- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (76 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (148 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (111 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Z SKM Śródmieście nie dojedziemy do Pruszcza i Tczewa
Nowa stacja SKM Śródmieście, choć powstaje w centrum Gdańska i ma rozładować tłok na dworcu głównym PKP, nie będzie służyła pasażerom wszystkich skm-ek. Nie wjadą tu pociągi jadące z i do Pruszcza Gdańskiego czy Tczewa.
Tak też dzieje się w przypadku pociągów SKM, które kursują na południe od dworca głównego w Gdańsku. Wprawdzie w obecnym rozkładzie nie ma takich połączeń, ale od grudnia wrócą pociągi do Pruszcza Gdańskiego.
- Czy to faktycznie prawda, że po wybudowaniu przystanku Gdańsk Śródmieście pociągi jadące z/do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa nie będą mogły zatrzymywać się na tym przystanku, bo nie będzie przy nim odpowiednich torów? - pyta zaniepokojony czytelnik Trojmiasto.pl.
Tak, to prawda. Szybka Kolej Miejska połączy swoje tory biegnące do stacji SKM Śródmieście z torami dalekobieżnymi, ale dopiero w przyszłości. Zanim do tego dojdzie, stacja SKM Śródmieście będzie na swego rodzaju "ślepym torze", nie połączonym z torami prowadzącymi do Pruszcza, Tczewa i dalej na południe kraju. Dlatego pociągi w tym kierunku będą wyruszały z dworca Gdańsk Główny i nie zatrzymają się na stacji SKM Śródmieście.
- Taki układ połączeń torowych był planowany od początku przystąpienia do tej inwestycji. Wpięcie w tory PKP Polskich Linii Kolejowych [czyli dalekobieżne - dop. red.] byłoby możliwe na kolejnej najbliższej stacji PKP PLK, gdyby doszło do dalszego przedłużenia linii SKM do stacji Gdańsk Południowy. Takie rozwiązania są przewidziane w miejskiej koncepcji budowy węzła integracyjnego Most Czerwony - tłumaczy Marcin Głuszek,
Faktycznie, miejscy planiści co jakiś czas przypominają o Moście Czerwonym, który ma być zlokalizowany w pobliżu stacji Gdańsk Południe . Jednak budowa tego kontrowersyjnego dla wielu węzła komunikacyjnego to melodia bardzo odległej przyszłości. Dziś nie wpisano go do żadnych planów inwestycyjnych miasta i nie zarezerwowano na jego budowę żadnych pieniędzy. A pieniędzy wymaga on sporych: plany przewidują tu budowę peronów dla SKM i kolei regionalnej, ale również doprowadzenie w ten rejon tramwaju wzdłuż ul. Nowej Małomiejskiej i Nowej Podmiejskiej, a także rozbudowę układu drogowego tzw. dzielnic południowych.
Czytaj także: Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat.
Czytaj także: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Umowa na budowę przystanku SKM Gdańsk Śródmieście została podpisana 31 lipca br. Wykonawcą wyłonionym w przetargu zostało konsorcjum firm: Rajbud i Dekpol.
Koszt inwestycji obejmującej przedłużenie trasy SKM, przebudowę peronu na dworcu głównym oraz budowę nowego przystanku wyniesie ok. 66,7 mln zł.
Wcześniej z powodu rażąco niskiej ceny ofertowej na ten projekt(61 mln zł) odrzucono propozycję spółki Balzoa.
Nowa odcinek miejskiej kolei gotowy ma być w ciągu 70 tygodni od momentu podpisania umowy.
Miejsca
Opinie (137) 4 zablokowane
-
2013-09-10 15:19
Co?
- 2 2
-
2013-09-10 15:11
Brawo!
A nóż jeszcze ktoś chciałby wsiąśc na stacjach Orunia czy Lipce, i musi do Dworca Głównego, a nie tak jak chce pasażer np. tylko do Śródmieścia. A pasażerom którzy będą stać na Śródmieściu będa mijały ich SKMki. Znając naszą kolej, miasto i cudownego przewoźnika z SKM Śródmieście pozostanie tylko peron, bo nikt nie będzie chciał z niego korzystać skoro co chwilę jakiś pociąg będzie mijał peron.
To już lepiej tego nie budować, bo będzie małe zainteresowanie tak jak teraz pętlą Chełm Witosa po otwarciu pętli na Oruni Górnej.!!!
P.S. Czyli pociągu Przewozów Regionalnych które zatrzymują się np. na Oruni czy Lipcach też się nie zatrzymają. Strata czasu i pieniędzy!- 11 1
-
2013-09-10 15:10
Filmiku pokazującego inwestycje nie można obejrzeć bo się nagle urywa. Czy można coś z tym zrobić
- 0 0
-
2013-09-10 14:50
Wydawało mi się,że wystarczyłoby przy istniejących torach "dalekobieżnych" na przystanku Śródmieście wybudować perony dla obu kierunków.Niektóre pociągi,te podmiejskie do i z Tczewa by się tu zatrzymywały. Ale widocznie jest tam za ciasno.
- 1 3
-
2013-09-10 14:40
skmka dla urzedu
budowa przeprowadzana z myślą tylko o pracownikach urzędu marszałkowskiego. jakby pomyśleli o mieszkańcach to pociągnęliby ją choćby na wysokość małomiejskiej lub starogardzkiej skąd codziennie rano najwięcej rano zajeżdża.
- 79 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.