• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymieniają 800 metrów barier przy Słowackiego

JG
4 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak drogowcy wymieniają uszkodzone bariery w ciągu ul. Słowackiego.


Nawet 220 tys. zł kosztuje rocznie wymiana uszkodzonych przez samochody barier energochłonnych przy ul. Słowackiego w Gdańsku. Zdaniem Zarządu Dróg i Zieleni za sytuację odpowiadają kierowcy, którzy jeżdżą za szybko. Zmotoryzowani odpowiadają, że wgniecione barierki to wina nieodpowiedniej nawierzchni jezdni.



Czy zdarzyło ci się uderzyć samochodem w barierę przy ul. Słowackiego?

- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard, kierowca, który codzienne rano korzysta z ul. Słowackiego w Gdańsku jadąc do pracy.

Na prawie trzykilometrowym leśnym odcinku ulicy zobacz na mapie Gdańska samochody uderzają w barierki średnio co trzy dni. Tak przynajmniej wynika z obliczeń drogowców, wymieniających uszkodzone elementy.

- Najwięcej barierek wymieniamy na samym dole zjazdu ze Słowackiego. Czasami zdarza się, że zakładamy nowe, a dzień później są już wgniecione i trzeba montować kolejne - opowiada Grzegorz Węzeł, pracownik firmy Kabex.

Rocznie z powodu uszkodzeń, Zarząd Dróg i Zieleni zleca wymianę ok. 600 do 800 metrów barierek energochłonnych przy ul. Słowackiego. Urzędnicy sugerują, że przyczyną takiej sytuacji jest zbyt duża prędkość samochodów jadących ulicą.

- Wydaje mi się, że istnieje jednak zależność między prędkością, a liczbą uszkodzonych barierek. Decyzja o postawieniu na tak krótkim odcinku aż trzech fotoradarów nie była chyba przypadkowa - ocenia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik gdańskiego ZDiZ.

Według urzędniczych statystyk, ul. Słowackiego zajmuje pierwsze miejsce wśród arterii Gdańska pod względem liczby uszkadzanych barierek. Roczny koszt wymiany uszkodzonych elementów wynosi od 170 do 220 tys. zł.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
JG

Opinie (175) ponad 100 zablokowanych

  • wolniej (1)

    po prostu trzeba wolniej jeździć, tymbardziej że nawierzchnia gwałtownie traci przyczepność w deszczu nie mówiąc o śniegu.

    • 26 1

    • To koła tracą przyczepność

      a nie nawierzchnia

      • 1 0

  • Jeszcze kilka wypadków i trupów

    a drogi będą europejskie. To ze potrwa to dziesiątki lat i setki ludzi zginie jest betka w porównaniu z zyskiem i oszczędnościami które zarządca dróg generuje na co dzień. Teraz nawet torowisko kolejowe zostanie przez następne kilka tygodni sprawdzane. Ale tylko do czasu aż sprawa przyschnie.

    • 2 3

  • Asfalt tam po byle deszczu zamienia sie w lodowisko + zle wyprofilowanie (5)

    i mamy bubel drogowy. Ale najlepiej na predkosc zwalac...

    • 17 29

    • przepisy sie klaniaja!!!! (2)

      dostosowanie prędkości do warunków!!!!

      i mieć rozum ze sobą za kółkiem!!!

      • 15 3

      • (1)

        A skąd kierowca ma wiedzieć, że po deszczu się takie jaja tam dzieją? Np przyjezdny... całą trasę jechał z wydaje się bezpieczną prędkością a tu na Słowaku nagle okazała się za duża - bo droga źle wyprofilowana. A tego na pierwszy rzut oka nie da się ocenić...

        • 3 8

        • Może dlatego tam jest 70 km/h. Jeżdżę tam codziennie staram się jechać tą 70-siątką i jeszcze nic złego mnie nie spotkało poza licznymi rob(alami)555, którym wydaje się, że i 120 to za mało.

          • 4 1

    • poprostu zwolnij miszczu !

      jw

      • 3 0

    • Jeżdzę tam 2 razy dziennie

      ..od 5 lat.
      Jeszcze nie miałem na tej drodze żadnych problemów z przyczepnością.
      ale to może dlatego, że jeżdżę zgodnie z przepisami i nie przekraczam dozwolonej prędkości.
      Te 70 nie jest tam z przypadku.

      • 4 0

  • grzeję ostro raz ukosem a raz prosto...hehe

    • 1 7

  • (2)

    ten kto projektowal ta droge nieznał podstawowych zasad fizyki i zaprojektował zakrety z pochyleniem do zewnątrz zamiast do wewnatrz gratuluje inżynierowi kto dał mu dyplom?

    • 11 9

    • to że jest wyprofilowany na zewnątrz to pikuś, ale akurat w tym miejscu

      (150m nad dolnym radadem w stronę wrzeszcza) woda przepływa z prawej części jezdni na lewą, dodajmy do tego pochylenie na zewnątrz i siłę odśrodkową... przepis na wypadek gotowy. Standard. Pewnie wszystko jest zgodne z normami. tylko studzienek brak albo zapchane i jest co jest.

      • 0 0

    • To prawda droga jest kiepsko wyprofilowana. Prawdą jednak jest, że trzeba tam jeździć z tego powodu wolniej (czasem nawet wolniej niż ograniczenie na znakach). Ale co z osobami, które rzadko korzystają z tej drogi. Oni nie wiedzą, że jest aż tak niebezpieczna. A czasem jazda z prędkością zgodną ze znakami również może być tam niebezpieczna.

      • 2 1

  • czy ZDiZ w Gdańsku czuje się w obowiązku wypłacenia rodzinie odszkodowania za śmierć tego dziecka !. (1)

    • 3 7

    • Debil

      • 2 3

  • Jedź i myśl a nie tylko umbaumba z głośników

    • 11 1

  • Ten odcinek jest dla mnie za trudny...

    walę w barierę średnio 3 razy w tygodniu... cholernie trudny odcinek

    • 32 0

  • odcinkowy pomiar prędkości

    "- Jezdnia jest po prostu źle wyprofilowana. A na dodatek asfalt powinien być bardziej ziarnisty, bo byle deszcz czy śnieg i już robi się niebezpiecznie - tłumaczy pan Ryszard"

    Jaaasne - a wszyscy jeżdżą przepisowe 70km/h na tym odcinku hahahhaha
    Przy tej prędkości nic nikomu by się nie działo.
    Tam trzeba założyć odcinkowy pomiar prędkości.

    • 22 10

  • Najwiecej wypadkow w 3city powoduje kaszubska swoloczy (2)

    Przyjeżdżają wsioki ze wsi w tych swoich zlomach i stluczka za stluczka. Przecież to bydło nie umie jeździć!!!!

    • 16 9

    • rzadko jeździsz i nie widzisz kto wali w barierki. Przeważnie rejestracje GD

      • 5 3

    • :)

      Dokładnie, GWE i GKA tam króluje w zapieprzaniu. Wyrwali sie ze wsi i zobaczyli dwupasmówkę, to się jak bydło zachowują.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane