt budowlany. Prace na ul. 3 Maja trwają już od kilku dni. Na razie są to przygotowania, lada dzień pojawi się też sprzęt budowlany.

W jakim celu korzystasz najczęściej z roweru?

Nowa droga rowerowa na Zaspie i Przymorzu powstanie w miejsce całkowicie zniszczonego i nieprzystosowanego do tej funkcji istniejącego asfaltowego chodnika ze ścieżką wymalowaną białą linią wzdłuż al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska oraz ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja będzie realizowana jednak wyłącznie po stronie wschodniej tych arterii.

- Inwestycję z przyczyn finansowych realizujemy tylko po jednej stronie. Będzie to jednak droga rowerowa dwukierunkowa dla rowerzystów o standardzie takim, jak pozostałe nowe ścieżki w Gdańsku - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycje.

Dwukierunkowość jest tutaj kluczowa, gdyż dotychczas teoretycznie w kierunku Sopotu należało wybierać ścieżkę po stronie SM Rozstaje oraz falowców, zaś jadąc w kierunku przeciwnym - po stronie torów kolejowych. Teoretycznie, gdyż z racji praktycznie antymiejskich tuneli pod al. Rzeczypospolitej, większość rowerzystów lekceważyła nieżyciowe wizje inżynierów sprzed wielu lat i jechała "pod prąd". Ta zasada niestety nadal zostanie utrzymana na dojeździe do nowej drogi od skrzyżowania ul. Kościuszki z al. Legionów zobacz na mapie Gdańska.

- Ten odcinek nie jest objęty realizowanym przez nas zadaniem. Ewentualne zmiany w oznakowaniu lub przebudowie należą wyłącznie do zarządcy tej drogi (Zarządu Dróg i Zieleni - przyp. red.) - informuje Bartosiewicz.

Charakterystyczna czerwona nawierzchnia z betonu asfaltowego pojawi się od skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej z ul. Hynka/Nową Słowackiego zobacz na mapie Gdańska aż do skrzyżowania ul. Chłopskiej z ul. Pomorską zobacz na mapie Gdańska. Jej przebieg zostanie jednak nieco zmieniony - będzie przebiegać głównie wzdłuż krawędzi ulicy, a nie zabudowań jak jest obecnie. Ponadto w rejonie kładki nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska nie będzie nadal poprowadzona po skosie przez dawny pas startowy, a między filarami kładki, tak by w ogóle nie kolidować z ruchem pieszych.

Projekt przewiduje również przebudowę przejazdów przez skrzyżowania, w tym przy pętli na Zaspie zobacz na mapie Gdańska oraz skrzyżowaniu z ul. Kołobrzeską, gdzie dodatkowo korekcie ulegnie jej przebieg przy przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska, a nowa nawierzchnia będzie tu też na ścieżce po stronie torów kolejowych od ul. Kołobrzeskiej do realizowanego osiedla mieszkaniowego zobacz na mapie Gdańska.

Wzdłuż nowej drogi rowerowej, przewidziano na całej długości nową nawierzchnię chodników. Inwestycja została skoordynowana z wymianą sieci ciepłowniczej po trasie istniejącego kanału w rejonie ul. Chłopskiej i Rzepichy zobacz na mapie Gdańska (przedsięwzięcie realizowane przez GPEC).

Oprócz znacznej poprawy komfortu podróży na dwóch kółkach, z inwestycji skorzystają też ci, którzy nie mogą obejść się bez auta. Dla kierowców przewidziano budowę prawoskrętu z ul. Chłopskiej w ul. Pomorską. zobacz na mapie Gdańska - Nowy pas ruchu zostanie wykonany w pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku - dodaje dyrektor DRMG.

Wszystkie prace będą wykonywane przez firmę MTM SA z Gdyni, która złożyła ofertę w przetargu na kwotę ok. 4 mln 292 tys. zł (kryterium wyboru była najniższa cena), podczas gdy kosztorys opiewał na kwotę aż ok. 7 mln 600 tys. zł. Terminarz prac przewiduje oddanie do użytku drogi rowerowej do 30 kwietnia 2013 r., zaś prawoskrętu dla samochodów - do końca października br.

Na tym jednak nie kończą się inwestycje w infrastrukturę rowerową na Dolnym Tarasie. Jeszcze w tym roku powinna ruszyć budowa ścieżki wzdłuż al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Natomiast już teraz można obserwować pierwsze prace związane z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. 3 Maja w Śródmieściu. Tu wykonawcą jest Skanska, która zaoferowała kwotę ok. 3 mln zł (kosztorys przewidywał inwestycję droższą o ok. 800 tys. zł), a rowerzyści pojadą tą trasą, częściowo prowadzoną po pomoście nad nasypem kolejowym, najpóźniej w kwietniu przyszłego roku. Niewykluczone jednak, że termin ten ulegnie skróceniu, prace może uda się zakończyć jeszcze przed zimą.

Wszystkie inwestycje rowerowa są prowadzone w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska.

W ramach inwestycji wykonano już drogi rowerowe m.in. wzdłuż ulic: Krasickiego zobacz na mapie Gdańska, Wyzwolenia zobacz na mapie Gdańska, Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska, Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska oraz Stryjewskiego zobacz na mapie Gdańska. W planach są ścieżki m.in. na Węźle Kliniczna zobacz na mapie Gdańska oraz ulicach: Nowolipie - Rakoczego zobacz na mapie Gdańska. Powstaną również parkingi rowerowe w najważniejszych punktach miasta.

Opinie (310) 5 zablokowanych

  • i to jest dobra wiadomość o świcie (13)

    • 244 5

    • taki metropolitalny świtaniec ;)

      • 7 2

    • (8)

      No i może po remoncie wreszcie znikną "jeźdźcy rowerów", którzy wolą utrudniać jazdę prawym pasem na Rzeczpospolitej..

      • 9 5

      • (6)

        drogi rowerowe w naszej rzeczywistosci powinny byc jak najbardziej odseparowane od ulic. Niestety daleko nam do kultury jazdy np. Holendrow i to zarowno jesli chodzi o rowerzystow jak i kierowcow...

        • 11 8

        • każdy sądzi według siebie (5)

          dla mnie kultura jazdy kierowców jest OK, podobnie rowerzyści ani rolkarze nie przeszkadzają mi ani na drogach rowerowych ani na chodnikach. problemem bywają eksperci od bezpieczeństwa ruchu którzy by wszystkich oddzielali od wszystkich wszędzie gdzie występują duże różnice prędkości ale również tam, gdzie są one pomijalnie małe.

          • 11 3

          • O wyrzucaniu rowerzystów z dróg (3)

            Z obserwacji zachowań ludzi na drogach widać, że brakuje znajomości przepisów dotyczących ruchu drogowego wśród rowerzystów i kierowców. Ale za to dosyć powszechna jest chęć pouczania jednych przez drugich. Wczoraj w Rumi jeden z kierowców przed skrzyżowaniem zatrzymał się obok mnie i pouczył mnie, że obok mam "ścieżkę rowerową", a siedząca obok niego kobieta nawet wydarła się na mnie, jak poinformowałem go, że się myli, ponieważ częściowo dwubarwny chodnik nie miał żadnych oznaczeń, że biegnie po nim droga rowerowa. Kobieta, po mojej uwadze, z oburzeniem wskazała na znaki pionowe oznaczające drogę rowerową, tylko, że dla kierunku prostopadłego z ulicą, którą jechaliśmy.
            Jak widać chęć wyrzucania rowerzystów z ulic przez niektórych "samochodziarzy" jest podpierana ich ignorancją, nierzadko zmieszaną z pospolitym chamstwem.
            Na części ulicy, którą opisałem było kiedyś przez krótki czas "coś" oznaczone jako droga rowerowa, ale oznaczenia zdjęto, ponieważ to "coś" nie spełniało kryteriów drogi rowerowej.
            Ponadto, jako rowerzysta odnoszę wrażenie, że czasem parcie na powstawanie dróg rowerowych ma za zadanie wyrzucanie rowerzystów ze zwykłych dróg, dając im w zamiast jakieś substytuty, którymi nieraz nie da się sprawnie jeździć.

            • 13 1

            • (1)

              To jest racja, ignorancja jest niesamowita. Jednak wielu kierowców ten fragment traktuje jako tor wyścigowy, więc dla swojego własnego bezpieczeństwa już lepiej jechać tamtą wąską ścieżką (sam tamtędy jeżdżę najmniej raz w tygodniu). Zresztą to problem wielu dróg u nas, zapadnięte studzienki, które i rowery i auta wybijają ze stabilnej jazdy.

              Prawda jest taka, że dopóki nie nauczy się rowerzystów, że po ulicy (ostatnio takiego delikwenta widziałem) nie jeździmy w słuchawkach na uszach nie piszemy smsów i nie pokazujemy środkowego palca na każdego kierowcę, którego zatrąbi, a kierowców, że jak przez miasto poleci się 140 to i tak stoi się na światłach, a za kółkiem np. nie pisze się smsów to nie może być dobrze i lepiej jednych od drugich separować.

              • 3 2

              • nadzieja, że się wszystkich nauczy posłuchu dla przepisów

                tworzonych głównie z myślą o przepustowości dla ruchu samochodów a nie z myślą o bezpieczeństwie jest płonna; lepiej założyć, że prawo powinno chronić niechronionych uczestników ruchu - im więcej rowerzystów i pieszych w mieście, tym wszystkim bezpieczniej. Wolniej, ale płynniej. Tam gdzie mieszkają ludzie w cywilizowanych krajach wprowadza się ograniczenie prędkości do 30 km/h lub mniej - i tak to ma znaczenie tylko w nocy, gdy jest mały ruch, w dzień w korkach i tak się jeździ wolniej.

                • 3 1

            • O wyrzucaniu rowerzystów z dróg

              z Debilami się nie dyskutuje, debili się olewa :-) nie zwracaj uwagi

              • 2 0

          • Ważniejsze jest uspokojenie ruchu (tam gdzie to jest to racjonalne). Zmniejsza to znacznie poziom niebezpieczeństwa.

            • 3 0

      • a mają lewym pasem jechać???

        • 1 1

    • A u nas w Gdyni.... (2)

      w zwiazku z tym ze drog rowerowych mamy w nadmiarze, urzednicy postawili rowery z kwiatkami kolo urzedu....

      • 3 2

      • a u mnie w Kartuzach (1)

        jest tyle ścieżek rowerowych że trojmiasto moze tylko zazdrościć :D

        • 1 0

        • w Kartuzach byłem w sobotę

          jest tam wiele ulic, które są na tyle wąskie i na których ruch jest tak wolny, że wszyscy sobie dają radę i nikt na nikogo się nie wkurza opowiadając, że blokuje ruch. Taki sam klimat można osiągnąć w wielu dzielnicach i osiedlach Trójmiasta - ważne jest zlikwidowanie wielu wąskich gardeł w pobliżu węzłów przesiadkowych - jak na razie zaczyna się dobrze.

          • 2 0

  • kiedy bedzie........ (6)

    nowe osiedle w parku postawione przez firme Inpro,jak bedzie ciekawa aranzacja to moze sie skusze na kupno -)

    • 7 73

    • A slyszales czy to prawda, ze tam sa jakies problemy?

      • 0 11

    • nie kupuj (2)

      a najlepiej wcale tu nie przyjeżdżaj

      • 18 1

      • (1)

        w Trojmiescie nie mam jescze mieszkania ! jest mi potrzebne ,zeby prowadzic biznes ,a w takim zacisznym parku fajnie by bylo pomieszkac od czasu do czasu ! ale powod nr.1 to firma Inpro ,mam ich pare mieszkan i jestem zadowolony wiec do dziela stawiac to osiedle czym predzej,powodzewnia !

        • 1 7

        • Warszawiaku

          Prowokacja, a tyś nie Warszawiak. Choć wiele prawdy w tym jest co piszesz.

          • 3 2

    • tam są szkodliwe cieki wodne - Niemcy przed wojną to zbadali i dlatego było tam lotnisko a nie domy (1)

      • 18 3

      • Ładne masło maślane.

        "ciek wodny" a znasz jakiś ciek nie wodny?

        • 0 5

  • Znow bedzie przetarg liczy sie tylko cena a jakosc oraz terminy to juz malo wazne (11)

    POlska to dziwny kraj

    • 38 54

    • łapówki

      jakby nie brali najtańszych to by mówili że łapówki dostali i wydają nasze pieniadze... polakom nie dogodzisz

      • 15 7

    • 4,3 mln?!

      za taką cenę można co najwyżej zrobić czerwoną nakładkę na starą nawieżchnię, a obok dobudować chodnik z płytek staroużytecznych :)
      ciekawe, czy "polecą" wszystkie drzewa wzdłuż Chłopskiej.

      • 4 7

    • ale o co Ci chodzi? (2)

      Jakość i termin jest ściśle określona w zamówieniu. Pewnie nigdy na oczy takiego dokumentu nie widziałeś. A co wiesz o mechanizmach zamówień publicznych w innych krajach maruderze?

      • 12 2

      • (1)

        W innych krajach np. w Niemczech najdroższą i najtańszą ofertę się odrzuca i wybiera tę, która była zaraz po najtańszej.

        • 4 5

        • Do c_c...

          ...to tak jak w badaniach, najwyższy i najniższy wynik się wyrzuca i liczy się średnią z reszty wyników. dlatego licząc tym sposobem Polacy dużo zarabiają.

          • 0 0

    • (3)

      Dlaczego nikt nie może zrozumieć, że jakość i terminy określa się w warunkach przetargu? A z firm, które to spełnią wybiera się najtańszą. Ehh...

      • 7 4

      • (2)

        I następnie do umowy zawiera się aneksy na prace "dodatkowe", bo wygrywający przetarg przecież musi wyjść na swoje. A jak nie, to główny wykonawca nie płaci podwykonawcom lub odpowiednio wcześniej ogłasza upadłość.

        • 7 7

        • (1)

          Ale to nie ma nic do rzeczy, że wybiera się opcję najtańszą. Nikt nie zagwarantuje, że firmy z droższymi opcjami nie będą stosowały tych samych praktyk. Wadą takiego systemu jest to, że przetargi są kiepsko sformułowane i nieprecyzyjne. Wtedy robi się furtki dla firm do wykorzystywania tego. A rzadko kiedy osoba zatwierdzająca warunki przetargu jest potem pociągana do odpowiedzialności (czyt. urzędnicy). Zaletą jest to, że jak ktoś umie taki przetarg porządnie rozpisać, to dostanie dokładnie to co chce i to tanio. -- PS ten portal jest przezabawny :] osoba powyżej napisała dokładnie to co ja i ma 7/2, a ja dostałem 2/4 :] z tego widać jak łatwo jest ludźmi manipulować. :D

          • 2 0

          • Psychologia

            • 0 1

    • Do POlska to dziwny kraj (byś się chociaż podpisał/a)

      Nie POdniecaj się tak z tym ''PO''

      • 2 1

    • moim zdaniem co jak co, ale jakość nowo budowanych ścieżek rowerowych w Gdańsku akurat nie pozostawia wiele do życzenia, a termin wykonania całej inwestycji, planowany na kwiecień przyszłego roku, jest całkiem krótki.
      Myślę że powinniśmy cieszyć się z rozwoju naszego miasta, takie artykuły we mnie osobiście wzbudzają radość z coraz lepszej infrastruktury rowerowej Trójmiasta (chyba nawet nie mającej sobie równej a naszym kraju). Ale rzecz jasna, lepiej ponarzekać na POlskę.
      pozdrawiam i jednocześnie proszę o zdrowy rozsądek.

      • 0 0

  • No i Pięknie

    • 57 2

  • Zawsze można rowerem (3)

    przegonić te super nowoczesne tramwaje

    • 63 11

    • ale jak przejechać rowerem na drugą stronę przy skrzyżowaniu np. Rzeczypospolitej - Jana Pawła ? (2)

      może warto coś z tym zrobić przy okazji remontu ścieżek ?

      • 7 3

      • (1)

        tak jak samochody-pod kładką, jeśli jedziesz z dzieckiem to lepiej wtargać rowery na górę-teraz jest łatwiej bo jest winda:)

        • 8 1

        • Dwa szerokie pasy. Samochód nie aż tak strasznie dużo. Z obu stron można rozpędzić się z górki i po chwili jesteśmy po drugiej stronie. To jeden z przykładów, że nie należy bać się ulicy.

          • 1 0

  • też wolę rower od nowych tramwajów, w których nie jest (16)

    włączana klimatyzacja.

    • 58 17

    • tylko kto wreszcie zrobi porzadek i wezmie sie za rolkarzy ? (14)

      jade w niedziele sciezka przy plazy sopot-gdansk i co chwile jakis rolkarz blokuje sznurek rowerow za soba wymachujac lapami na cala szerokosc sciezki

      • 13 5

      • sam się weź,pałka teleskopowa w dłoń

        i ile to roboty,
        a ty pomykasz dalej

        • 4 5

      • łapy poucinać

        wtedy nie będzie przeszkadzać, o!

        • 4 4

      • porzadek to powinni najpierw zrobic ztwoja głową najlepiej pałką jak ci radził drugi głupek:)niestety na rowery wsiada coraz bur (8)

        taki małolat cymbał np wsiada na rower i przez przejście dla pieszych jedzie na jednym kole ponieważ jest aż tak głupi ze myśli ze ludzie będą skakać z zachwytu z powodu jego głupoty.Tak samo myśli ze droga rowerowa jest tylko dla niego i on jest niezadowolony a nawet sie rozpłacze z tego powodu ze ktoś jeszcze będzie z tej drogi korzystał bo on chce sobie poszaleć.

        • 7 3

        • glab jestes, usprawiedliwiasz rolkarzy tym ze rowery jezdza po pasach ? (6)

          droga rowerowa jest tylko dla rowerow, rolkarz nie ma tam wstepu.

          • 7 5

          • szosy są nie tylko dla szosowców (1)

            pisarze są nie tylko do pióra, pasta jest nie tylko do zębów. Jak chcesz wyrzucać rolkarzy z dróg dla rowerów nie dziw się, że podobni tobie kierowcy chcą wyrzucać rowerzystów z jezdni tam, gdzie nikomu nie zagrażają, tylko narażają się na ryzyko. Ciekawe, czy zaproponujesz z równą energią zakazywania parkowania samochodów na chodnikach i trawnikach?

            • 3 4

            • poczytaj kodeks drogowy,a nie

              wymądrzaj się tutaj

              • 7 4

          • Może i w teorii nie ma, ale nie powinniśmy nawzajem sobie skakać po głowach. Rolkarze nie mają gdzie jeździć, a nie są aż tak uciążliwi dla rowerzystów. Po prostu ścieżka nad morzem jest przeładowana w wakacje i każdy użytkownik powinien zdawać sobie z tego sprawę. BTW Ja jestem rowerzysta, a nie rolkarz. Bądźmy rozsądni - mimo iż jestem jednym z tych szaleńców, co to potrafią pruć ścieżką koło 40, to potrafię się również zatrzymać przed przejściem widząc, że czeka na nim spora ilość pieszych i nei mają jak się ruszyć na drugą stronę.. Z drugiej strony mam nadzieję, że się ludzie nie irytują jak chwilę pojadę chodnikiem lub jezdnią.. nie zawsze rower ma możliwość jechać tak, żeby nikomu kompletnie nie przeszkadzać. -- Jak ludzie przestają na siebie naskakiwać za byle guano, to okazuje się, że można koegzystować.

            • 6 1

          • ok, ok, pobądźmy jeszcze trochę eurotolerancyjni :-)

            Rolkarze są różni!

            Nie wszyscy to powolne zawalidrogi, walające się od krawędzi do krawędzi jak pijani, jak by nie ich otłuszczone d*psssska i wściekle kolorowe ciuchy, można by ich za takich wziąć. Bywają (jakieś 1/4?) rolkarze, szybsi niż przeciętny bajker-spacerniak, widzący co robią, nie kiwający się gdy się ich mija. W Sopocie jeździ taki, z trudem go na moim Giancie doganiam, widzi i słyszy jak rowerzysta. Oby takich więcej, takich lubimy i miło nam dzielić się z nimi drogą.

            Reszta precz, uczyć się na place zabaw. Tak samo rodzice z dziećmi do lat...ile to w przepisach jest próg wjazdu na ścieżkę rowerową? 12 lat? 9 lat? Podpowiedzcie, zapomniałem.

            Nawet wózki dziecięce bywają różne. Czasem lezie caplate babsko, langzam i rozlazłe. A czasem muskularna cielęcinka na rolkach właśnie, pchając wózek trójkołowy ze speedem i świadomością, że aż miło. Oby takich wiecej!

            • 1 2

          • (1)

            Proponuję, aby miasto zamiast wydawać kasę na kolejną ścieżkę rowerową, wybudowało tor dla rolek. Dlaczego tylko rowerzyści są uprzywilejowani i ciągle dostają nowe ścieżki , a rolkarze są dyskryminowani

            • 0 2

            • bo rower to transport a nie tylko sport

              rolkarze mi nie przeszkadzają ani na jotę. Samochody przeszkadzają mi tylko wtedy, gdy wsiadam do samochodu.

              • 0 0

        • Skoro rolkarze ignorują przepisy o ruchu drogowym to może też zaczną jeździć po głównych drogach? Czy odwagi im wystarczy tylko na wpakowanie się na drogę dla rowerów?

          • 1 1

      • Te ścieżki rowerowe

        są dla rowerów i dla rolkarzy, a także dla tych z hulajnogami.
        Przecież to oczywiste.

        • 2 2

      • a co z rykszami ? czy oni prawnie moga poruszac sie po sciezce?

        tych to wogole nie idzie wyminac nieraz

        • 0 1

      • Ja podłapałem jeden patent. Podjeżdżasz do takiego rolkarza i krzyczysz "UWAGA!", z reguły przestają łapać tymi łapami i się oglądają

        • 0 2

    • klima

      w nowych tramwajach w wiekszosci ta klime mozna o d*pe rozbic...

      • 0 1

  • Kiedy ktos w koncu pomysli o poludniowych dzielnicach Gdanska ? (8)

    Kiedy sciezka wzdluz Malomiejskiej ? Nieozdowna wydaje sie tez sciezka na Trakcie Sw. Wojciecha u gory wzdluz Raduni - miejsce idealne i tak juz wykorzystywane przez rowerzystow, choc teraz nieprzejezdne przez remont kanalu Raduni.

    • 63 19

    • skontaktuj się z Biurem Rozwoju Gdańska (2)

      mają taki program o nazwie STER, ostatnio osoby na swojej liście mailingowej (powstałej w wyniku spotkać warsztatowych) pytali właśnie o ich priorytety w budowie tras. Ja miałem okazję się wypowiedzieć a w zwrotce odesłali mi wyniki badania wskazujące, że południe ma silne lobby.
      Dopisz się- polecam!

      • 33 0

      • Brawo!

        Tak trzymać, konkretne działania a nie narzekanie. Powodzenia życzę!

        • 15 0

      • Ale bzdet

        Sam się skontaktuj. Po co były warsztaty STER w zeszłym roku, skoro nadal UM chce znać opinie mieszkańców? Wywalone pieniądze w błoto te warsztaty. I co to znaczy Panie radny "silne lobby'? Ja pytam prosto:
        KIEDY będzie ścieżka wzdłuż Małomiejskiej/ Swiętokrzyskiej?
        Bez wodolejstwa proszę.

        Odpowiedź jest jasna: Nie będzie
        Dlaczego: Bo jest za wąsko

        Budyń buduje ścieżki nie dla ludzi, lecz dla sławy, tam, gdzie je łatwo zbudować, czyli wzdłuż Rzeczpospolitej/Chłopskiej bo tam jest pełno wolnego miejsca.
        Na Małomiejskiej i Świętokrzyskiej będziemy mieć "silne lobby" a nie ścieżki rowerowe.

        • 0 2

    • Jak zbudują scieżki w mieście to zabiorą się zapewne za pierdziszewa koło obwodnicy i szadółek. (4)

      • 15 8

      • napisał zaspianin odsuwając myszką karalucha... (3)

        • 16 11

        • otóż muszę (2)

          cię rozczarować - na zaspie nie ma karaluchów (a także szadółkowego smrodu z wysypiska)

          • 16 1

          • (1)

            jest za to z oczyszczalni ścieków...:)

            • 4 5

            • moja uwaga

              Bredzisz ,oczyszczalnia Zaspa została dawno zlikwidowana.,ale to znamienne dla piszących tutaj,byle chlapać ozorem,że bez sensu nieważne byle zaistnieć.

              • 0 1

  • a kiedy miasto weźmie się za sprzątanie dróg rowerowych ? (8)

    pełno odpysków szkła p o rozbitych butelkach,ogólny brud nawet przy budynkach państwowych w centrum miasta,wielki wstyd !! Czy naprawdę nie ma paru złotych,żeby sprzątać drogi rowerowe ?

    • 81 8

    • mówisz o Kartuskiej?

      • 4 0

    • odpowiada za to ZDiZ (1)

      spróbuj sprawdzic na ich stronie co otym piszą :D

      • 5 0

      • what a foking difference

        co za roznica (gdybys nie zrozumial naglowka).
        jeden grzyb kto za to odpowiada, zdiz, drmg, trykosko czy galaretowaty.
        jak jest syf to wypadaloby o to zadbac szczegolnie, ze probujemy byc mega przyjaznym miastem otwartym na swiat.

        a z innej beczki...
        czy nasz gospodarz nie widzi tego, ze kilka spolek miasta (notabene dzieki ktorym ukrywane jest rzeczywiste zadluzenie gdanska) dubluje sie w zadaniach.
        drmg (bez obrazy) jest jak gik - oglasza przetarg, a suma sumarum po zakonczeniu inwestycji przekazuje do zdiz.
        czy zdiz nie moze oglosic przetargu i sam poprowadzic caly proces inwestycyjny?

        pomyslcie wlodarze co mozna ulepszyc. to nie boli.
        chyba, ze koledzy sa wazniejsi.

        • 0 2

    • za rozbicie szkła na chodniku lub ścieżce rowerowej powinien być osobny mandat

      tak od 250zł, w przypadku gdyby było to szkło po napoju alkoholowym dużo więcej.

      Mam już dość tych chord narąbanych dresów w pasie nadmorskim i w Brzeźnie, co rano syf.

      • 19 0

    • niestety prawda (2)

      Wymieniam średnio raz w miesiącu dętkę :/.

      • 6 2

      • (1)

        znajdź sobie kobietę lepiej

        • 1 12

        • lepiej poszukaj sobie rozumu bys niemusiał głupot wypisywac

          • 7 0

    • Wejdź na stronę Gdańska

      kliknij "mapa porządku" i zgłaszaj wszystkie przypadki szkła na ścieżkach, brudu i tak dalej. Po coś tę mapę miasto zrobiło, trzeba z niej korzystać.

      • 1 0

  • Rower Power (3)

    Jeszcze tylko ścieżka rowerowa wzdłuż Kołobrzeskiej:)

    • 72 7

    • oby się doczekać

      przydało by sie

      • 6 0

    • tylko tam jest problem z miejscem (1)

      • 6 3

      • Niekoniecznie. Miejsca wystarczy, ale niestety ścieżka byłaby łamana, bo raz po jednej raz po drugiej stronie jest wystarczająco dużo miejsca. Albo zrobić tak jak na Pomorskiej. Ścieżka urywa się przed wiaduktem i pojawia ponownie za nim...

        • 1 0

  • (11)

    A MY SWOJE:
    W południowych dzielnicach TEŻ mieszkają obywatele miasta Gdańska i tez chca rowerem dojechać do pracy, urzedu, rekreacyjnie nad morze itp

    • 68 21

    • Popieram...

      Popieram mojego przedmówce, przydałaby się ścieżka wzdłuż ulicy świętokrzyskiej i małomiejskiej. Dobrze że otwarta jest już sciezka wzdłuż Havla to praktycznie jest dojazd ze świetokrzyskiej do centrum gdańska po ścieżce rowerowej... takich informacji chciałoby się słyszeć o wiele więcej.

      • 13 8

    • Orunia Górna

      Mieszkałem na Orunia 20 lat i zawsze była bieda jeśli chodzi o jazdę na rowerze, nie było gdzie. Ulice węskie, samochodów pełno. Mieszkam w dzielnicy nadmorskiej i teraz mam gdzie smigać na rowerze. Oruni przydałyby się ścieżki.

      • 14 3

    • Zanim tam się człowiek tam wyprowadził powinien się zastanowić co robi. (2)

      Budynki nastawiane dosłownie jeden na drugim,brak parkingów a temu się jeszcze ścieżka rowerowa marzy.
      Gdzie ją zbudować na dachach?
      Niestety jak się wybrało po taniości to nie można mieć wszystkiego.

      • 24 16

      • brak parkingów to jest akurat u ciebie na żabiance

        • 10 10

      • jesli placa takie same podatki

        to maja dokladnie takie samo prawo do sciezek jak ty...

        • 13 7

    • trzeba było kupić sobie mieszkanie o 1/3 droższe w centrum a nie teraz piszczeć (1)

      • 11 12

      • o 9/3 gwoli ścisłości

        • 13 3

    • Nooo...ja lubię po przejażdżce rowerkiem (3)

      wejść do urzędu taki spocony...przynajmniej załatwiam sprawy bez kolejki!

      • 6 10

      • wystarczy się myć i stosować (1)

        antiprespirant....

        • 8 1

        • myć sie jadąc rowerem czy po wejściu do urzędu ?

          • 1 3

      • Mniej jedz.

        A więcej się ruszaj. Jak nie będziesz musiał taszczyć ze sobą "wagonu smalcu" (to coś co nosisz z przodu), to nie będziesz miał problemów z poceniem.

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane