• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Opat budować (1)

    Obwodnicę Witomina budować

    • 10 0

    • Nie! dla wycinania lasu

      wkoło Witomina

      • 1 0

  • Petarda ! Teraz to my stoimy na realnym gruncie :) (4)

    • 102 18

    • No widzisz (3)

      A za tuska nie bylo

      • 12 12

      • Właśnie za Tuska kraj się rozwijał - teraz się zwija :) (2)

        Towarzysze PiSowscy tylko pomniki stawiają i sieją propagandę :)

        • 16 18

        • Nolte1

          Tylko szczucie wam zostało nieudaczniku

          • 3 2

        • chłopie wyjdź z tej swojej nienawiści i się rozejrzyj

          tylko tacy jak ty zacietrzewieni co 'nie tankują na Orlenie' uważają że kraj się zwija

          • 7 4

  • Basta

    I tak puszczają samochody do miasta skandal i złe powietrze

    • 1 1

  • Świetna wiatomość!

    Aż miło patrzeć jak rozwija się nasz region :)
    Podpisywać umowę i budować szybciochem.

    • 4 1

  • 1,4 miliarda za 32 km drogi ekspresowej, a za 1300 metrów (!) Przekopu Mierzei rząd zapłaci 2,1 miliarda... (3)

    Słuszną politykę ma nasza partia!!

    • 26 16

    • (1)

      A ile kosztował tunel?

      • 2 0

      • Tyle ile powinien..

        Po co ci ta wiedza, skoro i tak potrafisz liczyć tylko do 500+...?

        • 3 1

    • XD dobre porównanie....

      • 5 0

  • Bez Nowaka nie zbudujeta!!! (3)

    • 15 5

    • Daniel "wszystkomogę" wybuduje...

      Tylko najpierw wykończy firmę wujka, co się kiedyś nad nim zlitował i zatrudnił... potem umyje pałę płynem z orlenu, trochę poprzeklina (535 × k...., 326 x ch...), skłamie przed sądem, wyda 10 razy tyle kasy co oficjalnie zarabia, i już może się brać za budowanie...

      • 3 1

    • Ale z Danielem!

      • 0 1

    • Za drobne na dropsy bysmy wybudowali gdyby zlodzieje z Warszawy nie zabrali nam Lotosu i Energy.

      • 1 0

  • Kaszub z Nordy

    A kiedy OPAT - czyli Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (z Gdyni do trasy na Hel)?

    • 7 3

  • super (1)

    I bardzo fajnie, już się nie mogę doczekać kolejnych dróg w naszym województwie. O to chodzi.

    • 116 15

    • Dokładnie.ja też jestem za tym by je budowano. Nasz kraj musi iść do przodu

      • 2 0

  • Żenada i farsa cd (3)

    1,5 mld za 32 km drogi ( pseudo szybkiego ruchu ) i czas budowy do 2025???? 50 mln za km bieżący i max 8 km drogi w skali roku. No ja pier.do.lę wynik nie do pobicia.
    Czytam to i zastanawiam kiedy się obudzę i skończę ten koszmar.
    To nie powód do dumy ta droga tylko hańby.

    • 6 12

    • Wez z3 szwagrem zrob

      Taniej madralo

      • 0 0

    • Pseudo szybkiego?

      To jaki jest szybki? 200km/h?

      Co to za liczenie na kilometry bieżące? Myślisz, że się drogę kładzie jak dywan? 8km co rok?
      Że im krótszy odcinek to szybciej? W tym okresie jest projektowanie, a następnie budowa. Obiektów inżynieryjnych nie wybudujesz szybciej. Do tego trzeba utrzymać obecny ruch. Każda droga w Polsce jest odcinkowana i mniej więcej tyle trwa. W łatwym terenie koło 2 lat, w górach/bagnach do 4.

      • 3 0

    • tam som gurki, morze dlatego

      • 0 0

  • No tak, a na potrzebniejsze lokalnie inwestycje kilkuset tysięcy nie ma... Co z tego, jak tysiące Kaszubow przyjadą do Gdańska, jak zaraz za tablicą Gdańsk będzie korek aż po horyzont...

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane