- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (56 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (282 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (186 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (270 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (60 opinii)
Wybudowali chodnik... głównie dla samochodów
Na ul. Kochanowskiego w Dolnym Wrzeszczu wykonano fragment nowego chodnika. Zdecydowana jego większość została od razu przeznaczona pod parkowanie, a fragment dla pieszych zabezpieczono szpetnymi słupkami. Urzędnicy tłumaczą, że inwestycja została wykonana niezgodnie z miejskimi standardami.
Ul. Kochanowskiego w Dolnym Wrzeszczu to jedna z wielu ulic w Gdańsku, gdzie panuje anarchia parkingowa. Kierowcy parkują tutaj niemal w dowolny sposób. Większość wprawdzie wybiera jezdnię, ale na niektórych odcinkach ulicy normą jest parkowanie na trawnikach lub/i chodnikach.
Szansą na uporządkowanie niewielkiego fragmentu ulicy była inwestycja deweloperska na wysokości skrzyżowania z ul. Lengnicha .
Deweloper zdecydował się jednak na wykonanie szerokiego chodnika, by następnie przeznaczyć go pod parkowanie. Przestrzeń dla pieszych o szerokości zaledwie 1,5 m zabezpieczono słupkami.
- Tę przestrzeń można było zaaranżować w sposób, który będzie godził interes pieszych i kierowców. Zamiast szerokiego chodnika do parkowania, należało wykonać zatokę do postoju z np. kostki brukowej, ograniczoną krawężnikami i zielenią. Budując chodniki w taki sposób, jak zrobiono to na ul. Kochanowskiego, nigdy nie nauczymy kierowców, by przestali traktować chodniki jako miejsce do parkowania - pisze do nas pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl
Warto dodać, że jednokierunkowa ul. Kochanowskiego jest na tyle szeroka, że bez problemu można pozostawić auto również w całości na jezdni, co pozwoliłoby wzdłuż inwestycji deweloperskiej na kontynuację szpaleru drzew i trawników między jezdnią a chodnikiem.
Chodniki, które nie są chodnikami
Polska należy do nielicznego grona państw w Unii Europejskiej, gdzie parkowanie na chodnikach jest w pełni dozwolone. Niedawno z tego rozwiązania prawnego wycofała się nawet nienależąca do UE Ukraina, gdzie jednocześnie nakazano przy każdej przebudowie ulicy projektowanie chodników wyłącznie dla pieszych.
Urzędnicy: inwestycja niezgodna ze standardami
Dlaczego podobnego rozwiązania, jak u naszych wschodnich sąsiadów, nie można zastosować w Gdańsku? Dlaczego wciąż urzędnicy zezwalają na budowę chodników, które nie pełnią swojej funkcji?
- Obecnie nie wpłynął od inwestora do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni projekt docelowej organizacji ruchu. Obecny stan jest niezgodny z naszymi standardami - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Urzędnicy zapewniają, że dołożą starań, aby jak najszybciej zdemontować szpetne słupki. Tylko czy to rozwiąże problem z parkowaniem na nowym chodniku? Pozostaje jedynie liczyć, że kierowcy pozostawią swoje auta na jezdni, a chodnik nie zostanie przez nich zdewastowany.
Czytaj również:
- Na remontach chodników korzystają głównie auta
- Jak należy projektować chodniki w Trójmieście?
- Ile słupków potrzeba, by zmienić złe prawo?
- Jak uczynić Trójmiasto przyjaźniejsze pieszym?
Opinie (401) ponad 20 zablokowanych
-
2019-09-03 15:12
to gdzie kierowcy mają parkować ? w każdym wolnym miejscu wyrastają wieżowce, a parkingi ? (NIMA)
- 0 1
-
2019-01-09 10:11
no i bardzo dobrze!
po co pieszym wiecej niz 1,5 metra? beda chodzic w 10 za rece???
Caly Wrzeszcz to rpbolem z parkowaniem wiec przynajmniej jedno pomysleli zeby zabrac niepotrzebny choidnik i przerobic go na miejsca parkingowe. super!- 3 2
-
2019-01-07 19:50
Gwóźdź w podeszwę i po kolei opony (przód i tył rzecz jasna). (1)
I problem rozwiązany.
- 1 2
-
2019-01-08 03:43
A tobie w ryj. Jak popierasz samosądy sam będziesz ich ofiarą.
- 0 2
-
2019-01-07 09:21
chodniki dla pieszych! (2)
samochody niech parkuja na ulicach jak w Europie
- 7 4
-
2019-01-07 19:53
(1)
Jak jezdnie będą tak szerokie jak na zachodzie to ok.
- 3 1
-
2019-01-07 21:41
Szerokie jak włoskie, hiszpańskie, portugalskie, greckie???
d**il z Letnicy.
- 0 2
-
2019-01-06 20:48
problemy z parkowaniem nie znikną przez kolejne miejsca parkingowe (7)
u nas jeste zarejestrowane średnio w dużych miastach ponad 600 aut na 1 tys mieszkańców, w UE w dużych miastach poniżej 300. To jest komentarz do tej sprawy.
- 21 4
-
2019-01-07 20:16
bezmózgi lewak
- 0 0
-
2019-01-06 20:51
(2)
Bo statystyki z naszych dużych miast zawierają auta zarejestrowane na firmy leasingowe. Te auta nie jeżdżą w tym miastach
- 4 9
-
2019-01-07 12:53
bo w innych państwach UE nie znają leasingu
- 1 0
-
2019-01-06 21:31
Wręcz odwrotnie. jeździ znacznie więcej niż jest zarejestrowanych. dolicz studentów, dolicz pracowników z innych miejscowości, dolicz turystów...........
- 7 0
-
2019-01-06 22:04
(1)
Cóż pracowałem w Paryżu i powiem tak w Gdańsku nie ma korków i są miejsca parkingowe tam jest prawdziwy haos na drogach
- 2 1
-
2019-01-06 22:35
Popracuj
W Berlinie , Amsteramie , Sztokholmie, Kopenhadze
- 2 0
-
2019-01-06 21:59
A Polacy dalej dzielą dane na te z UE i z PL. Polska jest w UE... ale chyba mentalnie jeszcze długo tam nie będzie.
- 1 1
-
2019-01-06 18:29
Ulica Sochaczewska (1)
Nowo wyremontowany chodnik Także dla samochodów.
- 15 4
-
2019-01-07 20:11
Sochaczewska - powinni wyrównać bruk na jezdni
w jednym miejscu można rozwalić sobie podwozie
- 0 0
-
2019-01-07 19:31
tępaki większość z was nawet nie wie gdzie jest ul. kochanowskiego
- 1 0
-
2019-01-06 18:11
(24)
Chodnik szeroki, zmieszczą się i samochody i piesi ale nie, trzeba mordę na kierowcow drzeć, bo taki kierunek obrał ten portal.
- 193 189
-
2019-01-07 18:59
Zgadzam sie
Piesi musza mieć chodnik, ale kierowcy parkingu nie mogą mieć. Co za nonsens. Odwieczny problem brak miejsc parkingowych. Zrobić więcej miejsc a nie więcej miejsca dla pieszych. Pieszych jest coraz mniej a samochodów coraz więcej.
- 1 1
-
2019-01-06 18:26
Kolejny idiota któremu się wydaje, że darmowe miejsce parkingowe to podstawowe wyposażenie auta które kupił.. (8)
- 49 39
-
2019-01-06 19:27
Milton Friedman - twórca współczesnej ekonomii (7)
"Nie ma czegoś takiego jak darmowy parking"
- 26 13
-
2019-01-06 19:31
(6)
Nie są darmowe bo płaci się podatki
- 23 20
-
2019-01-07 15:00
miejsca do parkowania nie są przydzielane w zamian za płacenie podatków
- 2 0
-
2019-01-06 20:34
podatki płacisz albo nie (4)
a parkujesz i tak, nawet jak się rozliczasz w innej gminie
stawka podatkowa nijak nie koreluje z tym ile razy i na jak długo parkujesz
twój podatek zupełnie nie pokrywa kosztów ponoszonych przez społeczeństwo z powodu twojego parkowania
no ale żeby to zrozumieć musiałbyś znać podstawy ekonomii...- 23 9
-
2019-01-06 21:38
W zeszyłym roku samego PIT w Gdańsku odprowadziłem ok 140 000 zł (2)
Doliczyć do tego podatki w paliwie, które wypaliłem pokonując przeszło 80 000 km, vat za usługi w warsztatach i serwisach... A to tylko jeżeli chodzi o koszta związane z utrzymaniem samochodu.
- 12 21
-
2019-01-07 12:37
co z tego? odprowadziłem więcej, bo nie smrodzę autem i nie wrzucam w koszty paliwa i amortyzacji i kosztów przeglądów i napraw
- 0 0
-
2019-01-06 22:46
no to tym bardziej krezusie nie skąp na parking
nawet nie zauważysz skoro takimi ciężkimi bańkami żonglujesz na codzień
- 20 8
-
2019-01-06 21:49
Zapewne jesteś zapyziałym samotnikiem.
Bez przyjaciół, bez znajomych. Tylko te książki o ekonomi które często obracasz. Ale do główki nie wchodzi. Bo nie masz zielonego pojęcia o podatkach oraz przepisach ruchu drogowego.
- 3 18
-
2019-01-07 11:26
jak chcą zrobić miejsca parkingowe
to niech robią normalne miejsca parkingowe.
A jak chcą robić chodnik to niech robią normalny chodnik
A nie ze niby robią chodnik ale stawiają słupki i masz jakieś g*wno co to jest chodnikiem ale nie dla pieszych…- 2 2
-
2019-01-06 18:29
'Chodnik szeroki, zmieszczą się i samochody i piesi (...)' (5)
Może się i zmieszczą, ale zarówno sam pomysł jak i wykonanie - nieprzemyślane.
'(...) Budując chodniki w taki sposób, jak zrobiono to na ul. Kochanowskiego, nigdy nie nauczymy kierowców, by przestali traktować chodniki jako miejsce do parkowania (...)'
Otóż to.- 47 17
-
2019-01-06 21:50
Dlaczego ktoś ma uczyć kierowcow (4)
Ze chodnik to nie miejsce do parkowania, skoro zgodnie z polskim prawem chodnik to jest miejsce do parkowania?
- 16 14
-
2019-01-07 06:09
dlatego że nie potrafią (2)
użyj czasem mózgu synek
- 8 2
-
2019-01-07 10:37
Dlatego ze nie potrafimy egzekwować prawa
Mamy utrudnić życie głównie tym, którzy parkują prawidłowo? Jeśli takie cuda podpowiada Ci Twój mózg, to się przypadkiem nie rozmnażaj, ojczulku.
- 0 2
-
2019-01-07 09:00
To lam im lusterka.
Rownie bezprawne co wyrzucanie samochodow z chodnikow ale przynajmniej nie odbije sie to na prawidlowo parkujacych.
- 0 5
-
2019-01-06 22:17
dlatego ze przeginaja i zagarniaja cale chodniki jak tylko jest okazja wszedzie sie wepchna
- 13 10
-
2019-01-06 18:19
(5)
bo chodnik jak sama nazwa mówi jest do chodzenia, a nie do parkowania.
- 52 51
-
2019-01-06 18:24
a samochod (4)
jak nazwa wskazuje sam chodzi
wiec slusznie powinien robic to na chodniku- 61 29
-
2019-01-06 19:17
To niech chodzi zamiast stać, proste. (2)
- 19 6
-
2019-01-07 00:14
(1)
Nie może chodzić dłużej jak minuta, bo za dłuższe chodzenie wlepiają mandaty.
- 3 3
-
2019-01-07 09:20
więc niech płaci i chodzi
- 1 2
-
2019-01-06 19:06
niech chodzi, ale nie stoi.
Wtedy jest samostój.
- 28 12
-
2019-01-06 20:14
ulice jeszcze szersze, zmieszczą się i samochody i piesi
czas chyba na aneksję pasa uchu albo i dwóch
- 12 6
-
2019-01-06 19:13
Samochód to dla wielu konieczność (17)
Potrzebuję samochodu, bo nie mam jak sensownie dojechać do pracy.
Co mam zrobić, w kieszeń mam go sobie schować? I niech mi nikt nie mówi, żebym się przeprowadził bliżej pracy, bo nie będę wywracał do góry nogami całego życia, tylko dlatego, że mu się samochody nie podobają.
Esteci zasr*ni.- 44 42
-
2019-01-06 19:15
(14)
Kup garaż albo miejsce parkingowe. Kupcie ze wspólnotą mieszkaniową teren i zbudujcie sobie parking.
- 25 14
-
2019-01-06 19:20
(6)
A ty możesz się wynieść z miasta jak ci nie pasują samochody.
- 12 18
-
2019-01-06 19:44
(3)
Nie mam nic do samochodów bo sam taki mam. Ale skoro się zdecydowałem to musiałem też pomyśleć o miejscu do parkowania, a nie stawiać na chodniku albo trawniku pod blokiem.
- 21 6
-
2019-01-06 19:53
(2)
Och naprawdę? A jak ci ktoś zajmie miejsce to co? Jedziesz za miasto go zostawić?
I wszędzie, gdzie jeździsz też masz "swoje" miejsca do parkowania?
Niebywałe.- 9 10
-
2019-01-06 20:29
(1)
Baranie jeden piszę o miejscu w miejscu zamieszkania. A jak jadą w miasto to sa płatne parkingi gdzie parkuję.
- 10 5
-
2019-01-07 18:17
Durniu jeden, nie wszędzie można mieć swój garaż. Nie uogólniaj swojego przypadku na ogół, bo nie wszyscy są tacy bezmyślni.
- 1 1
-
2019-01-06 20:08
Jesteś bezdennie głupim, roszczeniowym potomkiem (1)
plebsu zza wschodniej granicy
- 4 2
-
2019-01-06 23:03
może być równie dobrze roszczeniowym potomkiem lokalnego plebsu
nie ma żadnej różnicy
- 1 3
-
2019-01-06 19:34
(6)
A myślisz, że ci wszyscy ludzie, którzy nie mają gdzie zostawić samochodu nie chcieliby mieć garażu albo wygodnego parkingu? Tylko skąd go wziąć, gdzie go zbudować? Na dachu, czy w piwnicy? No i za ile milionów?
Wujek Dobra Rada się znalazł.- 12 16
-
2019-01-06 19:45
(5)
wsystko kwestia chęci. Ale najlepiej uważać, że się należy
- 12 10
-
2019-01-06 19:48
(4)
Ależ skąd. Wszyscy naokoło powinni robić tylko to, co się tobie podoba.
- 2 7
-
2019-01-06 19:51
(3)
Nie. Ale powinni żyć tak aby nie przeszkadzac innym. A większość kierowców uważa, że może zaparkować byle gdzie i reszta ma im bić brawo.
- 10 5
-
2019-01-07 00:16
No to żyj tak, żebyś mi nie przeszkadzał i swoje 'mumdrości' schowaj głęboko. Jest miejsce, jest przepis o 1.5m zachowany? Jest. Więc o co ci chodzi? Jakby tam była kostka i krawężnik to byś nawet słówkiem nie pisnął. A tak masz używanie bo to 'chodnik'
- 4 3
-
2019-01-06 19:56
(1)
Naprawdę zazdroszczę ci wiedzy, co myśli większość kierowców.
Nie każdy ma umiejętność czytania w myślach.- 2 3
-
2019-01-06 20:29
wystarczy się rozejrzeć.
- 2 3
-
2019-01-06 23:02
konieczność?
konieczność to jest jak się papier toaletowy w pociągu skończy
- 2 0
-
2019-01-06 19:30
Popieram
- 2 1
-
2019-01-06 18:10
Prawo powinno być proste (42)
Chodnik jest wyłącznie dla pieszych - jeśli choć jedno koło samochodu stoi na chodniku, to natychmiast powinien być odholowany.
Przewinienie niewielkie, to mandat też symboliczny (50zł, może nawet pouczenie).
Ale oczywiście koszta odholowania pojazdu (około 1000zł) też pokrywa kierowca.- 231 114
-
2019-01-06 18:18
(14)
Tak i nie. Bo co zrobisz z osiedlami? Na tych budowanych za komuny praktycznie nie ma parkingów i taka zmiana spowoduje absolutny brak miejsc do parkowania.
- 33 26
-
2019-01-06 19:24
komuny w to nie mieszaj (2)
osiedla budowane obecnie też mają liczbę miejsc parkingowych kompletnie nieprzystosowaną do faktycznej liczby samochodów i pozastawiane chodniki
Jedyna różnica, że na osiedlach z lat 60 i 70 były przewidziane zieleńce, na których teraz się stawia szrotwageny, a na kapitalistycznych osiedlach sam beton.- 25 11
-
2019-01-07 08:05
Obecnie standardem w nowych osiedlach jest 1,2 miejsca parkingowego na mieszkanie (1)
Problem jest taki, że wiele mieszkań ma po 2 samochody...
Wydaje mi się, że w starych blokach ten współczynnik jest dużo mniejszy, ale wielu starszych mieszkańców nigdy nie miało samochodu.- 6 0
-
2019-01-07 18:15
widocznie na blokowiskach szlachta teraz mieszka i hrabiostwo
i ono żąda i się domaga
- 1 1
-
2019-01-06 21:25
(4)
A co za problem, żeby się wspólnota czy spółdzielnia wzięła do roboty i parking sobie na swoim terenie wybudowała, skoro jest niby taka potrzeba.
W Pruszczu (u moich rodziców) mogą a w Gdańsku nie?- 11 2
-
2019-01-07 10:48
(3)
Może w Pruszczu jeszcze jest miejsce na to, w centrum Gdańska mają budować podziemne parkingi pod kilkudziesięcioletnimi blokami teraz?
- 0 5
-
2019-01-07 11:19
wszystko jest możliwe, pytanie za ile? (2)
Można i dziś podkopać się, tylko to kosztuje. Inne rozwiązanie to podkopać się pod jakiś park (bo na pewno jakiś jest w okolicy) i zrobić kilku piętrowy (w dół) parking i załatwić parkowanie dla dzielnicy.
- 0 0
-
2019-01-07 12:38
A co z Głównym Miastem? (1)
Tam nie da się podkopać. Większość terenu to pozostałości dawnej zabudowy, fundamenty.
- 0 1
-
2019-01-07 14:17
I Bogu dzieki
Wypychac samochody na obrzeża.
- 4 0
-
2019-01-06 21:23
(2)
Wzorem Tokio należy wprowadzić pozwolenie na posiadanie samochodu.
Ewidencja miejsc parkingowych i posiadanie samochodu dozwolone dla osób które przedstawią tytuł do posiadanego miejsca parkingowego (własność lub najem).
Jeśli ktoś chce, lub potrzebuje mieć samochód, musi również mieć miejsce gdzie będzie go trzymał.
Dokładnie tak samo jak każdą inną rzecz - chcesz mieć jacht, to płacisz za miejsce w marinie. Chcesz mieć samolot to płacisz za miejsce w hangarze.
Chcesz mieć samochód - trzymaj go na własnym terenie, lub zapłać za przechowywanie.- 30 7
-
2019-01-06 21:56
(1)
Ehe I skończy się tak że Zenek co handluje autami będzie u ciebie na zamkniętym osiedlu za szlabanem przy chodniku trzymać pięć aut bo przecież jest dużo miejsca
- 6 7
-
2019-01-07 11:07
niby jak? Będzie płacił? Wspólnota mu wynajmie, czy co?
- 5 0
-
2019-01-06 18:41
Wtedy wchodzę na portal niestacmnienaparking.cebula.pl i szukam rozwiązania.
- 26 13
-
2019-01-06 18:25
Kupuję garaż, proste.
- 24 21
-
2019-01-06 18:22
nic, przeprowadzam się tam gdzie mam parking albo sprzedaję samochód
co w tym trudnego?
- 30 39
-
2019-01-06 18:17
co na to rząd (2)
- 2 4
-
2019-01-07 12:44
rząd i popierający go posłowie (1)
boi się wprowadzić opłaty za parkowanie w miastach.
Boi się nawet głośnego kwestionowania prawa do parkowania samochodu za darmo w przestrzeni publicznej.
Boi się cyklistów.
Boi się wegetarian.
Boi się spokojnej, legalnej opozycji.
Boi się demonstrowania poglądów niezależnych.- 4 0
-
2019-01-07 14:57
ten rząd nie ma kręgosłupa i jest mały i miałki
- 2 0
-
2019-01-06 21:32
(3)
Prawo jest proste - możesz parkować na chodniku jeśli zostawisz 1,5m o co ten bulwers?
- 11 3
-
2019-01-07 12:47
chodzi o koszty budowania chodnika za publiczne pieniądze
i prywatyzowanie korzyści z darmowego korzystania z przestrzeni publicznej
- 2 0
-
2019-01-07 11:21
Prawo dotyczące "zielonej strzałki" czy prędkości w terenie zabudowanym też jest jasne (1)
A jednak tak często ignorowane.
O ile parkowanie rzadko zagraża bezpośrednio zdrowiu i życiu to pozostałe aspekty już potrafią być bezpośrednią przyczyną tragedii.- 1 1
-
2019-01-07 11:49
wrąg!!!
moim zdaniem za każdym razem, gdy parkowanie zajmuje pas ruchu,
zmuszając uczestników ruchu do zmiany pasa,
jest rodzajem wymuszenia i grozi bezpośrednio śmiercią!
pasem ruchu jest w tym sensie też chodnik, piesi muszą zmieniać pas ruchu
i albo narażają się na potrącenie, albo dewastują np. trawnik.
parkowanie na drodze rowerowej, albo bus pasie to samo,
natychmiast powinno się kończyć lawetą- 2 4
-
2019-01-07 11:49
Bilecik od SM za nieprawidłowe parkowanie
to 100zł i 1pkt karny
- 1 1
-
2019-01-06 19:14
(5)
To analogicznie jezdnia dla samochodu i podobne kary a za przechodzenie poza pasami 2000 zł. Logiczne ?
- 24 16
-
2019-01-06 19:26
taaaa (4)
a przechodzących na dziko odholować lawetą XD
dżizas jaki ty jesteś mózgowo wątpliwy...- 13 16
-
2019-01-07 06:43
(2)
Wątpliwy? Może ale raczej normalny w przeciwieństwie bo jak widzę dzbanopodobnych razem z Tobą tu sporo .Dorośniesz , spłodzisz potomków , nabawisz się reumatyzmu a ręce będziesz miał do kolan to odezwij się wtedy kolego i powiedz sobie po co mi chodnik . Prosta zasada masz 1,5 m wolnego miejsca do przejścia to o co dym . Zgłoś do " miasta" po co tak budują a nie pretensje do ludzi że nie mają gdzie parkować . Najlepiej stworzyć problem a później z trudem i sukcesami z tym problemem walczyć .
- 2 13
-
2019-01-07 11:20
Ale wie pan, że od reumatyzmu mądrości nie przybywa? (1)
Co więcej, 1.5m pozostawionego chodnika to arbitralnie ustawiona wartość z czasów, kiedy człowiek z samochodem był uznawany za pół-boga.
Czasy się trochę zmieniły. Nie wolno już palić w barach. Przyjdzie zapewne i czas na ucywilizowanie parkowania. Choć tu sądzę, że zajmie to co najmniej 20 lat.- 6 1
-
2019-01-07 11:41
Słuchaj, dyskutujesz z kimś, kto sam o sobie pisze, że ma "ręce do kolan"...
Orangutany są pod ochroną, na wymarciu, a orłami-mózgowcami nie są, więc argumentacją nie trafisz. Trzeba karać, karać, karać. skoro ich stać na drogi sposób poruszania się, to stać ich na hojne datki na szkoły, bezdomnych i niedofinansowanych policjantów.- 4 1
-
2019-01-06 21:47
Nie odholować tylko deportować na Ukrainę.
- 5 7
-
2019-01-06 19:13
Ale przecież wystarczyło by egzekwować z miarką w ręku obowiązujące przepisy. (2)
Słowo klucz: egzekwować
- 26 2
-
2019-01-06 22:05
(1)
Kto ma egzekwować, skoro 90% społeczeństwa chce likwidacji SM?
- 8 7
-
2019-01-07 08:36
Właśnie dlatego chcą likwidacji SM
bo nie wywiązują się ze swoich obowiązków. Gdyby robili co nich należy to wszyscy widzieliby, że są potrzebni!
- 7 1
-
2019-01-06 21:44
Piesi maja mieć co najmniej półtora metra. (2)
To wystarczająco prosty przepis.
- 12 6
-
2019-01-06 21:54
(1)
To dość szerocy ci piesi winni być :)
- 1 7
-
2019-01-07 01:45
Te maklowicz jeszcze ciebie tu brakowalo
- 0 0
-
2019-01-06 18:23
co? (1)
"Ale oczywiście koszta odholowania pojazdu (około 1000zł) też pokrywa kierowca"
za 1000 zlotych top ja moge samochod do berlina zaiwezc
czemu ty nieprawidlowo parkujace samochody chcesz do berlina zawozic?- 11 21
-
2019-01-07 01:44
Bo większość z tamtą przyjechała nanlawecie
- 16 1
-
2019-01-06 22:54
Idac twoim tokiem myslenia (1)
Chodnik dla pieszych, ulica dla aut, mamdat 1milion zlotych za przejscie przed nadjezdzajacy samochod z czego polowa z tego miliona to nagroda dla policjanta ktory to wykryje, odrazu morda ci blednie i przestajesz tworzyc farmazon d**ilu
- 11 10
-
2019-01-07 00:49
Bravo
- 2 2
-
2019-01-06 21:53
a piwo zimne!
- 1 0
-
2019-01-06 18:14
Masz holownik czy szwagier? (1)
- 22 35
-
2019-01-06 18:31
mam. na wisle
- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.