- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (49 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (148 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (89 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (344 opinie)
Wkrótce pomkniemy rowerem przez Zaspę i Przymorze
Miłośnicy dwóch kółek już wkrótce będą mogli się cieszyć z kolejnych kilometrów gładkich jak stół dróg rowerowych w Gdańsku. Właśnie rozstrzygnięto przetarg na budowę ścieżek na Zaspie i Przymorzu. Skorzystają też kierowcy.
- Inwestycję z przyczyn finansowych realizujemy tylko po jednej stronie. Będzie to jednak droga rowerowa dwukierunkowa dla rowerzystów o standardzie takim, jak pozostałe nowe ścieżki w Gdańsku - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która odpowiada za tę inwestycje.
Dwukierunkowość jest tutaj kluczowa, gdyż dotychczas teoretycznie w kierunku Sopotu należało wybierać ścieżkę po stronie SM Rozstaje oraz falowców, zaś jadąc w kierunku przeciwnym - po stronie torów kolejowych. Teoretycznie, gdyż z racji praktycznie antymiejskich tuneli pod al. Rzeczypospolitej, większość rowerzystów lekceważyła nieżyciowe wizje inżynierów sprzed wielu lat i jechała "pod prąd". Ta zasada niestety nadal zostanie utrzymana na dojeździe do nowej drogi od skrzyżowania ul. Kościuszki z al. Legionów .
- Ten odcinek nie jest objęty realizowanym przez nas zadaniem. Ewentualne zmiany w oznakowaniu lub przebudowie należą wyłącznie do zarządcy tej drogi (Zarządu Dróg i Zieleni - przyp. red.) - informuje Bartosiewicz.
Charakterystyczna czerwona nawierzchnia z betonu asfaltowego pojawi się od skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej z ul. Hynka/Nową Słowackiego aż do skrzyżowania ul. Chłopskiej z ul. Pomorską . Jej przebieg zostanie jednak nieco zmieniony - będzie przebiegać głównie wzdłuż krawędzi ulicy, a nie zabudowań jak jest obecnie. Ponadto w rejonie kładki nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej z al. Jana Pawła II nie będzie nadal poprowadzona po skosie przez dawny pas startowy, a między filarami kładki, tak by w ogóle nie kolidować z ruchem pieszych.
Projekt przewiduje również przebudowę przejazdów przez skrzyżowania, w tym przy pętli na Zaspie oraz skrzyżowaniu z ul. Kołobrzeską, gdzie dodatkowo korekcie ulegnie jej przebieg przy przejściu dla pieszych , a nowa nawierzchnia będzie tu też na ścieżce po stronie torów kolejowych od ul. Kołobrzeskiej do realizowanego osiedla mieszkaniowego .
Wzdłuż nowej drogi rowerowej, przewidziano na całej długości nową nawierzchnię chodników. Inwestycja została skoordynowana z wymianą sieci ciepłowniczej po trasie istniejącego kanału w rejonie ul. Chłopskiej i Rzepichy (przedsięwzięcie realizowane przez GPEC).
Oprócz znacznej poprawy komfortu podróży na dwóch kółkach, z inwestycji skorzystają też ci, którzy nie mogą obejść się bez auta. Dla kierowców przewidziano budowę prawoskrętu z ul. Chłopskiej w ul. Pomorską. - Nowy pas ruchu zostanie wykonany w pierwszej kolejności, jeszcze w tym roku - dodaje dyrektor DRMG.
Wszystkie prace będą wykonywane przez firmę MTM SA z Gdyni, która złożyła ofertę w przetargu na kwotę ok. 4 mln 292 tys. zł (kryterium wyboru była najniższa cena), podczas gdy kosztorys opiewał na kwotę aż ok. 7 mln 600 tys. zł. Terminarz prac przewiduje oddanie do użytku drogi rowerowej do 30 kwietnia 2013 r., zaś prawoskrętu dla samochodów - do końca października br.
Na tym jednak nie kończą się inwestycje w infrastrukturę rowerową na Dolnym Tarasie. Jeszcze w tym roku powinna ruszyć budowa ścieżki wzdłuż al. Jana Pawła II . Natomiast już teraz można obserwować pierwsze prace związane z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. 3 Maja w Śródmieściu. Tu wykonawcą jest Skanska, która zaoferowała kwotę ok. 3 mln zł (kosztorys przewidywał inwestycję droższą o ok. 800 tys. zł), a rowerzyści pojadą tą trasą, częściowo prowadzoną po pomoście nad nasypem kolejowym, najpóźniej w kwietniu przyszłego roku. Niewykluczone jednak, że termin ten ulegnie skróceniu, prace może uda się zakończyć jeszcze przed zimą.
W ramach inwestycji wykonano już drogi rowerowe m.in. wzdłuż ulic: Krasickiego , Wyzwolenia , Jaśkowa Dolina , Wosia Budzysza oraz Stryjewskiego . W planach są ścieżki m.in. na Węźle Kliniczna oraz ulicach: Nowolipie - Rakoczego . Powstaną również parkingi rowerowe w najważniejszych punktach miasta.
Opinie (310) 5 zablokowanych
-
2012-08-13 22:57
antymiejskie tunele
Cóż za wyraz lęku :) Dzięki tym tunelom Al. Rzeczypospolitej jest jedną z nielicznych dróg, gdzie nie ma korków, a piesi mogą przejść na drugą stronę bezpiecznie i nie czekając na światła. Można mieć jedynie zastrzeżenia do oświetlenia, lub do braku wind dla niepełnosprawnych.
Niewygoda polegająca na konieczności zejścia z roweru, jeśli się chce pokonać takie przejście, jest rzeczą względną. Na większości normalnych przejść "powierzchniowych" i tak trzeba zejść z roweru, zgodnie z przepisami. Do tego trzeba odstać swoje na czerwonym świetle i narażać się na pojazdy zakręcające na skrzyżowaniu, które mają zielone światło, lub strzałkę, tak jak równolegle docierający do skrzyżowania piesi i rowerzyści.
W moim mniemaniu tunele są PROMIEJSKIE, a byłyby jeszcze bardziej promiejskie, gdyby jeździły nimi samochody, a piesi przekraczali drogę bezkolizyjnie i bez schodów.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.