- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (410 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (278 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (64 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (113 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (127 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (327 opinii)
Wkrótce rozpocznie się kolejny etap prac przy wiadukcie nad torami w Sopocie
W najbliższych tygodniach rozpocznie się kolejny etap prac budowlanych w obrębie wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu al. Niepodległości w Sopocie. Przetarg na prace związane przede wszystkim z remontem przęseł został już rozstrzygnięty, zaś zamówienie publiczne - dotyczące przebudowy układu drogowego w bezpośrednim sąsiedztwie - jest na etapie oceny złożonych ofert, które przekroczyły zakładany budżet.
- prace naprawcze w obrębie przęseł,
- umocnienie skarp,
- wykonanie nowego kolektora odwadniającego,
- wymianę oświetlenia.
Zakres prac jest zatem znacznie mniejszy od poprzednich, w ramach których dokonano wymiany nawierzchni jezdni czy barier. Niewykluczone, że będą jednak kolejne utrudnienia w ruchu.
Prace budowlane do 29 maja
Prace budowlane muszą być zakończone najpóźniej do 29 maja br., przy czym kolejarze wyrazili zgodę na zamknięcia torowe w dniach 15 marca - 25 maja.
Obecnie inwestycja jest na etapie wybranego wykonawcy - została nim Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni, która zaproponowała cenę ok. 2 mln 453 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji na wykonane prace.
Oprócz MTM w przetargu oferty złożyli:
- Probudowa.com z Wrocławia - ok. 2 mln 750 tys. zł i 84 miesiące gwarancji,
- Most z Sopotu - ok. 3 mln 148 tys. zł i 84 miesiące gwarancji.
Urzędnicy na inwestycję planowali przeznaczyć nie więcej niż 2 mln 800 tys. zł.
Przebudowa alei Niepodległości droższa, niż planowano
Zdecydowanie większy zakres prac przewidziano na odcinku od wiaduktu nad torami do skrzyżowania z ul. Malczewskiego i zjazdu w ul. Armii Krajowej, o którym szczegółowo pisaliśmy w grudniu br.
Tutaj kompleksowo przebudowane zostaną obie jezdnie, wspomniane skrzyżowanie z ul. Malczewskiego (zyska m.in. wyspę centralną) oraz chodniki i drogę rowerową. Zmianie ulegnie także przebieg zjazdu pod wiadukt w kierunku Kamiennego Potoku.
W postępowaniu przetargowym wpłynęły oferty od trzech przedsiębiorstw:
- Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni - ok. 16 mln 599 tys. zł i 84 miesiące gwarancji,
- Eurovia Polska z Bielan Wrocławskich - ok. 16 mln 685 tys. zł i 84 miesiące,
- Konsorcjum firm: WPRD Gravel z Gdańska (lider) oraz Elgrunt z Gdyni (partner) - ok. 16 mln 750 tys. zł i 84 miesiące.
Wszystkie oferty przekroczyły kwotę rezerwowaną na ten cel - 12 mln 300 tys. zł. Obecnie nie podjęto jeszcze decyzji, czy przetarg zostanie powtórzony.
Pierwotny harmonogram zakładał rozpoczęcie prac w wakacje br. i zakończenie w kwietniu 2021 r.
Opinie (39)
-
2020-02-17 10:50
Remont remoncik
Trochę to żenujące w Chinach szpital w 10 dni w Korei 5 dni olbrzymią dziura w jezdni załatali i nic nie widać i wszystkie media działają .w Japonii po tsunami do pół roku wszystko naprawili a unas no właśnie...
- 7 1
-
2020-02-17 19:15
"Niewykluczone, że będą jednak kolejne utrudnienia w ruchu"
Bo oczywiście nie dało się tego zrobić za jednym zamachem...
- 0 1
-
2020-02-17 23:14
Priorytety miasta
Wzdłuż alei Zwycięstwa w Sopocie ciągle nie ma drogi rowerowej, ale jest miejsce na pięć pasów dla samochodów, a rowerzyści są zepchnięci na ul. Armii Krajowej - z całkowicie niepotrzebną i niewygodną różnicą wysokości, trzeba wjechać na górkę tylko po to, żeby później z niej zjechać. Jeżeli nie zwężenie, to ten cały odcinek w zabytkowym centrum miasta powinien być zakopany pod ziemię - a na powierzchni co najwyżej buspasy, droga rowerowa i deptak.
- 2 3
-
2020-06-20 09:59
wzdłuż linii SKM pod remontowanym wiaduktem powinna powstać droga dla rowerów
łącząca bezkolizyjnie Brodwino z początkiem ulicy Bohaterów Monte Cassino.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.