• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy Obwodnicy Metropolitalnej wybrani. Koszt budowy - 1,492 mld zł

Michał Brancewicz
26 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

715 mln i 777 mln zł - tyle kosztować będzie budowa dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej. Takiego wyboru dokonała właśnie GDDKiA. Prace mają zakończyć się w 2025 roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Będziesz korzystał(a) z Obwodnicy Metropolitalnej?

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km.

Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej.

OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Inwestycja podzielona jest na dwie części.

Do każdego odcinka złożonych zostało po 11 ofert, chociaż tylko po dwie zmieściły się w budżecie. Ich analiza zajęła gdańskiemu oddziałowi GDDKiA ponad trzy miesiące.

Ostatecznie w każdym przypadku wybrane zostały najtańsze propozycje.

OMT: wykonawcy poszczególnych odcinków:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km - Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km - Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł.

- Obecnie pozostałe firmy, które wzięły udział w przetargu, mają czas na składanie ewentualnych odwołań od decyzji o wyborze najkorzystniejszych ofert. W przypadku braku odwołań rozpocznie się tzw. kontrola uprzednia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po tej obligatoryjnej, standardowej kontroli będzie można podpisać umowy z wykonawcami - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wyłonieni wykonawcy zadeklarowali, że zrealizują swoje zadania w ciągu 38 miesięcy (3 lat i 2 miesięcy). Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca). To oznacza, że prace zakończą się najpóźniej w 2025 roku.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Opinie (342) 10 zablokowanych

  • Mieszkancy blokowisk podziwiam Was (1)

    Mieszkam na codzień w miejscowości oddalonej o 35km od Gdańska, w Gdańsku na obrzeżach niedaleko obwodnicy mam magazyn mojej firmy. Z racji tego że biznes idzie dobrze a nie zawsze po 21 chce mi sie wracać do domu skoro na 6 rano muszę być znowu w owym magszynie postanowiłem wynająć kawalerkę na Osowej. Od października wynajmuje 38m2 powierzchni życiowej.
    Co to za życie...
    Sciany cienkie po jednej stronie samotna matka z dwójką dzieci 3 i 7 lat.
    Po drugiej stronie parka emerytow ciut przygłuchych...to katolicki głos w twoim domu..rozbrzmiewa i w moim "domu"
    Lekko po skosie nade mną 24 letni żądny wrażeń "mlody ogier" achy i ochy bardziej lub mniej zadowolonych przyjaciółek niosą się od 23 do 4 rano...
    Jak przyszła zima to zwały śniegu na osiedlu nie pozwalały ani wjechać o zaparkowaniu nie wspominając...
    Naprawdę współczuję Waszym męczarniom.
    Dobrze że ja tylko od czasu do czasu sypiam w tym mieszkaniu

    • 7 3

    • Inaczej byś śpiewał, gdybyś pracował w centrum.

      • 0 0

  • Imponująca wizualizacja (1)

    Jednak trochę mi nie kompatybilizuje z terminem oddania 2025.. Takie tempo na tak ogromnej inwestycji, włącznie z dokumentacją i uzgodnieniami???

    • 1 0

    • Najgorsze-czyli decyzja środowiskowa - już jest.

      • 0 0

  • Złość zaślepia (2)

    Od 6 lat we wpisach dominowało, że PIS nigdy tej drogi nie wybuduje, że 3- miasto się zapcha na amen i takie tam. Dziś, jak podpisano umowę na budowę, to większość neguje sens jej powstania. Myślę ludziska, że kompleksy was przytłaczają, a żółć zalewa oczy. No cóż, szkoda mi Was.

    • 7 7

    • Po jakiego czorta (1)

      mieszasz do takgo jakieś pisy? Nie dostrzegasz jak kuriozalna jest ta sytuacja? Budują obwodnicę obwodnicy. Z pierwszej uczyniono niemal ulice osiedlową. Gdzie wybudują trzecią obwodnice tej drugiej-nowej?

      • 0 2

      • Najlepiej zaorać OT. nic nie budować i będzie dobrze - taka jest Twoja wspaniała teza.

        • 0 0

  • Obwodnica Metropolitarna (2)

    powinna biec od Wejherowa do Pruszcza .

    • 4 1

    • (1)

      Raczej od Pruszcza do Lęborka. Ale nie przez Chwaszczyno, a przez Miszewo.

      • 1 0

      • Tam jest Trasa Kaszubska miszczu.

        • 0 0

  • ascsad (1)

    Koszt budowy - 1,492 mld zł o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km. Będą tą drogę wykładać sztabkami złota?

    • 3 2

    • Ty masz w ogóle jakiekolwiek pojęcie o budowie dróg?

      • 0 0

  • Boję się tylko, że ta nowa Obwodnica (5)

    nie odciąży starej .... bo patrząc na długość obu tras to stara jest krótsza między skrajnymi punktami i przez to teoretycznie szybsza, więc wszelkiej maści GPSy będą kierować na starą ...

    • 14 6

    • Mówisz o GPSie, racja (3)

      A większość ruchu to ruch aglomeracyjny. Ja w ogóle nie będę z niej korzystać, a dalej z OT, bo jestem z Trójmiasta.

      • 4 1

      • Może się mylę, ale w założeniach nowa Obwodnica (2)

        miała odciążyć duże i małe Trójmiasto właśnie od ruchu tranzytowego, bo m.in. dalej łączy się z nową S6

        • 5 0

        • (1)

          To wypadało poprowadzić ją od węzła Miszewo w kierunku Lęborka, zamiast ciągnąć do Chwaszczyna.

          • 0 2

          • A tam jest połączenie z Trasą Kaszubską, która omija małej trójmiasto i dalej krajową 6 do Lęborka. Kiedyś dokończą Trasę Kaszubską, która omija nawet Lębork.

            • 0 0

    • Jak zaczną w końcu Obwodnicę remontować/poszerzać to się nikt na nią nie będzie pchać...

      • 2 2

  • Mogliby za te pieniądze wybudować wszystkie brakujące odcinki tramwaju w Gdańsku (3)

    Ale po co, ważniejszy samochodzik.

    • 5 18

    • ....tymi tramwajami przewożono by tranzyt... (2)

      • 3 0

      • Jo (1)

        Bo w Gdańsku 90% samochodów to tiry do portu w Gdyni :)
        Co za brednie. W korku stoją mieszkańcy i osoby pracujące w Trójmieście, a nie żaden tranzyt z Wiednia do Sztokholmu.

        • 3 0

        • Ktoś się nie rusza poza granice TPK i nie wie, co się dzieje na obwodnicy. A o dokończenie brakujących fragmentów tramwaju to do Pani Dulkiewicz proszę się zwrócić. Przecież jest prezydentem miasta.

          • 0 0

  • Cała prawda !!!!! (4)

    Miała być dobra zmiana to macie. Patrzcie platfusy i płaczcie tylko to i tvn wam zostalo

    • 12 17

    • Przecież PIS zamroził na lata Kaszubską i OMT także (1)

      Teraz odmrozili, bo by przepadły fundusze z Uni. Poza tym ciągle zapominacje ile trwa proces przygotowawczy do ogłoszenia przetargu. To są lata, mało jaka droga ekspresowa/autostrada jest w stanie się zmieścić w 10 latach od podjęcia decyzji, że chcemy taką drogę a do jej powstania.

      • 3 2

      • Nie zamroził, tylko przerzucił kasę na nie zarezerwowaną na inne drogi, bo nie było prawomocnej decyzji środowiskowej.

        • 0 0

    • Miastowy

      Cala prawda

      • 0 3

    • przecież przepychali tą drogę dłużej niż 6 lat

      badania środowiskowe, zarezerwowanie kwoty na budowę ewentualnie wpisanie do budżetu z UE to nie są rzeczy do załatwienia w przeciągu pół roku

      • 3 0

  • OMT (3)

    Dlaczego nie OPAT?

    • 11 2

    • A co za różnica? (2)

      • 1 4

      • Duża (1)

        OPAT obsłużyłoby znacznie więcej miejscowości i ludności.
        OMT jest przewymiarowane. Wystarczyłaby zwykła droga dwujezdniowa klasy GP. Za jakieś 0,5mld zamiast 1,5mld na taką ekspresówkę, która przejmie ledwo 10% ruchu z OT.

        • 0 2

        • Macie słabe lobby z Gdyni to płaczcie.

          • 0 0

  • kierowcy powinni za takie fanaberie płacic ze swoich. (5)

    • 7 16

    • Hmmm, w cenie paliwa jest VAT, akcyza i - uwaga - właśnie opłata na budowę dróg.

      • 0 0

    • Nie ma sprawy. W zamian poprosze o likwidacje podatkow i akcyz zawartych w cenie paliwa i likwidacje vatu na samochody.

      • 3 0

    • A to niby rząd ze swoich płaci?! W paliwie jest pierdylion podatków, więc i tak za mało się buduje...

      • 2 0

    • Brak rozwoju dróg to powrót do średniowiecza. Więc daj se na luz z takimi durnymi komentarzami.

      • 3 0

    • Płacą.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane