• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: wraca możliwość rezerwacji, ale na nowych zasadach

bra
13 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Brak możliwości rezerwowania sprawił, że na niektórych stacjach pojawiło się więcej rowerów. Czy to się zmieni po przywróceniu rezerwacji? Brak możliwości rezerwowania sprawił, że na niektórych stacjach pojawiło się więcej rowerów. Czy to się zmieni po przywróceniu rezerwacji?

Od środy użytkownicy roweru metropolitalnego znów będą mogli zarezerwować pojazdy przed ich wypożyczeniem. Czas rezerwacji skróci się jednak z 15 do 5 minut i będzie można zrobić to tylko trzy razy na dobę.



Czy możliwość rezerwacji ułatwi ci korzystanie z Mevo?

Przypomnijmy, 30 maja operator systemu Mevo wstrzymał możliwość rezerwacji rowerów.

Zdaniem przedstawicieli firmy Nextbike system 15-minutowej rezerwacji nie sprawdził się. Zdarzały się bowiem przypadki, że rower był wielokrotnie zarezerwowany bez wypożyczenia, a w tym samym czasie inny użytkownik znajdujący się przy stacji nie mógł go wypożyczyć.

W naszej ankiecie 36 proc. spośród 3186 osób, które oddały swój głos, deklarowało, że mimo braku możliwości rezerwacji, nadal będzie jeździło Mevo, z kolei 53 proc. przyznało, że przestanie korzystać z systemu.

Mevo: ilu obcokrajowców korzysta z roweru metropolitalnego?



Przez dwa i pół miesiąca trwały analizy nowych rozwiązań a chętnych do skorzystania z Mevo nie brakowało. W sierpniu przekroczona została liczba 1,5 mln wypożyczeń.

Operator systemu zdecydował, że od 14 sierpnia przywróci, na razie testowo, możliwość rezerwacji rowerów, ale na innych zasadach niż poprzednio.

Mevo, nowe zasady wypożyczania:

  • 5 minut - tyle będzie trwał czas rezerwacji,
  • 3 - tyle razy w ciągu doby będzie można dokonać rezerwacji.


W Trójmieście w systemie Mevo dostępne są 1224 rowery, a we wszystkich 14 gminach objętych systemem jest ich ponad 1700. W połowie sierpnia dostępna miała być pełna flota, tj. 4080 sztuk jednośladów, jednak Nextbike ostatecznie ogłosiło, że w zapowiadanym terminie dostarczy jedynie 200 nowych rowerów.

Mevo: nowe rowery nie przyjadą w terminie



Warto też przypomnieć, że od momentu uruchomienia Mevo, czyli od 26 marca do końca lipca, w systemie zarejestrowało się ponad 142 tys. użytkowników.
bra

Opinie (289) ponad 10 zablokowanych

  • Wg mnie dobre zmiany. (8)

    Nieograniczona możliwość rezerwowania rowerów na 15 minut utrudniała do nich dostęp.

    • 148 24

    • (4)

      W zasięgu 15 min od domu miałem 4 stacje, teraz mam jedną... niedobrze.
      Rezerwacje powinny być płatne(minuty z abonamentu) i ograniczone do max 15min na danej stacji na godzinę. Wtedy miałoby to sens.

      • 17 3

      • Wystarczy zasada,

        ze rezerwacja wlicza się do czasu abonamentu. Jak ktoś wypozyczy a nie jeździ to tez mamy go ścigać? Trąci paranoją. To też pokazuje, jak bardzo nieprzemyślany jest to system.

        • 4 0

      • Pewnie (2)

        Nigdy nie korzystałeś z mevo

        • 2 6

        • to prawda, ja z kolei niegdy nie korzystałem ale lubie wasze wypociny plusować i minusować

          • 5 0

        • mam abonament roczny plus

          i jezdze kilka razy w tygodniu

          • 1 1

    • Z jednej strony dobrze z drugiej nie dobrze (1)

      Teraz jadac tramwajem i chcac przesiasc sie na mevo bedzie to zdecydowanie utrudnione

      • 13 3

      • widać nie tylko Ty chciałeś się przesiąść

        • 12 1

    • Bo mevo rezerwowali kosmici...
      Rezerwacja ułatwiała dostęp, bo umożliwiała planowanie podróży

      • 10 5

  • Oszuści

    Tylko naciągają ludzi na kasę kto w tym ma zaledwie łapska pewnie układ

    • 1 0

  • Dlaczego nikt nie wspomina, że ta rozgłaszana 'wyjątkowość i innowacyjność' Mevo (15)

    polega na tym, że jest to najmniej ekologiczny rower miejski na świecie?

    • 152 24

    • Wspomnij. (13)

      Z podaniem argumentów, np. w formie listu do redakcji.
      Chętnie się zapoznam, inni czytelnicy pewnie też.

      • 27 11

      • Wystarczą dwa proste fakty: (8)

        1. rowery muszą być stale relokowane na przestrzeni kilkudziesięciu kilometrów. Samochodami. 2. rowery działają tylko, kiedy mają naładowaną poza układem pojazdu baterię. Rozwożoną samochodami, ładowaną na węgiel, na obszarze kilkudziesięciu kilometrów. Co więcej można zrobić, by uczynić najbardziej ekologiczną formę transportu miejskiego bardziej energochłonną? Chętnie się dowiem od nieutopionych w tej kleistej pseudoinnowacji.

        • 23 3

        • 3. No i wisienka na torcie - klasyczny napęd roweru wspomagany jest energią elektryczną pochodzącą z akumulatora (6)

          Czy ktoś z grona bezkrytycznych zwolenników tzw. OZE mógłby się wypowiedzieć nt. obciążenia środowiska naturalnego procesem produkcji ogniw oraz późniejszego ich "recyckling'u" np. w Bangladeszu?

          • 16 3

          • (5)

            Mam dla Ciebie złą wiadomość. Twój smartfon robi to samo co mevo. Zamienisz na telefon stacjonarny?

            • 5 14

            • Nie zamienię. (4)

              Ale nie będę bzdurzył jaki to smartfon jest prośrodowiskowy i wyłudzał na niego kasy z publicznych środków pod płaszczykiem eko, OZE, e-bikesharingu i innych bzdur. To malutka, ale jednak zasadnicza różnica :)

              • 17 2

              • A na BTSy, żeby Ci się szybciej porno ładowało już nie ma problemu wyłudzić miliardów? (3)

                Jeżeli jeden - dwa samochody sprawią, że w mieście pojedzie ich kilka tysięcy mniej, czysty zysk.

                Kopciuchowe lobby zawsze pomija liczby.

                • 1 3

              • Jakie kopciuchowe lobby? To zwykły rower jest najbardziej eko, innopacanie. (2)

                • 2 3

              • A prąd potrzebny żeby wytopić aluminium to z czego? (1)

                A przewiezienie go z magazynu to czym?

                Tak, kopciuchowe lobby. Robisz wszystko, żeby dalej palić jak najwięcej węgla i paliwa, kiedy prąd z OZE to teraźniejszość na zachodzie i przyszłość u nas...

                • 2 1

              • Aha, żeby było bardziej ekologicznie zróbmy rowery ...na prąd. Trochę ogłuszyła pseudotroska o ziemię jako nowy sposób na

                • 0 0

        • A te samochody to pewnie diesle truciciele

          I rozjeżdżają chodniki...

          • 3 2

      • ale ty głupia jednak jesteś

        • 0 0

      • W Polsce nie ma energii (2)

        Ze źròdeł alternatywnych. Wiatraki/tamy to ułamki. Rezszta węgiel

        • 15 11

        • Więc może pora zacząć walczyć z węglem? (1)

          Bo jak na razie, lobby dieslowo-kopcące walczy z użytkownikami wszystkich pojazdów na prąd, nie z producentami energii...

          • 12 7

          • OZE ściema

            Zielona energia to ściema maszynka do pieniędzy niestety. Póki nie wypracujemy nowych technologii opartych na atomie lub czystym węglu to nic z tego

            • 7 3

    • Ale przyniósł mnóstwo kasy co niektórym i kij

      • 1 0

  • lepiej było bez rezerwacji

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Tych "1700 dostępnych rowerów" nigdy nie było na ulicach w jednym momencie. (6)

    Maksymalnie dostępnych w ciągu 90 minut było 1409 rowerów, dziś maksimum to 1155 z 1700.
    Reszta albo w serwisie, albo niedostępna z innych powodów.

    Dane po odliczeniu rowerów na serwisie, w Warszawie i Trąbkach

    • 119 3

    • Przy wejściu do Biedronki w Gildii na Zaspie (1)

      od kilku dni stoi Mevo. Naładowane, ale niedostępne i niewidoczne w aplikacji.
      Rower widmo.

      • 11 0

      • widocznie szef szwagierce zarezerwował na stałe ;)))

        • 0 0

    • a ja się cieszę (1)

      Jeżdżę Mevo kilka razy w tygodniu i czasem faktycznie brakuje rowerów w okolicy z naładowaną baterią ale jest ich tak wiele, że przejdę się na nogach kawałek (o zgrozo) i zawsze coś znajdę. Jest wygodnie, tanio. Maruderów mamy w brud i wg nich oczywiście lepiej żeby Mevo nie było, bo nienaładowane, bo jeżdżą po drogach itd. Ja jestem na tak a małe niedociagnięcia na pewno z czasem będą znikały. Duży projekt, potrzebuje czasu żeby sprawnie wszystko funkcjonowało.
      Pozdrawiam zadowolonych z Mevo ! :)

      • 3 9

      • Małe niedociągnięcie - brak 60% rowerów.

        • 7 1

    • I nigdy nie będzie na raz tyle dostępnych

      1400 sztuk z 1700 to już niezły wynik, powinni dążyć, żeby go utrzymać.

      • 0 2

    • Braki rowerów to jedno, braki ich lokalizacji to drugie

      Jaki tęgi łeb myślał o tym, aby zrobić stację w Kiełpinie Górnym (nie mam nic przeciwko, niech jest), a nie ma żadnej dalej w kierunku Chełmu. Osiedle Optima, Lawendowe Wzgórza i wszystko wokół, nie ma żadnej stacji. Nie wypożyczysz roweru. dlaczego ???
      Wszystko wokól w remoncie (ulice), wieczne korki i z chęcia jak jest pogoda człowiek przejechałby się rowerem. Ale nie ... To nie Gdańsk, to już jest inne województwo? Masakra. Dlatego przez takie rzeczy uważam, ze to jeden wielki wałek. Nie ważne jest dobro mieszkańców, liczy sie, ze dotacje płyną i kasa się zgadza. A miasto stworzyło coś, z czego trudno mu się wycofać z twarza.

      • 5 1

  • Nigdy w życiu!

    Trefna inwestycja. Firma kosi ciezkie pieniadze a nie wywiazuje sie z rowerow. Caly czas problemy i nic nie jest odciagane z wynajmu. Rozbuj w bialy dzien

    • 2 1

  • Kiedy będę mógł zarezerwować rower nr 3999? (1)

    • 1 0

    • Zaraz po mnie.

      Ja zarezerwuje pierwszy.Jak mi sie znudzi,to go zwolnie.

      • 0 0

  • Wywalić baterie (28)

    Wypie...ilc baterie z rowerów i problem z dostępnością zniknie. Co za dzban wpadł na pomysł roweru ze wspomaganiem gdzie bateria w standardowym rowerze elektrycznym starcza na 100km.

    • 170 45

    • (1)

      Ale bez baterii i silnika jak zasilisz aplikacje, nadajnik gps, blokady i zabezpieczenia? jak uchronisz przed kradzieżą? bedizesz musiał coś dołożyć i tak. dzięki baterii i silnikowi rower jest pod stałym monitem gps, ma blokady kół i obsługuje apke.
      gdyby dali zwykły rower, obudowany blokadami, nadajnikiem i baterią to byłby krzyk że skoro i tak jest obudowany t oczemu już nie zrobili z elektrycznym wspomaganiem :D

      • 4 2

      • Tak samo jak w Venturilo w Warszawie.

        • 0 0

    • (14)

      Ten rower bez wspomagania nie ma racji bytu. Jest zbyt ciężki, żeby jeździć nim bez wspomagania dłużej niż 5 minut

      • 57 11

      • Lol (13)

        Bez wspomagania czyli bez baterii i silnika - będzie lżejszy inżynierze

        • 32 19

        • nadal będzie ważyć ponad 25 kg (6)

          • 29 13

          • (4)

            Więc nie kupować więcej tego badziewia, rower elektryczny kosztuje około 5-6 tys za te kwotę masz dwa rowery dobrej klasy

            • 27 1

            • (3)

              Rower Mevo kosztuje ok. 8 tysięcy. Ale jak go zniszczysz, to płacisz 12 tys. kary. Ot, ubezpieczenie 150%

              • 17 3

              • Płacisz cenę detaliczną, nie dla zamawiąjącego 4000 rowerów. (2)

                • 11 1

              • nie rozśmieszaj mnie (1)

                te rowery nie są warte w detalu 12 tys !!!

                • 6 4

              • Janusz widzi tylko cenę na półce

                A kto zapłaci za brak roweru w systemie? Za sprowadzenie? Za podpięcie do systemu?

                Poza tym, pamiętaj, że to nie Wagant, ma jeszcze trochę całkiem nietaniej elektroniki.

                • 0 1

          • z silniekiem i bateria wazy 27kg. to jak bez nich ma wazyc 25kg?

            • 4 3

        • Przyjedź się mevo (3)

          I dopiero się wypowiadaj. 3M to nie jakaś Warszawa gdzie nie ma praktycznie wzniesień. No i nie każdy chce przyjechać w dane miejsce i śmierdzieć potem. Jak wam się te rowery nie podobają to nie korzystać.

          • 30 20

          • świetnie powiedziane! (2)

            nie każdy chce śmierdzieć potem, ale są tacy, którzy chcą! dlaczego wszystkie są elektryki? dlaczego nie mam wyboru? jak dzban wymyślił, żeby wszystkie były ze wspomaganiem, bo sami niedołężni ludzie mieszkają w 3M? chcemy miec wybór

            • 14 16

            • Masz wybór. Chcesz się pocić? Biegnij! Bez baterii.

              • 7 3

            • Masz wybór.

              Możesz nie jechać. Szach mat :P

              • 8 8

        • (1)

          Rower mevo waży 33kg. Nawet jeśli liczyć bez baterii i silnika to zostaje jakieś 23kg. Standardowy rower miejski waży do 15kg. Jest różnica?

          • 30 1

          • Holendry ważą bardziej pod 20.

            Na naszych górkach zwyczajnie nie da rady się czymś takim wturlać, chyba, żeby wpakowali im trylion przełożeń.

            • 5 6

    • (6)

      Takie gdybanie.

      Miało być 10-30% elektryków. To by być może miało jakiś sens. Ale specyfikacja była tak napisana, że oferując 100% się go wygrywało.

      Tak też zrobiło NB Polska. A w zasadzie NB Tricity Sp. z o.o. z kapitałem 5000zł.

      Ale ktoś coś przeliczył, i się kasa nie zgadzała (było o tym w mediach). Stąd opóźnienia - każdy miesiąc mniej, to mniejsza strata.

      A w samorządach wszyscy siedzą cicho. Jak dadzą karę, NB TriCity padnie, właściciele będą odpowiadać do 5000zł. Unia zacznie się pytać dlaczego kasa poszła w błoto.

      Winnego oczywiście nie ma, bo 'wszyscy' widzieli papiery, i każdy mógł coś powiedzieć. A skoro z Gdańska nic nie powiedzieli, z Gdyni, z Tczewa, z Władka też nie, to chyba wszystko było super, nie?

      • 55 2

      • ... (4)

        Uważam że nie ma sensu dalej brnąć w te błędne koło i dalsze inwestowanie w rowery elektryczne nie ma sensu, koszt zakupu takiego roweru to koszt 5-6tys zł za te kwotę spokojnie można kupić dwa rowery miejskie dobrej klasy, większość problemów sama się rozwiąże z mevo, aby tak się stało ktoś musiał by się przyznać do błędu

        • 12 9

        • .... (1)

          spróbuj sobie pojeździć dobrej klasy rowerem miejskim 12h albo i więcej na dobę bez przerwy dzień w dzień. Ciekawe na ile ci wystarczy?

          • 2 5

          • Jeżeli chodzi o zużycie, to szybciej dotyka elektryków.

            • 2 0

        • Rower nieelektryczny byłby bez sensu. Całe powodzenie programu wynika właśnie z rodzaju roweru.

          • 5 8

        • Jeszcze zamiast autobusów za miliony kupmy po tysiąc passatów

          Co z tego, że nie spełniają tej roli? Ważne, żę będzie dostęp, nie?

          • 6 12

      • Byle problem odepchnac do nastepnej kadencji.

        Może już nie będziemy rządzić? Daliśmy ciała i to grubo z tą umową z Mewo, to teraz udawajmy że jest cacy. Lud to kupi, oni są durnowaci i jak pluje im się w pysk, to mówią że deszcz pada.

        • 9 1

    • bez wspomagania

      to ja już bym na niego nie wsiadł. Mieszkam koło cmentarza Łostowickiego i normalnym rowerem napewno bym tam nie podjeżdżał, bo nie jestem rowerzystą na co dzień i nie mam 20 lat. Myślę, że więcej jest takich jak ja. W miastach, gdzie jest równo jak stół to proszę bardzo ale nie w Trójmieście.

      • 9 5

    • rower bez wspomagania kupisz w cenie rocznego abonamentu... (1)

      90% atrakcyjności rozwiązania to wspomaganie. gdańsk płaski nie jest. a ci, co lubią się spocić rowery już dawno mają własne i korzystają.

      • 22 8

      • taa kradziony z rynku chyba

        • 1 3

    • dzbany ,chodzi o to ze bez baterii nie byloby euro z uni za rozwoj eko elektromobilnosci

      pewien pan zgarnal 11 mln prawda.

      • 16 4

  • Kiedy MEVO ponownie otworzy możliwość wykupu abonamentu? Bo juz rok nie ma takiej możliwości. Gdzie nowe rowery? Czemu miasto im w ogóle płaci za niezrealizowana usługę?

    • 3 0

  • Wątpię czy "chłopaki do wzięcia" chcieliby na tym super sprzęcie jeździć...

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane