• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek na terminalu DCT Gdańsk

Maciej Naskręt
17 czerwca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

W niedzielę po południu na placu terminalu DCT w gdańskim Porcie Północnym doszło do wypadku. Suwnica placowa przejechała mężczyznę, który helikopterem został przetransportowany do szpitala.



Terminal DCT Gdańsk. Terminal DCT Gdańsk.
Na terminalu DCT Gdańsk zobacz na mapie Gdańska ok. godz. 16 w niedzielę, doszło do groźnego wypadku. Suwnica najechała na jednego z mechaników pracujących w porcie. Z relacji świadków wynika, że prace zostały wstrzymane na parę godzin. Pracownik został przetransportowany helikopterem do szpitala.

- Możemy jedynie potwierdzić zdarzenie. Nie będziemy zdradzać jego szczegółów. Mężczyzna przeżył wypadek - komentuje sprawę pracownica DCT Gdańsk.

Ze wstępnych ustaleń doszło do niefortunnego wypadku, podczas sprawdzania układu jezdnego suwnicy. Jeden z mechaników źle nastąpił na krawężnik, co spowodowało upadek na trasę, po której przemieszcza się suwnica.

Miejsca

Opinie (393) ponad 20 zablokowanych

  • zdrowiej jak najszybciej... (1)

    • 10 2

    • Wczoraj przebywałam na pogotowiu gdy ten chłopak został przetransportowany do Akademii Medycznej , chciałam rodzinie powiedzieć iż modlę się za niego i za rodzinę a w szczególności za mamę , której o mało serce nie pękło z rozpaczy . Przykro mi z powodu amputacji kończyn jego i mam nadzieję , że nauczy się żyć z taką stratą . chciałabym również wierzyć iż amputacja była konieczna , gdyż kompetencje niektórych z lekarzy mających wczoraj dyżur nie była zbyt zachwycająca .
      Jestem z Państwem

      • 6 3

  • zyczę rodzinie i bliskim duzo wytrwałości, on wie, że jesteście przy nim

    a poszkodowanemu szybkiego powrotu do zdrowia, jakie by ono nie było!

    • 13 2

  • Maciek!!! Trzymaj się byku (1)

    Maciek to mój stary przyjaciel. Wychowalismy się razem-jest mi jak brat
    Kiedyś sam uratował mi życie
    Szybko wracaj do zdrowia ziom-dasz radę
    Sercami się kraja że to jemu się stało :'-(

    • 22 5

    • Lipek !!!!!!!! Dasz radę

      Ja też Mariusz siedzę i ryczę. Trzymajmy kciuki i módlmy się o to by powrócił w jak najlepszym stanie. Maciek da radę, jest silny. Serce pęka, taki fajny chłopak, zawsze pomocny!!! Maciek trzymaj się

      • 7 3

  • zdrada szczegółów w obliczu utraty zdrowia człowieka

    Niepojętne stanowisko pracownicy, a może koleżanki. Cel przeżycia w tym układzie uświęca środki. Ale koleżanka przecież nie jest Cezarem

    • 4 0

  • Macius dasz rade

    Trzymam kciuki wierze ze dasz rade!!!Musi byc dobrze!

    • 8 3

  • Norma 30!! (5)

    Taka jest prawda!! A jak ktoś robi mniej, to co chwilę na radiu są odpały czemu tak wolno?? A w końcu taką osobę ściągają ze sprzętu!! I jeszcze musi się tłumaczyć czemu nie wyrobił normy!! Jak wieje wiatr powyżej 20m/s też nic z tego nie robią!! Każdy kto tam pracuje, wie jak jest!! A cały czas pier... o bezpieczeństwie!! Gó... prawda!! Jedno nie współgra z drugim!! Albo wyniki albo bezpieczeństwo!! Człowiek żeby dostać tą ich śmieszną premię prawie się zabija a oni i tak każdego traktują jak psa!! Tyle w temacie!!

    • 17 4

    • lekko bredzisz koles (4)

      Zgadzam sie w kwestii wiatru, ktory musialby chyba powyrywac stsy zeby wstrzymano prace. Podbnie z przerwami w nocy, ludzie ledwo jezdza na imv, przysypiaja ale planerzy pracy dalej robia "swoja robote" i to jest przerazajace - zmierza niestety w zla strone.
      Ale co do wyników, minimalnej ilości ruchów kurde ludzie, to sa normy wymagane na kazdym terminalu. Jestesmy firma uslugowa i minimalna produktywność jest konieczna dla zachowania klienta = pracy 500 ludzi. Nie przesadzajmy... To nie jest SPA tylko praca. Każda praca mierzona jest jakims wyznacznikiem -u nas to ilosc ruchów. I nie sa to jakies wydumane ilosci czy rekordy swiatowe a sredni poziom swiatowych terminali...

      • 7 4

      • naprawdę??? (2)

        ..więc ile trzeba robić, jakie są normy na podobnych sprzętach np. w porcie w Hamburgu?

        • 3 0

        • Re: naprawdę??? (1)

          HAmburg - 32
          Felixtowe - 30
          Hong Kong - 32 (od nowego roku planuja podniesc do 35)
          A patrzac blizej Was:
          BCT - 28-30 (w zaleznosci od linii)
          GCT - 25 - 30 (w zaleznosci od linii)
          W zaleznosci od linii oznacza, ze nie kazdy klient ma taka sama umowe. W DCT jest 1 klient, ale nie wszedzie tak jest.

          Do tego we WSZYSTKICH w/w portach zmiany sa 8-mio godzinne i NIE MA ZMIENNIKOW WOGOLE, to oznacza ze operator ma tylko pol godz przerwy i pozostale 7,5 dyga na sprzecie. A jak robi 12 (8+4 nadgodziny - to tez ma 1 przerwe 0,5 h poniewaz za dodatkowe 4 h ma placone nadgodziny wiec nie ma przerwy - cytat z jednego z Prezesow)
          Wiec uwierzcie koledzy, ze nie macie tam tragedii.
          Ani normy nie sa przegiete wybitnie, ani fakt ze jest MALO zmiennikow nie powinien Was przerazac - cieszcie sie ze wogole sa!!

          Nie zmienia to faktu, ze stala sie tragedia. Strasznie przykro sluchac/czytac takie historie. Wspolczuje samemu poszkodowanemu, ale i jego rodzinie a takze wszystkim na tej feralnej zmianie. Na pewno wszyscy ciezko to przezyli. Tak samo ciezko ma na pewno pechowy Operator, ktory byl na tym nieszczesnym RTG-u. STRASZNE. Mam nadzieje, ze ten chlopak z tego wyjdzie.

          • 5 2

          • do wujek samo zlo

            Kolega widzę jest sfrustrowany tym ze nie ogarnia suwnicy i na ludzkim nieszczęściu próbuje zbić jakiś kapitał. Tak się nie robi. Te normy o których opowiadasz to są normy które z reguły obowiązują na każdym terminalu i nie są one jakoś wygórowane. Dzięki tym normom masz chłopie co do gara włożyć. Gdyby każdy myślał tak jak Ty to byśmy dzisiaj w kolejce stali do pośredniaka. Jak czytam te brednie o wypadkach poobijanych ciągnikach to się zastanawiam co np. kolega sztauer ma na myśli. Kolizje które w zwykłym ruchu drogowym się zdarzają praktycznie każdemu i zdarzać się będą? Człowieku w historii firmy tak naprawdę to jest pierwszy wypadek, bo to co wcześniej się działo można nazwać incydentami. Wypadek potoczne określenie zdarzenia, gdzie jeden lub więcej uczestników bierze udział w zdarzeniu, w wyniku którego uczestnik zdarzenia został ranny lub doszło do jego śmierci. I proszę Ciebie nie mów mi o osobie, która np. potknęła się i spadła ze schodów łamiąc sobie np. rękę. Uważajmy wzajemnie na siebie i tak będzie najlepiej. A Tobie Maćku życzę szybkiego powrotu do zdrowia.

            • 4 1

      • ,, Średni poziom Światowych Terminali,,

        Pracownikom działu operacyjnego za ten średni poziom należą się średnie europejskie wynagrodzenia a nie kilka groszy za tak odpowiedzialną i szybką pracę. Większośći przykro że nas nie doceniają i nierzadko traktują niesprawiedliwie no bo przecież jak pan dyrektor powiedział: ,, Nawet małpa nauczyłaby się jezdzić ciągnikiem siodłowym,, To dużo świadczy o podejśćiu i szacunku do ludzi- zerowym szacunku

        • 5 2

  • Lipek !!!!!!!! Dasz radę

    Maciek!!! Musisz być silny. Modlę się do Boga o to byś z tego wyszedł. Bądź dzielny przyjecielu kochany .!!!

    • 11 2

  • Modlę się za państwa i za brata , mam nadzieję , że mama znosi to lepiej niż wczoraj

    • 11 2

  • Coś tu nie gra (8)

    to jak oni to robili, że facet wszedł pod koła suwnicy?

    • 3 10

    • ... (2)

      to juz bez róznicy jak do tego doszło. Teraz najwazniejsze by chłopak z tego wyszedł

      • 8 4

      • to czy wyjdzie z tego czy nie to jedno (1)

        a jak do tego doszło to drugie.
        często bywa tak, że pracownicy sami lekceważą podstawowe zasady bezpieczeństwa: a to nie noszą kasków, a to na wysokości bez zabezpieczeń, a to mu w rękawicach nie wygodnie itp.
        dlatego ciekawi mnie jak dostał się pod koła suwnicy. suwnica nie jedzie 100km/h i nie startuje jak rakieta.
        jeżeli jednak wszedł na tor i na przykład się potknął, albo wciągnęło go pod koła to czyja to wina?
        poza tym czy ktoś czuwał przy Emergency Stop?

        • 3 10

        • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          czytaj uwaznie, potknal sie i przewrocil jest napisane. Te suwnice nie powienny jezdzc tak blisko jak jest w stanie czlowiek na swoja cala przynajmniej dlugosc od niej byc

          • 6 2

    • (1)

      Wiesz co, powinienes powstrzymac swoja ciekawosc akurat w takim momencie?! Czlowiek walczy o zycie a Ty takie rzeczy wypisujesz! Zastanow się, to nie miejsce i czas!!!

      • 13 4

      • to kiedy ma o to pytać? Jak ten koleś umrze?

        • 3 5

    • Najprawdopodobniej nie wszedł, tylko podczas obserwowania przejazdu suwnicy się potknął, czy coś podobnego. Na takie zdarzenia nikt nie ma wpływu, więc nie ma co gdybać i wysnuwać głupich teorii.

      • 1 3

    • do ciekawy (1)

      nie masz sowjego zycia ze wypisujesz takie glupoty na forum Moj Przyjaciel walczy o zycie a Ty jestes poprostu ciekawy to wejdz i sprawdz jakie to cierpienie dla Niego i Bliskich !

      • 7 2

      • przestań jęczeć

        news jakich wiele

        • 3 3

  • Nie wierzę

    Nie wierzę, poprostu nie chce się wierzyć że to chodzi o naszego Maćka. Kilka dni temu go widziałam

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane