• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Proponuję zacząć prace od węzła południe Gdańska (1)

    Na obwodnicy południowej codziennie są mega korki bo jest tylko jeden pas do zjazdu na Gdynię. To by ułatwiło życie tysiącom użytkowników obwodnicy południowej Gdańska. A następnie robić pozostałą część tej bardzo potrzebnej drogi.

    • 3 0

    • Niestety badania dowodzą że gdy buduje się drogę 1,2,4,8 pasmową w jednym kierunku to po upływie około 3-4 miesięcy i tak będą na niej korki nie wynika to z tego że drogi są źle zaprojektowane czy jest za mało pasów ale z umiejętności jazdy i kultury kierowców.

      • 0 0

  • czy to będzie płatne?

    • 0 0

  • to o 1.4 mniej niż qrski dosta na

    wydział propagandy pisowskiej z zenkiem na czele od kaczynskiego - z naszych pieniędzy

    • 2 3

  • Czy dulkiewicz juz podziekowała obecnemu rząfkowi ?

    • 1 1

  • Gdańszczanie

    to jednak dość specyficzna grupa ludzi. Jestem w Wrocławia i z taką pogardą do ludzi spotykam się tylko tutaj :/ niby miasto wolności a zachowujecie się jak narodowcy. Gdańsk dla gdańszan :D jednocześnie mnie to śmieszy i przeraża. A z obwodnicy będę korzystać bo obsługuję firmy z wojewódzctwa. Ale oczywiście jedyna słuszna w tym mieście praca to ta w biurowcu we Wrzeszczu :D

    • 11 1

  • Budowanie 2 jezdni po 2 pasy to rozwiazanie na wczoraj..

    Na dzis i na jutro powinno byc min 3 pasy.

    • 5 4

  • To tą trasa będzie puszczany tranzyt do Gdynii, bo kiedyś były takie plany by kontener owce puszczać objazdem?

    • 3 0

  • Czy budowa drogi za tyle miliardów (40)

    Zmniejszy korki w Żukowie?

    Czy je zwiększy, bo więcej ludzi zamieszka na wsi?

    • 124 176

    • Zadałem pytanie a idioci minusują (17)

      A mnie to naprawdę interesuję, bo ciągle stoję na tych rondach w korku

      • 61 29

      • Niczego się nie nauczą (10)

        Na początku będzie trochę luźniej, ale potem przepustowość spadnie i ostatecznie będzie więcej aut w ogóle. Dobije to gwoździa do trumny z napisem : "suburbanizacja", ludzie będą kupować tańsze domy na wypizdowie. Skończymy z większymi korkami, rozlewem miast, stratą wpływów z podatków dla miasta Gdańsk i smrodem z nieziemskiej ilości samochodów, które będą wjeżdżać i wyjeżdżać z miasta. Nie wspomnę nawet o ilości wypadków, sama obwodnica Trójmiasta to jest jedna z najniebezpieczniejszych dróg, teraz na tych dwóch obwodnicach nastąpi totalny pokaz d**iliozy polskich kierowców. Te mld mogłyby pójść w rozwój kolei między Gd a gminami wokół.

        • 25 21

        • Dlatego cały Gdańsk powinien wprowadzić opłaty za parkowanie. (9)

          Nagle okaże się że pod Kartuzami nie ma pracy i trzeba wracać do miasta, żeby spłacać kredyt za domek pod lasem.

          • 14 12

          • Zazdrość ...oj nie ładnie

            • 1 0

          • Rozumiem, że nie stać Ciebie na dom pod miastem. Nie musisz jednak wylewać swoich żalów. Pozdrawiam

            • 4 1

          • Wystarczy, żeby w końcu doszły normy spalin (3)

            ...jak na zachodzie w największych miastach. Limit to np EURO5, a poniżej tej normy, zakaz wjazdu, wykup winiety za xxxxxxxx PLN... I już więcej golfa, passeratti i innego zadymiacza w mieście nie zobaczysz.

            • 9 8

            • Oj znikną te fury spod falowców (2)

              • 5 2

              • Z rejestracjami nil, cbr, nba, no itp

                • 4 0

              • Ci z falowcow to mają tramwaj pod nosem.

                Gorzej jak mieszkasz gdzieś pod Żukowem

                • 5 3

          • Praca z domu sie upowszechnia (1)

            Zaraz sie okaże że praca jest w Kartuzach i w Gdańsku nie ma co sie kisić w blokach i oodychac spalinami

            • 16 1

            • Nawet jak zdalna to firmy w Gdańsku a nie Kartuzach

              Bo ciężko zdalnie pracować w Biedronce czy tartaku.

              • 1 3

          • I tak będzie więc nie minusujcie.

            Kolejne dzielnice w tym roku dostaną parkometry: Wrzeszcz Dolny, Przymorze, Brzeźno, Strzyża i Dolne Miasto.

            • 5 0

      • dałem lajka (5)

        .

        • 16 9

        • mam nadzieję że jak na tych wsiach kasiebścich zobaczą 2 pasy to może nauczą się nimi jeździć przed wjazdem do miasta... (3)

          • 11 11

          • Ty już umiesz! (2)

            Ile to lat minęło jak wyfrunąłeś z rodzinnej Ostródy?

            • 12 0

            • 69 (1)

              • 2 0

              • Przy Obwodnicy czasem trudno nawet przdostać się na drugą stronę doliny albo do innej części osad. Pamietajcie zbudować przejścia pod trasą.

                • 0 0

        • ja kiedyś dałem lajka na biedne dzieci w somalii, taka sama wartość

          • 13 1

    • Jak "za tyle miliardów"?! Raptem niecałe 1,5! (1)

      • 7 1

      • Raptem 9 miesięcy TVPiS

        • 3 2

    • Jest tak jak piszesz (9)

      Więcej dróg, to więcej samochodów. Więcej samochodów to więcej korków. A i tak w pewnym momencie utkniesz na tym czy innym wjeździe do centurm...

      • 35 9

      • Nie jest tak. Bredzisz. (7)

        • 8 22

        • Większa ilość dróg nie ma żadnego wpływu na ilość samochodów! (6)

          Nie ma takiej zależności!

          • 12 28

          • Weż troche sie doucz o transporcie drogowym (2)

            Bo się tu kompromitujesz :) Jeszcze rozumiem, gdyby to była jakaś nowość, a to prawo ma chyba 50 lat i sprawdziło się wszędzie na świecie.

            • 10 4

            • To mit. Nie prawo. (1)

              • 5 7

              • Weź ten. No.

                • 0 0

          • Owszem ma (2)

            Zależność ta nosi nazwę Twierdzenia Lewisa-Mogridgea

            • 11 7

            • Twierdzenie to nie prawo

              Poza tym twierdzenie ,że wybudowanie dodatkowych dróg nie zmniejsza przepustowosci jest logicznie bezsensowne.
              A twierdzenie o którym piszesz dotyczyło chyba poszerzania istniejących dróg a nie budowania nowych.

              • 8 1

            • I jest bzdura totalna!

              • 5 8

      • musza byc drogi baranie, zebys mogl sobie kontr-pasy rowerowe gdzies malowac...

        • 5 5

    • Pamietajcie o tunelach dla ludzi i zwierząt! Czasem trudno spacerem przdostać się na drugą stronę doliny albo do innej części osad.

      • 2 0

    • Moim zdaniem zmniejszy bo jadąc od Kościerzyny będę mijać Żukowo obwodnica. Nawet jeśli wzrośnie ilość mieszkańców okolicznych wsi.

      • 3 1

    • Za tuska nie bylo kasy (4)

      A pisiory dwie drogi już budują platfusom

      • 18 56

      • bo za Tuska musieli

        budować ważniejsze drogi, jak s7 i a1, którą wcześniej na okres swoich rządów zablokował pis w 2005...i trzeba było zaczynać od początku...i drożej...

        • 5 5

      • (1)

        za Tuska to kasa była na ośmiorniczki a państwo było tylko teoretyczne teraz za to nasz Wódz Jarosław I Oszczędny ma kasę na wszystko. Nawet 70 baniek na wybory wirtualne. Sorki 71 baniek bo magazynowanie juz kosztuje milion.

        • 20 13

        • Tylko piss finansuje to z kredytu i łuni

          A Tusk mimo wszystko z kasy którą my zarobiliśmy dla budżetu. A dla Gdańska objazd Żukowa jest ważniejszy

          • 6 7

      • nie pisiory a Łunia

        • 29 8

    • coraz mniej ludzi w Polsce to i coraz mniej korków - depopulacja narodu polskiego idzie pełną parą

      • 3 0

    • Bedzie gotowa pewnie w 2033 a do tego czasu tyle sie moze wydarzyc, ze szkoda sobie glowe zaprzatac.

      • 2 4

    • No na pewno na początku budowy będą jeszcze większe korki.

      A ludzie jak zwykle im wygodniej tym ich więcej (na wsi)

      • 7 2

  • Czemu nowa S7 z Elblaga do Gdanska nie ma nitki nie ma zjazdu na Chelm tylko trzeba albo pakowac sie

    na polodnie albo przez centrum.W obu przypadkach strata. W jednym 20 km w drugim czasu w korkach,

    • 1 3

  • Nie ma tych zjazdow z obwodnicy-Jakie to sa wielkie straty w czasie i paliwie jak trzeba wszystko dookola objezdzac?

    A wystarczylby zjazd publiczny i obok jakis zjazd techniczny tylko dla sluzb..ale nie wszyscy musza na okolo....Prosty przyklad Ile zjazdow jest np od Nowego Dworu Gdanskiego do Elblaga? Tylko jeden.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane