• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny

Piotr Weltrowski
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego. Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego.

W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.



W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana.

Sądzisz, że ta inwestycja zostanie przeprowadzona do 2020 roku?

Sopot i Gdynia będą chciały sfinansować, przynajmniej częściowo, wartą około 100 mln zł inwestycję ze środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego, ubiegając się o nie wspólnie.

Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.

- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.

W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.

- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.

Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.

Opinie (72) 1 zablokowana

  • w koncu cos razem z gdynia:-)

    • 0 4

  • A może tak gdańsk (1)

    Zainteresowałby się wiecznie zakorkowaną ul. Spacerową i kielnieńską w osowej

    • 2 0

    • Spacerowa miała być w planach poszerzana

      Ale mieszkańcy Osowej protestowali, hihi

      • 0 1

  • P&R jest juz przestarzałe i za drogie :: Bike&Rail + zbiorkom !

    Duży parking to duże pieniądze na start (30-40K PLN za miejsce)i duże koszty utrzymania przez długie lata, których użytkujący nie chcą pokrywać.

    • 1 2

  • Serpentyna

    tą zostawić dla rowerów. Piękny odcinek do jazdy na rowerze.

    • 3 0

  • Wyjazd z Sopockiej już dawno powinien stać się rondem, ale Gdynia tego nie rozważa?

    Tam aż się prosi by zrobić ruch okrężny. Zrezygnować ze skręcania z Sopockiej w lewo i na wprost. Wjazd na rondo (miejsca jest dość) i z ronda w prawo, w lewo lub prosto...

    • 2 1

  • gdzie ronda w Sopocie w związku z tą inwestycją?

    Bo nie rozumiem

    • 1 0

  • Niezgadzam się! - Budujmy Parkingi w Sopocie

    Dlaczego Sopot ma budować szlak transportowy dla mieszkańców Karwin, którzy chcą dotrzeć do Gdańska i jednocześnie nie stać w korku na Spacerowej czy Słowackiego.

    Malczewskiego jest drogą LOKALNĄ prowadzącą do Sopotu. Nie chcę by stała się drogą tranzytową, porównywalną z Wielkopolską, czy Chwarznieńską.

    W Sopocie to my czekamy na coś zupełnie innego - budowę PRAWDZIWYCH PARKINGÓW MIEJSKICH tak by nie paraliżować parkującymi samochodami całego "Kurortu". Takie miasta jak Sopot w tej chwili są szpecone parkującymi latem praktycznie gdzie się da samochodami, których kierowcy nie wstydzą się parkować nawet na trawnikach Parku Południowego urządzonego i utrzymywanego za ciężką kasę.

    Sopot pretenduje do stania się prestiżowym miastem nadmorskim Polski, a naprawdę przypomina tani azjatycki kurort. Nawet riksze już są i panienki z parasolami,o klubach GoGo nie wspominając.

    Czas chyba poważnie porozmawiać o rzeczywistości a nie bredzić newsami przed wyborami!

    • 8 6

  • wszystko w tym temacie

    idą wybory samorządowe, oj idą

    • 2 1

  • trochę rozumu

    To nie prawda ze ulica Malczewskiego jest niebezpieczna. Prawdą jest ze jeżdzi nią coraz więcej idiotów. Mieszkam tu i widzę.Miejscami ( nie wiem dlaczego jest ograniczenie do 40Km/h tylko odcinkami)powinno być na całej długości a idioci i tak jeżdzą 100Km/h. Nie powiem często stoi tu ( przy cmentarzu) policja ale wszystkich durni nie wyłapie.

    • 4 1

  • bez litości

    Chyba Gdynia z braku kasy chce przypiąć do projektu Sopot.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane