• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wolniej i bezpieczniej na Starym Mieście

Arnold Szymczewski
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione. Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione.

Wyniesienie przejścia dla pieszych na ul. StolarskiejMapka oraz zmiany na uliczkach wokół Podwala StaromiejskiegoMapka mają doprowadzić do uspokojenia ruchu na Starym Mieście, o co prosili mieszkańcy dzielnicy.



Czy kierowcy często przekraczają dozwoloną prędkość w Śródmieściu?

O uspokojenie ruchu m.in. na ul. Stolarskiej wnioskowali do GZDiZ mieszkańcy, którzy sygnalizowali częste przypadki przekraczania prędkości na tych ulicach.

- Badania ruchu to potwierdziły. Kierowcy, jadąc ul. Stolarską, nie przestrzegają dopuszczalnego dla tego obszaru ograniczenia 30 km/h, a znacznie je przekraczają - tłumaczy Magdalena KiljanGdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nieco ponad miesiąc prac na Stolarskiej



Istniejące przejście dla pieszych na ul. Stolarskiej znajduje się między budynkami 4 i 6. Zostanie ono wyniesione za pomocą szybkiego w montażu progu płytowego. Taki zabieg spowoduje, że kierowcy będą musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych.

- Prace rozpoczęły się w poniedziałek, 25 kwietnia, i potrwają do końca maja. Podczas robót ruch samochodowy będzie utrzymany z lokalnym przewężeniem na odcinku ok. 15 metrów - dodaje Magdalena Kiljan.
Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość.

Uspokojenie ruchu także w innych częściach Starego Miasta



Poza Stolarską ruch ma zostać uspokojony także na uliczkach wokół Podwala Staromiejskiego: na ul. Igielnickiej, przy Hali Targowej i na ul. Lawendowej. Termin realizacji uzależniony jest od zakończenia przebudowy ul. Pańskiej, a także sezonu turystycznego.

- Dobór metod uspokajania ruchu drogowego wynikający z kontroli GZDiZ albo zgłoszeń mieszkańców i rad dzielnic za każdym razem poprzedzamy analizami ruchu. Pod uwagę bierzemy prędkość pojazdów, parametry ulicy, charakter zdarzeń drogowych oraz zarejestrowanych wykroczeń. Wykorzystane urządzenia uspokajające muszą odpowiadać potrzebom pieszych, warunkom terenowym, a także eliminować zagrożenia na drogach - kończy Magdalena Kiljan.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

  • (2)

    Fajnie, będzie jeszcze więcej SUVów w mieście, w końcu to takie ekologiczne.

    • 15 16

    • (1)

      Akurat w przypadku wyniesionego przejścia dla pieszych na niewiele zda się szerszy rozstaw kół.

      • 6 2

      • Jaki rozstaw kół? Chodzi o większy prześwit.

        • 1 1

  • Starowka to nasza historia i dziedzictwo i nalezy o nia dbac ,zeby bylo milo, zielono, i cicho

    kto nie warszwka gdansktore moglyby obsluzyc mieszkancow z kazdej uliczki na krotkich odcinkach ze wzgledu na matki z dziecmi ,inwalidow i seniorow oczywiscie za darmo z nasz podatkow pobieranych od nas i powinny byc dla nas a nie na nie potrzebne inwestycje ktore tylko utrudniaja zycie mieszkancom wszystkie tunele powinny byc zlikwidowane bo sa niepotrzebne powinny byc normalne przejscie dla pieszych tak jak na zachodzie przecierz mamy 21 wiek trzeba myslec o wszystkich ludziach o ich komforcie a to znaczy

    • 0 0

  • przejście to jedno a druga sprawa to krzaki zasłaniające wyjazd ze stolarskiej na podwale.

    • 0 0

  • To nic nie da w miastach jest za duzo samochodow ,zatruwaja tylko powietrze starowka powinna byc wolna od samochodow

    samochody zanieczyszczja powietrze wszystkie chodniki trawniki wszystko zajete i robia halas i ciagle korki na ulica a bedzie jeszcze gorzej bo bedzie jeszcze wiecej samochodow, z parkowaniem tez problem brak parkingow nie dlugo tu wszystko bedzie za betonowane, chcecie tak zyc w pustyni betonowej bez czystego powietrza bez zieleni ciekawe czym bedziecie oddychac spalinami,miasta powinny byc wolne od ruchu kolowego, powinna byc bardziej rozwinieta i darmowa bo z naszych podatkow komunikacja miejska i bo sie udusimy spalinami, wlaczcie myslenie wygodnisie i leniwcy

    • 0 0

  • mniej samochodow ,to mniej smogu a wiecej swierzego powietrza na spacerach z ukochana osoba

    • 0 0

  • komunikacja w miastach powinna byc darmowa bo jest finansowana z naszych podatkow

    a samochody to dla tych ktorzy mieszkaja za miastem i maja wszedzie daleko

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    częstym problemem w Śródmieściu (3)

    jest jazda pod prąd, znaczne przekraczanie ograniczanie prędkości 30 kmph i jazda w SOD pojazdów nieuprawnionych. Poza tym taksówkarze, którzy skracają sobie drogę przez strefy piesze, DT itp miejsca.

    • 48 15

    • Ta strefa SOD to kompromitacja

      Po 6 latach mieszkania w Głównym Mieście mogę stwierdzić że strefa SOD powstala tylko po to by utrudnić życie mieszkańcom, przykłady: 1. Żeby otrzymać identyfikator dla mieszkańca muszę iść z aktem notarialnym do ZDiZ i udowodnić że auto którym chce wjechać należy do mnie, tymczasem turysta wjeżdża do tej samej strefy na podstawie jakiegoś świstka z rezerwacją bez żadnych formalności. 2. Dostawy dla restauracji i hoteli są bezproblemowe, tymczasem dowóz np. nowych mebli to koszmar bo bez identyfikatora nie ma jak wjechać a ZDiZ czynny do 15.00. Tzw. Starówka to piękna lokalizacja i jestem w ni i zakochany ale to co robią urzędnicy przekracza wszelkie wyobrażenia.

      • 3 0

    • (1)

      Taksówkarze przy Katowni pomimo znaku zakaz ruchu jeżdżą jak chcą bo zachęca do tego brak służb.

      • 9 1

      • Tam w ogóle dziwne rzeczy się dzieją

        Na miejscach nie oznakowanych, przez cały dzień parkują jakieś melexy.
        To można teraz parkować gdzie popadnie i to w samym centrum miasta?

        • 8 0

  • Strefa 30 to kit, jak wiele innych zakazów, których przestrzegania nikt nie egzekwuje. Wystarczył by nawet ślepy policjant z zepsutą "suszarką" raz na jakiś czas. Już niektórzy rajderzy zdjęli by nogę z gazu.

    • 1 0

  • Rajska, Kowalska to też ulice po których auta (1)

    Poruszają się za szybko. Kiedyś były znaki poziome teraz już ich nie odmalowywuja.

    • 3 0

    • A na pozostałych ulicach stosują się do ograniczeń?

      Jak kodeks drogowy, znaki, nie wystarczają, to farba na jezdni też nic nie zmieni.

      • 0 0

  • Ahhh to okolice, gdzie Frau Ola mieszka (2)

    Więc okolica będzie miała uspokojony ruch. A co z resztą dzielnic?

    • 19 6

    • (1)

      Najwyraźniej nie wiesz gdzie mieszka Frau Ola

      • 3 2

      • Ola mieszka w sercu każdego gdańszczanina

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane