• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek autokaru z Gdańska pod Hamburgiem. 13 osób rannych

rb
9 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Według nieoficjalnych informacji 13 osób zostało rannych, w tym siedem ciężko. Według nieoficjalnych informacji 13 osób zostało rannych, w tym siedem ciężko.

Autokar gdańskiej firmy przewozowej rozbił się w sobotę wczesnym rankiem na autostradzie A1 pod Hamburgiem między Stapelfeld a Barsbüttel. Rannych zostało 13 osób, w tym - jak podają niemieccy dziennikarze - siedem ciężko. Według portalu tag24.de w momencie wypadku w autokarze przebywało 48 pasażerów.



Około godz. 5:30 autokar jadący autostradą A1 w kierunku Hamburga zaczął nagle zjeżdżać ze swojego pasa na prawą stronę. Ostatecznie pojazd uderzył w barierki ochronne i przewrócił się na bok. Niemiecki Bild podaje, że na miejscu podczas wypadku pracowało 150 policjantów, strażaków i ratowników medycznych, a grupa około 50 osób z Polski miała podróżować do Hamburga, Bremy i Bremerhaven.

Jak na razie nie wiadomo, jaka była przyczyna wypadku. Według policyjnych informacji 32 pasażerów przetransportowano do pobliskich szpitali. Tag24.de informuje, że przed południem autostrada w miejscu wypadku była nadal zamknięta.
rb

Miejsca

Opinie (94) ponad 10 zablokowanych

  • Jak autostrada to zaśnięcie (7)

    Kierowca zmiennik śpi co jest niedopuszczalne.

    Kierowce prowadzącego pojazd dopada zjawisko mikrosnu i pojazd na barierkach

    Przerabiałem to parę razy na szczęście nigdy nie dojechałem do barierek.

    Teraz już takich rzeczy nie praktykuje.
    Czuję zmęczenie to pauza i min. 5h spania.

    Polecam to wszystkim kierowcom.

    Bezpieczeństwo i życie każdego człowieka jest najważniejsze.
    Ta idea powinna przyświecać wszystkim kierowcom.

    • 52 7

    • (2)

      Ta jak jedziesz autobusem wg rozkładu jazdy to nie możesz sobie zrobić pauzy kiedy chcesz i ile chcesz, tylko takie jakie są w rozkładzie

      • 8 1

      • Nie mogę? (1)

        A co mi zrobią? To kierujący jest kierowcą i odpowiada za życie pasażerów oraz innych uczestników drogi i podejmuje decyzje sam. Jeżeli ocenia, że nie dojedzie, to staje i idzie spać. Lepiej zwolnienie z pracy, bo pracy jest dużo i znajdzie sobie inną, niż jak w tym przypadku odpowiedzialność za tych ludzi, wyrok i brak już możliwości wykonywania zawodu kierowcy dożywotnio.

        • 7 2

        • Co ci zrobią ? Pewnie zwolnią ....,a niestety takie czasy ,że każdy tej roboty pilnuje. Gdyby ten kierowca coś miał do gadania to by na umowie miał więcej niż najniższa krajowa. Lorek to i Ukraińców zatrudniał bez potrzebnych papierkow,aby taniej .

          • 5 0

    • przechlapane

      Jeżdżę tylko osobówką, ale często po autostradach. Często niemieckich.

      A nie mogę pić mocnej kawy ani siekier jak RedBull, bo mam po nich od razu migotania przedsionków. i nie jest łatwo. Radio niewiele pomaga. Pomaga wzięcie autostopowiczów, ale to jest rydzykowne i nie zawsze się chce. Ale mi wystarczają drzemki po pół godziny, między odcinkami jazdy po cztery-pięć godzin. Najdłuższą jazdę w ten sposób zrobiłem Gdańsk Alicante. Da się.

      Ale jak zaczynam czuć senność, to nie ma zmiłuj, staję przy najbliższej okazji, nawet jak miejsce jest niepewne.

      • 4 0

    • Zaśnięcie? Z pewnością wypowiedziała się osoba będąca wtedy w autokarze

      • 1 0

    • Super, szkoda ze jestes na tyle glupi ze najpierw musiales byc wlos od wypadku zeby na to wpasc :) to jest problem polskich kierowcow, wyobrazni brak

      • 1 2

    • Nie pitol

      Pie pi..ol głupot. Jeszcze powiedz że jeździsz na autokarze lini regularnej. Bo jak byś kiedy kolejek jeździł to byś wiedział rozkład jazdy obowiązuje. Jeździsz sobie chyba Tirem. W tej pracy nie ma zmiłuj się. Też kiedyś myślałem ,, biała koszula do czegoś zobowiązuje nic bardziej mylnego. Kierowcy kręcą pazur w zwykłym aucie jadąc za autobusem . Pauza 9 godz mija w autobusie jako pasażer albo w dawnym hotelu Ale czas połowę krótszy bo trzeba do niego dojechać i wrócić na przystanek. O innych naruszeniach prawa nie wspomnę nawet.

      • 3 0

  • Godziny pomiędz 3 a 5 - najgorsze

    Nie na darmo na statkach nazywa się to "psią wachtą"
    a tu jeszcze dołożyła się monotonia jazdy autostradą - nie czujesz że jedziesz 100 km/h
    głowa poleciała na moment w dół i bach!

    • 48 4

  • Pewnie Polak z umową o dzieło za kierownicą. Polska to trzeci świat.

    • 16 14

  • Wypadki polskich , podkreślam -polskich autokarów były są i będą do czasu kiedy nie zabroni się nocnych jazd i podróży ! (3)

    wiem co piszę ! - postaram się to w miarę precyzyjnie wyjaśnić -otóż , przewożnicy tzw. liniowi starają się iść na rękę pasażerom , bo dla pasażera dzień spędzony w autobusie to dzień stracony ! . dzień , każda godz. min. jest od aktywnego spędzania go z najbliższymi , rodziną itd. do tego ostatniego dnia pobytujest jeszcze dozałatwienia dziesiątki spraw , zakupy i tak aż do póżnego wieczora ! , a wieczorem - bilet na autobus ii wio w droge do domu ! , i nic to ,że na siedząco ale w autobusie można przecież pospać ! pokimać ! rano "rześki i wyspany " zdąża się jeszcze do pracy ! . A teraz napiszę o autokarach turystycznych '- przewożnicy i organizatorzy takich wyjazdów w porozumieniu tak je organizują aby uczestnicy jak najwięcej nocy spędzali { I spali ! } w autobusach w czasie tak zwanych przejazdów i dojazdów . nie trzeba wówczas wynajmować i płacić za Hotele !Najczęściej praktykuje się jeszcze co takiego ; - kierowca wyśpi się w ciągu dnia w autobusie , wówczas jak reszta pójdzie w miasto zwiedzać ! , Jak zauważyliście państwo opisałem z grubsza wszystko co ważne i istotne -tylko Gdzie w tym wszystkim jest najważniejsze ogniwo tego wszystkiego ? ,czyli - co z Kierowcą {kierowcami } Najważniejszym czynnikie całego tego przedsięwzięcia !!! ,,,Pilot samolotu , czy oficer wielkiego transatlantyka płynący po morzu nawet jak kimnie, poleci mu oko to zaraz włącza się pare sygnałów alarmowych które "stawiają go na równe nogi - rozbudza się , przeciera dłońmi plape i jedzie dalej ! . Jak jest w takich przypadkach z kierowcami autokarów nie trzeba chyba pisać !Najczęstrzą przyczyną tych grożnych i tragicznych w skutkach wypadków jest właśnie przemęczenie i zasypianie za kierownicą kierowców ! Apeluję do wszystkich jeżdżących ,uczestników , wysyłających swoje dzieci aby dokłasnie sprawdzali i kontrolowali wszystkie te b. ważne czynniki ! Samo sprawdzenie pojazdu i kierowców przed wyjazdem przez Policje nie wiele daje !.Dopiero po wyruszeniu w droge

    • 26 6

    • (2)

      Na wielkich transatlantykach, jak oficer kimnie się na mostku, to włącza się syrena okrętowa. Raz długi-dwa razy krótki-cztery razy długi sygnał. To taki międzynarodowy kod sygnałowy, że wachtę na mostku ma śpioch. Wszystkie jednostki dookoła, w promieniu 40 mil morskich trzymają się od takiego buczącego statku z dala.

      • 4 0

      • gratuluję, że umiesz pisać, nietoperzyku

        skoro słyszysz syrenę na 40nm, musisz być nietoperzem. nawet psy nie mają takiego dobrego słuchu.

        • 1 0

      • Taa syrena... włącza się sygnał dźwiękowy sytemu officer watch calling na potwierdzenie i wyłączenie przez przycisk lub czujki ruchowe rozmieszczone wzdłuż konsoli kontrolnej na mostku. Jak śpioch nie potwierdzi sygnał idzie do kabiny chiefa , a jak.ten nie potwierdzi to idzie do kabiny starego. Jak ten sie nie obudzi to wchodzi alarm na cały statek statek, tym razem już z systemu pożarowego. Mniej-więcej tak to wygląda, ale w detalach zależy już
        od konfiguracji systemu. Jestem Eto czyli off elektryk i nigdy na statku nie spotkałem się żeby tyfon alarmowal inne statki że gość śpi albo zasłabł na mostku.No może kiedyś tak było, nie wiem

        • 3 0

  • Przysnął bidak na ułamek sekundy, utrata świadomości i barierki ...

    Sam osobiście ze trzykrotnie doświadczyłem takiego zjawiska i oby nigdy więcej!

    • 31 2

  • Ałe szczęście że nie jeżdżą już do Koloii.

    Ta firma prowadzona jest po partyzancku, rozmawiałem z ich obecnymi i byłymi kierowcami.

    • 23 0

  • Częściowa prawda

    Niemcy podali z samego rana: 48 osób na pokładzie, 32 poszkodowane. Dlaczego więc i tu i na Interia.pl są kłamstwa. Rzecznik MSZ to powinna mieć orientację. Czyżby pani Suwara była koleją córką leśniczego.

    • 7 5

  • Dziad trans... (2)

    na takiej trasie minimum 2 szoferów powinno być ...

    • 12 2

    • (1)

      i jest, chyba

      • 4 0

      • Bylo dwoch

        Było dwóch kierowców. Zmiennik spał. I ma do tego prawo

        • 3 0

  • a bo w autobusie prosze pana - tez hrapie ,ten śpi , ten wali bąki z głosnika u kierowcy leci cicha nocna muzyka ...

    do tego ciepełko w autobusie ! ,nic- tylko spać !. a natura tak nas ludzi tak skonstruowała ,że w nocy proszę pana to powinniśmy spać !!! w nocy aktywne są lisy i inna dzika zwierzyna !

    • 18 2

  • Nie lepiej lecieć samolotem do Hamburga?

    • 25 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane