• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Redłowa na Witomino autobusem szybciej niż autem

Patryk Szczerba
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.

Na ul. MałokackiejMapka w Gdyni zakończyły się prace przedłużające o kolejne 500 m istniejący buspas do skrzyżowania przy Centrum WitawaMapka. W listopadzie były tam jedynie znaki pionowe, co myliło kierowców. Teraz odpowiednio pomalowana została jezdnia, więc nie będzie już problemów z płynnym przejazdem autobusów.



Komunikacja miejska w Trójmieście jest konkurencją dla aut?

Przypomnijmy:

  1. W 2017 r. wyznaczono częściowo buspas na ul. Małokackiej w Gdyni.
  2. Ma niecały kilometr i zaczyna się na wysokości schroniska dla zwierzątMapka.
  3. Jego koniec wyznaczono przy zwężeniu jezdni przy stacji benzynowej "Pod Żaglami".
  4. Od razu pojawiły się oszczędności czasowe w przejeździe autobusów<.


Zakończenie buspasa przy stacji benzynowej powodowało jednak, że przed Witominem autobusy i tak utykały w korku. Przedstawiciele ZKM Gdynia mówili nieoficjalnie, że pas dla autobusów powinien kończyć się na górze - przy skrzyżowaniu z Rolniczą i Chwarznieńską.

Trzy lata zanim wydłużono buspas



Argumenty wydawały się tym bardziej zasadne, że miejsca, by go stworzyć, nie brakowało. Lewoskręt w stronę stacji benzynowej nie był mocno wykorzystywany, podobnie jak prawoskręt w kierunku Konwaliowej i Chwarznieńskiej w dalszej części drogi.

Rozkład jazdy linii 192


Potrzeba było trzech lat, by władze miasta zdecydowały się na przedłużenie buspasa do ul. Chwarznieńskiej. Prace rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. Miały zakończyć się w grudniu, ale urzędnicy asekurowali się, że mogą je opóźnić niesprzyjające warunki atmosferyczne.


Ostatecznie kierowcy czekali na zakończenie prawie pół roku. Drogowcy z firmy Eurovia na Małokacką wrócili w ostatnich dniach, wykonując poziome malowanie, bez którego wielu kierowców nie wiedziało, jak zachować się na ulicy, gdzie od jesieni stały już pionowe znaki informujące o buspasie.

Co wykonano w ramach przedłużenia buspasa?

  • zlikwidowano lewoskręt do stacji paliw na ul. Małokackiej,
  • przesunięto przejście z azylem,
  • wykonano oznakowanie w postaci linii ciągłej na całym odcinku buspasa,
  • zamontowano znaki pionowe informujące o funkcjonowaniu buspasa na całej długości ulicy.

- To bardzo pozytywne informacje dla pasażerów, którzy na co dzień poruszają się na tej trasie. Te dodatkowe pół kilometra buspasa poprawi płynność i czas dojazdu do domu, szkoły czy miejsca pracy - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Zakończenie prac na Małokackiej oraz istniejący od kilku lat buspas na Kieleckiej powodują, że na Witomino obecnie najszybciej dotrzemy autobusem. Co ważne, nowe odcinki dla pojazdów ZKM nie zakłóciły przejazdu kierowcom.


Cel: dojazd buspasami do Chwarzna



Władze miasta nie ukrywają, że celem jest płynny przejazd autobusami z centrum dalej - do Chwarzna i Wiczlina. Niewykluczone, że buspas pojawi się na obwodnicy Witomina. W planach jest stworzenie kolejnych odcinków buspasa na Chwarznie.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy będzie kosztować prawie 1 mln zł.

- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas na ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - tłumaczy Wołek.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (198) 6 zablokowanych

  • Super , że Gdynia inwestuje w białą farbę

    ...czy dalej wysepka przy skrzyżowaniu uniemożliwia bezpieczne wjechanie na pas do skrętu w lewo? Jest źle wyprofilowana i zbyt szeroka. Aby wjechać autobusem na lewy skrajny pas na środkowym nie może być żadnego pojazdu. Teraz z bus- pasa trzeba na krótkim odcinku przeciąć dwa pasy...trudne, stresujące i manewr który może zablokować całe skrzyżowanie przy większym ruchu i braku miejsca .

    • 15 6

  • Nie będą szybciej (2)

    Bo najpierw władze Gdyni nie ogarnęły by przystanek PKM był nad Stryjską, potem jak zbudowano go nad Olimpijską, to nie miały kasy na nowe połączenie autobusowe, więc puściły 192 na okrętkę, by tracił czas odzyskiwany na buspasie. A niedziele i tak trzeba przez Wzgórze jechać, bo 192 nie kursuje. Brawo!

    • 67 3

    • kiedy zobaczymy gdyńskie władze w autobusie?

      • 9 3

    • brawo mistrzu!!!

      Trafiłeś w samo sedno. U nas w firmie pracują same tęgie głowy po szkole u profesora i nie wpadliśmy na to!
      Świadczy to o tym że u nas w firmie same niedojdy pracują.
      Naczelnik wydziału

      • 2 1

  • (2)

    Szybciej niż autem? Od drzwi do drzwi czy tylko sam czas jazdy? A dojście do przystanku i oczekiwanie na pojazd?

    • 15 6

    • Zkm

      Żeby dojść do przystanku z Redłowa na Witomino trzeba przejść cały wiadukt czy to w upał czy zimne wietrzysko, może jakiś urzędnik spróbował by wyjść z kolejki skm w Redlowie i wsiąść w autobus? Ile mu to zajmie? Tam jest fatalne dojście !!!!!!!!!!!

      • 3 0

    • Teraz autem dużo szybciej ale tylko elektrycznym :)

      chcemy więcej buspasów!

      • 1 1

  • Zlikwidować zatoki i wprowadzić tam zakaz wyorzedzania (3)

    Kretyńskim pomysłem są zatoki autobusowe.
    Autobus powinien mieć przestanek na jezdni (z zakazem omijania go - przez wprowadzenie linii ciągłej).
    Wtedy w czasie wymiany pasażerów przed autobusem stworzy się wolne miejsce, które to autobus po ruszeniu z przystanku nadrobi, dzięki temu w warunkach dużego ruchu nie będzie tracił miejsca w korku na wymianie pasażerów i włączaniu się do ruchu.
    Bo obecnie to całkowicie bez sensu że autobus w korku się cofa za każdym razem będąc wyprzedzanym przez masę innych pojazdów gdy stoi w zatoce.

    • 19 20

    • Ciekawa wizja wkurzonego pasażera który chciałby mieć samochód ale musi komunikacją jeździć. :-)))

      • 6 4

    • Tego żaden pajac od zarządzania ruchem nie zrozumie (1)

      W dodatku auta które omijają autobus stojący na przystanku zyskują tylko długość jednego autobusu. Natomiast autobus jest spychany w tył o dziesiątki samochodów. Gdyby nie było zatok to autobus miałby taką samą pozycję w korku i czas przejazdu byłby taki sam jak każdego pojedynczego auta. I podróż autobusem nie trwałaby dłużej niż samochodem. Samochodem zresztą też nie.

      • 4 2

      • Ale kolejnym autobusem trwała by jeszcze dłużej, bo nie miałby szans dojechać do przystanku

        • 2 1

  • Tak powinno być na wszystkich ważnych ulicach prowadzonych do dzielnic miasta. Na razie to kropla w morzu.

    • 13 1

  • Byłoby tak gdyby nie trzeba dralowac na piechotę na druga stronę wiaduktu!!!! Co jest kłopotliwe zwłaszcza w upał i zimne wietrzysko. Przystanek w stronę Witomina powinien być przy wyjściu z kolejki przy parku technologicznym!!!!!

    • 13 1

  • Super! Korzystam z tego buspasa codziennie jadąc linią 121. Szybko i wygodnie! (1)

    • 15 1

    • Ja też, ale ja jeżdżę samochodem na prąd :)

      • 5 0

  • mieszkaniec

    bus pas to mądra rzecz nie dla spacerujących !!! i pojedynczych kierowców - samochód 5 metrów a kierowcy nie widać za kierownicą i takich jest coraz więcej !!!!

    • 11 0

  • może w szególnych przypadkach krótszy czas przejazdu

    ...ale na pewno nie czas podróży...

    • 11 1

  • Buspasy (1)

    A kiedy pojedziemy szybciej samochodem z Redłowa na Witomino panie prezydencie?Co z demokracją?Conajmniej połowa mieszkańców miasta jeździ samochodami i co pan dla nich zrobił?

    • 16 1

    • Nic nie zrobiłem.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

będą jeszcze dodane foty

Najczęściej czytane