- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (158 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (108 opinii)
- 3 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (62 opinie)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (62 opinie)
- 5 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (153 opinie)
- 6 Port Service: trwa szukanie nowego miejsca (140 opinii)
Za ostre światło, zakaz przewozu akwarium. Na co skarżą się pasażerowie?
Rodzic był zdziwiony, że jego dziecko nie mogło podróżować autobusem z akwarium na kolanach. Inny napisał skargę, że kierowca wyprosił go z pojazdu, gdy wiózł niezabezpieczone pokrowcem narty biegowe. Kolejny domagał się w komunikacji... automatów z napojami. Każdego roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpływają setki skarg. Sprawdziliśmy, jak wyglądały te najbardziej nietypowe.
Tylko w 2019 roku do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku wpłynęło około 650 spraw od pasażerów. Rok później było ich ponad 200 więcej - aż 880. W tym roku, do końca kwietnia, już 300.
Większa liczba skarg może dziwić, zwłaszcza że w ostatnim czasie - w związku z pandemią koronawirusa - zdecydowanie mniej osób korzystało z komunikacji miejskiej.
Tymczasem jak się okazuje, wspomniane zjawisko można wiązać właśnie z epidemicznymi obostrzeniami.
Pisali zwolennicy i przeciwnicy maseczek
- Ostatnie miesiące obfitowały w e-maile od osób skarżących się na współpasażerów podróżujących bez maseczek, ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej - tłumaczy Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego.
W jakich sprawach do ZTM najczęściej piszą pasażerowie? Od pracowników organizatora komunikacji miejskiej w Gdańsku usłyszeliśmy, że dużo pytań dotyczy przewozu rowerów czy hulajnóg.
Często zdarzają się także pisma, w których jedni pasażerowie skarżą się na zbyt "nagrzane" pojazdy. Inni narzekają, że w autobusach i tramwajach jest za zimno. Były także osoby wskazujące na to, że w tramwaju jest zbyt ostre światło i nie mogą się zrelaksować podczas podróży.
- Pasażerowie nie tylko skarżą się na realizację jakiegoś konkretnego kursu, ale także przekazują swoje sugestie dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej - mówi Dagmara Szajda.
Zostali wyproszeni przez akwarium i narty biegowe
Wśród setek opinii, skarg i próśb zdarzają się jednak dość nietypowe. Pracownicy ZTM wspominają:
- Ktoś kiedyś był zdziwiony, że jego dziecko zostało wyproszone z autobusu, bo chciało
na kolanach przewieźć akwarium. Lepiej nie wyobrażać sobie, co mogłoby się wydarzyć w
przypadku gwałtownego hamowania... - słyszymy.
Wyprosił z autobusu dziecko z hulajnogą. Bo mógł
W ZTM krąży również historia o skardze jednego z pasażerów, który poczuł się pokrzywdzony tym, że został wyproszony z autobusu, gdy przewoził narty biegowe. Bez pokrowca.
Wśród setek pism znalazł się także wniosek o umieszczenie w autobusach i tramwajach automatów z napojami.
Pies w kagańcu w autobusie? Ale on jest łagodny!
- Zdarzają się też przypadki, gdy pasażer jest oburzony, że jego pies musi być w kagańcu w autobusie, "a przecież jest taki łagodny". Owszem, dla właściciela tak, ale dla obcych osób już niekoniecznie. Oczywiście małe zwierzęta (jak na przykład koty, niewielkie psy) można przewozić, umieszczając je w odpowiednim opakowaniu (w koszach, skrzynkach, klatkach), i kaganiec jest wówczas niepotrzebny - mówi Dagmara Szajda.
Relacje z podróży i ocena jazdy kierowców
Pracownicy ZTM wspominają także pasażera, który kilka razy dziennie relacjonował swoje podróże tramwajem i oceniał styl jazdy motorniczych.
- Zazwyczaj według niego jeździli za szybko, choć nie brakowało też pochwał - opowiada Dagmara Szajda.
Co wolno, a czego nie wolno przewozić w komunikacji?
Przedstawiciele ZTM podkreślają, że na każdy sygnał pasażerów odpowiadają.
Na koniec jednak warto przypomnieć, że w pojazdach gdańskiej komunikacji pasażerowie mogą bezpłatnie przewozić bagaż ręczny, jeżeli istnieje możliwość takiego umieszczenia go, aby nie zagrażał bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie, nie utrudniał przejścia, nie zasłaniał widoczności kierującemu.
Nie może on także stwarzać zagrożenia dla podróżnych albo wpływać na komfort ich jazdy.
Opinie (239) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-15 12:33
Na co mozna sie skarzyc w gdanskiej komunikacji: (1)
- na wypadajace kursy widmo o ktorych nie ma informcji na tablicach informacji pasazerskiej, stronie ztm - a jak dzwoni sie na infolinie to sciemniaja ze kurs jest opozniony...
ostatnio duzo kursow nie jest realizowanych przez bp tour
- niedzialajace lub niesprawne klimatyzacje, czy one w ogole sa serwisowane, czyszczone itp
czy sa to uslugi fikcyjne? w papierach wszystko sie zgadza a w rzeczywistoci nie dzialaja?
ostatnie gorace dni i znowu byl problem z klimatyzacja w autobusach tramwajach...
- zima nieogrzewane sklady, zimno jak w lodowce
- brud - chociaz tu ostatnio zaczelo sie poprawiac
- notoryczne awarie tramwajow
- poobcinane kursy, slaba czestotliwosc- 16 4
-
2021-05-16 20:09
No właśnie gorzej, jak zimą składy są ogrzewane do 20-25 stopni. Wsiadasz w kurtce zimowej lub płaszczu, czapce i szaliku i się musisz w środku rozbierać, bo inaczej pływasz, taki ukrop - i powodzenia ze zdejmowaniem czapki, szalika i kurtki i potem ponownym zakładaniem w trakcie jazdy. A jak nie zdejmiesz, tylko pocisz się jak szczur, to potem wysiądź na mróz i wiatr taki zgrzany - przeziębienie murowane.
- 1 0
-
2021-05-15 09:55
Kierowcy autobusow (7)
Mnie tam wkurza jak kierowcy widząc osobę biegnącą na autobus zamykają chamsko drzwi przed samym nosem i odjeżdżają. Nie twierdzę że wszyscy tak robią ale ciągle niestety się to zdarza.
- 61 18
-
2021-05-15 14:56
(2)
kiedyś było takie stare powiedzenie, pasażer biegnący jest pasażerem następnego autobusu, przyjdź punktualnie na przystanek nie opóźniaj odjazdu
- 6 2
-
2021-05-16 20:05
A skąd pomysł, że pasażer biegnący wyszedł z domu niepunktualnie? Często jest tak, że na przystanku przesiadkowym wysiada się z tramwaju, biegnie się do autobusu stojącego przed tramwajem, a ten zamyka drzwi i odjeżdża. A następny za pół godziny albo jeszcze później.
- 1 0
-
2021-05-15 19:50
Oczywiście,pojazd opóżniony,ciągłe korki,brak przerwy,muszę iść do toalety,kiedy,i jeszcze mam na jakiegoś roztrzepańca czekać?wysika się za mnie i jeszcze zje za mnie śniadanie.
- 4 1
-
2021-05-15 19:36
Tramwaj to nie taxi
Sprawdź rozkład i czekaj na tramwaj a nie tramwaj na ciebie
- 4 1
-
2021-05-15 11:35
Pasazer spozniony jest pasazerem nastepnego autobusu. Jakby kierowca czekal to zawsze ktos kolejny bedzie biegl i tak caly dzien
- 13 4
-
2021-05-15 10:31
Niby tak, ale
gdyby tak nie robili to np. spod dworca tramwaj by czasami nigdy nie ruszył. Oni jadą tak żeby być zgodnie z rozkładem na przystanku końcowym i ma to sens.
- 6 4
-
2021-05-15 09:59
Nie wono biegać, drzwi zamykają się same.
- 8 7
-
2021-05-15 21:21
Brawo komunikacja w Gdańsku (1)
Jestem pasażerem linii 210, którą prawie każdego dnia dojeżdżam z Oswej do Centrum. Bardzo często jeżdżę z Panią kierowcą o numerze służbowym 6241 autobusem 2660 i jestem pod wrażeniem. Pani kierowca zawsze miła, uśmiechnięta, czeka na dobiegających pasażerów. Autobus tej Pani jest zawsze czysty i przepełniony pozytywną energią. To nie tylko moje zdanie bo słyszę rozmowy pasażerów na przystanku czy w autobusie. Podróż z Panią 6241 to istna przyjemność. Gdyby we wszystkich autobusach tak było.......
- 4 5
-
2021-05-16 19:50
Trochę dziwna ta opinia?
- 0 1
-
2021-05-16 18:57
Ja się poskarze
O to że duwaszajs jeździ a super wytrzymałe konstale nie
- 0 1
-
2021-05-16 17:46
Najwieksze problemy:
1. Menele ktorzy "problematycznie" pachna I sie zachowuja,
2.Niech kierowcy w końcu zaczną używać klimatyzacji! Ostatnio jechałam 174 i 6 a bylo ok. 26 stopni- kierowca nie włączył klimatyzacji mimo duchoty. 2 tygodnie temu- autobus 127 ok. 6 było dosyć ciepło tak, że bez kurtki można było iść a kierowca włączył ogrzewanie.. Serio?- 3 0
-
2021-05-15 09:07
Bezdomni i menele - to niestety dosyć poważny problem. (16)
Uważam to za bardzo uciążliwy problem, zwłaszcza w sezonie letnim. Osoby po prostu śmierdzące (nie kasują biletów) wsiadają sobie do tramwajów jak gdyby nigdy nic. Kontrolerzy przeważnie ich traktują jak powietrze.
- 309 8
-
2021-05-16 10:53
Gosc (1)
A szczególnie linia 123 tam wieczny smród
- 1 0
-
2021-05-16 17:28
Taka dzelnica
- 1 1
-
2021-05-15 11:03
A to (5)
Ciężko ruszyć d i podejść do kierowcy, motorniczego i powiedzieć, ze tam siedzi menel, albo samemu go wyrzucić?
- 8 19
-
2021-05-16 08:51
W d...pie to mają jasnie kierowcy (1)
siedzą zamknięci i udają że nie wiedzą o co chodzi
- 2 1
-
2021-05-16 17:27
Nieprawda
Nocni kierowcy reagują , ale dlaczego im przeszkadzacie ,gdy wypraszają śmierdzących i traktujących autobus za sypialnię zamiast pomóc.
- 1 1
-
2021-05-15 12:33
A to (1)
może lepiej niech menel ciebie wyrzuci! Nauczy cie to pokory, a ja takiemu menelowi nawet kebaba kupie.
- 10 25
-
2021-05-16 08:33
Ja rowniez, ale umyc sie to chyba nie jest problem, wystarczy pojsc do instytucji do tego stworzonej, mozna sie umyc i dostac czyste ubranie, jak ktos chce to znajdzie cos takiego, widzialam meneli niesmierdzacych i czystych
- 6 0
-
2021-05-15 13:46
Sam go spróbuj wyrzucić a nie wysługuj się kierowcą jak się boisz.
- 10 2
-
2021-05-16 14:32
Poslac tam tego kierowce co wyrzucil dzieciaka z hulajnoga. On zrobi porzadek.
- 1 0
-
2021-05-15 10:10
W SKM ten sam problem. Mnóstwo bezdomnych. (2)
- 18 5
-
2021-05-16 12:17
Z dyni
- 0 1
-
2021-05-15 14:16
Oraz pełno złodziejaszków..
- 10 1
-
2021-05-16 08:31
Zgadzam sie, czasami tak okropnie smierdza, ze jedna czesc autobusy/tramwaju lub kolejki jest pusta a druga zapelniona do granic mozliwosci
- 5 0
-
2021-05-15 14:15
Menele jeżdżą zawsze i wszędzie za darmo. Może lepiej udawać takiego? Taniej wyjdzie ;)
- 8 1
-
2021-05-15 10:41
nic - tylko brać przykład
zacznij jezdzić tak jak menele -zaopatrz się w śmierdzące wdzianko , nie myj się(albo natrzyj twarz i włosy popiołem przed wejsciem do komunikacji miejskiej) ,zaopatrz się w jakąś śmierdzącą szmatę by był odór wokół ciebie i będziesz miał przejazdy gratis i jeszcze luz wokół siebie , i policz ile kasy zaoszczędzisz- oczywiście po wyjściu z busa lub tram pakujesz rekwizyty do foliowego wora ,twarz przecierasz mokrymi chusteczkami i voila - jesteś "zarobiony"
- 33 3
-
2021-05-15 10:08
Dokładmie
Zatem można wprost powiedzieć osobie kontrolującej że jest się okradanym. A kontrolujący olewając osoby bez biletu jest winny współudziału.
SkM się nie pieprzy i wszystkich traktuje jednakowo. Poza tym jeszcze nie było widać w skm osoby wykolejonej.
A w autobusach prędzej.- 30 2
-
2021-05-16 17:23
"...ale były także, na szczęście pojedyncze, e-maile od osób protestujących przeciwko zasłanianiu nosa i ust w komunikacji miejskiej" Serio? Na szczescie pojedyncze? Nie wszyscy mogą nosić maseczkę a wszystkim narzucili bez wzgledu na stan zdrowia a potem dziwne sie ludzie skarżą;/ Maski odciely niektorym tlen od mózgu.
- 2 0
-
2021-05-16 16:47
Przejazd od Kazimierza Porębskiego do Złota Karczma
Auto 12min, komunikacja miejska około godziny
- 1 0
-
2021-05-16 16:12
normalny
Dla mnie możecie nawet założyć sobie psie kagańce z obrożą i przyczepić się łańcuchem do siedzenia. Nie będę nosił żadnej szmaty na twarzy tylko dlatego , że jesteście covidowymi przygłupami.
- 1 1
-
2021-05-16 10:25
Najbardziej "soldną" linią .... (1)
....jest linią autobusowa 117, można na niej polegać w 100% bo zawsze się spóźniają autobusy. Dziękujemy Wam za to. Oby tak dalej. W piątek został pobity rekord. Nie dość że autobusy spóźniały się o 40 minut w stosunku do rozkładu to potem przyjeżdżały dwa na raz, pierwszy pełny drugi pusty. Brawo!!!!
- 5 0
-
2021-05-16 15:15
Komunikacja
Nie bronię ZTM-u tylko co z późniajacych sie autobusów to bardzo często jest to wina kierowców tylko korków które często i gęsto są nie do pokonania
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.