• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wkrótce rozpocznie się kolejny etap prac przy wiadukcie nad torami w Sopocie

Krzysztof Koprowski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie
Trzeci i przypuszczalnie ostatni etap remontu wiaduktu będzie obejmował przede wszystkim jego spód. Trzeci i przypuszczalnie ostatni etap remontu wiaduktu będzie obejmował przede wszystkim jego spód.

W najbliższych tygodniach rozpocznie się kolejny etap prac budowlanych w obrębie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości w Sopocie. Przetarg na prace związane przede wszystkim z remontem przęseł został już rozstrzygnięty, zaś zamówienie publiczne - dotyczące przebudowy układu drogowego w bezpośrednim sąsiedztwie - jest na etapie oceny złożonych ofert, które przekroczyły zakładany budżet.



W jaki sposób radzisz sobie z utrudnieniami w ruchu podczas remontu drogi?

Trzeci etap remontu wiaduktu nad torami kolejowymi będzie obejmował m.in.:
  • prace naprawcze w obrębie przęseł,
  • umocnienie skarp,
  • wykonanie nowego kolektora odwadniającego,
  • wymianę oświetlenia.

Zakres prac jest zatem znacznie mniejszy od poprzednich, w ramach których dokonano wymiany nawierzchni jezdni czy barier. Niewykluczone, że będą jednak kolejne utrudnienia w ruchu.

Prace budowlane do 29 maja



Prace budowlane muszą być zakończone najpóźniej do 29 maja br., przy czym kolejarze wyrazili zgodę na zamknięcia torowe w dniach 15 marca - 25 maja.

Obecnie inwestycja jest na etapie wybranego wykonawcy - została nim Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni, która zaproponowała cenę ok. 2 mln 453 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji na wykonane prace.

Oprócz MTM w przetargu oferty złożyli:
  1. Probudowa.com z Wrocławia - ok. 2 mln 750 tys. zł i 84 miesiące gwarancji,
  2. Most z Sopotu - ok. 3 mln 148 tys. zł i 84 miesiące gwarancji.

Urzędnicy na inwestycję planowali przeznaczyć nie więcej niż 2 mln 800 tys. zł.


  • Wizualizacja przebudowanego skrzyżowania al. Niepodległości z ul. Malczewskiego, która uwzględnia powstanie wyspy centralnej oraz przejazdu dla rowerzystów.
  • Wizualizacja przebudowanego zjazdu na Kamienny Potok w stronę Gdyni (po prawej).
  • Odcinek al. Niepodległości, który będzie objęty pracami budowlanymi.

Przebudowa alei Niepodległości droższa, niż planowano



Zdecydowanie większy zakres prac przewidziano na odcinku od wiaduktu nad torami do skrzyżowania z ul. Malczewskiego i zjazdu w ul. Armii Krajowej, o którym szczegółowo pisaliśmy w grudniu br.

Tutaj kompleksowo przebudowane zostaną obie jezdnie, wspomniane skrzyżowanie z ul. Malczewskiego (zyska m.in. wyspę centralną) oraz chodniki i drogę rowerową. Zmianie ulegnie także przebieg zjazdu pod wiadukt w kierunku Kamiennego Potoku.

W postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech przedsiębiorstw:
  1. Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni - ok. 16 mln 599 tys. zł i 84 miesiące gwarancji,
  2. Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - ok. 16 mln 685 tys. zł i 84 miesiące,
  3. Konsorcjum firm: WPRD Gravel z Gdańska (lider) oraz Elgrunt z Gdyni (partner) - ok. 16 mln 750 tys. zł i 84 miesiące.

Wszystkie oferty przekroczyły kwotę rezerwowaną na ten cel - 12 mln 300 tys. zł. Obecnie nie podjęto jeszcze decyzji, czy przetarg zostanie powtórzony.

Pierwotny harmonogram zakładał rozpoczęcie prac w wakacje br. i zakończenie w kwietniu 2021 r.

Opinie (39)

  • Remont remoncik

    Trochę to żenujące w Chinach szpital w 10 dni w Korei 5 dni olbrzymią dziura w jezdni załatali i nic nie widać i wszystkie media działają .w Japonii po tsunami do pół roku wszystko naprawili a unas no właśnie...

    • 7 1

  • "Niewykluczone, że będą jednak kolejne utrudnienia w ruchu"

    Bo oczywiście nie dało się tego zrobić za jednym zamachem...

    • 0 1

  • Priorytety miasta

    Wzdłuż alei Zwycięstwa w Sopocie ciągle nie ma drogi rowerowej, ale jest miejsce na pięć pasów dla samochodów, a rowerzyści są zepchnięci na ul. Armii Krajowej - z całkowicie niepotrzebną i niewygodną różnicą wysokości, trzeba wjechać na górkę tylko po to, żeby później z niej zjechać. Jeżeli nie zwężenie, to ten cały odcinek w zabytkowym centrum miasta powinien być zakopany pod ziemię - a na powierzchni co najwyżej buspasy, droga rowerowa i deptak.

    • 2 3

  • wzdłuż linii SKM pod remontowanym wiaduktem powinna powstać droga dla rowerów

    łącząca bezkolizyjnie Brodwino z początkiem ulicy Bohaterów Monte Cassino.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane