- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (35 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (36 opinii)
- 3 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (345 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (83 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny
W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.
Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.
- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.
W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.
- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.
Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.
Opinie (72) 1 zablokowana
-
2014-09-23 08:24
w koncu cos razem z gdynia:-)
- 0 4
-
2014-09-23 08:56
A może tak gdańsk (1)
Zainteresowałby się wiecznie zakorkowaną ul. Spacerową i kielnieńską w osowej
- 2 0
-
2014-09-23 13:16
Spacerowa miała być w planach poszerzana
Ale mieszkańcy Osowej protestowali, hihi
- 0 1
-
2014-09-23 09:14
P&R jest juz przestarzałe i za drogie :: Bike&Rail + zbiorkom !
Duży parking to duże pieniądze na start (30-40K PLN za miejsce)i duże koszty utrzymania przez długie lata, których użytkujący nie chcą pokrywać.
- 1 2
-
2014-09-23 10:03
Serpentyna
tą zostawić dla rowerów. Piękny odcinek do jazdy na rowerze.
- 3 0
-
2014-09-23 10:05
Wyjazd z Sopockiej już dawno powinien stać się rondem, ale Gdynia tego nie rozważa?
Tam aż się prosi by zrobić ruch okrężny. Zrezygnować ze skręcania z Sopockiej w lewo i na wprost. Wjazd na rondo (miejsca jest dość) i z ronda w prawo, w lewo lub prosto...
- 2 1
-
2014-09-23 10:42
gdzie ronda w Sopocie w związku z tą inwestycją?
Bo nie rozumiem
- 1 0
-
2014-09-23 10:45
Niezgadzam się! - Budujmy Parkingi w Sopocie
Dlaczego Sopot ma budować szlak transportowy dla mieszkańców Karwin, którzy chcą dotrzeć do Gdańska i jednocześnie nie stać w korku na Spacerowej czy Słowackiego.
Malczewskiego jest drogą LOKALNĄ prowadzącą do Sopotu. Nie chcę by stała się drogą tranzytową, porównywalną z Wielkopolską, czy Chwarznieńską.
W Sopocie to my czekamy na coś zupełnie innego - budowę PRAWDZIWYCH PARKINGÓW MIEJSKICH tak by nie paraliżować parkującymi samochodami całego "Kurortu". Takie miasta jak Sopot w tej chwili są szpecone parkującymi latem praktycznie gdzie się da samochodami, których kierowcy nie wstydzą się parkować nawet na trawnikach Parku Południowego urządzonego i utrzymywanego za ciężką kasę.
Sopot pretenduje do stania się prestiżowym miastem nadmorskim Polski, a naprawdę przypomina tani azjatycki kurort. Nawet riksze już są i panienki z parasolami,o klubach GoGo nie wspominając.
Czas chyba poważnie porozmawiać o rzeczywistości a nie bredzić newsami przed wyborami!- 8 6
-
2014-09-23 11:14
wszystko w tym temacie
idą wybory samorządowe, oj idą
- 2 1
-
2014-09-23 11:18
trochę rozumu
To nie prawda ze ulica Malczewskiego jest niebezpieczna. Prawdą jest ze jeżdzi nią coraz więcej idiotów. Mieszkam tu i widzę.Miejscami ( nie wiem dlaczego jest ograniczenie do 40Km/h tylko odcinkami)powinno być na całej długości a idioci i tak jeżdzą 100Km/h. Nie powiem często stoi tu ( przy cmentarzu) policja ale wszystkich durni nie wyłapie.
- 4 1
-
2014-09-23 11:23
bez litości
Chyba Gdynia z braku kasy chce przypiąć do projektu Sopot.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.