• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZKM sam naprawi podtopione tramwaje

Krzysztof Koprowski
16 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Lipcowa ulewa unieruchomiła trzy tramwaje: Pesę Swing (nz.) oraz dwa pojazdy N8C.
  • Pesa Swing wieczorem 14 lipca na skrzyżowaniu przy Galerii Bałtyckiej.

Pracownicy Zakładu Komunikacji Miejskiej we własnym zakresie dokonają naprawy tramwajów, które ucierpiały podczas lipcowej ulewy w Gdańsku. W przetargu złożona została jedna oferta, tylko na remont pojazdów N8C, która w dodatku przekroczyła budżet przewoźnika. Nikt nie był zainteresowany regeneracją Pesy Swing.



Czy ZKM powinien naprawiać uszkodzone tramwaje?

Lipcowa ulewa unieruchomiła trzy tramwaje: dwa typu N8C oraz Pesę 120NaG Swing. Oczekują one wciąż na remont, w ramach którego będzie trzeba dokonać gruntownej konserwacji konstrukcji, kontroli i naprawy elementów instalacji elektrycznej i elektronicznej, wymiany wyposażenia wnętrza pasażerskiego i kabin motorniczego, a także zmienić rodzaj napędu (w N8C).

Początkowo Zakład Komunikacji Miejskiej planował zlecić naprawę tramwajów firmom zewnętrznym. W ogłoszonym przetargu, choć pojawiły się pytania dotyczące Pesy Swing, ofertę złożono jedynie na remont pojazdów N8C.

Naprawy wagonów N8C chciał się podjąć wielkopolski Modertrans, czyli firma, której pracownicy są doskonale zaznajomieni z tą konstrukcją. To właśnie Modertrans wcześniej przebudował wszystkie pojazdy N8C sprowadzone z Niemiec dla Gdańska.

Wielkopolskie przedsiębiorstwo zaproponowało jednak cenę, która znacznie przekroczyła budżet zarezerwowany na ten cel. ZKM planował przeznaczyć na remont tramwajów N8C nie więcej niż ok. 2,214 mln zł brutto, zaś Modertrans wycenił swoją pracę na kwotę ok. 3,383 mln zł brutto.

Ostatecznie przetarg został unieważniony, ale ZKM nie zamierza odstawić na boczny tor uszkodzonych tramwajów.

- Przetarg nie będzie powtórzony. Tramwaje będziemy naprawiać we własnym zakresie. Nie podpiszemy umowy z Modertransem ani też nie będziemy ponownie szukać chętnych na remont Pesy - zapowiada Alicja Mongird, rzecznik ZKM Gdańsk.

Miejsca

Opinie (114) 1 zablokowana

  • Niech z tych trzech zrobią jeden tramwaj.
    To będzie najbardziej opłacalne.

    • 2 1

  • Penis mnie to obchodzi. Niech naprawiają menele, uchodźcy, mieszkańcy stogów czy ktokolwiek inny, bo i tak nie jeżdżę tramwajami.

    • 3 11

  • Broń nas panie boże przed efektami takiego remontu (1)

    Skoro ZKM nie ma kasy na profesjonalny remont to ską znajdzie na remont kolekcjonerski który sam ma zamiar po 4 miesiącach wykonać? Wszyscy znamy efekty napraw ZKM na codzień.

    • 104 3

    • Będzie się działo

      zapiąć pasy!

      • 19 1

  • Tramwaje były ubezpieczone (2)

    Żeby wiedzieć ile i dostać kasę trzeba najpierw naprawę zlecić komuś i zapłacić albo wykonać samemu i wtedy domagać zwrotu kosztów. Proste.

    • 10 6

    • (1)

      Nie masz pojęcia jak funkcjonują ubezpieczenia komunikacyjne

      • 4 3

      • Podtopienie nie jest w ramach ubezpieczenia komunikacyjnego.

        Nie zna sie a sie wypowiada

        • 3 1

  • Czy trzeba było likwidować warsztaty naprawcze tylu fachowców musiało zrezygnować z pracy,tak jak wszędzie a funkcjonowanie firm opiera się na zewnętrznych spółkach ,bezsens . A na marginesie to zkm tabor ma ze złomowisk.

    • 11 2

  • ZKM nie potrafi przez noc usunac usterek a co dopiero Pese napawia hahah

    • 12 0

  • A jak oni utopili te tramwaje?

    Janusz chciał przez kałuże przejechać i zdziwił się jej głębokością i stanął?

    • 14 2

  • "ztm sam naprawi"

    Ciekawe. Skoro proponowane koszty naprawy wynoszą wiecej niż to co ztm ma możliość przeznaczyć - to wypadałoby te pieniądze rozdać pracownikom

    • 4 3

  • Kpina. Pół roku po powodzi a oni zatanawiaja się ken złom naprawi. Podziękować prezesowi i wywieźć na taczce.

    • 18 2

  • Zaprawki Konserwacja Malarstwo

    Taka kur... zlota raczka...

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane