• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wraca pomysł stworzenia buspasu na ul. Słowackiego

Szymon Zięba
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko. Dzięki buspasowi przez Słowackiego pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

Ma poprawić dojazd do Niedźwiednika, na Matarnię i lotnisko oraz rozwiązać problem z korkami, w których utykają autobusy. Radna Katarzyna Czerniewska w złożonej interpelacji zwróciła się do miejskich urzędników o przeanalizowanie możliwości inwestycyjnych, które pozwolą na budowę buspasa na fragmencie leśnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. Jego budowa jest w planach, ale w ciągu kilku lat.



Buspasy w Trójmieście - najważniejsze informacje



Buspas na Słowackiego to dobry pomysł?

Zapytanie miejskiej radnej związane jest z działaniem Zespołu Konsultacyjnego Budżetu Obywatelskiego. Jego członkowie rozpoznają odwołania wnioskodawców danych projektów od odmownych decyzji. Na jednym z posiedzeń rozpatrywano projekt dotyczący wykonania buspasa wzdłuż ul. Słowackiego.

Dzięki niemu pasażerowie komunikacji miejskiej mogliby szybciej dostać się do celu, jadąc w kierunku Niedźwiednika, Matarni czy na lotnisko.

- Wnioskodawca projektu chciałby, aby istniejący prawoskręt z ulicy Słowackiego w Góralską dodatkowo stał się pasem drogowym dla autobusów, a istniejący na skrzyżowaniu pas został poszerzony - tłumaczy radna Katarzyna Czerniewska.
Oprócz tego wybudowany miałby zostać kilkunastometrowy odcinek, który stałby się przedłużeniem obecnej zatoki przystankowej dla autobusów jadących do przystanku Potokowa 02, w kierunku lotniska.

- W ocenie wnioskodawcy inwestycja znacząco usprawniłaby przejazd autobusów przez zakorkowaną al. Żołnierzy WyklętychMapka i Słowackiego. Z linii autobusowych (110, 122, 126, 157, 210, N3), przejeżdżających przez przystanek Potokowa 02, w kierunku Matarni, codziennie korzysta wielu mieszkańców w dojazdach do pracy czy powrotach do domu oraz dojeździe na lotnisko - przypomina radna i prosi o to, by miasto przeanalizowało możliwości inwestycyjne, pozwalające na budowę buspasa.

Buspasy na Słowackiego i Żołnierzy Wyklętych w ciągu kilku lat



Przypomnijmy, że na początku roku otwarto oferty w przetargu na projekt buspasów na Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych. Wszystkie okazały się jednak zbyt drogie, dlatego urzędnicy zdecydowali o podzieleniu postępowania na dwie części.

Jak kursują autobusy i tramwaje w Gdańsku?



- Buspasy są istotnym element polityki transportowej każdego dużego miasta. Po pierwszym nieudanym podejściu do przetargu na dokumentację buspasów podjęto wstępną decyzję, by podzielić zadanie na etapy - jeden odcinek od ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (w ciągu al. Żołnierzy Wyklętych), drugi od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego). Takie podejście pozwoli na przygotowanie i realizację tego przedsięwzięcia w perspektywie najbliższych kilku lat. W przyszłym roku ruszy projektowanie I etapu, chodzi o odcinek od ul. Potokowej do linii lasu (w ciągu ul. Słowackiego) - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego UM w Gdańsku.

Opinie (156) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Tam są potrzebne wiadukty! (1)

    Aby usprawnić ruch na ulicy Nowej Słowackiego potrzebne są wiadukty na:
    1. Wyjazd z Centrum Handlowego Matarnia
    2. Skrzyżowanie z ul Potokową
    3. Skrzyżowanie z u Chrzanowskiego
    4. Budowa na ulicy Grunwaldzkiej podziemnego przejazdu wzdłuż tej ulicy - miały być tam przejścia podziemne ale z nich zrezygnowano.
    5. Budowa planowanego łącznika z trasą Sucharskiego.

    To wystarczy na rzeczywiste rozwiązanie problemu.

    • 1 0

    • To miasto nie zna bezkolizyjnych skrzyżowań

      To jest temat na 22 wiek

      • 0 0

  • nasza wladza

    czy nasza wladza w Gdansku zacznie mysl;es glowa a nie kieszenia daja pozwolenia na budowe nowych osiedli a drogi zostaja te same a potem sie dziwia ze korki zacznijmy od drog a potem osedla

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Przy porównaniu ilości aut do ilości autobusów - słaby pomysł. Wiele więcej osób podróżuje tam samochodami niż autobusami i zabranie jednego pasa na rzecz mimo wszystko mniejszości zakorkuje jedną z arterii wyjazdowych z Gdańska. A przy obostrzeniach do 50% maksymalnej ładowności środków transportu publicznego coraz więcej osób jeździ samochodami. Więc pomysł nawet bardzo słaby.

    Dla jasności, nie jeżdżę tamtędy tylko autem, autobusem też mi się zdarza.

    • 46 15

    • Wszystkie drogi dojazdowe do centrum Gdańska powinny mieć buspasy albo tramwaje/kolej

      Natomiast obwodnice to miejsca dla samochodów i tam buspasy są zbędne. Co w tym dziwnego, że niewiele osób jeździ TZ skoro autobus stoi w korku z innymi, a na każdym przystanku musi zjechać do zatoki i nikt nie raczy wypuścić autobusu, bo przecież jazda przed autobusem to największy zaszczyt na drodze. Tylko sprawny transport zbiorowy ma szansę przyciągnąć pasażerów.
      Buspas na całym ciągu Słowackiego i ŻW to nie powinien być przedmiot rozważań, ale dawno zrealizowana oczywistość. I to nie na krótkim odcinku, ale od samego lotniska do dworca we Wrzeszczu.

      • 1 0

    • pomysł bardzo dobry

      tylko komunikacja albo rower, zostawcie w spokoju te samochody

      • 3 6

  • buspasy (1)

    Czemu nikt wczesniej nie pomyslal o buspasach budujac nowe dogi trzeba troche myslec przy budowach nowych ulic tam trzeba trzeciego pasa w dol i w gore przeciez gdansk bedzie sie rozbudowywal w gore a nie w dol gdzie na zatoke??? siedza tam i mysla jak tu utrudnic jazde autem

    • 1 1

    • siedza tam i mysla jak tu utrudnic jazde autem

      I słusznie. Auto zajmuje przestrzeń, truje i hałasuje.

      • 0 0

  • W dobie Coronavirusa samochód jest najbezpieczniejszym środkiem transportu. Komunikacja miejska to wylęgarnia wirusów i główne źródło zakażeń

    • 1 0

  • gdzie tu jest logika: urząd miasta wydaje pozwolenie na budowę tysięcy mieszkań przy i za obwodnicą (10)

    a następnie chcą zwężać drogi dojazdowe do tych dzielnic. przy obwodnicy są firmy kurierskie, magazyny, zakłady, dealerzy. jak dojadą? rowerami?!?

    • 129 16

    • autobusem (2)

      no po to jest autobus, żeby sie nie pchać do centrum blachosmrodem

      • 7 22

      • (1)

        Po to jest droga by z niej korzystać. Nie chcesz aut w centrum to pozamykaj drogi

        • 5 2

        • wystarczy podnieść opłaty za parkowanie i wprowadzić opłaty za wjazd

          zamykanie dróg nie ma sensu = argument przedstawiony przez przedpiścę jest typowym argumentem z d*py.

          • 0 1

    • Przeciez jest juz rower towarowy, wiec rowerami maja jezdzic. (1)

      Nalezy chronic srodowisko. Ludzie powinni chodzic pieszo albo rowerami jezdzic aby CO zmniejszyc w atmosferze. W sumie to zakazac jazdy samochodow w 3miescie a autobusy na gaz przerobic i bedzie git.

      • 2 0

      • Klasyczny rower i piesza wędrówka emituje więcej CO2 wypełniony autobus czy tym bardziej tramwaj. Ty też palisz tlen, a wydalasz CO2. Przy treningach i sporcie jest to nawet wzmożone.

        • 0 0

    • skąd wziąłeś pomysł o zwężaniu? (1)

      mają dobudować buspas jako trzeci pas a nie zabrać komukolwiek jeden pas, zmieni się tylko lekko organizacja pasów skrętu i to wszystko co kierowcy zauważą

      • 5 7

      • hahaha juz ci wybuduja, hahaha, bedzie zwezka i tyle w temacie.

        • 2 1

    • tak (1)

      mevo dojadą.

      • 11 2

      • XD

        • 4 1

    • A jak budują w centrum to ludzie krzyczą, że mają budować przy obwodnicy

      Gdzie tu sens i logika?

      • 14 11

  • zaczyna mnie denerwować ta ideologia w której największym wrogiem władz miasta jest użytkownik samochodu osobowego (10)

    • 166 48

    • wrogiem użytkowników samochodów są w największym stopniu inni użytkownicy samochodów

      zwłaszcza tacy, którzy nie potrafią zrozumieć, że działanie miasta na rzecz poprawy warunków korzystania z mniej terenochłonnych rodzajów transportu mają sens dla wszystkich, również dla użytkowników samochodów. Po prostu chodzi o zmianę kierunku przesuwania granicy nieuchronnych kompromisów.

      • 0 1

    • Nie martw się to już ostatnie podrygi rządów PO-paprańców w Gdańsku (2)

      Dulcymea nie ma najmniejszych szans na wygranie kolejnych wyborów a więc dziadostwo się skończy bardzo szybko !

      • 4 6

      • A z kim ma przegrać? (1)

        Z bezrobotnym Kacprem, czy z Braunem który nie potrafi wymienić dzielnic?

        • 5 2

        • My z Antify mamy juz swojego pomazanca na prezydenta

          • 0 0

    • Wyprowadz sie z miasta

      • 0 0

    • Trzeba było mądrze zagłosować na wyborach.

      • 4 1

    • Weź melisę.

      • 1 6

    • samochód nie jest wrogiem władz miasta tylko porządnych mieszkańców (2)

      i to także tych posiadających samochody ale umiejących je używać bezpiecznie i parkować przepisowo, niestety większość kierowców to dzicz i do tego kaleki, które jak muszą przejść 100 metrów do parkingu to robią aferę

      • 26 27

      • (1)

        retoryka rodem z nowogrodzkiej
        skoro auto jest wrogiem porządnego mieszkańca to znaczy że ja jestem nieporządny.
        przeczytaj jeszcze raz co napisałeś

        • 13 15

        • jesteś nieporządny

          pogódź się z tym

          • 10 11

  • Drogi,drogi,drogi......... (10)

    • 53 22

    • zawsze będzie za mało. Zobacz Los Angeles - korki zniknęły? (5)

      • 10 2

      • Powtarzasz mity. (4)

        • 2 4

        • daj jakiś sensowny przykład miasta, w którym nowe drogi rozwiązały problem korków (2)

          ale tak na dłuższą metę. Nowa Słowackiego wystarczyła na ile, rok?

          • 4 1

          • Nawet nie. (1)

            Pamiętam dobrze, że w miarę komfortowo jeździło się przez pierwsze pół roku. Później było nawet znacznie gorzej niż przed budową. Po jakimś czasie była lekka poprawa i stabilizacja do dzisiaj.

            • 2 2

            • stabilizacja na niskim poziomie

              tylko dzięki drogom dla rowerów oraz PKM coś mogło się poprawić

              • 0 1

        • to nie mit tylko rzeczywistość. Większość amerykańskich miast cierpi na mnogość infrastruktury tylko dla samochodów, problem korków jest, był i będzie.

          • 4 1

    • (1)

      dokładnie, może w końcu jakąś nową drogę dojazdową zrobić do 3city, a nie wszytko z czasów 2 wojny światowej

      • 4 4

      • Err, przecież dopiero co oddali s7...

        • 1 0

    • drogi przez park krajobrazowy? (1)

      nie dzięki. Kilka już jest, teraz trzeba je efektywnie wykorzystać.

      • 7 2

      • ale może dużo małych dróg łatwiej rozładuje korki niż mało dużych dróg?
        sieć zamiast arterii.

        dzięki temu, jak na jednej z licznych dróg jest wypadek, albo remont, są objazdy,

        chory pomysł tunelu pod Pachołkiem może lepiej zastąpić
        właśnie udostępnieniem publiczności istniejącymi już
        drogami przez TPK, jak Reja, Kościerską, oczywiście treba by je poprawić, ale koszt poprawienia będze 10-100x niższy niż koszt rycia tunelu, uniknie się katastrof typu "pożar w tunelu",
        a skuteczność rozladowania korków może będzie większa...

        docelowo oczywiście tylko wydajny i serio transport publiczny, oraz
        promocja pracy zdalnej (o dzięki ci covid!) oraz zatrudniania lokalnie
        a nie daleko od miejsc zamieszkania

        ale dziś w hotelu obok pracują ludzie z Tczewa
        a nie lokalsi, a kto pracuje w Tczewie? czy nie Gdynianie np.?
        piszę promocja a nie nakazy, ale ludzie są jacy są...

        buspasy do niezłe rozwiązanie, ale transport szynowy jest wydajniejszy,
        choć oczywiście droższy... a Szwajcarią ani Japoniąto my nie jesteśmy,
        z motofury tak łatwo nie rezygnujemy :-(

        • 1 1

  • pomysł bez sensu (12)

    • 127 60

    • wojna władz Gdańska (1)

      z mieszkańcami trwa

      • 9 12

      • jak na razie to wielokrotnie pojawiają się przejawy wojny między kierowcami

        o miejsce do parkowania lub miejsce w sznurze samochodów czekających na zmianę świateł. Samochodozę się leczy. Wypisywanie dyrdymałów o wojnie miasta z kierowcami nie ma sensu. Oni sami sobie gotują pieski los.

        • 0 1

    • Bez sensu (2)

      Jechać w korku 24minuty półtora kilometra autobusem tak to jest bez sensu

      • 6 5

      • No to polecam spacer. Przecież to tylko 1500m. (1)

        A ten kto nie może chodzić lub się nie spieszy dojedzie sobie spokojnie autobusem.

        Czy nie o większą aktywność fizyczną walczą wszelkiej maści aktywiści miejscy?

        • 2 2

        • A tak, spacer z Południa do OBC.

          • 0 2

    • (1)

      czy ktoś zmierzył czas stania autobusów w korku na rozważanych odcinkach buspasów? Wydaje mi się, że chodzi o 5 minut stania.

      • 8 4

      • Przejedź się tamtędy w okolicach 17.

        Na odcinku nie wiem? 2-3km? Do Potokowej można stracić ponad pół godziny.

        • 2 3

    • To jest bardzo przekonujacy argument kazdego dzbana :)

      • 0 3

    • bez sensu bo? (2)

      kierowcom zostawia się dwa pasy a autobus dużo krócej w korku stoi - to co jest bez sensu?

      • 22 10

      • (1)

        bez sensu jest to że skorą sa możliwości na wymalowanie 3 pasów to czemu tego ne zrobili dawno dla wszystkich

        • 11 12

        • bo mimo tego, że jest szeroko, ludzie nadal zabijają się na zakręcie

          • 2 4

    • Wiadukt jak przy g. bałtyckiej

      Na armii krajowej z havla też się przyda.
      Albo wjazd do miasta wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

      • 1 5

  • Opinia wyróżniona

    Napiszę coś punktu widzenia mieszkańca Moreny poruszającego się autem (3)

    Gdy budowano Żołnierzy Wyklętych zamiast dolnej Słowackiego wiązałem z tym wielkie nadzieje. Że mieszkając na Morenie będę szybciej w pracy w Sopocie, że upłynni to ruch itp itd. Okazało się, że niestety nadal jest szybciej jadąc Jaśkową Doliną. Dlaczego? Bo np. zlikwidowano dwa pasy skrętu ze Słowaciego przy Galerii Bałtyckiej, bo jest taki cykl świateł a nie inny. Bo leci rzeka pojazdów... I tyle. Czyli - coś zrobiono, ale raczej dla przyjeżdżających spoza Gdańska.

    • 37 3

    • zauważ, że z Moreny nie musisz poruszać się autem

      Rowerem w godzinach szczytu do Wrzeszcza dojedziesz szybciej niż samochodem. Jak sobie sprawisz rower wspomagany elektrycznie to pod górkę wjedziesz z powrotem bez większego problemu także szybciej niż samochodem. Sprawdzone empirycznie. Kiedyś szwagier proponował mi podwiezienie samochodem do Wrzeszcza na pociąg - całe szczęście wybrałem rower, bo bym na zamierzony pociąg nie zdążył ;-)

      • 0 5

    • Niestety, mylisz się - powód jest prosty (1)

      Jeszcze w żadnym mieście na tzw. Zachodzie nie poprawiono transportu w mieście budując szersze drogi, estakady czy autostrady. To tylko zachęca do używania samochodu wszędzie, gdzie to tylko możliwe, zamiast korzystać z komunikacji publicznej (jeśli dobrze funkcjonuje - niestety, to nie przypadek Trójmiasta). Szersze drogi, prawo i lewoskręty to tylko więcej aut na drogach, nic poza tym ;-)

      • 4 10

      • Jeżeli porównujesz milionowe miasta

        To tam można zrobić korek na rowerach, ale zwykle ludzie nie mają czasu na podróż rowerem przez kilka godzin w dwie strony. Na dłuższych dystansach stosuje się kolej, w ścisłym centrum wchodzi ona pod ziemię. Metro nie stoi w korkach, ale może ulec awarii, lub na polskie realia ktoś może go użyć do samobójstwa (są na to też zabezpieczenia, takie jak ściany i drzwi na stacjach).
        Czy te skutery, riksze i rowery spowodowały odkorkowanie miast na wschodzie? Tam, gdzie jeździ się też na dachach pojazdów?
        Samochód na pewno pozwala na takie rzeczy, jak wożenie narzędzi do pracy oraz izolację od kaszlaków, meneli, sebixów i brudu z komunikacji miejskiej (z tym ostatnim w Polsce nie jest najgorzej).

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane