Fakty i opinie

Czy na obwodnicy Witomina będą buspasy?

Inwestycje mają odciążyć zakorkowaną ul. Chwarznieńską biegnącą przez środek Witomina.
Inwestycje mają odciążyć zakorkowaną ul. Chwarznieńską biegnącą przez środek Witomina. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Czy na planowanej obwodnicy Witomina, której projekt ma być gotowy w 2021 roku, pojawią się buspasy? - Za wcześnie jeszcze, by mówić o niej tak szczegółowo - ucina Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, nie wykluczając jednak starań o dofinansowanie unijne na inwestycję.



Gdzie powinny powstać buspasy?

na obwodnicy Witomina 7%
na przebudowanej Chwarznieńskiej 33%
na obydwu drogach 30%
nigdzie nie powinno ich być 30%
zakończona Łącznie głosów: 637
W najbliższych miesiącach zakończy się projektowanie Obwodnicy Witomina i rozbudowy ul. Chwarznieńskiej. Inwestycje mają rozładować notoryczne zatory na Witominie. Obwodnica Witomina ma połączyć ul. Chwarznieńską z ul. Kielecką. Jej początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Miasto za projekt zapłaci 2 mln zł.

Droga ma mieć długość 2,5 km z czterema pasami ruchu (po dwa w każdym kierunku). Będzie trzeba zbudować kładkę, wiadukt oraz dwa przepusty. Według władz miasta półtora roku wystarczy na realizację inwestycji.

Buspasy na obwodnicy Witomina? Nic nie jest przesądzone



W ostatnim czasie pojawiły się informacje, że na drodze mającej w założeniu pozwolić na szybki przejazd kierowcom z Chwarzna i Wiczlina planowane są buspasy. O takiej deklaracji po spotkaniu z władzami miasta na swoim oficjalnym profilu na Facebooku napisali przedstawiciele Rady Dzielnicy Witomino.

graf. Trojmiasto.pl
- Buspas powstanie na przyszłej Obwodnicy Witomina oraz jest w planach dobudowanie brakującego odcinka buspasa na ul. Małokackiej - można przeczytać na profilu FB rady dzielnicy.
W odpowiedzi na nasze pytania władze Gdyni przekonują, że nic nie jest jeszcze przesądzone.

- Inwestycja jest wciąż na etapie projektowania. Za wcześnie jeszcze, by mówić o niej tak szczegółowo - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co z buspasem na Chwarznieńskiej?



Mieszkańcy zauważają, że buspas na drodze omijającej Witomino może oznaczać rezygnację z buspasa na ul. Chwarznieńskiej. Przypomnijmy, że buspas był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji przebudowy ulicy wrócił wraz z podpisaniem umowy z projektantem.

Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazywali, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".

mat. prasowe
Władze miasta odpowiadały, że to, czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.

Z relacji radnych dzielnicy wynika, że sprawa wydaje się przesądzona.

- Wątpliwym (ocena negatywna prezydenta M. Łucyka) jest wytyczenie buspasa na ulicy Chwarznieńskiej, który łączyłby obecny buspas na leśnym odcinku Chwarznieńskiej z buspasami na ul. Rolniczej i Małokackiej, niemniej jednak sama ulica Chwarznieńska ma zmienić się w jezdnię z uspokojonym ruchem, bez tranzytu, który ma zostać skierowany na Obwodnicę Witomina - czytamy na profilu FB rady dzielnicy.

Unia Europejska może pomóc w sfinansowaniu inwestycji



Pojawienie się koncepcji powstania buspasów na Obwodnicy Witomina, której budowa jest szacowana na ok. 70 mln zł, może pozwolić na starania dotyczące dofinansowania unijnego na inwestycję. Unijni urzędnicy chętnie bowiem przyznają środki na rozwój transportu publicznego, stroniąc od wspierania rozbudowy dróg dla ruchu kołowego. Buspasy na Obwodnicy Witomina mogą ich przekonać do tego, by wesprzeć finansowo inwestycję dotacją.

- Oczywiście, jeśli tylko będzie taka możliwość, będziemy o nią wnioskować - nie wyklucza w odpowiedzi na nasze pytania wiceprezydent Gdyni.

Opinie (109) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (2)

    Logiczne że będą.To oczywista oczywistość.

    • 11 17

    • Nieee

      Najpierw nie będą. Potem remont wykona szwagier. Zapasy farby są.

      • 5 5

    • budowa jest szacowana na ok. 70mln zł

      nie łatwiej "budowa jest szacowana na ok. 1 sasina" :) ?

      • 3 0

  • (1)

    Zastanawiacie się czy na drodze, której sam projekt ma powstać w 2021 a sama droga 10 lat później lub wcale z braku kasy, będą buspasy????
    Przepraszam ale czy to jest kluczowe w inwestycji, która nie istnieje nawet na mapach?
    Zadajcie pytanie czy sama obwodnica powstanie bo widzę ze zakładacie że powstanie na pewno a pytacie jedynie o budpasy. Niezła retoryka sukcesu i gra słów :D

    • 53 5

    • I złączy z brzegiem,

      drugi brzeg, na którym twój ojciec legł. Rampa pampa...

      • 11 0

  • przecież przy obecnie rządzących miastem ta obwodnica nigdy nie powstanie (2)

    • 79 5

    • Daj im jeszcze z 5 kadencji.

      No chyba, że młodzież ich pogoni.

      • 5 4

    • Zgadza się, ale przynajmniej jest już powód, żeby nie robić buspasa na Chwarznieńskiej, bo zawsze w tle będą piękne plany wspaniałej obwodnicy :)

      • 3 2

  • Znajac Gdynie (14)

    I tak nic nigdy nie wyjdzie że strefy papieru więc nie ma co się spierać bo żadna droga nie powstanie dopóki nie wyrzucicie obecnego prezydenta z jego świtą.

    • 69 7

    • 2x mniejszy Olsztyn (7)

      Wygląda przy Gdyni jakby był z 4x bogatszy miastem.
      Gdynia to jedno z najgorzej zarządzanych miast w Polsce ...

      • 65 3

      • (1)

        Gdynia nie jest w ogóle zarządzana. To jest gra pozorów jak mini parki oczko w glowie Łucyka.
        Tu nie ma wizji jakim miastem ma być Gdynia, nie ma strategii długoterminowej podzielonej na konkretne zadania i obszary. Wszystko jest na zasadzie: ok mamy tyle i tyle kasy to zróbmy to i to. I to się tak dzieje od przypadku do przypadku.
        Nie ma specjalistów urbanistów ktorzy powinni odpowiadać za budowę miasta. Koszmar.
        A kiedyś okno na świat, marzenie prawie kazdego zeby tu mieszkać, a Swietojanska najdrozsza ulica w Polsce. Co z tego zostalo?

        • 17 4

        • Wojtek i Maruś oraz samorządność!!!

          • 8 1

      • trzeba przyznać że tak jest.

        Kiedyś Olsztyn za czasów małkowskiego to było zad.pie. Obecnie prześcignął gdynia prawie pod każdym względem. Drogi super, komunikacja, obwodnice itd. i tp. Wstyd mi że gdynia tak została w tyle przez miernych włodarzy, niszczący osiągnięcia swoich poprzedników.

        • 11 2

      • (1)

        Olsztyn 2 razy mniejszy? To Gdynia ma chyba z półtora miliona mieszkancow

        • 1 5

        • w Olsztynie mieszka 170 tys osób

          więc Twoja matematyka kuleje gościu że 2x170 000 = 340 000 osób czyli 4,4x mniej niż 1,5 mln.
          w Gdyni mieszka 250 tys osób więc on był znacznie bliżej w wyliczeniach niż Ty gamoniu

          • 10 0

      • (1)

        Słusznie zauważyłeś - wygląda.
        A skoro dla Ciebie wygląd jest istotny nie musiałeś przyjeżdżać do Gdyni. Akurat drogę na warmię mamy szeroką. Bon Voyage

        • 2 3

        • Akurat

          To jestem z Gdańska d**ilu a dla mnie Trójmiasto to jeden obszar więc interesuje się rozwojem całej metropolii ale Ty stary pierdku nie nadajesz się do niczego innego tylko piwsko wypasiony brzuch i bicie żony. Nikt Cię nie potrzebuje na tym świecie

          • 1 0

    • Jedyny ratunek dla Gdyni (4)

      To przyłączenie jej do Gdańska

      • 26 16

      • raczej do Rumi

        • 19 1

      • żeby już kompletnie zdziadziała ?

        • 4 9

      • Nie chcemy do Niemiec

        • 3 6

      • Raczej do Rumi ;)

        • 4 3

    • Jak skończą projektować to zrobią przetarg na wykonanie.

      I kolejny raz będzie za drogo.

      No to znowu zaczną przez kolejne lata projektować :)

      Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni.

      • 10 3

  • Paranoja urzędnicza!

    Planują i jeszcze nie wiedzą co ma być zaplanowane? Za wcześniej na zadawanie takich pytań czy będą tzw. "buspasy"? Czy może urzędnicy dopiero po kilku latach po oddaniu drogi zaczną od nowa "projektować" jej modernizację? Lata lecą i do emerytury będą mieli "co robić".

    • 52 4

  • dla władz Gdyni remont 100 metrów drogi to wyzwanie i ja mam uwierzyć, że oni zbudują obwodnicę?? (1)

    • 66 6

    • Spokojnie, szukamy w necie białej farby leśnej. Tzw.: terenowej.

      • 8 3

  • Buspas

    Buspas powinien powstać tylko kiedy będą powstawały korki. Jeżeli tak nie będzie nie ma sensu tego robić. Raczej na pewno nie trzeba go będzie robić w stronę obwodnicy.

    • 17 15

  • Czy będą buspasy? Nie wiem.

    Wiem, że będzie dzisiaj korek przez protesty :)

    • 23 6

  • to jest obwodnica?

    wow.

    • 11 3

  • zamiast budować niepotrzebne lotnisko, mogli wybudować tę obwodnicę.

    100 milionów utopił w lotnisku. mógł to być wkład własny w projekt z dofinasowaniem UE wtedy można byłoby zrealizować inwestycje na poziomie 300-400 milionów złotych.

    • 38 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.