• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Włoski strajk kontrolerów. W niedzielę spodziewane utrudnienia na lotnisku w Gdańsku

Maciej Korolczuk
5 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (139)
aktualizacja: godz. 17:01 (5 listopada 2022)
W niedzielę na lotnisku możliwe będą opóźnienia prawie 20 połączeń. Przyczyną jest brak kontrolerów zbliżania. W niedzielę na lotnisku możliwe będą opóźnienia prawie 20 połączeń. Przyczyną jest brak kontrolerów zbliżania.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej poinformowała gdańskie lotnisko o niedzielnych brakach obsady kontrolerów zbliżania. Dziewięciu spośród dwudziestu jeden kontrolerów przebywa na zwolnieniach lekarskich. Dla pasażerów oznacza to możliwe opóźnienia lotów lub przekierowania samolotów na inne lotniska.



Aktualizacja, godz. 17:01.



Już po publikacji artykułu do sprawy postanowili odnieść się związkowcy zrzeszeni w Gdańskim Związku Zawodowym Pracowników Kontroli Ruchu Lotniczego w Gdańsku.

W obszernym oświadczeniu, którego treść w całości publikujemy poniżej, tłumaczą, że za obecną sytuację odpowiada m.in. nowy regulamin pracy, kierownictwo PAŻP, które zdaniem związkowców łamie przepisy Kodeksu pracy, nęka i zastrasza kontrolerów, co doprowadziło do ich przemęczenia.

Stanowisko Gdańskiego Związku Zawodowego Pracowników Kontroli Ruchu Lotniczego w Gdańsku



W ostatnich tygodniach przewoźnicy operujący do/z lotniska Gdańsk-Rębiechowo notują znaczące opóźnienia, a część operacji nie odbywa się. Z zaskoczeniem przyjęliśmy fakt, że Polska Agencja Żeglugi Powietrznej obwinia za zaistniałą sytuację kontrolerów ruchu lotniczego pracujących w Gdańsku, oskarżając o intencjonalność działań. W związku z informacjami medialnymi dotyczącymi sytuacji w gdańskich organach kontroli ruchu lotniczego, pragniemy odnieść się do przyczyn zaistniałej sytuacji.

Nowy Regulamin Pracy wprowadzony przez Anitę Oleksiak - prezes PAŻP doprowadził do dezorganizacji pracy zoptymalizowanych organów KRL



Regulamin zaproponowany przez Panią Prezes Oleksiak wprowadził znaczące obostrzenia w planowaniu i zmianach harmonogramów pracy, co ma gwarantować bezpieczeństwo pracy i przeciwdziałać zmęczeniu kontrolerów.

Jak się okazuje, w wyniku braku przeprowadzonych analiz, wprowadzona zmiana doprowadziła do paraliżu funkcjonowania organów, takich jak Służba Kontroli Zbliżania Gdańsk czy Służba Kontroli Lotniska Gdańsk.

Pracownicy domagają się respektowania nowych, bezpieczniejszych rozwiązań przyjętych w Agencji jednak pracodawca nie jest w stanie wywiązać się z wdrożonych regulacji co doprowadza do notorycznego łamania prawa przez kierownictwo.

Brak kompetencji po stronie Zarządu PAŻP nie może odbierać pracownikom prawa do urlopu czy zwolnienia lekarskiego. Szeregowy pracownik nie odpowiada za niedobory kadrowe, a te jeśli wpływają na realizację Regulaminu powinny były zostać zidentyfikowane przed wdrożeniem zmiany.

Fakt proponowania zmiany Regulaminu zaledwie dwa miesiące po wprowadzeniu pierwotnego dokumentu jest dowodem na nieprzemyślane i chaotyczne działanie Pani Prezes i Ministerstwa Infrastruktury. Dyrekcja biura operacyjnego stara się obciążyć za ten stan rzeczy lokalnych kierowników, a nawet poszczególnych kontrolerów i związkowców poprzez wymuszanie na nich zgody na działania niezgodne z przepisami prawa. Jedynymi odpowiedzialnymi są jednak osoby z kierownictwa Agencji i nadzorującego Ministerstwa Infrastruktury, które w lipcu-sierpniu 2022 wdrożyły nowy Regulamin Pracy.

Kierownictwo PAŻP łamie przepisy Kodeksu pracy i regulacje wewnątrzzakładowego prawa pracy



Starając się zniwelować negatywne skutki wprowadzenia nowych regulacji wewnętrznych, kierownictwo PAŻP wydało polecenie odwołania lub przerwania urlopów wypoczynkowych kontrolerów ruchu lotniczego zatrudnionych w Gdańsku.

Analogiczne działania podjęto w  stosunku do urlopów kondycyjnych. Powyższe polecenia łamią zapisy przytoczonego Regulaminu Pracy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej mówiące o zakazie jednostronnych zmian harmonogramu pracy. Podkreślamy, że postępowanie kierownictwa skutkować będzie dalszym pogłębieniem przemęczenia personelu, obniżeniem komfortu pracy i znaczącym wzrostem ryzyka popełnienia błędu przez kontrolerów ruchu lotniczego na stanowisku operacyjnym.

Niezwykle ważny jest fakt jawnego łamania prawa przez zarząd PAŻP kierowany przez Panią Anitę Oleksiak. Zgodnie z Kodeksem pracy, Pracodawca ma prawo wprowadzenia obniżki wynagrodzenia pracownika w drodze wypowiedzenia zmieniającego lub porozumienia.

Z przykrością stwierdzamy, że kierownictwo PAŻP nie stosuje się do obowiązującego prawa. W lipcu br. PAŻP jednostronnie obniżyła wynagrodzenia zasadnicze większości kontrolerów zatrudnionych w Gdańsku, w niektórych przypadkach nawet o 40 proc. Dodatkowo w tym samym czasie kilkuset warszawskim kontrolerom przyznano podwyżki sięgające 100 proc.

Kierownictwo PAŻP usiłuje zastraszać i nękać gdańskich kontrolerów



W dniu 26 października Pracodawca zorganizował spotkanie Zastępcy dyrektora operacyjnego z reprezentantami naszego Związku. Przedstawiciel PAŻP starał się zastraszyć kontrolerów doprowadzeniem do likwidacji służby kontroli zbliżania w Gdańsku.

Jednocześnie na nasz adres poczty elektronicznej, Pracodawca przekazał oświadczenie o zamiarze wypowiedzenia umowy o pracę na bazie art. 52 Kodeksu pracy (rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia) Przewodniczącemu Zarządu naszej organizacji. Jako jedną z dwóch przyczyn PAŻP wskazał wypowiedzi medialne Przewodniczącego (TVN24, w dniu 19 i 20 października).

Zważywszy na fakt, że w ostatnich tygodniach zostało zwolnionych, z naruszeniem prawa dwóch innych działaczy związkowych, postępowanie Pracodawcy względem Przewodniczącego naszej organizacji budzi niepokój i negatywnie wpływa na komfort pracy kontrolerów ruchu lotniczego w Gdańsku.

Oczekujemy od Pani Anity Oleksiak osobistego zainteresowania sytuacją i potrzebami wszystkich organów służb ruchu lotniczego, także tych spoza Warszawy. Związkowi reprezentującemu stołecznych kontrolerów obce są problemy pracowników zatrudnionych w organach regionalnych, w tym w Gdańsku.

Chroniczne przemęczenie kontrolerów ruchu lotniczego w wyniku stosowania SPO



Kontrolerzy ruchu lotniczego zatrudnieni w organie kontroli zbliżania w Gdańsku pracują w trybie SPO ponad 7 godzin na dobę. Taka organizacja pracy, która jest wypadkową nowych zasad wprowadzonych przez Regulamin Pracy i nagannych działań kierownictwa Agencji, generuje efekt kuli śniegowej.

Przez pół roku od powołania nowej prezes PAŻP, nie wprowadzono żadnych zmian na rzecz podniesienia standardów bezpieczeństwa pracy w  zmniejszonej obsadzie. Dyrektorzy operacyjni prezentują bierną postawę, skupiając się jedynie na próbach doraźnego przenoszenia odpowiedzialności na personel operacyjny, czego ukoronowaniem było wprowadzenie nowego kierownika organu, z pominięciem procedur konkursowych obowiązujących w PAŻP.

Przytoczone działania i zaniechania doprowadziły w przeciągu ostatnich tygodni do wywarcia ogromnej presji na kontrolerach. Skala i długotrwałość zjawiska odbiła się na zdrowiu pracowników. Każdy z nas odpowiedzialny jest za ocenę swojej kondycji psychofizycznej przed podjęciem czynności lotniczych - "fit for duty". Jest to jedna z najważniejszych barier na rzecz zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa ruchu lotniczego i pasażerów. Zgodnie z przepisami europejskimi problematyka stresu i zmęczenia kontrolerów ruchu lotniczego musi być uwzględniona w  planowaniu i zarządzaniu pracą personelu, nie tylko w wypowiedziach i życzeniach Pani rzecznik prasowej.

Szanowni Państwo, zwracamy się z prośbą o analizę przedstawionej argumentacji. W rękach kontrolerów ruchu lotniczego spoczywa ogromna odpowiedzialność za bezpieczeństwo prowadzenia operacji lotniczych. Zostaliśmy postawieni w niezwykle trudnej sytuacji, w której z jednej strony pragniemy sprostać odradzającemu się ruchowi lotniczemu, z drugiej natomiast w wyniku błędów zarządczych osób odpowiedzialnych za organizację naszej pracy, jesteśmy poddawani ogromnej presji i zastraszaniu dalece wykraczających poza ramy Kodeksu pracy i kultury organizacyjnej.

Pragniemy ponownie podkreślić - za organizację pracy organów kontroli ruchu lotniczego odpowiada kierownictwo Agencji. W ich rękach spoczywa także budowanie atmosfery i kultury w  organizacji. O ile w pierwszej kwestii zwróciliśmy się o kontrolę Państwowej Inspekcji Pracy rozpoczynającej się w przyszłym tygodniu, w drugiej pozostajemy bezradni.

Gdański Związek Zawodowy Pracowników Kontroli Ruchu Lotniczego



Związkowcy tłumaczą, że za obecną sytuację odpowiedzialność ponoszą władze PAŻP, które zdaniem związkowców łamią przepisy Kodeksu pracy, nękają i zastraszają kontrolerów, co doprowadziło do ich przemęczenia. Związkowcy tłumaczą, że za obecną sytuację odpowiedzialność ponoszą władze PAŻP, które zdaniem związkowców łamią przepisy Kodeksu pracy, nękają i zastraszają kontrolerów, co doprowadziło do ich przemęczenia.

Twój lot jest odwołany z powodu strajku. Co robisz?

Informacja o niedzielnym braku kontrolerów zbliżania została przekazana gdańskiemu lotnisku w sobotę rano.

Przerw w funkcjonowaniu wieży kontroli lotów ma być kilka. Utrudnienia rozpoczną się po północy (w godz. 0:30-4:00), a później także w godz. 8:00-9:00, 11:00-12:00, od 16:00 do 17:00 oraz między 19:00 a 20:00.

Jak informuje Polska Agencja Żeglugi Powietrznej w niedzielę od godz. 21:00 aż do poniedziałkowego poranka (do godz. 6:30) kontrolerzy mają pracować w tzw. trybie SPO (Single Person Operations), co oznacza, że samoloty obsługiwane są wówczas tylko przez jednego z dwóch obecnych w pracy kontrolerów (drugi w tym czasie ma przerwę, po zakończeniu której się zmieniają).

Zakłócenia dotyczą 20 połączeń



Co brak kontrolerów oznacza dla pasażerów? Chaos, nerwy i niepewność czy i o której godzinie ich samolot wyląduje lub wystartuje z Gdańska. Z pewnością nie da się uniknąć opóźnień. W skrajnych przypadkach samolot może udać się na inne lotnisko.

W niedzielę utrudnienia mogą dotyczyć w sumie 11 samolotów, które mają wylecieć z Gdańska oraz 9 maszyn spodziewanych w Rębiechowie.

Początkowe informacje mówiły nawet o uziemieniu ponad 50 samolotów i przerwie w funkcjonowaniu lotniska przez większą część dnia. Na szczęście dla pasażerów, w sobotę PAŻP tak ułożyła grafik pracy pozostających do dyspozycji kontrolerów, że udało się uniknąć paraliżu lotniska.

Nadzieja jest też w samych przewoźnikach, którzy przyspieszając lub nieco opóźniając samolot mogą bez większych zakłóceń wylądować poza nieobsadzonymi przez kontrolerów godzinami.

- Utrudnienia na lotnisku w Gdańsku wywołane są kolejnymi zwolnieniami lekarskimi złożonymi przez kontrolerów zbliżania. Aktualnie na L4 przebywa dziewięciu kontrolerów - mówi nam Rusłana Krzemińska, rzecznik prasowy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, która zatrudnia kontrolerów.

Prezes lotniska: to brak szacunku wobec pasażerów



Łącznie utrudnienia mogą dotyczyć ok. 3 tys. pasażerów, którzy podobnie jak linie lotnicze o problemach dowiedzieli się lub dopiero dowiedzą w sobotę. Rozgoryczenia z powodu utrudnień nie ukrywają władze gdańskiego lotniska.

- Oczekuję od wszystkich stron tego sporu, a więc od władz agencji oraz od samych kontrolerów, by szanowali naszych pasażerów, którzy nie są niczemu winni. Mało tego - to oni płacą im pensje! Rozumiem, że można mieć różnicę zdań, ale nie można spraw załatwiać w ten sposób - komentuje Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego w Gdańsku.
Konflikt między agencją a kontrolerami trwa od kilku miesięcy. Pracownicy nie mogą dojść do porozumienia z władzami PAŻP w kwestii m.in. wynagrodzeń i zmian organizacji pracy.

Wyloty zaplanowane na niedzielę, 6 listopada:



w godz. 8:00-9:00:

  • 8:50 - Warszawa (LOT)

w godz. 11:00-12:00:

  • 11:10 - Manchester (Ryanair)
  • 11:55 - Wrocław (Ryanair)
  • 11:55 - Warszawa (LOT)

w godz. 16:00-17:00:

  • 16:55 - Dublin (Ryanair)

w godz. 19:00-20:00:

  • 19:05 - Londyn (Ryanair)
  • 19:10 - Hamburg (Ryanair)
  • 19:20 - Alicante (Ryanair)
  • 19:35 - Sztokholm (Wizzair)
  • 19:35 - Oslo (Wizzair)
  • 19:45 - Turku (Wizzair)


Przyloty zaplanowane na niedzielę, 6 listopada:



w godz. 0:30-4:00:

  • 1:25 - Liverpool (Wizzair)
  • 2:25 - Reykjavik (Wizzair)

w godz. 11:00-12:00:

  • 11:30 - Londyn (Ryanair)
  • 11:30 - Londyn (Wizzair)

w godz. 16:00-17:00:

  • 16:25 - Manchester (Ryanair)
  • 16:25 - Warszawa (LOT)
  • 16:25 - Bergen (Wizzair)

w godz. 19:00-20:00:

  • 19:00 - Stavanger (Wizzair)
  • 19:10 - Hamburg (Wizzair)
06:49 7 LISTOPADA 22

Problemy na gdańskim lotnisku (19 opinii)

Od 01.00 07.11 do 03.00 08.00 dalej brak kontroli zbliżania na lotnisku w gdańsku.
epgd
b) 22/11/07 01:00 c) 22/11/08 03:00
d) nov 07 08 0100-0300
e) z powodu braku obsady, nie bedzie zapewniona sluzba kontroli ruchu lotniczego w tma epgd ponizej fl095. Przestrzen tma epgd ponizej fl095 ulega degradacji i przyjmuje klase przestrzeni g. Zapewniana w niej bedzie sluzba informacji powietrznej i sluzba alarmowa na czestotliwosci 127.150mhz fis gd east, 125.275 mhz fis gd west, 118.775 mhz fis ol. Utrzymanie lacznosci radiowej z fis jest obowiazkowe. Powyzej fl095 w tma epgd radarowa sluzbe kontroli ruchu lotniczego bedzie sprawowac acc warszawa.Lotnisko epgd nie moze byc planowane jako lotnisko zapasowe.
Zobacz więcej
Od 01.00 07.11 do 03.00 08.00 dalej brak kontroli zbliżania na lotnisku w gdańsku.
epgd
b) 22/11/07 01:00 c) 22/11/08 03:00
d) nov 07 08 0100-0300
e) z powodu braku obsady, nie bedzie zapewniona sluzba kontroli ruchu lotniczego w tma epgd ponizej fl095. Przestrzen tma epgd ponizej fl095 ulega degradacji i przyjmuje klase przestrzeni g. Zapewniana w niej bedzie sluzba informacji powietrznej i sluzba alarmowa na czestotliwosci 127.150mhz fis gd east, 125.275 mhz fis gd west, 118.775 mhz fis ol. Utrzymanie lacznosci radiowej z fis jest obowiazkowe. Powyzej fl095 w tma epgd radarowa sluzbe kontroli ruchu lotniczego bedzie sprawowac acc warszawa.Lotnisko epgd nie moze byc planowane jako lotnisko zapasowe.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (139) ponad 20 zablokowanych

  • Trzeba zrobic tak, (6)

    jak Ronald Reagan w roku 1981. I od tej pory nie ma strajków kontrolerów w USA

    • 60 20

    • Bo pis chętnie by wtedy tam zatrudnił

      swoje ciotki, wujków, siostrzeńców i innych znajomych, niezależnie od ich umiejętności. Wszędzie tak robią i dla nich bez znaczenia czy ucierpi na tym czyjeś bezpieczeństwo. Na razie przepisy na to nie pozwalają, ale przepisy rzecz umowna ;-)

      • 2 2

    • (2)

      W 1981 r. prezydent USA zwolnił w ciągu jednego dnia z powodu strajku 11 tys. cywilnych kontrolerów, zastępując ich wojskowymi. Rozwiązał związek zawodowy, a strajkujących objął zakaz powrotu do tego zawodu.
      Do tej pory są strajki kontrolerów w USA tzw ciche, zwolnienie lekarskie, odejście z pracy z powodu wypalenia itp

      • 28 9

      • związki zawodowe to najgorsza gangrena,

        która niejedno przedsiębiorstwo już pociągnęła na dno

        • 6 2

      • Dokładnie tak się powinno zrobić z tym Bolcami strajkującymi

        • 14 9

    • (1)

      Tak, tak, bo w wojsku jest kilkuset niepotrzebnych kontrolerów gotowych do podjęcia pracy na cywilnych lotniskach i cywilnych procedurach.

      Rozumiem, że chcesz to robić w czasie, kiedy nad Polską jest pełno samolotów wojskowych w związku z W?

      "Z informacji Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, która odpowiada za bezpieczeństwo ruchu lotniczego nad Polską, wynika, że koszt wyszkolenia jednego kontrolera to od 600 tys. zł do nawet 1 mln zł. Przygotowanie do zawodu trwa kilka lat."

      • 14 3

      • Już podobny manewr chcieli zrobić pisowcy w PSE

        Bo wiecie, ludzi z kilkunastoletnim doświadczeniem, ciągle szkolonych i w Europie mających podobny poziom kompetencji jedynie w RTE - tak fajnie byłoby zastąpić pociotkami.

        • 8 1

  • Kto wystawia im te lewe zwolnienia? (3)

    może NFZ by się zainteresował?

    • 63 27

    • (1)

      To nie są lewe zwolnienia. Poczytaj o "fit for duty" i dlaczego na stanowisku powinno być obecnych 2 kontrolerów. Łatwo oceniać sprzed swojego monitora nie mając zielonego pojęcia o lotnictwie.

      Z jakiegoś powodu kontrola ruchu lotniczego jest uznana za trzeci najbardziej stresujący zawód świata. Na serio - jak dla mnie to mogliby zarabiać i dwa razu więcej, byleby było bezpiecznie na niebie.

      • 16 2

      • Powinniście zarabiać tyle, ile piloci

        Poważnie mówię. Odpowiedzialność nawet większa

        • 3 2

    • Jak to kto? Wybitny znawca lewych maseczek i respiratorów bez atestu Szumi :)))

      • 9 8

  • Tak to sie kończy a może zaczyna, gdy nie słucha sie pracowników. (22)

    Kończą się chętni za prace za miskę ryżu, dziwi to kogoś ? To już nie jest małe peryferyjne lotnisko gdzie wystarczy 21 osób.

    • 85 38

    • Cwaniury na lewe zwolnienia pouciekali ! Bo jeśli są aż tak chorowici, nie nadają się do tak odpowiedzialnego zawodu (1)

      • 21 19

      • Muszą ponad 7 godzin pracować biedaki...

        • 4 8

    • 30 tys

      30 tys na rękę to nie jest miska ryżu

      • 3 2

    • Aaaa to 30 tysiecy miesiecznie to na miskę ryżu (2)

      • 22 11

      • Jakie 30 tys? Beka z Ciebie - uwierzyłeś mediom!

        • 10 0

      • Aaaa odpowiedzialność za bezpieczeństwo tusięcy ludzi w powietrzu to taki pikuś

        • 16 5

    • Nie znasz sprawy (2)

      Tak się kończy jak ktoś zarabia absurdalnie dużo i ma monopol.

      • 38 23

      • To idź tam popracować,zobaczymy jak długo będziesz taki pyskaty

        • 11 9

      • Ja wiem, że wszyscy powinni jak Ty robić

        40 tysięcy do ręki i pleciesz za to bzdury przez trzy lata

        • 11 7

    • jest - wystarczy popatrzyc na dzikie parkingi

      • 4 0

    • Opinia wyróżniona

      (7)

      Kontrolerów lotu zatrudnia PAŻP, czyli organ państwowy, a nie lotnisko ani miasto...

      • 58 7

      • PAZP to nie organ państwowy (6)

        • 4 25

        • Na pewno? (5)

          Art. 1.
          1.
          Tworzy się Polską Agencję Żeglugi Powietrznej (PAŻP), zwaną dalej "Agencją".
          2.
          Agencja jest państwową osobą prawną.
          3.
          Siedzibą Agencji jest miasto stołeczne Warszawa.
          4.
          Agencja może tworzyć oddziały terenowe.

          • 27 2

          • (4)

            Państwowa osoba prawna to organ państwowy? Ciekawe!

            • 4 15

            • Czego nie rozumiesz w tym określeniu? (2)

              To, że Agencja jest tworem w postaci osoby prawnej (osobą prawną jest też np. powiat lub gmina) to tylko klasyfikacja podmiotu. Określenie "państwowa" określa poziom zarządzania nią

              • 19 1

              • (1)

                Powiat i gmina to nie organy państwowe

                • 3 6

              • Ale osoby prawne. Wiem, ciężko zrozumieć tekst pisany

                • 8 0

            • Jest państwowa

              Podlega pod urząd lotnictwa cywilnego oraz ministerstwo infrastruktury.

              • 19 2

    • Widać że nie masz pojęcia

      O tym o czym piszesz.

      • 11 4

    • Ta "miska ryżu" oznacza, że oni nie chcą pracować za 8 tysięcy, tylko pewnie za 16k (1)

      • 10 7

      • za 16?

        za 16 to oni by z łóżka nie wstali. Już teraz zarabiają znacznie więcej, ale chcą jeszcze

        • 21 9

    • Kontrolerzy lotów nie pracują za miskę ryżu człowieku...

      • 31 6

  • No straszne z tego powodu jutro nie wychodzę z domu :)

    • 1 1

  • Zarabiać taką kasę jak mówią w tv nawet 100k

    A protestować. Masakra jakaś, pogonić i zatrudnić za normalne pieniądze. Nauczyć ludzi a nie ograniczyć dostęp. Będzie więcej kontrolerów to za 5tydiecy będą robić

    • 7 4

  • Ukarać ich

    Zarabiają krocie i jeszcze im źle. Czym oni są przemęczeni?
    Czy pielęgniarka na oiomie czy kasjerka na kasie to przemęczona nie jest? To lepszy sport pracownika?
    Niech odejdą dziadki a młodych i bystrych szkolić i zatrudnić. Największą robotę i tak robi pilot
    Za opóźnienia niech płaca

    • 10 6

  • najgorsze lotnisko w Polsce

    jak nie uszkodzony ILS to strajk lipa totalna

    • 10 4

  • Jak widać ludzie z nadania centrali partyjnej mogą spier..lić wszystko czego się tkną.

    Od stajni w Janowie, gdzie po prostu wystarczyło niczego nie zmieniać, aż do kontroli bezpieczeństwa pasażerów na polskim niebie.
    Oby lotnisko w Gdańsku nie skończyło jak ta stajnia.

    • 9 3

  • Sa kontrolerzy w Berlinie, nie strajkuja

    • 3 2

  • i**otyczny tytuł artykułu

    To żaden strajk - w pierwszym.akapicie jest wykaśnienie że są na zwolnieniach lekarskich - jezeli p.redaktor uważa że zwolnienia są niezasadne to niech je zweryfikuje a nie stawia swoje tezy i strajku włoskim. To są zaniedbania w zarzadzaniu i braku kontynyacji szkoleń. Ryba psuje się od głowy - tu od Warszawy - zmienili przepisy pracy pod siebie i teraz są ździwieni że nie poza Warszawą nie ma kto pracować....

    • 20 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane