• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Redłowa na Witomino autobusem szybciej niż autem

Patryk Szczerba
15 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.
  • Buspas na ulicy Małokackiej pozwala autobusom uniknąć stania w korkach przed wjazdem na Witomino.

Na ul. MałokackiejMapka w Gdyni zakończyły się prace przedłużające o kolejne 500 m istniejący buspas do skrzyżowania przy Centrum WitawaMapka. W listopadzie były tam jedynie znaki pionowe, co myliło kierowców. Teraz odpowiednio pomalowana została jezdnia, więc nie będzie już problemów z płynnym przejazdem autobusów.



Komunikacja miejska w Trójmieście jest konkurencją dla aut?

Przypomnijmy:

  1. W 2017 r. wyznaczono częściowo buspas na ul. Małokackiej w Gdyni.
  2. Ma niecały kilometr i zaczyna się na wysokości schroniska dla zwierzątMapka.
  3. Jego koniec wyznaczono przy zwężeniu jezdni przy stacji benzynowej "Pod Żaglami".
  4. Od razu pojawiły się oszczędności czasowe w przejeździe autobusów<.


Zakończenie buspasa przy stacji benzynowej powodowało jednak, że przed Witominem autobusy i tak utykały w korku. Przedstawiciele ZKM Gdynia mówili nieoficjalnie, że pas dla autobusów powinien kończyć się na górze - przy skrzyżowaniu z Rolniczą i Chwarznieńską.

Trzy lata zanim wydłużono buspas



Argumenty wydawały się tym bardziej zasadne, że miejsca, by go stworzyć, nie brakowało. Lewoskręt w stronę stacji benzynowej nie był mocno wykorzystywany, podobnie jak prawoskręt w kierunku Konwaliowej i Chwarznieńskiej w dalszej części drogi.

Rozkład jazdy linii 192


Potrzeba było trzech lat, by władze miasta zdecydowały się na przedłużenie buspasa do ul. Chwarznieńskiej. Prace rozpoczęły się w listopadzie zeszłego roku. Miały zakończyć się w grudniu, ale urzędnicy asekurowali się, że mogą je opóźnić niesprzyjające warunki atmosferyczne.


Ostatecznie kierowcy czekali na zakończenie prawie pół roku. Drogowcy z firmy Eurovia na Małokacką wrócili w ostatnich dniach, wykonując poziome malowanie, bez którego wielu kierowców nie wiedziało, jak zachować się na ulicy, gdzie od jesieni stały już pionowe znaki informujące o buspasie.

Co wykonano w ramach przedłużenia buspasa?

  • zlikwidowano lewoskręt do stacji paliw na ul. Małokackiej,
  • przesunięto przejście z azylem,
  • wykonano oznakowanie w postaci linii ciągłej na całym odcinku buspasa,
  • zamontowano znaki pionowe informujące o funkcjonowaniu buspasa na całej długości ulicy.

- To bardzo pozytywne informacje dla pasażerów, którzy na co dzień poruszają się na tej trasie. Te dodatkowe pół kilometra buspasa poprawi płynność i czas dojazdu do domu, szkoły czy miejsca pracy - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni.
Zakończenie prac na Małokackiej oraz istniejący od kilku lat buspas na Kieleckiej powodują, że na Witomino obecnie najszybciej dotrzemy autobusem. Co ważne, nowe odcinki dla pojazdów ZKM nie zakłóciły przejazdu kierowcom.


Cel: dojazd buspasami do Chwarzna



Władze miasta nie ukrywają, że celem jest płynny przejazd autobusami z centrum dalej - do Chwarzna i Wiczlina. Niewykluczone, że buspas pojawi się na obwodnicy Witomina. W planach jest stworzenie kolejnych odcinków buspasa na Chwarznie.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa od przystanku Chwarzno Polanki do włączenia do obwodnicy będzie kosztować prawie 1 mln zł.

- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas na ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - tłumaczy Wołek.
Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (198) 6 zablokowanych

  • Zawsze cieszę się kiedy drogi rozszerzają się o kolejne pasy w tym przypadku. To super inwestycja wszyscy dzięki temu Zawsze cieszę się kiedy drogi rozszerzają się o kolejne pasy ruchu w tym przypadku z 2 do 3. To super inwestycja dzięki temu wszyscy pojadą szybciej po trzech pasach. A nie, czekaj...

    • 15 0

  • Jak można to porównywać w ogóle.... (3)

    Komunikacja zbiorowa jest konkurencją dla aut... ale jedynie nieuczciwą konkurencją!
    Zlikwidujcie te buspusy, a zobaczycie czym się jedzie szybciej!

    • 18 8

    • (2)

      poczekajmy, aż odkryjesz, że w autobusie mieści się kilkakrotnie więcej osób - to jest dopiero nieuczciwa konkurencja!

      • 0 7

      • To w ogóle nie ma związku z tym co napisałem!!!

        • 1 1

      • No niech się zmieści nawet 200 osób. To nadal śmierdzący autobus, który nie zapewnia żadnego komfortu. Od wygody w postaci wygodnych siedzeń (siedzenia są okropne), przez wygodę w postaci jakichkolwiek siedzeń (w godzinach szczytu trzeba na stojąco), aż po komfort wizualny i zapachowy.

        • 2 1

  • Jak doliczymy do tego czas potrzebny na (1)

    Dojście do przystanku, dojście z przystanku do domu i oczekiwanie na autobus to przestaje być tak różowo.

    • 20 5

    • Jak doliczysz czas na szukanie miejsca parkingowego to jest

      • 6 5

  • Komunikacja

    Mam pytanie kontroler biletów musi trzymać dystans ok.2 metrów jak sprawdzi bilet czy jest ważny

    • 16 1

  • Jak policzymy dojście do przystanku, czas oczekiwania na miejski środek lokomocji, później dojście do np. pracy to się okaże, że prywatnym samochodem jest dużo szybciej!

    • 9 6

  • rondo zamiast świateł

    Wystarczy rondo zamiast świateł u góry cały problem rozwiązany

    • 13 1

  • kolejne dzialania pozorne UM Gdynia

    przypomnijmy, ze przez Witomino prowadzi tranzytowa Obwodnica 3miasta centrum Gdyni, przez witomono biegnie rowniez glowna droga dojazdowa z Centrum do dynamicznie rozbudowujacych sie dzielnic mieszkaniowych Gdynia Zachod - Wiczlino/Chwarzno. Gromada nieudacznikow, ktora obsiadla UM Gdynia nie dostrzega, ze przez ostatnie 30 lat liczba mieszkancow Gdyni Zachod wzrosla wielokrotnie. jak w tym czasie zmienila sie infrastruktura drogowa w tym rejonie? Ano - praktycznie sie do 50 lat nie zmienila poza odcinkiem lesnym..... Po co mi takie wladze miasta, skoro ignoruja elementarne potrzeby mieszkancow. To skandal, ze od 30 lat miasto nie potrafilo wybudowac normalnej drogi dojazdowej do obwodnicy omijajacej centrum witomina. To skandal, ze zmarnowano pieniadze na absurdalne przejscie dla pieszych na wysokosci domu opieki "za falaochronem" - jaki d**il z UM Gdynia wpadl na pomysl by zrobic dla inwalidow, emerytow, rencistow przejscie wyniesione? Gdynia rzadzi gromada nieudacznikow, swoja niekompetnecje pokazuja od lat - nie buduja drog, miasto stoi w korku a oni proponuja dzialania zastepczne.... malowane farba..... dosc. Ta ekipa szczura jest do odwolania

    • 18 1

  • Co z tego skoro 121 jeździ tak rzadko

    • 11 1

  • Słyszałem że obwodnica Witomina (1)

    Słyszałem że obwodnica Witomina będzie składać się tylko z buspasów

    • 15 0

    • Jesteś w błędzie. Będą jeszcze kontrapasy dla rowerów.

      • 3 0

  • Dziś spóźniłam się do pracy , autobus do Bysewa o 7: 04 nie przyjechał , kolejny był według rozkładu ponad dwadzieścia minut później . Jeśli to jest alternatywą dla auta to faktycznie lepiej wydawać więcej na paliwo i w pracy być punktualnie nie mówiąc już o tym że nie trzeba marznąć na przystankach , kawał iść z nich do pracy czy stać w nich z powodu głupoty zakazów siadania , bo lepiej jest pluć na kogoś stojąc - to faktycznie zwiększa bezpieczeństwo

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

będą jeszcze dodane foty

Najczęściej czytane