- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (33 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (23 opinie)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (341 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (82 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny
W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.
Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.
- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.
W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.
- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.
Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.
Opinie (72) 1 zablokowana
-
2014-09-23 11:43
Będzie lepszy i szybszy dojazd na Bursztynek.
- 2 0
-
2014-09-23 12:16
a jaj bym chciała ścieżkę rowerową
wzdłuż Sopockiej. I tyle.
- 4 2
-
2014-09-23 12:27
RONDA-gdyński przebój i samograj XXI w. (1)
Nareszcie (darmowa) promocja władz miasta i na dodatek już przetestowana na mieszkańcach.
Gdynianie, pomóżmy władzy wyjść z gdyńskim patentem (na ronda), za rogatki miasta i dalej w świat.
Ronda i slalomowe ścieżki rowerowe donikąd załatwiają problemy (władzy, urbanistów, dewelopera) z mieszkańcami na dziesiątki lat.
Cytat:"rondo ułatwia przejezdność, uspokaja i upłynnia ruch w prężnie rozwijającej się dzielnicy Gdyni-Zachód". Aktualnie ok.10 tys.mieszkańców, docelowo 50 tys.
To, że wizje, obrazki i plany nieczytelne- nie szkodzi.
Zawsze w trakcie budowy ronda można je dostosować, powiększyć, wyciąć wszystkie "ponoć zabytkowe" przeszkadzające,drzewa, krzewy, zlikwidować chodnik i bezpieczne przejścia, zlikwidować wszystkie miejsca parkingowe (dziękujemy straży miejskiej za mandaty).
Gdzie te cuda, już zdradzamy.
Naszym przebojem jest centralne rondo na Sokółce, w śladzie rozsypującej się ul.Chwarznieńskiej (charyzmatycznie i fragmentami przebudowywane dziesiątki lat).
Skrzyżowanie ul. Dulina, Franciszka Sokoła i Staniszewskiego).
Dla tych co mają inne zdanie proponujemy trzy sąsiadujące.
Też piękne, "starannie wykonane i pielęgnowane. Wszystkie zmieściły się na ok. 1.000 m2.
P.S. Jeżeli przypadkiem władze miasta przypomną sobie jak budowano kiedyś Gdynię, że miasto i dzielnicę tworzą ludzie ludziom, to prosimy o aneks do projektów rond. Proponujemy roboczy tytuł "RONDO PRZENOŚNE " i testowane wpierw na projektantach, władzy przed urzędem miasta, radnych dzielnicy, i.t.d.,
Mamy nadzieję (nikłą co prawda), że dzielnice Gdynia Zachód tworzą ludzie ludziom, a nie bezduszne komputery sprawnie odliczające metry.- 1 1
-
2014-09-23 13:14
No nie płacz już
Wyjechałbyś dalej na zachód niż do Lęborka, to byś zobaczył, że ronda w Bulandzie i tak są jakieś 100 razy rzadsze niż w cywilizowanych krajach.
- 0 0
-
2014-09-23 13:37
Nie dla rond!!!
po kiego grzyba te ronda ?? by wiecej korków było po drodze !!! mam nadzieje że fundusz nie wypali
- 1 5
-
2014-09-23 15:59
Mam nadzieję,że powstaną ekrany dzwiękochłonne na ul.sopockiej na odcinku Brodwino. Już teraz nie da się tam otwierać okien ze
.
- 2 2
-
2014-09-24 11:43
Na Sopockiej powstaje następne osiedle a nowych dróg żadnych nie ma
Zbudujcie połączenie Sopotu z Obwodnicą od strony Karwin to byłaby nowoczesna inwestycja, kolej mertopolitalna - cieszą sie mieszkańcy kościerzyny z połaczenia z Gdańskiem nikt więcej , po co to robicie ? Stawiacie następne osiedle na ul. Sopockiej i żadnej nowej drogi, koszmarne korki będa jeszcze większe ! Pracuje w Sopocie dojeżdzam Sopocką i wracam w godzinach szczytu fatalne połaczenie dla tych co muszą dojechać samochodem.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.