• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyjątkowi doręczyciele zapukają do drzwi w Gdańsku

ms
17 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości w tym roku rozniosą do mieszkań gdańszczan pracownicy spółdzielni socjalnej. Decyzje dotyczące podatku od nieruchomości w tym roku rozniosą do mieszkań gdańszczan pracownicy spółdzielni socjalnej.

150 tysięcy decyzji podatkowych dla mieszkańców Gdańska zostanie rozniesionych po domach przez pracowników spółdzielni socjalnej Heca, zatrudniającej osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Zajęcie da pracę kilkuset z nich.



Czy skorzystał(a)byś z usług świadczonych przez spółdzielnię socjalną?

Już od wielu lat decyzje dotyczące podatku od nieruchomości, które rokrocznie trafiają do mieszkańców Gdańska, nie są wysyłane listownie. Okazało się bowiem, że taniej jest je roznieść osobiście, niż zadanie to zlecać poczcie.

Początkowo tej dodatkowej pracy, wykonywanej głównie popołudniami i wieczorami, podejmowali się miejscy urzędnicy. W tym roku jednak miasto zdecydowało się rozpisać przetarg na taką usługę. A nie chodzi o drobną kwotę, bo koszt wręczenie 150 tys. decyzji oszacowano na ponad milion złotych.

Przetarg wygrywa spółdzielnia socjalna



Zwycięzcą przetargu okazała się Spółdzielnia Socjalna Heca. To przedsiębiorstwo społeczne, które ma już doświadczenie w świadczeniu podobnych usług. Jego pracownicy od kilku lat dostarczają przesyłki z Urzędu Miasta w Tczewie.

Czym są spółdzielnie socjalne? Celem ich istnienia jest tworzenie miejsc pracy dla zagrożonych wykluczeniem społecznym - niepełnosprawnych, długotrwale bezrobotnych, zagrożonych ubóstwem. Takim ludziom bardzo trudno jest znaleźć prace w firmach działających na zasadach rynkowych.

Spółdzielnie socjalne w Trójmieście


Pracując przy przedsięwzięciach organizowanych przez spółdzielnię socjalną zdobywają doświadczenie, które ma pozwolić im wrócić na zwykły rynek pracy.

Mimo wyjątkowego statusu Hecy, nie została ona potraktowana w przetargu ulgowo. Żaden z jej konkurentów nie był w stanie tak szybko dostarczyć decyzji mieszkańcom, a później zwrotnych potwierdzeń odbioru do urzędu.

Zysk z zamówienia na działalność społeczną



Zgodnie z prawem cały zysk przedsiębiorstw społecznych musi być przeznaczony na cele społeczne. Co zamierza zrobić z nim Heca?

- Chcemy się rozwijać, a to zlecenie jest niesamowitą szansą na spełnienie naszych planów. Chcemy rozbudować nasze dwie marki: Tczewskich Kurierów Rowerowych i Warsztat na Patencie. Planujemy także ruszyć z nowym projektem, związanym z produkcją mebli - mówi Maksymilian Flemming ze Spółdzielni Socjalnej Heca.
Spółdzielnia socjalna Heca, w której pracują osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, od kilku lat obsługuje przesyłki Urzędu Miejskiego w Tczewie. W tym roku podobne zlecenie wykona także w Gdańsku. Spółdzielnia socjalna Heca, w której pracują osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, od kilku lat obsługuje przesyłki Urzędu Miejskiego w Tczewie. W tym roku podobne zlecenie wykona także w Gdańsku.
- Bardzo się cieszę, że Spółdzielnia Socjalna Heca wygrała ten przetarg. Jest to efekt działań prowadzonych przez OMGGS w ramach Komisji ds. Administracji i Finansów, wskazujących samorządom, że podmioty ekonomii społecznej to nie tylko szansa na dobrze wykonane usługi, ale gwarancja tego, że pieniądze zostają w metropolii. Są to przedsiębiorstwa, które współpracują z lokalnymi firmami i zatrudniają mieszkańców swoich miast. Mam nadzieję, że to krok w kierunku tego, aby nasze przedsiębiorstwa społeczne stały się poważnymi graczami na rynku - mówi Michał Glaser, prezes zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot.

Heca szuka rąk do pracy



Skala przedsięwzięcia - konieczność dostarczenia 150 tysięcy listów - sprawia, że spółdzielnia szuka dodatkowych osób do pracy. Stawka: 22 i 25 zł brutto na godzinę.

- Już dziś zachęcamy mieszkańców i mieszkanki Gdańska do podjęcia z nami współpracy. Do zadań doręczyciela będzie należało odwiedzenie domostw od godziny 14 do 20 i wręczenie listów z decyzjami podatkowymi, odebranie potwierdzenia odbioru i dostarczenie go do naszej dyspozytorni. Jeśli kogoś nie zastaniemy - zostawiamy awizo, zaś list z decyzją będzie do odbioru w punkcie awizacyjnym, do którego doręczyciel przekaże niedoręczone przesyłki. Wymagamy pełnoletności, odpowiedzialności i chęci do działania. Zależy nam na osobach zaangażowanych i dokładnych, muszą zwracać dużą uwagę np. na zwrotne potwierdzenia odbioru, które muszą być prawidłowo wypełnione. Tego wszystkiego nauczymy na szkoleniu. Oferujemy oczywiście zabezpieczenie w środki ochrony osobistej i wynagrodzenie w wysokości 22 zł brutto za godzinę. Mamy też pracę w naszej dyspozytorni, przy sortowaniu i nadawaniu przesyłek. W tym miejscu oferujemy 25 zł brutto za godzinę pracy - mówi Paulina Kremer z Hecy.
Chętni do pracy powinni wypełnić formularz rekrutacyjny
ms

Opinie (385) ponad 10 zablokowanych

  • oszuści już czychają (1)

    za chwile będzie artykuł, kolejna metoda oszustów, tym razem na pracownika spółdzielni socjalnej.
    XXI wiek 2021 rok a tu niekiedy działania jak w czasach głębokiej komuny do tego 100% dezinformacji.
    nic tylko krytykować takie zachowania

    • 16 0

    • chachają powiadasz .CzyHają to analfabeci

      • 0 1

  • Cosik tu nie gra. Na stronie Miasta stoi, że: (2)

    Zgodnie z przepisami ustawy Ordynacja podatkowa, pisma, decyzje itp. z zakresu spraw podatkowych mogą być doręczane podatnikom TYLKO przez pocztę lub pracowników organu podatkowego (Prezydenta Miasta Gdańska). Zatem decyzje podatkowe roznoszone będą przez pracowników UMG.
    PS
    Ważne słowo TYLKO

    • 22 1

    • Nic z tego kolego

      Urzędasom odmówiono tej pracy dodatkowej w tym roku. Życzę powodzenia z prawidłowym doręczeniem listu. Ciekawe ile będzie skarg do sko?

      • 5 0

    • To cenna informacja!

      Czy w zw. z tym mogę odmówić przyjęcia, ew. odesłać do UM decyzję podatkową jako niewłaściwie (nieskutecznie) doręczoną? Bardzo chętnie bym tak zrobił!

      • 1 0

  • ............... (3)

    A urzędnicy przez 12 lat dostarczali decyzję za 3.50 brutto???? Czysta Heca??? To dlaczego urzędnicy nie mogą dostarczać nadal decyzji za 3.50 brutto???

    • 16 0

    • odp (1)

      Ponieważ urzędnicy boją sie zarażenia COVID-em

      • 0 5

      • Urzędnicy nie boją się covidu, odebrano im możliwość dodatkowej pracy ze względu na pandemie. Tak to zgrabnie ujęto!!!!

        • 1 0

    • Bo im odebrano tą możliwość i dano ją komuś innemu za ponad 6 zł od decyzji, proste ;)

      • 5 0

  • Dręczyciele

    • 4 1

  • Wygrali przetarg a nie mają ludzi? (1)

    Czy ja dobrze widzę?

    • 11 0

    • Tak, baaaardzo brakuje im ludzi

      Lamerka

      • 1 0

  • to poczta " zła", tworzą jakąś spółdzielnie by roznieść parę listów- jednorazowa akcja...

    jaką stawkę zgarnie " prezes tej spółdzielni"?
    za dużo pieniędzy w Urzędzie Gdańska mają

    • 12 0

  • Gdzie będzie się odbierać po zostawieniu awizo.

    • 5 0

  • Zabójcze koperty!

    • 5 0

  • W czasie pandemii to chyba siewcy śmierci a niendoręczyciele

    • 6 0

  • Mamy 2021!

    Poproszę elektronicznie.

    • 11 0

  • (1)

    to zgłoś to do urzędu. na stronie UM jest wszystko opisane jak wystąpić o doręczanie decyzji przez epuap. wystarczy tylko przeczytać i wystąpić o to, bo nikt w myślach Ci nie czyta!

    • 1 3

    • To może niech urzędnik zacznie myśleć jak załatwić podstawowe sprawy a nie jak marnować nasze pieniądze!

      • 3 0

  • (2)

    W tym roku urzędnikom zabrano tą możliwość choć ich praca była najtańsza. No ale pandemia i podobno po domach nie wolno chodzić, to pochodzą inni, i zapłaci się za to więcej kasy.

    • 7 0

    • (1)

      To "inni" mogą chodzić? Bez sensu napisałeś

      • 0 1

      • Decyzję powinny być doręczone przez urzędnika pocztowego - listonosza lub urzędnika z UM. Ktoś źle doradzą pani prezydent, ten przetarg to gruby przekręt!

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane