- 1 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (44 opinie)
- 2 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (158 opinii)
- 3 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (191 opinii)
- 4 Najstarsza fontanna idzie do remontu (88 opinii)
- 5 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (264 opinie)
- 6 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (148 opinii)
Za 117 mln Gdańsk wydzierżawi 48 mercedesów na osiem lat
Gdańskie Autobusy i Tramwaje zapłacą 117 mln zł za wydzierżawienie na osiem lat 48 nowych autobusów marki Mercedes. Na ogłoszony jesienią przetarg odpowiedziała jedna firma. Gdańsk będzie kolejnym miastem w kraju - po Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach - które wzmocni tabor wypożyczonymi, a nie kupionymi na własność autobusami.
8-letnia dzierżawa w przeliczeniu na jeden autobus jest nieco droższa, bo do kosztów pojazdu trzeba doliczyć jego bieżące utrzymanie, naprawy, wymianę części etc. Łączna wartość umowy z Konsorcjum Firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o. wynosi 117,3 mln zł - w tym wartość najmu autobusów na osiem lat to 90,6 mln zł i wartość utrzymania technicznego - 26,7 mln. Średnio daje to ok. 2,43 mln za sztukę.
Zgodnie z wymogami zawartymi w specyfikacji przetargowej wypożyczone autobusy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy, a wcześniej nie mogą być używane. Mają być wyposażone w silniki spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI.
Na ogłoszony jesienią przetarg odpowiedziała jedna firma. 48 pojazdów dostarczy konsorcjum firm EvoBus Polska Sp. z o.o. oraz Pekao Leasing Sp. z o.o.
- GAiT wydzierżawi 48 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 29 autobusów standardowych (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro), 13 przegubowych (Mercedes-Benz Typ 628 03 Citaro G) i sześć typu midi (Mercedes-Benz Typ 628 02 Citaro K). Oczywiście, wraz z wyposażeniem elektronicznym i niezbędnym oprogramowaniem oraz z licencjami - wylicza Alicja Mongird, rzecznik prasowy GAiT.
Autobusy pojawią się w Gdańsku w 2020 roku.
- Podążamy za współczesnym trendem tzw. sharing economy, według którego to używanie, a nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - wyjaśnia Maciej Lisicki, prezes GAiT-u. - Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy, bez konieczności angażowania w to naszych pracowników i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (316) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-31 16:06
Wiecie ja to się cieszę, bo wreszcie może wyjedzie z pętli Siedlce autobus linii 156 o 14:49, bo jak na razie jest to pojazd widmo. Ilekroć chce się dowiedzieć coś na Jego temat, bo się bardzo martwię to zawsze słyszę w słuchawce,, że muszę pisać list, ale nigdy nie dostałem informacji zwrotnej.
- 2 3
-
2019-01-31 16:06
Znaczy się (1)
Od 2020r mechaników aktualnie pracujących w GAiT przejmie/zatrudni dostawca metcedesów?
Czy do Wittmana będą odstawiane na serwis?- 14 0
-
2019-01-31 17:28
W Strasznie
Nie u Wittmana (w Oliwie) tylko w Straszynie!
- 2 0
-
2019-01-31 16:11
(3)
Dla czego mercedesy, z tego co wiem w Polsce są produkowane bardzo fajne autobusy i kasa by została w Polsce ale po co lepiej robić zakupy w niemieckim sklepie trzymać kasę w ich banku i jeszcze wszystkie cebularze mają te śmieszne autka ze znaczkiem vw auto dla ludu. tragedia.
- 13 6
-
2019-01-31 17:29
Pekao
Ale przecież Pekao to polski bank (zrenacjonalizowany)!
- 1 1
-
2019-01-31 17:32
kto produkuje w Polsce? (1)
Solaris wywozi kasę wagonami do Hiszpanii czy gdzie tam. Bo to juz nie Polska firma.
Głownie Mercedesy sa w taborze wiec po co kupowac cos innego?- 0 1
-
2019-02-01 13:51
Jelcz na przyklad zrobil super autobusy dla wojska. Prawda...?
- 0 0
-
2019-01-31 16:12
Czyli
jeśli dobrze liczę 19.661 pln za jeden pojazd miesięcznie bez kosztów utrzymania technicznego .Było to przez jakiegoś dilera mercedesa przepuścić to wymianę oleju i filtrów by się dało wynegocjować w gratisie albo prezes jakiegoś małego mersia by dostał .
- 11 1
-
2019-01-31 16:16
Renoma 23 mln zł za kontrolę autobusy droższe o 30 mln zł
za chwie podwyżki cen biletów... kwestia czasu.
- 16 1
-
2019-01-31 16:20
Skoro zarobić ma dodatkowo pośrednik to jak to się ma bardziej opłacać ;)
- 14 0
-
2019-01-31 16:20
To wychodzi jakieś 1000 zł za 1 Autobus na 1 dzień nie licząc kierowcy, biur, dyrektorów, kosztów zajezdni i paliwa....
Nie wiem czy to dobry interes...
- 18 0
-
2019-01-31 16:26
Hmmm
4 mln rocznie to przynajmniej pracownicy mogliby dostać podwyżkę i mieć pracę, a tak albo zwolnienia na warsztacie albo propozycja przejścia do EvoBus. Jeszcze jedno mnie zastanawia, serwisowanie to jedno, ale zakup części to kto będzie finansował, bo nie oszukujmy się jak po kilku latach trzeba będzie wymieniać skrzynie biegów to nie wiem czy EvoBus to będzie sponsorował. Oni jedynie stwierdza konieczność wymiany, wyjmą i założą, ale za część i tak zapłaci GAiT.
- 18 0
-
2019-01-31 16:26
Idąc tokiem myślenia "sharing economy" warto "wypożyczyć" pracowników GAiT a nie ich zatrudniać. W szczególności dotyczyłoby to kadry zarządzającej. Odpadłyby takie etaty, tak samo jak z czasem odpadać będą etaty mechaników w GAiT.
- 22 0
-
2019-01-31 16:27
Zagłosujecie na Dulkiewicz Lisicki musi zostać
Pozwólcie mu do końca rozmwalić zkm taka wola Adamowicza
- 18 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.