• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wysokie wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania w Gdańsku

Maciej Korolczuk
15 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W tym roku parkowanie w centrum Gdańska stało się łatwiejsze, ale i droższe. Jest więcej wolnych miejsc do postoju, ale trzeba za nie zapłacić więcej niż w latach ubiegłych. W tym roku parkowanie w centrum Gdańska stało się łatwiejsze, ale i droższe. Jest więcej wolnych miejsc do postoju, ale trzeba za nie zapłacić więcej niż w latach ubiegłych.

Wakacyjny dochód ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania wyniósł w Gdańsku 3,1 mln zł. Rocznie nowa - droższa - strefa w centrum miasta może dać więc ok. 18 mln zł. Aż 80 proc. z tej kwoty miasto przeznaczy na potrzeby pieszych, rowerzystów i nowe nasadzenia. Większe przychody mają też zapewnić elektryczne pojazdy do e-kontroli, które wzorem Warszawy wkrótce mają pojawić się także na ulicach Gdańska.



Jak wprowadzenie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania zmieniło twoje dotychczasowe przyzwyczajenia transportowe?

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania funkcjonuje w Gdańsku od 29 czerwca. Nowy obszar, w którym obowiązują wyższe ceny za parkowanie, ma na celu uporządkowanie parkowania w ścisłym centrum oraz przede wszystkim ograniczenie napływu samochodów do Śródmieścia.

Sprzyja temu większa rotacja aut, co z kolei powoduje, że maleją korki związane z poszukiwaniem wolnego miejsca. Mniej aut korzystnie wpływa z kolei na ograniczenie hałasu oraz redukuje emisję CO2. W efekcie więcej kierowców w drodze do centrum wybiera komunikację miejską, rower lub po prostu parkuje auto na krócej i po załatwieniu sprawy odjeżdża.

Aby ten cel osiągnąć, urzędnicy - na mocy ustawy - musieli podnieść opłaty za parkowanie. Pierwsza godzina w ŚSPP kosztuje od początku wakacji 5,5 zł, druga - 6,60, a trzecia 7,90 zł. Trzygodzinna wizyta w centrum Gdańska kosztuje więc 20 zł. I to niezależnie od dnia tygodnia, bo opłaty obowiązują także w weekendy. Dla porównania godzinny bilet na komunikację miejską kosztuje 3,80 zł.

Parkowanie po nowemu w Śródmieściu. Są plusy i minusy



W dwa miesiące 3,1 mln zł dochodu



Po wakacjach zwróciliśmy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z prośbą o wstępne finansowe podsumowanie pierwszych miesięcy funkcjonowania ŚSPP.

Jak wynika z danych zebranych przez urzędników, dochód ze ŚSPP tylko w lipcu i sierpniu wyniósł 3,1 mln zł. Aż 2,9 mln zł pochodzi z opłat za parkowanie wnoszonych w parkomatach. Pozostała kwota to wpływy z abonamentów dla mieszkańców (115 tys. zł) oraz z opłat dodatkowych wystawionych przez kontrolerów (55 tys. zł).

Co ciekawe, znacząco spadła przy tym liczba wystawianych "mandatów" za brak opłaty parkingowej. Rok temu takich wezwań w lipcu i sierpniu na terenie całego miasta wystawiono 7,9 tys., a w tym roku tylko 4,9 tys.. Gdy w statystykach cofniemy się do początku roku, różnica jest jeszcze większa - liczba wystawianych opłat dodatkowych spadła z 32 tys. w 2019 r. do niespełna 17 tys. w 2020 r.

Większa dyscyplina kierowców wynika głównie z ubiegłorocznej podwyżki karnej opłaty, której stawka wzrosła z symbolicznych 50 do 200 zł. Innymi słowy - kierowcom przestało się opłacać nie płacić za parkowanie, o czym pisaliśmy już pod koniec 2019 r.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania obowiązuje w Gdańsku od 29 czerwca. Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania obowiązuje w Gdańsku od 29 czerwca.

Potencjał na 38 mln zł rocznie?



W wakacje poprawiły się też dochody zwykłej Strefy Płatnego Parkowania. Przed rokiem tylko w czasie wakacji kierowcy w parkomatach, abonamentach i opłatach zostawili 2,5 mln zł. W tym roku - głównie przez podniesienie opłat i powiększenie strefy o kolejne sektory - wpływy były już na poziomie 3,3 mln zł. Łącznie z dochodem ze ŚSPP wakacyjne parkowanie w Gdańsku przyniosło więc 6,4 mln zł, co w skali 12 miesięcy daje szacunkową kwotę ok. 38 mln zł.

Trzeba jednak przy tym pamiętać, że na dotychczasowe dochody wpływ miały dwa czynniki: więcej pieniędzy pojawiało się w parkomatach dzięki turystom, a z drugiej strony ograniczała go trwająca pandemia i czas letnich urlopów, podczas których ruch w mieście wygląda inaczej niż w czasie roku szkolnego.

Od tygodnia po ulicach Warszawy jeżdżą już trzy elektryczne pojazdy do e-kontroli w Strefie Płatnego Parkowania. Urzędnicy zapowiadają, że podobny system chcą wprowadzić także w Gdańsku. Od tygodnia po ulicach Warszawy jeżdżą już trzy elektryczne pojazdy do e-kontroli w Strefie Płatnego Parkowania. Urzędnicy zapowiadają, że podobny system chcą wprowadzić także w Gdańsku.

E-kontrola także w Gdańsku



Urzędnicy nie poprzestają na zmianach w SPP i ŚSPP i w przyszłości chcą jeszcze bardziej uszczelnić system płatnego parkowania w mieście. Mają w tym pomóc elektryczne samochody z systemem kamer, skanujących tablice rejestracyjne aut zaparkowanych w strefie. Od stycznia pierwszy tego typu system działa w stolicy. I jest bardzo efektywny.

Jak podaje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, do końca lipca dwa takie pojazdy skontrolowały w sumie 679 tys. pojazdów zaparkowanych w warszawskiej Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Po systemowej weryfikacji właściciela auta jest mu naliczana (bądź nie) opłata dodatkowa. Do tej pory dwa auta pozwoliły na wystawienie 100 tys. opłat dodatkowych. W tym samym czasie piesze patrole, które wymagają zatrudnienia znacznie większej liczby osób, ukarały 116 tys. kierowców.

Wkrótce podobny system ma działać także w Gdańsku. Jeszcze przed pandemią urzędnicy zapowiedzieli techniczną wizytę w stolicy, by podpatrzeć u kolegów z ZDM, jak system sprawdza się w praktyce. Niestety wizytę trzeba było przesunąć o kilka miesięcy.

- Na skutek pandemii planowana przez nas wizyta w Warszawie nie doszła do skutku, niemniej będziemy się starać, aby zapoznanie się z doświadczeniami stolicy nastąpiło w możliwie najszybszym terminie. Ponieważ w warszawskim Zarządzie Dróg i Mostów obowiązuje ścisły reżim sanitarny, przewidywanym jest, że co najmniej do końca września nie są możliwe jakiekolwiek spotkania z osobami zewnętrznymi - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Tymczasem od 7 września na ulice Warszawy wyjechał trzeci pojazd do e-kontroli.

Opinie (602) ponad 20 zablokowanych

  • Dobrze wiedzieć że strefa obowiązuje również w niedzielę... Wybiorę jednak się na spacer gdzie indziej ;)

    • 4 0

  • SPP to trochę tak jakby na imprezę kupić ciasto za składkową,wspólną kasę a później kazać przy stole jeszcze raz płacić za

    każdy zjedzony kawałek

    • 2 0

  • Co z pracującymi rodzicami (2)

    Miasto powinno pomyśleć o rodzicach żłobków przedszkoli i szkół znajdujących się w centrum. Odbiór dziecka trwa mniej niż 10 minut, natomiast czasami opłacenie kartą parkowania trwa dłużej. Co w takim przypadku z ewentualną karą za brak opłaty. Czy e-kontrola, jaki również kontrola piesza mają to na uwadze? Już kilka razy goniłem kontrolera, który wystawił mi mandat jak czekałem na potwierdzenie płatności. Powinno się najpierw pomyśleć o usprawnieniu procesu opłaty, a później o uszczelnianiu i kontroli. Aktualnie spowoduje to wysyp reklamacji.

    • 9 8

    • pierwsze 15-20 min powinno być za free.

      Zgłaszasz nr rej i zegar tyka. Nie zdąży się kawkować i robić obchodów po starówce, ale dziecko ze szkoły już się zdąży odebrać. Rotacja zachowana, kasa też by się zgadzała.
      5,5zł od pierwszej minuty, jeżeli stoi się dosłownie 5min , 2x dziennie - 11zł za każdy dzień dziecka w szkole jest po prostu nie fair...
      (komunikacja miejska z wielu miejsc jest po prostu tragiczna i droga, więc nie jest opcją - przede wszystkim logistycznie)

      • 0 0

    • System przewiduje dwukrotny przejazd pojazdu kontrolującego własnie w celu wyłapania takich sytuacji. A cwaniaki, którzy próbują się wykręcić od opłaty "bo tylko na chwilę" byli , są i będą.

      • 3 0

  • Ale duże kamery :-)

    Strasznie duże pudła na te kamery do rozpoznawania tablic.
    Nie mogłoby to być mniejsze w dobie miniaturyzacji?
    Chowają tam karabin maszynowy, czy co?

    • 0 0

  • Wnerwiona jestem (2)

    To jest chore, żeby tyle płacić za parking. Parkomat nie przyjmuje banknotów, ja nie mam karty, nie płacę blikiem. Muszę mieć bilon. Pod szpitalami płatne parkingi, pytam dlaczego? Płacimy podatki i nie możemy stanąć pod szpitalem albo urzędem żeby załatwić sprawy!

    • 11 0

    • (1)

      A ja odpowiadam dlaczego: otóż chętnych jest więcej niż miejsc. Myślisz że brak opłat umozliwi Ci bezpłatne parkowanie? Nie, bezpłatne parkowania oznacza pełen parking od rana do wieczora i zerową rotację.

      • 0 0

      • serio jest ich więcej? policzyłeś, sprawdziłeś?

        A może mamy za dużo galerii handlowych w centrum, za dużo biurowców i za dużo parkingów tylko dla pracowników urzędów, które wciskają nam komunikację miejską wszystkimi możliwymi sposobami?

        • 1 0

  • Uwielbiam porównanie bilet vs samochod (11)

    1h dojazdu to 3.8pln, powrót ta sama kwota, raz m daje 7.6pln. Jeśli będę jechał z rodziną 2+2 to sami rodzice płacą prawie 15pln. Wygoda i komfort autem jest nieporównywalny. Jak porównamy to z spp poza śródmieściem to wyjdzie dramat. Parkingi w Śródmieściu powinny być tylko dla osób tu rzeczywiście mieszkających. Specjalne identyfikatory. Reszta niech parkuje w podstrefach. Będzie daleko i od razu większość przesiądzie sie na komunikację miejską. Ale nie chodzi przecież o to by było mniej samochodów, tylko żeby dochód z spp był większy ;)

    • 39 10

    • (1)

      Dzieciaki w Gdańsku jeżdżą za darmo. Emeryci za połowę stawki, więc wyliczenia już z góry nieprawidłowe.

      • 0 3

      • Dzieciaki i sporo emerytów jeździ komunikacją

        bo albo jeszcze nie mają prawa jazdy, albo już go nie mają

        • 0 0

    • Aa (2)

      Moim zdaniem parkingi powinny być dla osób dojeżdżających, przyjeżdżasz spoza miasta to musisz postawić gdzieś samochód żeby urzędowe sprawy załatwić. Pod szpitalem też muszą być darmowe parkingi, nawet powinno się je dobudowywać. Nie może być tak że zawoząc chorą osobę do szpitala, płacić za parking. Ja dostałam duży mandat bo mój czas parkowania skończył się 10 minut wcześniej. Chorej osoby nie zostawisz samej na sor, lekarz też Ci nie powie ile czasu badania potrwają.

      • 2 0

      • (1)

        Wskaż miejsce gdzie te parkingi dobudować.

        • 0 0

        • Proszę bardzo: w miejscu stadionu Lechii

          nie jest potrzebny od kiedy istnieje Wielki Nocnik.

          • 1 0

    • Ale prawde mówiąc... (1)

      Jeśli już ktoś mieszka w śspp, to po co mu samochód, akoro jest tak świetnie skomunikowana i wszędzie jest tak blisko? Przecież poza strefe też możecie wyjechać komunikacją miejską! Dlaczego taka strefa, było-niebyło, wspólnego miasta miałaby być motoryzacyjnie dostępna tylko dla jej mieszkańców?

      • 6 0

      • Świetnie napisane

        • 3 0

    • (2)

      Problem w tym, że nie ma dobrej komunikacji miejskiej. Dobry dojazd komunikacją jest na starej linii Przymorze - Wrzeszcz - Centrum. Poboczne lokalizacje, to porażka komunikacyjna. Długo, rzadko i zatłoczone, a często brak połączeń. Dojazd z Osowej, Kokoszek, Jasienia itd. do Centrum to wyprawa. Jeżeli chce się by ludzie przesiedli się na zborkom, to trzeba go rozwijać, a nie karać za używanie auta często jedynej alternatywy dojazdu.

      • 12 0

      • (1)

        Do tramwaju mam 5min na pieszo a do skm ok 10 a i tak wole samochod, bo jest znacznie szybciej. No i nie robi mi niespodzianek typu, aaaa popsuje sie w nocy w polowie drogi.

        • 7 0

        • Rozumiem doskonale. Opłaty za parking wprodzają alternatywnę w postaci szybciej lub taniej, Twój wybór. Natomiast szybko i tanio to pozorne zwycięstwo, bo skutkuje dłużej dla innych (korki) i zajmowanie cennego miejsca parkingowego (a na nie są inni chętni). Oczywiście pozostaje opcja szybko, wygodnie, ale odpowiednio drogo (i na nią też zawsze będą chętni).

          • 1 0

    • I nie zapominajmy, że zabawa całą rodziną "w komunikację miejską" jest czasochłonna. Dobra dla turystów, ale nie dla kogoś, kto chce załatwić sprawę, bo akurat w centrum jest bank czy urząd... W czasie poświęconym na dojście i dojazd komunikacją do urzędu, człowiek autem już jest z powrotem w domu po załatwieniu sprawy.

      • 18 1

  • janosiki

    może jeszcze podniosą opłaty to więcej kasy będą mieli
    no cóż dzieci dawnych aparatczyków nie potrafią inaczej zarabiać jak ściągając od innych a to już pachnie dawnym systemem

    • 3 0

  • (40)

    Super,na pewno za tą kaskę stworzą coś dla mieszkańców))

    • 65 219

    • A pewnie (14)

      Może wreszcie tunel pod Pachołkiem wybudują.

      • 7 19

      • (4)

        To ja proponuję żeby za te pieniądze powstały miejsca parkingowe.

        • 8 2

        • Darmowe parkingi (1)

          Ale w strefie przed centrum aby nie generować korków. Tylko, że kierowcy po to kupowali auto aby mogli wszędzie dojechać "w punkt". I dla tych bardziej wygodnickich niech będą płatne.

          • 0 0

          • I to jest to. Nie po to kupowali żeby się nie lansować więc duża część kierowców zaaceptuje długie stanie w korku i drogie parkowanie ale z lansu nie zrezygnuje.

            • 0 0

        • budowanie dodatkowych miejsc do parkowania samochodów w centrum

          zwiększa korki na dojazdach do niego. Kiedy internauci przyspawani mentalnie do samochodów zaczną to rozumieć?

          • 1 2

        • po co- przecież płatne parkingi stoją puste

          wpływy z opłat powinno się wykorzystywać do poprawy dostępu miasta dla pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej oraz SKM/PKM. Bez elektryfikacji PKM, budowy bajpasu kartuskiego oraz poprawy częstotliwości połączeń SKM po wymianie taboru niewiele się poprawi.

          • 1 6

      • Imienia Adamowicza oczywiście (8)

        • 25 5

        • PO podnosi POdatki - jest super :))))))))))))))))))) (7)

          PiS płaci lemingom i ich karłom - wrrrrrr :))))))))

          • 13 12

          • tjaaa trzydziestu paru ministrów poPiSowo zrzuciło się do czapki (6)

            i dali nam 500+

            • 11 8

            • jeżeli się już przedstawiłeś to Ci powiem... (5)

              ... zapytaj Nowaka czy też się nie zrzucał :)

              • 6 3

              • oj Nowak Nowak...4mln schowane głęboko, 2 mieszkania, auta... i wszystko lewe :) (4)

                teraz już wiem dlaczego nazwali go "złotym dzieckiem PO" - tylko nie idź w dziadka który przywoził pieniądze za niewolniczą pracę albo babcię krawcową ekskluzywnych ubrań w PRL... bo Madzia właśnie się z tego tęgo tłumaczy... ach wy rąban... bandyci...

                • 7 1

              • (3)

                To o czym piszesz to chwilowo tylko pomówienia.
                Na Gawłowskiego też mieli mocne dowody.
                Co chwila trzymali w ulu, i co ?
                I nico.
                Za chwilę się okaże że znaleźli jeszcze 2 mln upchane w skarpetkach.
                Może geniusze od uszczelniania niech się pochwalą luką VAT na ten rok.

                • 1 6

              • POprostu stan umysłu... te 4 "bezpańskie" bańki same wskoczyły do mebli :))))))))))))))))

                • 0 0

              • zapłacił sędziemu

                i go uniewinnił - taki zawód - przyjął łapówkę przez roztargnienie

                • 2 0

              • Hahahahaha to chwilowo nie wszystko hahahaha ?

                • 1 0

    • Super, stworzyli (1)

      prywatny darmowy parking na pasie ruchu w stronę Nowego Portu..brawo super

      • 0 3

      • Mieszkam w porcie i nikomu to nie przeszkadza. Jest tam na tyle znikomy ruch,

        że na ten moment jeden pas w zupełności wystarcza. Lepsze takie parkowanie na jezdni, niż na trawie/ścieżce/chodniku obok.

        • 0 1

    • Za te pieniądze mogliby wyznaczyć pdp na jezdni róży dworcu głównym (3)

      Ale jak wiadomo, miasto nie ma pieniędzy.

      • 4 4

      • chodzi o przejście dla pieszych przy dworcu głównym (1)

        na poziomie jezdni. Miasto ma pieniądze na przedłużanie kartuskiej, ale ślimaczy się z wykonaniem decyzji prowadzącej do poprawy dostępu pieszych do przystanków tramwajowych za dużo mniejsze pieniądze. Trzeba to zmienić. ;-)

        • 1 4

        • Nie. Nie trzeba.

          Jest bardzo wygodny tunel, którym bez czekania przechodzisz prosto z dworca na drugą stronę. Pdp w tym miejscu powiększy tylko niepotrzebnie korki i przyblokuje tramwaje. Poza tym, będziesz stał i czekał na zielone. Dublowanie tych przejść jest całkowicie zbędne.

          • 2 0

      • a można po polsku zadać to pytanie ?

        ni wiadomo o co chodzi autorowi ???

        • 4 1

    • co to jest marne 18 mln zł. (6)

      gdy Sasin lekką rąsią wypPiStoli zaraz kolejne 70mln
      a kolejne 2mld zł pójdzie na szczujnie TVPiS i angaż gwiazdorski Kurskiego

      • 21 22

      • co to jest marne 70mln i kolejne 2mld na TVP (5)

        kiedy PO doprowadziło senatem do przesunięcia wyborów bo "kidzię" trzeba było usunąć... a 2 mld to PO samo ustaliło tylko że nie mieli już z czego bo przejedli i dopiero PiS to wykonał :))))) Twórczość leminga zrozumie tylko drugi leming...

        • 15 18

        • niegospodarność kumoterstwo i nepotyzm ... bezprawne drukowanie + łamanie Prawa i Konstytucji (2)

          standardy PiS

          • 11 12

          • leming i do tego słój (1)

            • 3 2

            • ci z warmińsko-biedziowskiego są najgorsi

              nie dość, że słoje to jeszcze POmatoły, ale spoko w platfusowie zrobią karierę (chyba w korpo)

              • 3 0

        • tyle to niemcy z gdańszczan z ogrzewania rocznie doją

          • 2 1

        • Ty jesteś tak głupi sam z siebie, czy wam szkolenia na Nowogrodzkiej robią?

          To nie jest wina POKO, bo to Sasin sobie wymyślił pakiety wyborcze jak jeszcze nic pewnego nie było wiadomo.

          • 4 4

    • Kasa powinna... (1)

      Powinna iść na potrzeby kierowców, dróg, parkingow. Przecież opłaty wnoszą właściciele 4 kółek to z jakiej paki Kasa ma iść na potrzeby cyklonów i pieszych.. za te pieniądze powinny być zmodernizowane drogi, dobudowane parkingi. Chcą ścieżek rowerowych? To niech wprowadza podatek / obowiązek rejestracji rowerów, przecież one też korzystają z ulic mimo że obok biegną ścieżki rowerowe...

      • 15 3

      • nie dziel ludzi na plemiona walczące jakoby ze sobą

        każdy kierowca przesiadający się na rower uwalnia ci przestrzeń do parkowania twojego lamborghini, więc raczej wspieraj decyzje prowadzące do poprawy warunków korzystania z miasta przez pieszych i rowerzystów. Sam też bywasz pieszym, nie wierzę, byś do swojego apartamentu lub biura wjeżdżał samochodem.

        • 1 7

    • Dodatkową zasłonę smrodową z szadułek

      • 2 1

    • może drugi rydwan (2)

      jeden może czuć się samotnie

      • 16 4

      • Nudne to z tym rydwanem. (1)

        Może coś innego. Zorganizowana grupa przestępcza zwana PiS łupi kraj a ty się czepiasz bzdurnego rydwanu. Popatrz na 2 mld i najdroższy znaczek pocztowy z IQ 10 człowieka, kacyka politbiura za 70 mln.

        • 6 6

        • jeśli to jest łupienie kraju

          to ja patrząc na wskaźniki makro poproszę o więcej. Byle nie fachFcy z PO.

          • 2 6

    • Prędzej wrzodów się doczekasz... (1)

      • 19 3

      • Nie ma kontroli kto opłacił a kto nie

        • 7 1

    • Wole stanąć na parkingu w galerii handlowej za sprawą korzystniejszych warunków

      • 8 1

    • Tę kaskę nie tą

      • 2 1

    • Łupienie obywateli ciąg dalszy, niedługo za oddychanie zapłacimy daninę.

      • 18 5

    • 3 mln?

      przecież to wystarczy na dwa używane gruchoty z Bremy....

      • 9 2

  • Przecież to jest cyrk

    sciągają opłaty z kierowców i przeznaczają na pieszych,rowerzystów i nasadzenia. A może by tak przeznaczyc to na kierowców, jakis parking wielopoziomowy i w konsekwencji obnizenie opłat za parkowanie?

    • 3 0

  • To wspaniale (5)

    Mając taką kasę władze miasta na pewno zrealizują swój cel: zwiększenie udziału rowerów w komunikacji z 2 do 3 % i powstrzymanie stałego spadku udziału komunikacji miejskiej w dojazdach mieszkańców, który teraz jest na poziomie 30 %. Ci brzydcy samochodziarze sfinansują realizację świetlanej wizji. A że wizja oderwana od rzeczywistości? A kogo to obchodzi? Gdzie parkingi P+R i parkingi wokół Śródmieścia? Gdzie komunikacja miejska stanowiąca rzeczywistą alternatywę dla komunikacji miejskiej? A dodatkowo jak czytam, ze wprowadzone zmiany wpłynęły na ograniczenie emisji spalin, to zastanawiam się komu peron odjechał. Proponuję miejskim urzędnikom i aktywistom przejść się wzdłuż zmodernizowanego według ich wizji Podwala Przedmiejskiego. Stojące w nieistniejących wcześniej korkach samochody generują tyle dodatkowych spalin, że zmniejszony ruch w Śródmieściu nie ma w tej kwestii większego znaczenia . Zresztą, te wszystkie dyskusje i tak nie mają sensu. Urzędnicy i tak lepiej wiedzą co dla nas dobre. Nie przyjmują do wiadomości, że w tej chwili w Gdańsku wielu mieszkańców nie ma alternatywy dla samochodów, a zresztą (jak dowodzi tego choćby artykuł sprzed kilku tygodni o al. Adamowicza) - urzędnicy nawet nie starają się jej stworzyć. Podziękujemy przy urnach wyborczych.

    • 27 3

    • to nie władze miasta ale mieszkańcy w czasie rozmów nt. Strategii Gdańska 2030+ (1)

      oraz Studium UiKZP uznali, że trzeba stawiać na poprawę warunków ruchu pieszych i rowerzystów w mieście i dążyć do tego, by udział przejazdów samochodami w ogólnej liczbie codziennych przejazdów w mieście nie wzrastał. Udział przejazdów rowerem w ogólnej liczbie przejazdów w Gdańsku już w roku 2016 osiągnął poziom prawie 6% i ma tendencję rosnącą, z korzyścią dla wszystkich. Wizja mówiąca o potrzebie zahamowania wzrostu liczby samochodów nie jest oderwana od rzeczywistości , tylko nie jest konsekwentnie realizowana. Pisanie o braku korków na Podwalu Przedmiejskim przed jej przebudową jest przejawem oderwania od rzeczywistości, typowym dla osoby mentalnie przyspawanej do fotela samochodu. Z pozostałymi tezami nie warto nawet nawiązywać polemiki.

      • 1 4

      • A kiedy były te rozmowy? Gdzie informacje o nich? Jaki był klucz doboru dyskutantów?

        Wizja niekonsekwentnie realizowana to wizja oderwana od rzeczywistości. To jej realizacja a nie świetlane założenia mają bowiem realny wpływ na życie mieszkańców (patrz skopana al. Adamowicza - wizja przy jej budowie poszła się paść). Poprawa infrastruktury pieszo-rowerowo-zbiorkomowej dobra rzecz, ale powinna ona wyprzedzać utrudnienia wprowadzone dla samochodów. A tak nie jest. Najpierw kij, potem (może) marchewka. A ty mieszkańcu Osowy się martw. Skąd wziąłeś dane o udziale przejazdów rowerowych w ogólnej liczbie przejazdów? Bo w raporcie o stanie miasta z 2019 r. ich nie ma (info o liczbie przejazdów zbiorkomem też zresztą brak). Nigdzie nie pisałem, że przed remontem nie było korków na PP. Oczywiście, że były. Ale teraz pojawiły się nowe. Taki paradoks. Brak umiejętności prowadzenia niewygodnej dyskusji jest typowy dla wąsko ukierunkowanego aktywistów miejsko-rowerowych. Żyją w swojej bańce, a jak real do niej zapuka, to z poczuciem wyższości odwracają głowę nie zniżając się do poziomu maluczkich nie doceniających geniuszu ich wizji.

        • 0 0

    • (2)

      Fajnie tylko gdzie mam upchnac kolejny rower? Mam jeden dla 4 osob w rodzinie i jedna hulajnoge. Trzymam to na korytarzu, ale inni tez tam trzymaja swoje rowery i zwyczajnie wiecej sie nie zmiesci. Do tego co jakis czas zlodzieje cos ukradna. Czy rowerowi aktywisci maja jakies pomysly na ograniczenie rowerowego zlodziejstwa i zapewnienie miejsc parkingowych dla rowerow? Takich gdzie deszcz mi go nie zezre i zlodziej nie ukradnie?

      • 4 1

      • nie pisz, że masz problemy z parkowaniem rowerów. Wystarczy wiata i kilka stojaków więcej (1)

        wiele wspólnot mieszkaniowych już o to zadbało. Sprawdź w swojej okolicy lub w okolicy AWFiS. Przykładów dobrze rozwiązanych wiat do parkowania rowerów w Gdańsku jest bardzo dużo a ich liczba rośnie dynamicznie.

        • 0 5

        • Słowo klucz - miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

          W większości miejsc zabrania budowania wiat na osiedlach! I w takim przypadku wspólnoty czy spółdzielnie mogą g.no zrobić.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane