• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólna inwestycja Gdyni i Sopotu: Węzeł Karwiny

Piotr Weltrowski
22 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego. Jedną z ulic, które miałyby być przebudowane w ramach inwestycji jest prowadząca z Sopotu do Gdyni i obecnie niezbyt bezpieczna dla kierowców ul. Malczewskiego.

W tym tygodniu władze Gdyni i Sopotu chcą wykonać pierwszy krok w kierunku stworzenia komunikacyjnego węzła integracyjnego Gdynia Karwiny, który w przyszłości miałby zapewnić lepszą komunikację między oboma miastami, a także zapewnić łatwiejszy dostęp do przystanku PKM, który powstać ma w przyszłym roku.



W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana.

Sądzisz, że ta inwestycja zostanie przeprowadzona do 2020 roku?

Sopot i Gdynia będą chciały sfinansować, przynajmniej częściowo, wartą około 100 mln zł inwestycję ze środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego, ubiegając się o nie wspólnie.

Póki co, program na lata 2014-2020 wciąż jest negocjowany w ramach prac Komisji Europejskiej. O tym, jak duże kwoty będą dostępne dla poszczególnych regionów wiadomo będzie prawdopodobnie dopiero pod koniec roku. Niemniej i Sopot, i Gdynia już teraz chcą zacząć przygotowania do wspólnej inwestycji. Będzie to możliwe po przyjęciu przez rady obu miast stosownych uchwał, co ma nastąpić do końca tego tygodnia.

- Później zostanie podpisane porozumienie i rozpocznie się przygotowywanie dokumentacji całej inwestycji. Myślę, że ze strony Sopotu taka dokumentacja mogłaby być gotowa w przyszłym roku - mówi Michał Banacki z Wydziału Strategii i Rozwoju Miasta w sopockim magistracie.

W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele gdyńskiego urzędu. - Co prawda nie znając jeszcze dokładnych kwot, które będą do uzyskania w ramach unijnego dofinansowania, nie możemy jeszcze ostatecznie mówić o tym, co w ramach inwestycji zostanie zrobione, ale dokumentacja może już powstawać, chociażby z tego względu, że łatwiej ją skorygować, niż zacząć ją przygotowywać na ostatnią chwilę - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Sam przystanek PKM Gdynia Karwiny powstać ma w przyszłym roku (czytaj więcej na temat Pomorskiej Kolei Metropolitalnej), natomiast program, do którego oba miasta będą aplikować o dofinansowanie, zakłada wykonanie inwestycji do roku 2020.

- Tak długo jednak nie będziemy chcieli czekać, będziemy chcieli rozpocząć prace jak najszybciej, jak się tylko da. Także dlatego już teraz chcemy przystąpić do porozumienia z Sopotem - tłumaczy Guć.

Co przewiduje inwestycja? M.in. powstanie dużego parkingu przy samym przystanku, a także buspasów na Karwinach oraz przebudowę ulic prowadzących - zarówno ze strony Gdyni, jak i ze strony Sopotu w kierunku przeszłego węzła. W planach jest także przebudowa kilku skrzyżowań, a w Sopocie - zamiana ich na ronda. Szczegółowy program inwestycji ma być znany pod koniec bieżącego roku.

Opinie (72) 1 zablokowana

  • Będzie lepszy i szybszy dojazd na Bursztynek.

    • 2 0

  • a jaj bym chciała ścieżkę rowerową

    wzdłuż Sopockiej. I tyle.

    • 4 2

  • RONDA-gdyński przebój i samograj XXI w. (1)

    Nareszcie (darmowa) promocja władz miasta i na dodatek już przetestowana na mieszkańcach.
    Gdynianie, pomóżmy władzy wyjść z gdyńskim patentem (na ronda), za rogatki miasta i dalej w świat.
    Ronda i slalomowe ścieżki rowerowe donikąd załatwiają problemy (władzy, urbanistów, dewelopera) z mieszkańcami na dziesiątki lat.
    Cytat:"rondo ułatwia przejezdność, uspokaja i upłynnia ruch w prężnie rozwijającej się dzielnicy Gdyni-Zachód". Aktualnie ok.10 tys.mieszkańców, docelowo 50 tys.
    To, że wizje, obrazki i plany nieczytelne- nie szkodzi.
    Zawsze w trakcie budowy ronda można je dostosować, powiększyć, wyciąć wszystkie "ponoć zabytkowe" przeszkadzające,drzewa, krzewy, zlikwidować chodnik i bezpieczne przejścia, zlikwidować wszystkie miejsca parkingowe (dziękujemy straży miejskiej za mandaty).
    Gdzie te cuda, już zdradzamy.

    Naszym przebojem jest centralne rondo na Sokółce, w śladzie rozsypującej się ul.Chwarznieńskiej (charyzmatycznie i fragmentami przebudowywane dziesiątki lat).
    Skrzyżowanie ul. Dulina, Franciszka Sokoła i Staniszewskiego).

    Dla tych co mają inne zdanie proponujemy trzy sąsiadujące.
    Też piękne, "starannie wykonane i pielęgnowane. Wszystkie zmieściły się na ok. 1.000 m2.
    P.S. Jeżeli przypadkiem władze miasta przypomną sobie jak budowano kiedyś Gdynię, że miasto i dzielnicę tworzą ludzie ludziom, to prosimy o aneks do projektów rond. Proponujemy roboczy tytuł "RONDO PRZENOŚNE " i testowane wpierw na projektantach, władzy przed urzędem miasta, radnych dzielnicy, i.t.d.,
    Mamy nadzieję (nikłą co prawda), że dzielnice Gdynia Zachód tworzą ludzie ludziom, a nie bezduszne komputery sprawnie odliczające metry.

    • 1 1

    • No nie płacz już

      Wyjechałbyś dalej na zachód niż do Lęborka, to byś zobaczył, że ronda w Bulandzie i tak są jakieś 100 razy rzadsze niż w cywilizowanych krajach.

      • 0 0

  • Nie dla rond!!!

    po kiego grzyba te ronda ?? by wiecej korków było po drodze !!! mam nadzieje że fundusz nie wypali

    • 1 5

  • Mam nadzieję,że powstaną ekrany dzwiękochłonne na ul.sopockiej na odcinku Brodwino. Już teraz nie da się tam otwierać okien ze

    .

    • 2 2

  • Na Sopockiej powstaje następne osiedle a nowych dróg żadnych nie ma

    Zbudujcie połączenie Sopotu z Obwodnicą od strony Karwin to byłaby nowoczesna inwestycja, kolej mertopolitalna - cieszą sie mieszkańcy kościerzyny z połaczenia z Gdańskiem nikt więcej , po co to robicie ? Stawiacie następne osiedle na ul. Sopockiej i żadnej nowej drogi, koszmarne korki będa jeszcze większe ! Pracuje w Sopocie dojeżdzam Sopocką i wracam w godzinach szczytu fatalne połaczenie dla tych co muszą dojechać samochodem.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane